שיחת פורטל:קומיקס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת Yiftaa בנושא תודה

הערות[עריכת קוד מקור]

היי, הארי פוטר 73, קודם כול שאפו על הרמת הכפפה. יש לי כמה הערות לשיפור והכוונה להמשך בניית הפורטל:

  • יש לשים לב לפורמטים הסטנדרטיים בפורטלים אחרים (יש המון דוגמאות) - כך למשל בערכים נבחרים תמיד יהיה קישור "לערך המלא", גודל תמונות סטנדרטי, אי-שימוש בפרמטר "ממוזער" בתמונות וכו'. שיניתי מה ששמתי לב ובעיקר הפריע, אבל שווה לתת עוד תשומת לב לעניין, ובמיוחד בתוכן חדש.
  • תמונות - יש לשים לב לא להשתמש בתמונות שימוש הוגן, שהועלו לצורך שימוש בערך הראשי על נושאן בלבד. בעיון בוויקישיתוף, עם זאת, ניתן למצוא פעמים רבות אופציות חליפיות לתמונות חופשיות, למשל מאירועי קוספליי במקרה של קומיקס.
  • לא להסס לשים קישורים אדומים בפינות השונות - מטרתנו לעודד את העורכים לשפר את תחום הקומיקס בוויקיפדיה, וללמד את הקוראים (כלומר אם חסר ערך על משהו, אבל הוא חשוב, לא אומר שלא צריך לציין אותו).
  • חסרות כל מיני פינות סטנדרטיות בפורטלים, כמו רשימת הערכים המומלצים (לדעתי במקרה שלנו מדובר על סופרמן והענק הירוק (סרט, 2008)), פורטלים קרובים וערכים מבוקשים/לטיפול.
  • ניתן להסתכל על מבנה פורטלים אחרים ולקבל השראה - למשל, הייתי בונה אחרת את קטעי הידעת לצד הערכים המומלצים, הערכים הנבחרים והתמונות הנבחרות בהתאם למקובל.
  • לא יודע מה התכנון ל"פינות" נוספות בפורטל - אבל צריך להרחיב עוד. אולי יוצר נבחר, היסטוריה של הקומיקס, חלוקה לרצועות קומיקס לפי מדינות, סרטי קומיקס (לא רק רשימה, אולי גם קטעי הסבר מילולי), אולי פינת נבלים, להרחיב עוד יותר את החלק על הקומיקס בישראל כולל עזרים גרפיים על יוצרים מקומיים ויצירות מקומיות.
  • בתמונות המומלצות הייתי מוסיף לא רק צילומים מתוך חוברות קומיקס, צריך לנסות להיות יצירתי ולגוון. אהבתי את התמונה של הקומיקס הישראלי. אפשר להוסיף עוד תמונות שקשורות להיסטוריה של הקומיקס, לאירועי קומיקס, סרטי קומיקס וכו'.
  • הפורטל ממוקד מדי כרגע בקומיקסי המיינסטרים של מארוול ודי-סי. הייתי שמח לראות עוד תוכן מגוון יותר, למשל: הקומיקס הבלגי (הדרדסים, טין טין וכו'), קומיקס מחתרתי (נמרוד רשף ושות'), רומנים גרפים (כמו עיר החטאים), עוד קומיקס ישראלי כאמור (זבנג, דודו גבע), קומיקס אירופאי ממדינות שונות (למשל מקס ומוריץ הגרמני או אסטריקס הצרפתי-בלגי), קומיקס אמריקאי שאינו מארוול או די-סי (למשל גארפילד, פינאטס, פופאי), תרבות הקומיקס וכו'.

ברור לי שזו עבודה לא פשוטה, אבל אם כבר התחלנו במשימה של יצירת פורטל קומיקס - כדאי לקחת אותו לרמה גבוהה שתיתן כמה שיותר ערך מוסף לקורא. ייתכן שחלק מהתכנים יצריכו כתיבת תוכן חדש וערכים נוספים, אבל ניתן לרתום גם את הקהילה במקרה הצורך עם משימות מוגדרות.
בהצלחה, תומר - שיחה 18:52, 26 באוקטובר 2019 (IDT)תגובה

שאלה[עריכת קוד מקור]

ערכתי פה כמה דברים בפורטל ואני רוצה לתרום לו, אבל אני מתקשה להבין אם הוא עדיין פעיל או שהוא פשוט יושב כאן סתם. הארי פוטר 73 הפורטל עדיין מתעדכן? אם כן, צריך ליישם את ההערות למעלה ^ . אם לא, טוב, למה לא? Yiftaa - שיחה 22:25, 8 ביוני 2020 (IDT)תגובה

העבודה על הפורטל הייתה קשה משחשבתי ונכנסתי לתקופה עמוסה. אתה מוזמן ליישם אותן בעצמך. הארי פוטר 73 - שיחה - הטילדה הרביעית - מיזם העיטור השבועי 22:56, 8 ביוני 2020 (IDT)תגובה

עוד שאלה[עריכת קוד מקור]

איך יוצרים לוגו לפורטל? מתייג את יוצר הפורטל הארי פוטר 73. סנדמן המלך | דברו! | פורטל קומיקס! 16:03, 19 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה

יפתח, תבקש עזרה בסדנה לגרפיקה. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 17:17, 19 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה

תודה[עריכת קוד מקור]

משתמש:הארי פוטר 73 ומשתמש:Yiftaa וכל מי שתרם, שאפו על הפורטל המרשים שיצרתם! טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 11:07, 21 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה

תודה רבה, רונאלדיניו המלך! סנדמן המלך | דברו! | פורטל קומיקס! 12:30, 21 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה