שיחת משתמש:דובב/ארכיון4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עוד עזרה גרפית[עריכת קוד מקור]

אחרי שניסיתי לבד ונכשלתי נמרצות, רציתי לבקש ממך, אם תוכל, לעצב לנו סמל כללי למתקפות האיכות. הדוגמה היחידה שיש לי היא de:Bild:Banner qualitaetsoffensive.png. אני חושב שכדאי להחליף את "+1" ל"1+". אבל אולי בכלל ללכת על משהו אחר. תוכל לעזור? זה לא צריך להיות משהו מי יודע מה מעוצב, העיקר שייתן לכל מתקפות האיכות איזה סימן היכר משותף. Harel - שיחה 10:33, 22 אפריל 2006 (IDT)

אין בעיה - אני אנסה לעשות את זה להיום בערב. בברכה, אסף 10:45, 22 אפריל 2006 (IDT).
מזכיר לך :-) הרבה תודה. Harel - שיחה 23:42, 22 אפריל 2006 (IDT)
לצערי אני כל פעם מגיח לפה ל-5 דקות, כשאני עושה הפסקה מללמוד לאוניברסיטה, אז אני פשוט אתרגם את הגרסה הגרמנית, ובסוף שבוע אני אנסה להכין משהו יחודיי לויקיפדיה העברית. אני אעלה את זה עוד 5-10 דקות. בברכה, אסף 23:44, 22 אפריל 2006 (IDT).

היי אסף,

הבנתי שאתה מתעניין בארכיטקטורה בכלל וגורדי שחקים בפרט. תוכל אולי לנסות לשפר במעט את הערך הזה? במצבו הנוכחי הוא עלוב ביותר, ואשמח אם תוכל לעשות משהו.

בברכה,

Pacman 21:55, 25 אפריל 2006 (IDT)

אין בעייה, אני אנסה לעבוד עליו בהמשך השבוע. בברכה, אסף 22:14, 25 אפריל 2006 (IDT).
תודה, Pacman 22:27, 25 אפריל 2006 (IDT)

בערכים אדריכלות מצרים העתיקה ואדריכלות הרנסאנס יש גלריות תמונות שלא עולות כמו שצריך. אתה יודע למה?

--Yoashhh 20:58, 29 אפריל 2006 (IDT)

אני רואה את זה באופן תקין. איך אתה רואה את זה אצלך? אסף 23:55, 29 אפריל 2006 (IDT).
ריבועים ריקים בגלריה. פשוט בלי התמונה וגם בלי הודעה כלשהי שהיא לא נמצאת או משהו דומה. כנ"ל גם בערך אדריכלות טמפלרית. יכול להיות שזה באג אצלי. מוזר לי שרק בגלריות אני לא רואה את התמונות. --Yoashhh 00:09, 30 אפריל 2006 (IDT)
אצלי רואים את הכל הרגיל. כנראה זו בעייה זמנית אצלך - בטח זה יפתר עד מחר. בברכה, אסף 00:10, 30 אפריל 2006 (IDT).

פורטל התחבורה[עריכת קוד מקור]

שלום אסף. אני נורא שמח שמצא חן בעיניך הרעיון לפורטל. ראיתי גם שאתה מתעניין בנושא התחבורה ותרמת לכתיבת הערכים הללו, שזה נהדר. בכל מקרה, אני אנסה ליצור אצלי בשם המשתמש את הארגז חול של הפורטל. אשמח מאוד לכל עזרה והערה שתוכל להוסיף. בברכה, לב.

בכיף. אשמח לעזור כמה שאוכל. בברכה, אסף 13:19, 30 אפריל 2006 (IDT).
מה אתה אומר ביינתים? משתמש:Levikon/ארגז חול1 - פורטל תחבורה. התחלתי את הבסיס. אשמח לכל הערה.לב 14:34, 30 אפריל 2006 (IDT)
נראה מצויין, אבל הייתי מוותר על המאמרים בחלק התחתון של הפורטל (מתחת לערכים מומלצים). מטרת הפורטל היא בעיקר ניווט מהיר ומסודר לכל הערכים המעניינים בתחבורה ועזרה למשתמש. אין טעם להוסיף מאמרים בחלק התחתון. נסה לראות פורטלים אחרים לדוגמא (למשל: פורטל:ארכיטקטורה) לגבי לינקים ודרכים שימושיות לעזור למשתמש בניווט באתר. בברכה, אסף 19:12, 30 אפריל 2006 (IDT).
תודה. בקשר למאמרים אני לא יודע. אני לא חושב שהמטרה של פורטל זה להיות ערמת קישורים אחת גדולה. ראיתי פורטלים אחרים כשעבדתי על הפורטל, ומרוב קישורים שיש בפורטל הוא בעצם מאבד את המשמעות שלו ולכן אין בו משהו מיוחד. אני אכניס מקום עם כל הקישורים המרכזיים שצריך, זה כן. אבל אני לא חושב שזאת אמורה להיות המטרה המרכזית שלו. בסופו של דבר לא הרבה משתמשים בפורטלים. ויתכן שזה בעיקר בגלל שהם מהווים מין הגדלה של הקטגוריה הראשית. לב 19:30, 30 אפריל 2006 (IDT)
זו באמת מטרתו העיקרית של הפורטל - להוות גרסה נוחה ועמוד ראשי המקל על ניווטו של המשתמש. יש לו ערך מוסף הבא לידי ביטוי במאמר המומלץ, ב"הידעת?", חדשות, ערכים מומלצים ועוד. בוודאי שאין טעם בשלושה מאמרים בעמוד הראשי כי אחרת הוא יאבד מהפואטנה שלו. אסף 19:43, 30 אפריל 2006 (IDT).
אבל הם לא המאמרים הראשיים של הפורטל. אפשר להתייחס אליהם יותר כאל עוגנים. הם בעצם מהווים בסיס לכל הפורטל הזה. לב 20:01, 30 אפריל 2006 (IDT)
בסופו של דבר כרגע, זה בעייתי. את המאמר על התחבורה הציבורית אפשר לקבל - אם מתחתיו יופיעו קישורים רלוונטים. החלק של "תחבורה בישראל" כלל לא מוצלח. מלבד היותו מנוסח לא כל-כך טוב, הוא בסופו של דבר מקשר לקטגוריה ולא למאמר ולכן אין בו טעם. את החלק של תחבורה בישראל הפוך ללינקים לטובת הפורטל.
ככלל, אני דווקא הייתי מחלק את הפורטל ע"פ סוגי תחבורה ובונה קופסה לכל אחד מהם: רכבים, אוטובוסים, רכבות, כלי טיס, כלי שייט ותחבורה ירוקה. ייתכן וכרגע, בגלל כמות הערכים אפשר לאחד כמה מהם, אבל בסופו של דבר כדאי לחשוב על דרך טובה ולהוסיף את הקישורים המתאימים בצורה מסודרת. בברכה, אסף 20:06, 30 אפריל 2006 (IDT).
אוקי. אטפל בזה כמו שאתה אומר. את הפסקה על תחבורה בישראל אעביר לערך עצמו תחבורה בישראל. אני גם אשמח אם תערוך את הפיסקה כך שתיהיה מנוסחת טוב. במקום שהיה את הערך תחבורה בישראל אפריד למקום עם הקטגוריות הראשיות (תחבורה ימית, תחבורה יבשתית, תחבורה אוירית, תחבורה אלטרנטיבית). בקטע של תחבורה ציבורית אכניס את הערכים השונים של תחבורה ציבורית (חברות תעופה, חברות אוטובוסים, רכבת ישראל וכ"ו). מה אתה אומר?לב 20:13, 30 אפריל 2006 (IDT)
נשמע אחלה. בכל מקרה, תתקדם עם זה ככל האפשר וכפי שאתה רואה לנכון ומקסימום בסוף אם צריך נעשה שינויים קטנים בסדר או בקישורים. בברכה, אסף 20:38, 30 אפריל 2006 (IDT).
סיימתי עם הפורטל. אשמח אם תעבור עליו ותתקן מה שתרצה. אני גם לא כל כך יודע איך להוציא אותו ממרחב השם שלי למרחב הכללי. אשמח להכוונה. לב.
אין בעייה - אני אעבור עליו היום בערב. בברכה, אסף 14:51, 1 מאי 2006 (IDT).
אסף, אשמח אם תענה על מה שכתבתי בדף השיחה שלי בעקבות הערותיך. בברכה, לב.

