שיחת קטגוריה:סרטי להט"ב/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


הגדרת הקטגוריה[עריכת קוד מקור]

תומפקינס הוסיף את הערך טרומן קפוטה (סרט) לקטגוריה; על אף שמדובר בסרט על סופר הומוסקסואל, אם אני זוכר נכון אין לזהותו המינית שום אזכור בסרט. מכאן שנשאלת השאלה, האם כל סרט אשר מתאר אדם הומוסקסואל ראוי להיכנס לקטגוריה הזו, או שמא רק סרטים שהומוסקסואליות היא נושא מרכזי בהם? מור שמש 17:04, 3 בינואר 2007 (IST)

אם גיבור הסרט הומוסקסואל ועלילת הסרט מתמקדת בכנופייה של פושעים ששודדת בנקים, אז הסרט אינו ראוי להכלל בקטגוריה. אבל אם הסרט עוסק בתרבות להט"ב, במערכות יחסים להט"ביות או ביציאה מהארון, אני חושב שאין כאן שאלה. בסרט החדש של אלמודובר, חיבוקים שבורים, יש שתי דמויות של הומואים, שתיהן משמעותיות אך לא מרכזיות וזו דוגמה לדעתי לסרט שלא צריך להכלל בקטגוריה. • רוליג - שיחה 20:01, 17 באוגוסט 2009 (IDT)

מה ההבדל בין זה לספרי להט"ב שנמחק?[עריכת קוד מקור]

ראו ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/קטגוריה:ספרות הומוסקסואלית ולסבית. ‏DGtal02:08, 6 בינואר 2008 (IST)

אין באמת הבדל של ממש. נשאלת השאלה אם לא כדאי למחוק גם את הקט' הזאת. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל?
אין מקום למחוק את הקטגוריה. זו קטגוריה שמסייעת לניווט ומרחיבה את הקטגוריה של תרבות להטב. • רוליג - שיחה 20:21, 17 באוגוסט 2009 (IDT)
המטרה של ויקי היא הגשת מידע אנציקלופדי. ספק רב בעיני שקטגוריה זו תורמת איכשהו למטרה האנציקלופדית שלשמה התכנסנו כאן. אני כלל לא בטוח שיש מקום לתייג סרטים ותרבות כשייכים לקבוצה כזאת או אחרת של אנשים. זאת הפניית אצבע וסטריאוטיפיזציה מיותרים לחלוטין בעיני. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:38, 17 באוגוסט 2009 (IDT)
  1. אתה יכול להפנות אצבע רק אם יש לך דעה קדומה בנושא.
  2. הרפתקאותיה של פריסילה, מלכת המדבר מקוטלג גם בקטגוריה:סרטי מסע, ואף אחד לא מזדעק על תיוג.
  3. תרבות זה בהחלט משהו שמשוייך לקבוצות מסוימות כמו קטגוריה:תרבות יהודית או קטגוריה:ראסטפארי. וסרטים הם חלק מהתרבות כמו שקטגוריה:קולנוע אוסטרי מקוטלג בקטגוריה:אוסטריה: תרבות.
  4. סטריאוטיפיזציה?
  5. עד כאן כתגובה לדבריך. לעניין הצבעות מלפני 3 שנים על קטגוריות דומות, חשוב לזכור שגם ויקיפדיה השתנתה, וגם התרבות בה אנו חיים השתנתה. יש לנו פורטל להט"ב. פורטל שלם שמשוייך לתרבות שלמה, לקהילה שלמה, ואף אחד לא מדבר על אצבע מאשימה. יש כאן במסגרת זו רשימות של ערכים בנושא, תמונות, ציטוטים, ארגונים, מושגים ועוד. אם אתה רוצה שאני אסביר למה אני מאמין שהתרבות שלנו גם היא השתנתה בנושא, אני יכול להסביר, אבל אני חושב שזה מובחן. • רוליג - שיחה 21:28, 17 באוגוסט 2009 (IDT)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: אני שמח שהעניין הועלה. בואו נחשוב. הספר החטא ועונשו נמצא, בין השאר, בקטגוריית ספרים רוסיים, למרות שמאז נכתב בשנת 1866 הוא תורגם לשפות רבות ונחשב לאחד הרומנים הגדולים והחשובים ביותר. חולית נמצא, בין השאר, בקטגוריית מדע בדיוני, למרות שהוא ספר זוכה פרסים (בפרס נבולה, פרס הוגו), ולמרות שזכה להצלחה, נמכר בלמעלה מעשרים מיליון עותקים, ובעקבותיו נכתבו חמישה המשכים ונוצרו סרט קולנוע, מיני סידרה וסדרת משחקי מחשב. הספר המרד על הקיין נמצא, בין השאר, בקטגוריית ספרות מלחמת העולם השנייה, למרות חשיבותו התרבותית והציבורית, הסרטתו פעמיים, המחזתו לתיאטרון וזכייתו בפרס פוליצר בשנת 1952. יש עוד הרבה דוגמאות, אבל נסתפק בזה. יש אפשרות לבטל את כלל הקטגוריות (שבה אינני תומך) או לאפשר סיווג ענייני לקטגוריות רלוונטיות. :-) דני. ‏Danny-w21:38, 17 באוגוסט 2009 (IDT)

יש אופציה נוספת, אבל אני בטוח שאתם לא מתכוונים אליה, שדינה של תרבות בנושאי להט"ב שונה, ובניגוד לתחומים אחרים היא אינה זכאית להצגה בציבור. אבל אין לי ספק שלא עלתה מחשבה כזאת כאן... :-)) ‏Danny-w21:42, 17 באוגוסט 2009 (IDT)
לדעתי, אינך צודק. כשאתה מדבר על ספרות רוסית, יש כאן מידע רלוונטי לקורא. אך אם אתה מתייג מגזר כלשהו בשל נטייתו או צבע עורו יש בו בעיה. האם תתייג את אוהל הדוד טום ב"ספרות שחורה"? אני לא חושב שצריך להפנות אצבעות וקריאות לעבר קבוצה מסוימת רק בגלל שהיא שונה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 21:58, 17 באוגוסט 2009 (IDT)
שוב, הטיעון של הפניית אצבע שגוי. יש מוזיקה שחורה, מוזיקה מזרחית, שירה מזרחית, קטגוריה:קולנוע יידיש, קטגוריה:תרבות יהודית. גם בסרטים וספרים להט"בים יש מידע רלוונטי לקורא שמתעניין בתרבות להט"ב. • רוליג - שיחה 22:27, 17 באוגוסט 2009 (IDT)
מסכים עם קודמי. יש עניין תרבותי בסרטי להט"ב ויש משמעות אנציקלופדית לקטגוריה הזאת. מיקיMIKשיחה22:41, 17 באוגוסט 2009 (IDT)
אם נערכים פסטיבלים לסרטי להט"ב, מן הסתם קיימת במציאות האמיתית קטגוריה קולנועית כזאת וזו אינה המצאה שרירותית של ויקיפדיה. מגיסטרשיחה 23:34, 17 באוגוסט 2009 (IDT)
אין ספק שקיומם של מצעדים, פסטיבלים, מועדונים וכו' המיוחדים למי שמגדירים את עצמם כלהט"בים מוכיחים את קיומה של תת תרבות מסוימת, לכן יש מקום לקטגוריה זו ולדעתי מחיקת הקטגוריה על ספרות להט"בים הייתה שגוייה. קיימת שאלה אחרת והיא שאלת הגבולות, מה יוכנס לקטגוריה ולדעתי בקטגוריה כזאת צריכות להיכלל יצירות העוסקות בהווי להט"בי, ללא חשיבות אם היוצר משתייך לקבוצה זו או לא. בברכה. ליש - שיחה 23:51, 17 באוגוסט 2009 (IDT)
אם הדבר אינו ברור - מובהר בזאת שלנטייתו המינית, כמו גם למינו, גזעו או דתו של היוצר, אין מבחינתי שייכות לעצם הכנסת הערך לקטגוריה. בקטגוריה פמיניזם מזרחי אין מניעה שיופיעו גברים אשכנזים, שעוסקים בפמיניזם מזרחי. ומצד שני, עצם היותו של אדם אישה ממוצא מזרחי אינו מכניסו אוטומטית - לא לקטגורית פמיניסטים ולא לקטגוריית מזרחים. אותו הדבר גם בעניינם של במאים, תסריטאים וסופרים שהם (בין השאר) גייז. לנטייתם המינית אכן אין שייכות: אם הסרט או הספר עוסק בתרבות הלהט"ב הוא יהיה בקטגוריית להט"ב המתאימה, ללא קשר לנטייתם. (ואם אינו עוסק בכך - אכן אין סיבה שיהיה). דני. ‏Danny-w12:28, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
אני רואה פה שכולם מסכימים או מתנגדים להשמתם של ספרים מסוימים תחת קטגורית ספרי להט"ב. בליבי שאלה אחת בודדת, איפה אפשר למצוא את רשימת הספרים המדוברים? Meirshm - שיחה 02:01, 18 באוגוסט 2009 (IDT)