הערה לא הוגנת[עריכת קוד מקור]

לא הכנסתי את נושא הקברים לערך תוכנית ההתנתקות אלא תיקנתי מילה בערך קיים בפיסקה של מבני דת .כנראה החתימה ברחה . נמיוט 13:10, 5 מאי 2006 (IDT)

אהוד אולמרט כבר ראש הממשלה?[עריכת קוד מקור]

ראיתי שכתבת כבר הערך על הממשלה החדשה. האם היא הושבעה רשמית ואפשר לשנות את כל הערכים (ישראל, אהוד אולמרט ושאר השרים)? צ'סשיחה 15:09, 4 מאי 2006 (IDT)

האמת היא, שהממשלה שתושבע רק בערב אם אני לא טועה, ובגלל זה שמתי על הערך הזה תבנית אירוע עתידי, אבל זה שונה לאירוע אקטואלי. אפשר לחכות עד הערב לפי דעתי בכל מקרה (אם אני לא טועה). אסף 16:20, 4 מאי 2006 (IDT).

הכנסתי את השם של משגיח רוחני רק כדי להצביע על איכות של חלק מהשמות שהם אמנם אנשים חשובים אבל לא ידועים במיוחד (לא כל מי שמשמש כרב באיזה קהילה זניחה או חיבר ספר מסויים נחשב כאדם ידוע שיש ערך לכתוב שהיה תלמיד כי אפשר להוסיף) בכל אופן שיחזרתי מה שהיה קודם ואני רוצה לשמוע דעות הויקיפדים אם להשאיר את הערך. דרך אגב האם יש דוגמא לכך שעושים ערך מיוחד לשמות התלמידים אולי כדאי לעשות ערך שמות של חסידי צאנז בעולםמיכאלי

לא שאני מכיר. הערך עצמו מיותר - אפשר להסתפק ברשימה הקצרה שיש בערך הראשי ואין צורך בערך נפרד וברשימה כה ארוכה של אישים לא מוכרים. אין צורך להוסיף רשימה מיוחדת של חסידי צאנג בעולם. אם יש רבים שיש להם ערך, ניתן לעשות קטגוריה, אך לא נראה שיש צורך בזה. אסף 16:45, 4 מאי 2006 (IDT).
אז תצביע על מחיקהמיכאלי

אסף, שלום! הרשימה של האדריכלים די מבולגנת וכדאי להחליט איך, ולעשות בה סדר. חלק מהאדריכלים רשומים בקטגוריה הכללית של אדריכלים, חלק בקטגוריה של אדריכלים ממדינה כלשהי והאמת שרובם משתייכים גם וגם. לדעתי צריך לסדר אותם רק בקטגוריות משנה לפי מדינות ו/או לפי סגנונות ותקופות אם הן רלוונטיות. רק גדולי האדריכלים לכל הדעות כגון רייט או גאודי יכולים אולי להיות גם בקטגוריה הכללית. מה דעתך?

דבר נוסף: אם שמת לב סידרתי וכתבתי לאחרונה כמה ערכים של סגנונות באדריכלות. חוץ מזה שאת רובם צריך עוד להרחיב ולשפר, אני חושב שכדאי לסדר אותם גם בפורטל. --Yoashhh 21:06, 4 מאי 2006 (IDT)

לגבי הערתך הראשונה - אני מסכים לחלוטין וזה משהו שתכננתי לעשות, אך לא התאפשר לי. חלוקה לפי מדינות כשלב ראשון נראית לי מספיקה בהחלט, כאשר רק החשובים ביותר יכללו גם בקטגוריה הראשית. את הפורטל אני אסדר היום בהמשך או מחר. בברכה, אסף 01:03, 5 מאי 2006 (IDT).

עריכתי ב"דן חלוץ"[עריכת קוד מקור]

אתה יכול להראות לי אדם רציני אחד, שאינו בעל ניגוד אינטרסים, שטוען שהדרך שהצבא פעל בעמונה הייתה ראויה?

אתה טוען שאין תמונות ברורות של שוטרים מכים נערים חסרי ישע? אז אולי אתה עיוור... אריה א 11:47, 5 מאי 2006 (IDT)

נ.ב. ניתן לטעון כמובן טענות רבות בעד הצבא ונגד הנערים בעמונה, אבל לטעון שלא היו שוטרים שהתנהגו בצורה אלימה כלפי חפים מפשע, זה שקר גס, התעלמות מתמונות ברורות ונסיון להטיה אריה א 11:49, 5 מאי 2006 (IDT)

לאחר התנגשות - שוב יש לך נטייה לראות את השקפת עולמך כאמת המוחלטת ואת האדם הרציונאלי כאדם בעל נטיותיך הפוליטיות. הפסקאות שכתבת היו לא מאוזנות בעלעיל וקובעות הקשרים בעיתיים בין חלקי המשפטים. לרשום שהוא אמר כך, על-אף ש... זו קביעה שהייתה אלימות מופרזת בעמונה, למרות שככלל, עד היום ראשי הצבא ורבים מהפוליטיקה כמו גם חלקים גדולים באוכלוסיה, לא מקבלים זאת. אתה חוזר על נטיותיך לקבוע עמדות חד-משמעיות במקום שאינן כך ולקרוא לאנשים בשמות כמו "עוורים" למי שלא מסכים איתך. מי זה בדיוק אדם שאין לו ניגוד אינטרסים? האם אתה רוצה להגיד לי שאתה אובייקטיבי? הייתי ממליץ לך לנסות לראות דברים גם מהצד השני. בברכה, אסף 11:53, 5 מאי 2006 (IDT).
ביחס לנ.ב שלך: כאשר אפי איתם מברך את מפוני ההתנתקות על התנהגות מופתית, אני לא כותב בערך שלו, שהוא אמר זאת, על-אף שבמציאות הייתה גם אלימות של מתנחלים (כולל דקירה של חיילת להזכירך) ומנסה להוציא אותו שקרן. הדבר זהה גם כן. כן, ייתכן ויש חריגים (וכל עוד בימ"ש לא קבע זאת, אני נגד הקביעה), אך בין זה ללנסות להוציא את חלוץ כשקרן או כמעוות המציאות המרחק גדול. אסף 11:55, 5 מאי 2006 (IDT).
חבר'ה תפסיקו לריב ותשימו לב שגם שיחזרתם עריכה שלי..... חפרפר 12:31, 5 מאי 2006 (IDT)
מצטער על השחזור שלך, זה כמובן לא היה בכוונה. בכל מקרה, אנחנו דנים, לא רבים... אסף 12:33, 5 מאי 2006 (IDT).
אז סבבה, אני די חדש בו ועוד לא ספגי את תרבות הדיון בו כנראה:) חפרפר 12:36, 5 מאי 2006 (IDT)
ככלל, לרוב, הטונים קצת פחות גבוהים ממה שמתואר לעיל, אך לדיון הזה יש היסטוריה כבר מערכים אחרים. בהחלט רצוי לשמור על תרבות דיון גבוהה יותר, למרות שלעיתים גם לי יש נטייה להתעצבן מעט... אסף 12:49, 5 מאי 2006 (IDT).
אני אישית מחבב ויכוחים 'חמים', בתנאי שברור שהם חמים רק במסגרת הויכוח והם לא מתארכים יותר מדי. במיוחד הייתי מעדיף שתפתח דיון, גם אם חם, במקום לשחזר ללא דיון. אריה א 12:57, 5 מאי 2006 (IDT)
חובת ההוכחה במקרה זה היא של מוסיף המידע הבעייתי ולא להפך. השחזור היה ורשמתי זאת כי הכתיבה הייתה מוטת ומנוסחת באופן מגמתי ורשמתי זאת בתקציר. פה חובת ההוכחה עוברת למי שהוסיף את המידע ולפתוח על זה דיון בדף שיחה. בברכה, אסף 13:05, 5 מאי 2006 (IDT).
זה שהיה שם דבר חמור ביותר מודים גם אנשי צבא (כמח"ט בנימין למשל, בראיון היום) וגם אישי ציבור רבים, ביניהם ארגון "בצלם" שאיננו חשוד על אהבת מתנחלים. חשוב מכל, ועדת הכנסת לנושא קבעה כי היא שימוש מופרז באלימות וזו קביעה מספיקה. אינני יודע, ממתי בית המשפט הפך לקובע מציאות? הוא אחראי רק על החוק, לא על האמת.
מה לעשות, נעים יותר לחשוב שהכל בסדר, ולכן מתעלמים מהעובדות. כך קרה גם לגבי 13 הערבים ישראלים שנהרגו בראשית האינתיפאדה, שיכנענו את עצמנו שהכל בסדר בשעה שלא כך היה (אם כי ירי על זורקי אבנים מובן הרבה יותר מהכאת נערה ששוכבת על הרצפה). צריך להתמודד עם המציאות. אריה א 12:56, 5 מאי 2006 (IDT)

אמנות ישראלית - תמונות[עריכת קוד מקור]

הי. אני לא בטוח שהוספת תמונות כרגע תעשה לערך טוב. דרושות כמה עבודות של אמנים מרכזיים לכן לא הוספתי תמונות שנתצאות בויקישיתוף או בערכים בעברית. לדעתי לבינתיים עדיף לא לשים צילומים בכלל. יאיר 16:29, 5 מאי 2006 (IDT)

אין בעייה - אתה יכול להוריד אותה אם אתה רוצה, למרות שאני אישית תמיד מאמין שהוספת תמונות עדיפה על טקסט בלבד. בברכה, אסף 16:31, 5 מאי 2006 (IDT).