תשובה: בויקיפדיה העברית כרגע אכן לא קיימת רשימה או קטגוריה מסודרת של ספרות להט"ב. בויקיפדיות אחרות יש קטגוריה מסודרת. לדוגמה: בויקי הגרמנית, בויקי הצרפתית, בויקי בספרדית, וכו'. בויקיפדיה באנגלית יש אף תת-פירוט בקטגוריות משנה. אתה צודק, הדרך לרכז מידע בעניין ספרים שונים בעלי תחום תרבותי משותף הוא להציבם בקטגוריה. :-) דני. ‏Danny-w02:17, 18 באוגוסט 2009 (IDT)

אם כך אני חושב שיש לנו תשובה. אם בויקיפדיות כה רבות המגדירות גם הן עצמן כ"אנציקלופדיות" הכירו בספרי להט"ב כספרי להט"ב ואף שמו אותם תחת קטגוריה מסודרת, אז למה שאצלנו במדינה הנאורה כביכול ישראל לא יהיה? למה שאנחנו לא נכיר תרבות שלמה של ספרים כגון "אמא יש לי משהו לספר לך", "עפיפונים", "מוות בוונציה", "אין ציפור כזאת", "כל אחד והמשפחה שלו". אני בעצם אומר שלא חסרים ספרים בעלי שייכות מובהקת לקטגוריה, אם כך אין סיבה לא להוסיף אותה כקטגוריה. לגבי איזה ספר שייך ואיזה לא, זה די טיפשי לריב על זה לפני שיש קטגוריה כזאת לא? Meirshm - שיחה 02:42, 18 באוגוסט 2009 (IDT)

הקטגוריה עצמה בוודאי מוצדקת. השאלה היא אם אפשר לסמוך על משתמשי ויקיפדיה שלאחר שהיא תיווצר, לא ימהרו לכלול בה כל סרט שכתבו עליו באיזה עיתון שעוזר הצלם שלו הושפע מאירוע הומוסקסואלי בעברו. אולי מישהו מתומכי הקטגוריה יציע הגדרה לסרטים שיכללו בה? עוזי ו. - שיחה 02:56, 18 באוגוסט 2009 (IDT)

קטגוריה של סרטי להט"ב קיימת בהאוזן השלישית, ומאותה סיבה שהיא קיימת כאן: לסייע לקורא למצוא סרטים שעוסקים בלהט"ב. ולא, עוזי, לא מדובר על השפעות של אירועים, לא דמויות משנה, וגם לא על האם נערת המים של הסט הייתה דו מינית - אני חושב שהגדרת סרט כלהט"ב היא לא מורכבת במיוחד. סמוך על הויקידפים שהנושא קרוב לליבם שידאגו שהקטגוריה תכלול את הסרטים הראוים בלבד, כמו כל קטגוריה אחרת. אנדר-ויקשיחה 03:02, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
הוויקיפדים לא עשויים מעור אחד - יש מכל הסוגים ולא על כל אחד אפשר לסמוך שיפעיל שיפוט הולם. מאותה סיבה גם קטגוריות אחרת נעזרות בהגדרות המסבירות, בקווים כלליים, איזה ערכים יכללו בהן ואיזה לא. בתחום זה היה לנו ניסיון לא טוב עם קטגוריית להט"בים, כשהיו כאלה שניסו להכניס אליה אנשים שלא הכריזו על עצמם ככאלה. דרושה הגדרה. בברכה. ליש - שיחה 05:02, 18 באוגוסט 2009 (IDT)

או קיי, אני רואה שאני במיעוט בדף שיחה זה. לכן, אני חוזר בי מרצוני למחוק את הקטגוריה ומציע במקום להכיל עליה את הכללים החלים כרגע על קטגוריית להט"ב - סרט יכנס לקט' זו, רק עם עיקר פרסומו בציבור נובע מנושאים להט"בים או אם תוכנו עוסק בעיקר בנושא זה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 08:40, 18 באוגוסט 2009 (IDT)

אנו בוויקיפדיה דנים בכל מקרה בכל ערך לגופו. אם ספר מוכנס לקטגוריה ששייכותה אליו לא ברורה, קיימים מנגנונים לדיון בדף השיחה של אותו ערך בכל מקרה לגופו. כשם שאין הגבלה על שיוכו של ספר לסוגות אחרות, אין צורך בחפירות מלאכותיות והגבלות נוספות. את ההגבלות בנוגע לקטגוריית אישים להט"ב הגבלנו מעט לאחר שמחקנו את "קטגוריית הספרות ההומוסקסואלית והלסבית". עברו שלוש שנים טובות מאז, וחלה התקדמות בנושא בוויקיפדיה במקביל להתקדמות בתקשורת ובחברה הישראלית. וטוב שכך. יש לנו, כמו בוויקיפדיות אחרות, פורטל:להט"ב, והנושא מקבל את הייצוג השיוויוני וההגון. לחוששים נזכיר ש"קטגוריה:סרטי להט"ב" כבר קיימת מזה זמן, ללא שהצבנו שלשלאות ברזל בהכנסת ערכים אליה. וראו הפלא: ההומואים עדיין לא הכניסו את כל הסרטים בעולם לקטגוריה הזו. די כבר עם ההתנהלות המפלה והמדירה הזאת. אותי זה כבר מעייף. דני. ‏Danny-w09:45, 18 באוגוסט 2009 (IDT)

אני לא חושב שלהומואים יש איזו אג'נדה שהם רוצים לקדם. יש בהם אנשים מסוימים עם אג'נדה ואנשים אחרים חסרי אג'נדה. אני לא רוצה להכליל. בסך הכל הצעתי קריטריון שנראה לי הגיוני להכללת ערכים בקטגוריה זו. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 09:53, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
הקריטריון של קטגוריית אישי להטב הוא בעייתי. מילים כמו "הפשעה מהותית" יוצרים יותר ויכוחים מהסכמות. גם אם נרצה להציב קריטריונים, כדאי שנדון על כמה מקרים שנויים במחלוקת, ובנתיים אין כאלו. • רוליג - שיחה 12:40, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
טוב. אין אז אין. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 12:44, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
אני לא סומך על "הויקיפדים" ככלל - בכלל; למרות שאני סומך על רבים מהם כפרטים. הגדרה צריכה להיות בכל קטגוריה, ולהתעייף אפשר גם מהאשמות בהפליה מדומיינת. עוזי ו. - שיחה 13:57, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
אני מסכים עם קודמיי לגבי הצורך בקטגוריות לתת התרבות הלהט"בית. החשש הגדול שמא ערכים יתויגו בטעות בקטגוריה זו, לא מובן לי. נמר ערבות סיבירי - שיחה 20:49, 18 באוגוסט 2009 (IDT)