שלום לך. אם תציץ בערך תראה צילומים חדשים שנוספו לו. אני מקווה להוסיף בקרוב נוספים. יאיר 14:08, 20 מאי 2006 (IDT)

מה שנראה לך תמחוק (התמונות בויקישיתוף), אבל אל תגזים, עמלתי עליהן מזן רב.

תודה,

<< משה >> 18:48, 5 מאי 2006 (IDT)

אין בעייה, השארתי מעל ל-15 תמונות אם אני לא טועה שגם ככה זה נדיר במונחים ויקיפידים בגלל ההשקעה שנראתה. אין טעם בתמונות דומות, או מטושטשות למרות שהייתה השקעה בצילום ובהעלאתם לויקישיתוף. נראה כי בהמשך נאלץ לבצע קיצוץ נוסף. נראה שאין טעם ביותר מ-10 תמונות בערך. בכל מקרה, כל הכבוד על הצילומים והעלתם לערך. בברכה, אסף 18:51, 5 מאי 2006 (IDT).

שלום אסף. נתקלתי במקרה בערך הנ"ל, ומחשבתי הראשונה הייתה להעלותו מיידית להצבעת מחיקה. אח"כ ראיתי שאתה הוא הכותב, אז החלטתי קודם לפנות אליך. תקצר היריעה מלתאר את מגרעותיו של הערך - החל מהעובדה שהוא מהווה רשימה מן הסוג שכבר מזמן הוחלט שאין מקומן כערך, וכלה בעובדה שפיסקת הטקסט הקצרצרה היחידה שמופיעה בו מבישה למדי - חלקית ביותר, לא מדוייקת ואף כוללת שגיאות גסות, ובעיקר חובבנית לחלוטין. אל מול מפעלי הארכיטקטורה המרשימים שלך זה פשוט...מיותר. אם הוא נשאר, הוא חייב לשאת תבנית שיכתוב, אף שלדעתי אין בו מידע כלשהו שמשכתב רציני יוכל להיעזר בו לכתיבת הערך כראוי. האם תסכים למחיקת הערך ביוזמתך? מגיסטר 02:22, 6 מאי 2006 (IDT)

כן, בהחלט. כתבתי אותו לפני זמן רב, בתקווה שארחיב אותו ואשפר אותו, אך הדבר נזנח ולצערי לא עלה בידי לעשות כן. הערך במצבו הנוכחי בוודאי מיותר ואתה יכול למחוק אותו. אני אעתיק את תוכנו של הערך לארגז חול שלי ואנסה לכתוב בעתיד ערך רחב ומעניין בנושא (ויש הרבה מה לכתוב), כך אין בעייה עם המחיקה. בברכה, אסף 02:25, 6 מאי 2006 (IDT).
בכל מקרה, תודה שפנית אלי אישית לפני שהעלת הצעה למחיקה. בברכה, אסף 02:28, 6 מאי 2006 (IDT).
חן-חן, נמחק. לכתרצה לכתוב ערך כזה, רחב ומעניין, אשמח לעזור. אתחיל בשלב זה מלומר כי המונח "תיירות חוץ" בו השתמשת בערך, שגוי. השימוש במושג תיירות חוץ היא טעות נפוצה הנובעת מגזירת גזירה שווה מן המונח "תיירות פנים". למעשה, תעשיית התיירות מתחלקת לשלושה ענפים: תיירות יוצאת, תיירות נכנסת, תיירות פנים. מגיסטר 02:37, 6 מאי 2006 (IDT)
אתה צודק במאת האחוזים. לכשיבוא היום ואפנה זמן לכתוב את הערך, אכתוב לך ונוכל לעבוד עליו יחדיו. שיהיה לילה טוב וסוף שבוע מצויין, אסף 02:40, 6 מאי 2006 (IDT).

אבקש התיחסות לתשובתי. --בי 00:56, 8 מאי 2006 (IDT)

סידור תאריכים[עריכת קוד מקור]

שלום אסף, ראיתי שתיקנת לי את התאריכים בערך "הבחירות לכנסת השבע עשרה". לא היה לי כח לתקן שוב, ואז תתחיל מריבה של עריכות, רק שתדע שסדר התאריכים המקובל כיום במדינה, הן בכתיבת תאריכים והן בהקראה בע"פ של תאריכים, הוא קודם התאריך העברי ואח"כ התאריך הלועזי, דבר שאף מעוגן כיום בחוק.

לתשומת ליבך... גבעתיים 05:08, 8 מאי 2006 (IDT)

בויקיפדיה היה על זה כבר דיון, ודובר על כך כי רק בנושאים שקשורים ישירות ליהדות או לרבנים התאריך העברי יהיה קודם. בברכה, אסף 08:26, 8 מאי 2006 (IDT).

איזכור רכישת ישקר ב-2006[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי מתקציר העריכה מדוע אתה חושב שיש לשים את האיזכור. גם ערכי השנים מציינים רק אירועים היסטוריים ולא כל אירוע בר ציון באותה שנה (ראה לדוגמה הויכוח לגבי פיגוע ההתאבדות האחרון בדף השיחה). בוט השנים גם ככה מוחק כל דבר שלא מופיע בדפי התאריכים ועל כן ללא תאימות - ההוספה היא חסרת פואנטה. זהר דרוקמן 20:38, 8 מאי 2006 (IDT)

זה לא מדוייק. ראה למשל את הפיגוע שהיה בתחנה המרכזית - דבר כזה בוודאי שראוי להיות בערך של 2006, אך אין לו רלוונטיות לתאריך ה-17 באפריל, כי זה לא אירוע היסטורי וזה זהה לרוב ממה שיש בערך 2006. הערך 2006 נותן סקירה כללית של כל מה שקרה באותה שנה והיה רלוונטי וחשוב לאותה שנה, ולאו דווקא באירועים היסטורים בינלאומיים. אם באמת זה ידרוס את זה, אז כדאי לשנות את המדיניות - כי יש הבדל גדול מאד בין מה שראוי בכרנולוגיה השנתית (שאירוע כמו מכירת ישקר אני בטוח שכל אחד יסכים שהוא ללא ספק יהיה בן 10 האירועים החשובים ביותר השנה) לעומת מה צריך להיות בהיסטוריית תאריכים - שזה רק דברים חשובים היסטורית ולרוב בינלאומית. אני מקווה שהסברתי את עצמי באופן ברור. אם באמת זה ידרוס את זה, זה דורש בדיקת מדיניות, כי ההבדל בין ערכי שנים לערכי ימים הוא מהותי. בברכה, אסף 20:45, 8 מאי 2006 (IDT).
לא שמתי לב למה שכתבת בסוגריים, אבל הדוגמא לגבי הפיגוע באמת לא מתאימה כל כך כי אישית אני גם התנגדתי להכנסתו, אך במקרה של ישקר באמת מדובר על משהו שבוודאי יהיה בין האירועים הגדולים השנה, אך ספק אם יש לו חשיבות היסטורית. אסף 20:49, 8 מאי 2006 (IDT).
אני רואה בערכי השנים כמיועדים גם כן אך ורק לאירועים היסטוריים. אני לא רואה בהם כרשימות ל"עשרת האירועים הגדולים של השנה". אני לא מבין מדוע אתה מבדיל בין התאריכים לשנים ועל מה אתה מסתמך בהבדלה זו. זהר דרוקמן 21:11, 8 מאי 2006 (IDT)
כי אני מנסה לבחון למה משמש הערך 2006. אני מניח שאדם שיכנס לערך זה יצפה למצוא שם (ובצדק) את כל האירוכים החשובים ביותר שהיו באותה שנה. זאת הסיבה העיקרית וזה לפי דעתי ההבדל העיקרי בין ערכי שנים לערכי תאריכים. האם באמת האירועים המצויינים ב-2006 הם ארכים היסטורים ברמה של הערכים בתאריכים (כמו פלישת נפוליון ל... או תחילת מלחמת העולם השנייה...) - מסופקני. בסקירה כללית, אני מוצא שם את רצח אילן חלימי, טביעת המעבורת אל-סלאם בוקאצ'ו 98, ליקוי חמה בברזיל ועוד כמה וכמה אירועים שספק אם יש להם משמעות היסטורית כלשהי. בכל מזאת הייתי מצפה לראות אותה בערך של השנה כי הייתה להם משמעות בהיבט השנתי והם היוו חלק ממערכת האירועים שהתחרשו באותה שנה ולכן ראויים לציון - בדיוק כמו רכישת ישקר. זה אירוע שחשיבתו למדינת ישראל והיותו אירוע היסטורי מבחינת ישראל בוודאי שצריך להיות בכרונולוגיה השנתית, אך ספק לגבי אירועים יומיים. לפי דעתי כרגע הבוט שמאחד בין השנים לתאריכים הוא בעייתי מאד וראוי אולי לעלות זאת לדיון. בברכה, אסף 22:02, 8 מאי 2006 (IDT).
בניגוד למה שאדם אשר מגיע לערך 2006 עלול לצפות לו - ערכי השנים הם ערכים היסטוריים לכל דבר. לטעמי, אין שום הבדל בין ערכי השנים לערכי התאריכים (מלבד המשתמע מאליו). אני לא מסכים עם כל דבר שיש שם, אבל חלק כבר היה בויכוח ועל כן אני לא מעלה אותו שוב (חבל על הבייתים). כמאמר הקלישאה, ויקיפדיה היא לא עיתון ולא אתר אקטואליה; בערכי השנים יש לשים אך ורק אירועים היסטוריים. עיסקה זו היא אפילו לא העיסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה הישראלית (על פי מה שנאמר בשיחה:5 במאי); על חשיבותה למדינת ישראל עוד יש מה לדבר ולהתווכח ונראה זאת עוד בעתיד. זהר דרוקמן 22:48, 8 מאי 2006 (IDT)
קודם כל יפה שאתה מצטט אותי, למרות שאפשר להתייחס לעסקה הזאת כגדולה ביותר בתולדות ישראל, כי מה שהזכרתי שם דובר על חברה ישראלית שקונה חברה זרה ולא להפך. לגבי ערכי שנים - אני פשוט לא מסכים איתך ואני מסתמך על המצב כפי שהוא היום ועל מה שאני רואה במטרה העיקרית של ערכי השנים ומה המשמעות של הערך הזה בהיבט האנציקלופדי שלו. בכל מקרה, בגלל שאנחנו פשוט מציגים דעות מנוגדות מוחלטות אין טעם שנמשיך לדון בזה, אלא פשוט אעלה את הנושא בעתיד הקרוב לדיון רחב יותר. בברכה, אסף 22:57, 8 מאי 2006 (IDT).


הויכוח שלכם הוא ברכה לבטלה. הדברים בערכי השנים מושמים שם באופן אוטומטי ע"י בוט מדפי הימים.

וחוץ מזה, בקשר לאירוע הספציפי, אני מציע לחכות לשנה הבאה, ולראות אז אם הוא אכן היסטורי. emanשיחה 23:25, 8 מאי 2006 (IDT)

ידוע - אבל יכול להיות שהבוט עצמו בעייתי. לפי דעתי המהות של ערכי הימים וערכי השנים היא שונה ואין זהות מוחלטת - אבל נקיים על זה כבר דיון מפורט יותר בעתיד. בברכה, אסף 23:31, 8 מאי 2006 (IDT).

מתקפת האיכות[עריכת קוד מקור]

היי אסף. אנא סייע לי להציל את מתקפת האיכות, זרוק לנו ערך או שניים או כמה עריכות. המתקפה זקוקה להתנעה מחדש (ואתה ברשימה של המתנדבים...). אל תדאג, אני פונה לכולם. מסתבר שבשביל להנהיג מתקפה בויקיפדיה צריך להיות קודם כל נודניק! אלמוג 19:34, 9 מאי 2006 (IDT)

אוקי, אני אראה מה אני יכול לעזור - רק לציון, הכנתי את הפורטל וכתבתי איזה ערך או שניים... בברכה, אסף 19:52, 9 מאי 2006 (IDT).
תרומתך רבה וניכרת, וכאן המקום להודות עליה. באמת היססתי לפני שפניתי אליך, אבל נודניק זה נודניק. פניתי כמעט לכל מי שברשימה (פרט למי שתרם באופן משמעותי ביומיים האחרונים). אלמוג 20:42, 9 מאי 2006 (IDT)

שלום אסף, רק רציתי לשאול למה ביטלת את ההוספה של עשרת ימי תשובה לרשימת החגים שבתבנית? האם יש ל"חג" הזה פחות מקום מלימי בין המצרים? אסף ד 20:38, 9 מאי 2006 (IDT)

אישית אני חושב שגם בין המצרים מיותר, כי יש אינסוף אירועים יהודים שאפשר לציין שם וצריך לשים את הגבול, אבל לא ראיתי אותו קודם ובאמת אין הבדל בינהם. אני אשחזר את זה חזרה בכל מקרה. בברכה, אסף 20:40, 9 מאי 2006 (IDT).
תודה. איזה עוד אירועים יהודים שאפשר להחשיב ל"חגים" ולציין שם עולים לך בראש? אסף ד 20:45, 9 מאי 2006 (IDT)
השאלה שאני שואל היא האם "עשרת ימי תשובה" או "ימי בין המצרים" כלל נחשבים כ"חגים"? אני מניח שהרשימה לא תתפח הרבה מעבר לזה בכל מקרה, עכשיו שגם עברתי על הערך חגי ישראל ומועדיו (או לפחות כך אני מקווה). בכל מקרה, אני מקווה שזה ישאר כך ולא יותר מזה, כי התבנית תפחה קצת מעבר למה שלרוב נחשב כ"חגים ומועדים". בברכה, אסף 20:51, 9 מאי 2006 (IDT).

פורטל תחבורה, חלק ב'[עריכת קוד מקור]

שלום אסף. אשמח מאוד אם תעזור לי לסיים את הפורטל. שמתי שם את התבניות איך אני חושב שהם צריכות להיות. וגם הורדתי מהערך תחבורה ציבורית דברים שלפי דעתי לא צריכים להיות שם. אשמח מאוד אם תוכל לעזור לי לסיים גם את שאר התיבות, וכך להוריד את התיבה "אמצעי תחבורה". בברכה, לב.

בעניין אישור להפגנה[עריכת קוד מקור]

כל החוקים שעוסקים בהפגנות הם חוקים שבמקור הם בריטים מתקופת המנדט והממשלה הראשונה אישררה אותם. לכן אתה יכול מושגים כגון "התקהלות" שהכוונה במקור הייתה ששלושה יהודים שמתכנסים יחד הם סכנה כי הם יכולים להיות "מחתרת"...

גם העניין שצריך אישור רק אם יש נאום מדיני הוא תולדה של עניין זה כי פעם נאום היה חלק אינטגרלי מהפגנה והמשטר המנדטורי פחד יותר מהנושא המדיני מאשר מנושאים אחרים...

(Eviv 23:23, 10 מאי 2006 (IDT))

התמונה של משפחת בנאי[עריכת קוד מקור]

היי אסף. אם זה אפשרי, כדאי להוסיף שיצחק בנאי הוא שופט מחוזי בדימוס (ראה [1]). צ'סשיחה 19:30, 11 מאי 2006 (IDT)

אני יכול להוסיף, למרות שרק מי ששייך לעולם הבידור, הוספה לו שורת מקצוע (כל "הצהובים") כי הם העיקר בערך הזה. אסף 19:43, 11 מאי 2006 (IDT).

שושלת דיין[עריכת קוד מקור]

מה עם ראומה ויצמן, אחותה של רות ובעלה עזר ויצמן, גיסו של משה דיין? אבירם 17:07, 13 מאי 2006 (IDT)

האמת היא שבמקור הכנתי שתי גרסאות - אחת עד לוייצמן (גדולה יותר) ואחת רק עד רות דיין. בסוף החלטתי ללכת על הקטנה יותר, כי בסופו של דבר מדובר על שושלת דיין וראומה וייצמן כבר לא שייכת לשושלת (ובטח לא עזר) - אלא בקשר עקיף. אתה חושב שכדאי להכניס את הגרסה הגדולה? נראה לי שזה קצת רחוק מדי ולא קשור ישירות לשושלת עצמה (אלא רק מרחיק לאישים הקשורים מנישואים). אסף 17:14, 13 מאי 2006 (IDT).
יש משהו בדבריך. אולי באמת עדיפה הגרסה הנוכחית. יישר כוח על הטבלה!. אבירם 17:19, 13 מאי 2006 (IDT)
תודה רבה! אסף 17:20, 13 מאי 2006 (IDT).

בונבוניירה[עריכת קוד מקור]

חובב תחבורה? דובר גרמנית? אז למה שלא תציץ בde:U-Bahn Berlin? גם אנחנו רוצים (גם רכבת וגם ערך)! Harel - שיחה 00:19, 15 מאי 2006 (IDT)

עד היום זכורה לי ההתרשמות מן המערכת בברלין - בימים הקרובים אהיה מעט לחוץ בזמן, אך בתקווה אראה מה אוכל לעשות בסוף השבוע... בברכה, אסף 15:31, 15 מאי 2006 (IDT).
מתקיף מצטיין במתקפת האיכות

עם סיום מתקפת האיכות אני מעניק לך מדליה כאות על תרומתך. יצרת את פורטל הקולנוע הישראלי, וכתבת מספר ערכים חשובים. סייעת מאוד להצלחת המתקפה. תודה! אלמוג 05:54, 19 מאי 2006 (IDT)

תודה רבה, למרות שחוץ מהפורטל, לא הצלחתי יותר ממספר ערכים בודדים. בברכה, אסף 11:01, 20 מאי 2006 (IDT).

שאלה באדריכלות[עריכת קוד מקור]

שלום, האם סגנון הבאוהאוס הוא שם נרדף לסגנון הבנלאומי? אם כן, צריך להוריד מהערך באוהאוס את כל הקטע העוסק בסגנון ולהעבירו לערך הסגנון הבינלאומי, ובערך באוהאוס להשאיר רק את המידע על בית הספר. בברכה, Pacman 12:48, 19 מאי 2006 (IDT)

מדובר על סגנונות שונים, אך עם דמיון מאד מאד גבוה כאשר הם עדיין ראויים לערכים נפרדים. אני אבדוק לעומק את הנושא ואנסה להעמיק את ההבדל ואת ההסברים או לחילופין לכתוב גם על הדומה. בברכה, אסף 20:49, 19 מאי 2006 (IDT).

עזרה גרפית במחלפים[עריכת קוד מקור]

שלום, עקב עניינך בתחבורה והשרטוטים הגרפים המעולים שיצרת בתחרות "קצרמר למובחר" מצאתי לנכון לבקש את עזרתך ביצירת איורים למחלפים הבאים בכביש 4:

תודה רבה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 14:18, 25 מאי 2006 (IDT)

קודם כל תודה על המחמאה. אראה מה אוכל לעשות בנידון, אך אני מניח שזה לא יקרה בימים הקרובים עקב עומס בלימודים. בברכה, אסף 14:21, 25 מאי 2006 (IDT).

תכנון עירוני[עריכת קוד מקור]

אסף שלום! אני חושב שהתמונה שהוספת לערך תכנון עירוני של הפורום הרומי דווקא מבלבלת משום שדווקא שם לא היה תכנון עירוני מסודר כפי שכתוב עליו בערך בהקשר של התכנון הרומי. בברכה, --השמח בחלקו (-: 18:01, 27 מאי 2006 (IDT)

אוקי, אתה יכול להוריד אותו אם כן. בברכה, אסף 18:03, 27 מאי 2006 (IDT).

מתקפת האיכות הבאה[עריכת קוד מקור]

עושה רושם שויקיפדיה:מתקפת איכות/הממשל בישראל הולכת להיות המתקפה הבאה. נרשמו די הרבה אנשים, ואפילו שהנושא אולי לא נשמע "סקסי" כ"כ לדי הרבה אנשים, וגם אי אפשר להסתמך על הויקי האנגלית, ההגינות מחייבת שזו תהיה המתקפה הבאה שלנו. אשמח מאוד אם בימים הקרובים תוכל לעבות ולהרחיב את הצעת העבודה של המתקפה, לקראת הכרזה אפשרית עליה במוצאי השבת הקרובה (כך שתתחיל שבוע לאחר מכן). Harel - שיחה 18:47, 29 מאי 2006 (IDT)

אני אשתדל לעשות כמירב יכולתי ואודיע לך בימים הקרובים אם זה מתאפשר מבחינתי. יש לי כרגע עומס עצום באוניברסיטה ובעבודה ואני צריך לבדוק אם יש באפשרותי לפקח על הפרוייקט בזמן זה או שכדאי לדחות אותו למועד מאוחר יותר (או למצוא מחליף לראש המתקפה). אנסה להחזיק לך תשובה בהקדם האפשרי, בברכה, אסף 20:50, 29 מאי 2006 (IDT).
יופי. אני רואה שחזרת אל הדף, וזה טוב. אולי כדאי להוסיף פרשיות היסטוריות חשובות שקשורות בנושא (לא שיש לי מי יודע מה דוגאמות מאלפות - למשל כל מיני פסקי דין חשובים בנושא, הרימון על הכנסת וכו'), וזאת כדי לתת למתקפה פן פחות "תיאורי" (תיאור מושגים, נושאים, אישים) ויותר היסטורי. כמו כן כדאי להציב ספים, שאפתניים אולי, להשגה, כמו למשל ערך על כל השרים שכיהנו אי פעם (למעט תקופות קצרות במיוחד וכו'), על כל שופטי העליון אי פעם וכו'. Harel - שיחה 17:03, 30 מאי 2006 (IDT)
כן, באמת חשבתי שאולי כדאי להוסיף לזה יותר רקע היסטורי. אני אחשוב מה אפשר להוסיף ואם יש לך רעיונות אתה מוזמן כמובן גם להוסיף ערכים. חוץ מזה אני מאד כועס על עצמי, כי במקום לכתוב עבודה שאני צריך להגיש בקרוב מאד, אני יושב פה ועובד על זה... בכל מקרה, אני לא אהיה ליד מחשב מחמישי עד שבת, כך שאני אנסה לעבוד על הרשימה עוד היום יותר מאוחר ובמוצ"ש כמה זמן שיתאפשר לי, אך אתה מוזמן להכריז במוצ"ש על הממשל בישראל כמתקפה הבאה (החל מה-10 ביוני). בברכה, אסף 17:07, 30 מאי 2006 (IDT).

התמונה של המחלף בערך על המחלף[עריכת קוד מקור]

התמונה שכותרתה "מחלף טיפוסי בישראל"-באיזה מחלף מדובר בדיוק? Itzikforer 20:17, 30 מאי 2006 (IDT)

אני לא בטוח - אבל זה יהיה נחמד אם תצליח לזהות אותו... אני אנסה לבדוק את זה. בכל מקרה, מומלץ לחתום בסוף הדברים, כדי שיהיה אפשר לדעת מי כתב מה. בברכה, אסף 19:16, 30 מאי 2006 (IDT).
ניסיתי להשוות אותו עם כמה מחלפים גדולים באמצעות מפות ותצלומי לווין, אך עוד לא הספקתי לזהות אותו בוודאות. אני אקדיש לזה יותר זמן בימים הקרובים.Itzikforer 20:17, 30 מאי 2006 (IDT)
האם זה מחלף שפירים?Itzikforer 10:28, 31 מאי 2006 (IDT)
כן, בהחלט. ככל הנראה זה באמת מחלף שפירים ואני אוסיף את זה בערך הראשי. בברכה, אסף 17:20, 31 מאי 2006 (IDT).

אנקדוטות[עריכת קוד מקור]

לבקשתך, יצרתי את משתמש:אסף/אנקדוטות. עמית 22:49, 31 מאי 2006 (IDT)

תודה רבה לך! זה בדיוק מה שרציתי. שיהיה חג שבועות שמח! אסף 01:51, 1 יוני 2006 (IDT).

התייחסותך[עריכת קוד מקור]

אנא ראה שיחת ויקיפדיה:מתקפת איכות והגב שם לפי ראות עיניך. עמדתי ידועה. Harel - שיחה 17:58, 3 יוני 2006 (IDT)

טוב, החלטתי. זו אכן תהיה המתקפה הבאה. דף ההצעה צריך עוד פירוט - כולל הערכה של מצב הערכים הקיימים, ערכים חדשים לכתיבה, קישור "מה חדש במתקפה?" ועוד ועוד. ראה לדוגמה את דפי העבודה של המתקפות הקודמות. לגבי פנייה לגופים חיצוניים - אני לא מצליח לחשוב על גופים שנגייס מהם כותבים, אבל אולי אפשר לקבל מידע מסודר מגופי ממשל, ועוד יותר חשוב - לקבל אישור לפרסום טקסט ו/או תמונות מגופי ממשל. הגיע הזמן שארכיון התמונות הלאומי, למשל, יראה את האור ויסכים לשתף איתנו פעולה. זה יהיה הישג מעולה. Harel - שיחה 19:34, 3 יוני 2006 (IDT)
אחלה, אני אראה מה אוכל לעשות בכדי לשפר את הרשימה - כאשר בעיקר החל מיום שלישי יהיה לי זמן רב להקדיש לנושא, לפשר הרשימה ולבקש עזרה מגורמים שונים. בברכה, אסף 19:50, 3 יוני 2006 (IDT).


תזוזת גרפים בעקבות תמונה[עריכת קוד מקור]

פשוט תפתח את הדפדפן לגודל מירבי או לפחות 70% ולא אמורה להיות שום בעיה. שיחזרת את העריכה שלי בלי להודיע לי, חבל שלא שאלת אותי, העלתי מספיק תמונות לויקי ע"מ לדעת מה תיקני ומה לא וזה תיקני (250PX).

אבקשך לפעם הבאה לפני שאתה רץ לשחזר להתייעץ איתי (אם זו עריכה שלי)

תודה, << משה § באג >> 21:21, 3 יוני 2006 (IDT)

תחילה, ראוי לציין, שכמובן אם ברצונך לענות לאדם שכתב בדף שיחתך, אין טעם לענות לו בדף שיחה שלו, אלא לענות בדף שיחה בו התחילו את הדיון. שנית, כמובן שאני עובד עם דפדפן פתוח בגודל מירבי ולא הייתי מתקן את זה במצב אחר. גם אם תקנית לרוב עובדים ברוחב של 250, יש מקרים (כמו זה למשל) שיש גרף לאחר התמונות, וכאשר התמונות גולשות בהרבה מעבר לכתוב (אם הן למשל במצב של רוחב 250), אז המצב לא תקין, כי זה מזיז את הגרף ימינה לאמצע המסך לכן יש להקטין את התמונות. בכל מקרה, כדאי לשים לב בפעם הבאה שאתה מגדיל תמונות. ללא קשר, במקרים גבוליים כאלו, אכתוב לך לפני השחזור. בברכה, אסף 21:27, 3 יוני 2006 (IDT).

שלום אסף,

כשלחצתי על שליחת ההודעה בדף שלך ראיתי שבמקביל שלחת לי גם הודעה, גם אם הגרף מזיז לך את הטבלה בד"כ ע"י משחק במיקום ניתן לפתור זאת. עד היום הייתה לי רק בעיה אחת בנושא שלא הצלחתי לסדר (וסידרו בשבילי) (בערך על שדה תימן), כמו שציינת ניתן להקטין (מן הסתם לגודל 200 ) אך את כל התמונות בשורה (שתהייה אחידות) ואז נפגמת איכות הדף כך שרצוי להימנע מכך (יש גם אנשים שמשתמשים ברזולוציות 1200X1600) ואז בקושי יראו את התמונות.


תודה,

<< משה § באג >> 21:48, 3 יוני 2006 (IDT) בברכה, << משה § באג >> 21:37, 3 יוני 2006 (IDT)

אם תצליח לסדר את הגרף, כך שלא יזוז ימינה (ברזולוציה של 1024...) והתמונות יהיו ב-250, מבחינתי זה הפתרון העדיף. בברכה, אסף 21:40, 3 יוני 2006 (IDT).

זו הרזולוציה שאני עובד בה (1024768X) ולי אין בעיה השאלה מה עם משתמשי הרזולוציות הגבוהות, אם יהיה לי זמן אני אבדוק את זה.

דבר חשוב מאוד שברצוני ליידעך שבערך רמת גן יש תמונה ממש גרועה ומטושטשת, היא זקוקה מיידית להחלפה, יש לך במקרה תמונה להחלפה ? (כמובן בגורדי שחקים ברמת גן)

בברכה, << משה § באג >> 21:46, 3 יוני 2006 (IDT)

אני אראה אם אני מוצא משהו טוב יותר ואחליף אם כן. בברכה, אסף 21:48, 3 יוני 2006 (IDT).

בית רובינשטיין[עריכת קוד מקור]

אתה מכיר את המגדל הזה?

הוא אמור לעבור את ה-40 קומות (אומדן ראייתי), רוצה לעשות עליו ערך?

נ.ב הוא בצומת מעריב בדרך פ"ת.

<< משה § באג >> 22:39, 3 יוני 2006 (IDT)

כחובב גורדי שחקים, אני מכיר כמעט כל בניין באזור המרכז (+) שמעל 20 קומות. מגדל רובישטיין בעל 28 קומות בלבד, על אף שנדמה לעיתים במבט כללי כי זה יותר מכך. בכל מקרה, העלתי בעבר את הערך: גורדי שחקים בישראל - מעל ל-100 מטרים, כך שאם אתה מחפש בניין גבוה מאד, סביר שתמצא אותו שם (כולל את מגדל רובינשטיין). יש כרגע בניינים נוספים שראויים לערך לפניו, אך סביר כי גם יומו יגיע. בברכה, אסף 22:44, 3 יוני 2006 (IDT).

אמרת אמרת,

אני אשמח אם תעדכן אותי בערכים חדשים בנושא ואף אם אתה צריך תמונה של מגדל כלשהו אני אשמח לצלמה (או שיישנה ברשותי).

<< משה § באג >> 22:47, 3 יוני 2006 (IDT)

באיזו קומה תצפית מגדלי עזריאלי[עריכת קוד מקור]

אני זוכר שכשהייתי שם אמרו לי שהמצפה בקומה אחת לפני האחרונה, והבניין בן 49 קומות, אז זה אמור להיות בקומה ה48.

המצפה אינו בקומה אחת לפני אחרונה?

<< משה § באג >> 12:38, 4 יוני 2006 (IDT)

לא, המצפה בקומה האחרונה, קומה 49. קומה 48 היא עדיין קומת משרדים. דווקא הייתי לא מזמן על גג המגדל (מעל המצפה) ואני זוכר שהיה כתוב בקומת המצפה (ממנה ניתן לעלות לגג המגדל [עם אישור כמובן]) - קומה 49. אסף 12:45, 4 יוני 2006 (IDT).
טוב, כנראה בילבלו אותי סתם,

הייתי לפני חודש גם במגדל השני (היותר גבוהה) בלי אישורים ובלי פרוצדורות, הגעתי לקומה האחרונה, הבעיה שאי אפשר לצלם משם כי זה סה"כ קומת משרדים ותו לא, אז הייתי רק במסדרון שלהם, ואם אתה לא עובד שם אין שום סיבה שיכניסו אותך, אז עד שאני אעבוד שם אני אסתפק במצפה...

נ.ב המעלית שלהם ממש חמודה מרגישים תאוצת כובד ברמה גבוהה ייחסית למעליות.

<< משה § באג >> 12:58, 4 יוני 2006 (IDT)

מה זאת אומרת המגדל השני היותר גבוה? המגדל עם התצפית (המגדל העגול) הוא הגבוה מביניהם (או שלא הבנתי אותך נכון). באמת המעלית לקומות העליונות גורמות להרגשת תאוצת כובד והיא מבין הבודדות בישראל לפי דעתי שבהחלט ניתן להרגיש זאת באופן משמעותי.
האם היית על גג המגדל העגול (באוויר הפתוח - לא בתוך הבניין)? הנוף משם מרשים מאד ואין את החלונות המלוכלכים של המצפה שמפריעים לראות ולצלם את האזור. אסף 13:03, 4 יוני 2006 (IDT).
הייתי בבניין המשרדים (זה שהכניסה אליו אינה מהקניון), לתומי חשבתי שהוא (הבניין משרדים) יותר גבוה, בכל מקרה הבניין העגול הוא בעל 50 קומות ולא 49 ולכן זה מסביר את זה שהתצפית היא בקומה האחת לפני אחרונה (כי הקומה הארונה היא 50), ודבר אחת אני לא מבין, למה היה לי בראש שעזריאלי המשולש הוא בעל 52 קומות (אולי עשו לו איזו הוספת קומות בזמן האחרון???)
הוכחה שעזריאלי המשולש בעל 50 קומות ולא 49
בברכה,
נ.ב ניסיתי לעלות למגדלי שער העיר (וכמובן לתת שם סט צילומי נוף), זה (בניגוד לעזריאלי) לא צלח בכלל ונותרתי מחוץ לבניין (פעם הבאה אתחזה לטכנאי מעליות ;-) בצחוק, כן?). << משה § באג >> 13:33, 4 יוני 2006 (IDT)
אני מניח שבהוכחה התייחסת למגדל העגול ולא למשולש. למרות מה שכתוב שם, זה עדיין לא מסתדר לי, כי אין שום קומה פעילה מעל למצפה. אני אבדוק את זה בכל מקרה ביתר פירוט. בברכה, אסף 13:38, 4 יוני 2006 (IDT).

אנחנו לא מדברים על קומה פעילה אלא על קומה בנוייה, כמו שבתחנה המרכזית תל אביב סופרים את כל הקומות ולא רק את אלו המאוכלסות. (קומה אחת ושתיים אינן מאוכלסות למיטב ידיעתי-המעלית אינה מגיעה אליהן, זאת למעט החניון והמקלט בקומות הנמוכות) בכלל לתחנה המרכזית יש עוד משהו מעניין מאוד - אבל לא לפרסום באינטרנט...

<< משה § באג >> 13:48, 4 יוני 2006 (IDT)

כמובן שהתכוונתי לקומה בנויה ולא לפעילה (במובן שיש קומה אבל לא משתמשים בה). כמובן שאת כל הקומות יש לספור. אני אבדוק זאת בכל במקרה כפי שכתבתי. בברכה, אסף 18:41, 4 יוני 2006 (IDT).
בשמחה, יש לי עוד כמה תמונות מעניינות באוסף גורדי-שחקים שלי, אני אשמח לצלם

גם לפי דרישה שלך מבנים בת"א\ר"ג, אם אתה רוצה יש לי גם אוסף חדש מנמל ת"א (כנראה שאעלהו בימים הקרובים).

תודה על שיפור הערכים והעזרה,

<< משה § באג >> 20:46, 4 יוני 2006 (IDT)

פורטל ברזיל[עריכת קוד מקור]

היי אסף, לקראת סיום מתקפת האיכות על ברזיל הועלתה ההצעה להקים פורטל: ברזיל שיראה את היקף העבודה שנעשתה במתקפה, משהו בדומה לפורטל: קולנוע ישראלי שהוקם בסיום מתקפת האיכות על הקולנוע הישראלי...הבעיה שאין בין חברי המתקפה מישהו שיודע לעצב את הפורטל, מהבחינה הטכנית. תוכל אולי לעשות זאת? בברכה, Pacman 21:24, 4 יוני 2006 (IDT)

אין בעייה, בכיף, אבל אוכל לעשות זאת רק ביום רביעי. אתה מוזמן לרשום את שמי בתור המבצע, אך לא אוכל לפעול בנושא עד אותו הזמן. בברכה, אסף 22:09, 4 יוני 2006 (IDT).
תודה רבה, נחכה! (: Pacman 22:57, 4 יוני 2006 (IDT)
היי, תוכל ליצור מתישהו? פשוט כדאי שזה יהיה מוכן לפני סיום המתקפה אם אתה יכול. תודה בכל מקרה! Pacman 20:05, 7 יוני 2006 (IDT)

תבנית: משרד ממשלתי[עריכת קוד מקור]

שלום אסף,

לא הבנתי (ולא הצלחתי למצוא את זה...) איך התבנית צריכה להראות, ואיך ממלאים אותה? גבעתיים 05:11, 6 יוני 2006 (IDT) (שהוא למנייננו י' בסיון ה'תשס"ו)

ראה את משרד הבטחון לדוגמא - הכי קל זה פשוט להעתיק את זה כמו שזה ולשנות את המידע הרלוונטי בהתאם (סגן שם ותמונה זה אופציונאלי). היום בלילה אני אתאים את זה ללשון נקבה למקרה הצורך). בכל מקרה, חכה עם השימוש בזה לפחות עד יום רביעי, כי אני אעשה בזה עוד מספר שינויים. בברכה, אסף 06:29, 6 יוני 2006 (IDT).
אין שום בעיה. בהצלחה בסידור התבנית... גבעתיים 06:50, 6 יוני 2006 (IDT) (שהוא למנייננו י' בסיון ה'תשס"ו)

שיחה: עמונה[עריכת קוד מקור]

אם יש לך מה להגיד אז תכתוב זאת במפורש. זה לא אתי לנצל את הכוח בתור מנהל מבלי שתהיה לך יכולת להגן על שיטתך. טענת בשיחה טענה לא עיניינית (המשפט על יגאל עמיר) ומאז לא הגבת. כמו כן, אני חדש יחסית בויקיפדיה ואשמח לשמוע מהי המדיניות של ויקיפדיה לגבי מחלוקות על נושאים בעלי גוון פוליטי. האם מתבצע סקר? האם מישהו ניטראלי בודק את טענות החולקים? האם החזק (מנהל) מנצח? קונגקונג 17:27, 6 יוני 2006 (IDT)

אין פה שאלה של חזק או חלש. העלת טענה שיצאו נגדה מספר לא מבוטל של ויקיפדים. אין פה שאלה של מי אומר את הטענה האחרונה ואני עייפתי מלחזור על טיעוני, כמו שגם שאחרים ענו במקומי. אתה מוזמן להזמין בורר (לרוב דוד שי), לבדוק אם אין מתנגדים לכך ושהוא יחליט בנושא. בברכה, אסף 22:54, 6 יוני 2006 (IDT).

אני מאוד שמח שיש וויקיפדים שמתעניינים בנושא של גורדי שחקים - צל"ש ממני! ועוד דבר - ראיתי שאתה צילמת את התמונה של רעות (היישוב), תוכל להגיד לי - איך צילמת ומתי צילמת? (נא לענות לי בדף שיחתי) אלון רעם 21:51, 6 יוני 2006 (IDT)

שלום עכשיו[עריכת קוד מקור]

מאילו ארגונים ימניים הורדה ביקורת? שים לב שהורדתי מהערך את הביקורת הימנית הכללית, והשארתי רק ביקורת שמתמקדת במעשי התנועה. אחיה פ. 16:44, 7 יוני 2006 (IDT)

טוב, ראיתי שמתנהל על זה דיון ארוך ואין לי כוח להכניס ראש בריא (?) למיטה חולה. יום טוב, אחיה פ. 16:47, 7 יוני 2006 (IDT)
עד שכתבתי תשובה ארוכה, ועכשיו הייתה לי התנגשות עריכה. טוב, אם ראית את הדיון, אז אין לי מה לפרט כל כך. בברכה, אסף 16:49, 7 יוני 2006 (IDT).
שלום! רציתי להעיר מספר דברים-
  1. דאבל סטאנדארד זה באנגלית. איני חושב שיש כזה ביטוי בעברית:).
  2. נראה לי שעדיף להוסיף ביקורת לארגונים הימניים מאשר לגרוע ביקורת מאלה השמאליים. הרי כל המשתמשים הימניים ישחטו אותך על ההסרה שביצעת כעת ב"שלום עכשיו". אתה יודע איך זה ימנים, אלימים כאלה...
  3. אני חושב שאין ממש מה להתעסק עם שלום עכשיו, הרי בינינו, הם לא באמת שמאל...

בברכה, HansCastorp 16:52, 7 יוני 2006 (IDT)

הסיבה שהביקורת הורדה היא שלפני זמן לא רב הוחלט על הורדת פסקאות ביקורת ממפלגות ומעמותות. ברגע שמשתמשים שונים החליטו לבצע זאת בארגונים ימניים, לא נותרה לי ברירה והיה צורך להוריד את זה גם בערכים של השמאל הפוליטי כדי ליצור איזון. אישית אני נגד ההחלטה הזאת ואני רואה ערך מוסף בפסקאות ביקורת, וייתכן שיהיה צורך להעלות את זה לדיון מחדש במזנון. ללא קשר דווקא אני אוהב את הביטוי סטנדרט כפול כי קשה לי לחשוב על חלופה עברית יפה. האם יש לך רעיון? (ראה גם: כאן) אסף 16:57, 7 יוני 2006 (IDT).
"מוסר כפול"? "איפה ואיפה"? HansCastorp 16:59, 7 יוני 2006 (IDT)
מוסר כפול זה נחמד. "איפה ואיפה" פחות מתאים למקרה הזה, כי לא מדובר כאן על אפליה בין ערכים, אלא בדרך פעולה אשר עובדת ע"פ סטנדרטים מסוימים עבור סוג ערכים אחד וסוג אחר בערכים מסוג שני. אסף 17:01, 7 יוני 2006 (IDT).

רגע לפני התחלת המתקפה...[עריכת קוד מקור]

בהמשך לשיחתנו מיום ראשון, אשמח אם תסביר לי בקצרה את תפקידי בשלושת השבועות הללו, ומה נדרש ממני, כדי שאני אהיה סגור על זה, ולא תקרינה פאשלות כתוצאה מחוסר תיאום. אשמח באמת לעזור בנושא הכ"כ חביב עלי, ובהצלחה לכולנו... גבעתיים 12:00, 8 יוני 2006 (IDT) (שהוא למנייננו י"ב בסיון ה'תשס"ו)

  • שלום גבעתיים. ככלל, אשמח לעזרה ניהולית (וכמובן גם של כתיבת ערכים) רבה ככל האפשר. נקודתית, אשמח אם תיקח על עצמך בין השאר את פרוייקט הממשלה והשרים. כשלב ראשון, יש להשלים את רשימת השרים החסרים (הוספתי לינק בתחתית הפרוייקט בו ניתן למצוא את כל המידע הזה באתר הכנסת). לאחר מכן, רצוי לפעול לפי השלבים שכתבתי כדי שנהייה מסודרים.
  • בתור האחראי על פרוייקט המשרדים והשרים תוכל לפקח על ויקיפדים אחרים שהם עובדים בתאום ובסטנדרטים מתאימים לשלבים ולערכי משרדים אחרים. בנוסף, כדי להקל על המלאכה, אם יהיה לך מספיק זמן בסוף שבוע, לפני תחילת המתקפה, יהיה טוב אם תיקח משרד אחד לדוגמא ותנסה לעבוד עליו ולהרחיבו ככל האפשר כדי שיהווה דוגמא מרשימה לשאר הערכים (אפילו מעבר למה שאנחנו מצפים בשאר הערכים) למען שאר הויקיפדים ושיהיה רף גבוה לשאוף אליו.
  • יש גם התעסקות לא מעטה עם הכנסת, כך שככל שמתאפשר לך הזמן, תוכל לעזור גם בעבודה שם.
  • ראיתי שכבר התחלת לעבוד, כל הכבוד על היוזמה, כולל על הערך יעקב מאיר!
  • כמובן כל עזרה אחרת בכל ערך במתקפה יהיה מצויין ותרגיש בנוח לפנות אלי בכל שאלה או בקשה לגבי המתקפה (או בכלל).
  • בראשון בבוקר אפרסם הודעה כללית המכריזה על תחילת ההתקפה, כמו גם הערה אישית במי שנרשם במתקפה באופן ספיציפי. אם אתה חושב על משתמשים נוספים שנראה שמתעסקים בנושא וירצו לעזור, אשמח אם תפנה אליהם כדי שירשמו גם כן.
  • כפי שכתבתי רצוי שערכי המוסדות/משרדים/ארגונים יהיו בעלי נפח רב ככל האפשר בנושאי היסטוריה, מדיניות ומידע חשוב. יש לנסות להרחיב מעבר למידע בסיסי, כדי להביא את הערכים לרמה הגבוהה ביותר שניתן להגיע אליה ולקבל את הערך המוסף מן הערכים בויקיפדיה.
  • שיהיה לנו בהצלחה!
אסף 16:30, 8 יוני 2006 (IDT)

הורדת הגנה מיותרת[עריכת קוד מקור]

היי אסף, אין באפשרותך להוריד את ההגנה, גם אם היא מיותרת. אתה רק הורדת את התבנית, ועכשיו האנונימים לא ידעו למה הם לא יכולים לערוך את הערך. צהוב עולה 15:03, 8 יוני 2006 (IDT)

אה, אופס. לא ידעתי - אבל אפשר להוריד את התבנית לחלק התחתון של הערך. בכל מקרה, אני אדבר עם מפעיל להוריד את ההגנה - לא נראה לי שהיא נחוצה. אסף 15:05, 8 יוני 2006 (IDT).

עובדיה יוסף[עריכת קוד מקור]

אני לגמרי לא מסכים עם השחזור שלך. גם אצל שאול מופז יש לשקול להוריד. העניין שונה אצל ג'ודי ניר מוז'ס, רוב פרסומה מגיע אליה מעניינים מסוג זה. זה לגמרי לא אנציקלופדי לכתוב בערך ביוגרפי על אדם מסוים "בתוכנית בלה בלה מחקה אותו בלה בלה". את מי זה מעניין? מה זה נוגע לערך? המידע הזה בכל מקרה נמצא בערך ארץ נהדרת. אם כבר, אפשר לכתוב פסקה על ההתיחסות החילונית עליו בתרבות, ובה גם לכתוב על דמותו בארץ נהדרת. Pacman 17:04, 8 יוני 2006 (IDT)

אני בעד להוריד את זה מכולם. פשוט אי אפשר להוריד את זה מאחד בלבד ולהשאיר באחרים. ככלל, אני בעד הרעיון שלך וייתכן שצריך להעביר את המידע לפסקה על ההתייחסות החילונית לגבי הרב עובדיה. בברכה, אסף 17:07, 8 יוני 2006 (IDT).
מישהו מכיר עוד סוגים של התייחסות כלפיו בתרבות? מה לגבי דמות בחרצופים, הייתה לו אחת? P: וỹelloωblộớd ¤ שיחה 17:09, 8 יוני 2006 (IDT)
הוספתי. אסף 18:54, 8 יוני 2006 (IDT).

שלחתי לך אימייל, האם קיבלת אותו? אל תדאג, זאת לא בקשת טובה נוספת אלא תודה אישית. צ'סשיחה 18:50, 8 יוני 2006 (IDT)

אה, זה אי מייל שפתחתי במיוחד בשבילך אז לא יצא לי להכנס לשם מאז הבקשה הראשונה שלך. ראיתי עכשיו ששלחת לי מייל נוסף, אז אני מצטער שלא ראיתי אותו. בכל מקרה שמחתי לעזור ואני שמח שזה עזר לך. באיזו מסגרת כל האישים החשובים ראו את העבודה שהכנת? (ואת האיור...). אסף 18:53, 8 יוני 2006 (IDT).
קבלת מלגה. צ'סשיחה 18:57, 8 יוני 2006 (IDT)

אתה שולת!!!1 וỹelloωblộớd ¤ שיחה 00:18, 9 יוני 2006 (IDT)

תודה רבה. אני באמת חושב שכרגע יש בויקיפדיה מוסר כפול בנוגע לערכים של רבנים. יש התייחסות כמעט גורפת לכך שמותר לבקר כל אדם, חוץ מאשר רבנים. הדבר זהה לערכים הקשורים להיסטוריה של העם היהודית. אין לי דבר או חצי דבר כנגד הדת או כנגד רבנים, אך בהחלט יש לי דבר נגד מוסר כפול ויצירת סטנדרטים שונים בין ערכים. אני שמח שאני לא פה לבד. בברכה, אסף 00:21, 9 יוני 2006 (IDT).
אתה מוזמן לבוא ולבקש את תמיכתי בכל ויכוח בנושאי דת P: וỹelloωblộớd ¤ שיחה 00:30, 9 יוני 2006 (IDT)

מונדיאל ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

תעלב ביותר אם אעביר את הודעתך מהמזנון לכיכר העיר? דניאל צבי 04:16, 9 יוני 2006 (IDT)

העברתי. דניאל צבי 08:28, 9 יוני 2006 (IDT)