הגדרת הקטגוריה[עריכת קוד מקור]

"הקטגוריה כוללת סרטים העוסקים באופן מהותי, גם אם לא ישיר, בנושאי זהות מינית בעלת גוון להט"בי". יש הצעות לשינויים? עוזי ו. - שיחה 14:00, 18 באוגוסט 2009 (IDT)

לטעמי זה ניסוח קולע למטרה - מגדיר את המהות ומשאיר שיקול דעת לגבי המרכיבים. בברכה. ליש - שיחה 14:14, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
הצעה מצוינת. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:18, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
לא יודע - סיפור אהבה בין שתי נשים העוסק במערכת היחסים שלהן, ולא בנושא הזהות המינית, לא מתאים פה. אנדר-ויקשיחה 15:46, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
אם זה סתם סיפור נורמלי על מערכת יחסים (שרק במקרה שותפות בו שתי נשים), מה עניינו בקטגוריה הזו? עוזי ו. - שיחה 16:16, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
הגדרה ממצה. אפשר גם "קטגוריה הכוללת סרטים שבהם אלמנטיים להט"בים משמעותיים". אביעדוסשיחה 16:52, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
אני מבקש לא לחזור על המושג "באופן מהותי", מושג שייצר לדעתי הרבה ערפל סביב קטגוריה:להט"בים, כמו גם "גוון להט"בי", שממש לא ברור לי מה זה אומר.

במציאות של ימינו ברוב הסרטים שהנושא מוזכר, זה בגלל עיסוק בנושא. זאת אומרת שלא יעשו במציאות הנוכחית סרט על שודד בנקים הומו בלי שנטייתו תהיה משמעותית לסרט ולא יעשו סרט שעוסק בזוגיות שבמקרה היא של בני אותו מין. ההגדרה לדעתי צריכה לכלול התייחסות לתרבות להט"ב, לגיבורים או דמויות מרכזיות שהם להט"ב או מושפעים באופן ניכר מלהט"בים, או סרטים שמזוהים עם תרבות הלהט"ב. • רוליג - שיחה 17:04, 18 באוגוסט 2009 (IDT)

לא בדיוק, ראה טוטסי וכל הסרטים בהם מישהו מעמיד פני הומו כדי להיתקרב לבחורה זו או אחרת. בברכה. ליש - שיחה 19:00, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
אכן, טוטסי רחוק מלהיות סרט להט"בי. לא מוכרת לי טענה אחרת. :-) ‏Danny-w21:48, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
גם בסרט סיפור גדול אחד השחקנים משחק דמות של הומו, אך זה לא סרט שקשור איכשהו ללהט"ב. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:44, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
ומי יקבע את ההבדל בין עיסוק מהותי לשולי? ‏nevuer‏ • שיחה 18:26, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
כל אחד יפעיל שיקול דעת ואם תהיה מחלוקת יקבע הרוב, אך הדיון יהיה על הקביעה אם זה עניין שולי או מהותי ולא על משהו אחר. כשאין פרמטרים יכול לבוא פלוני להכניס את טוטסי לקטגוריה, כי אין שום כלל שמונע זאת. אין דרך למנוע לחלוטין את חילוקי הדעות, אך יש דרך (קביעת ההגדרה) לצמצם את המקרים בהם יהיה צורך בדיון כזה. בברכה. ליש - שיחה 18:52, 19 באוגוסט 2009 (IDT)

מה עם ארבע חתונות ולוויה(אנ')? מצד אחד, במרכז עומדים שני סטרייטים במערכת יחסים סטרייטית. מצד שני יש שם סיפור אהבה בין שני גברים עם אחד ההספדים הכי יפים בעולם (וכנראה גם היחיד) שנאמר מפי גבר על אהובו. למרות זאת, אין לו מקום לדעתי בקטגוריה. לעומתו הכי טוב שיש בו אחת משלושת הדמויות המרכזיות היא של הומו ויש בסרט התמודדות של הגיבור הסטרייט עם הנטייה המינית של מי שהופך בסופו של דבר לחבר טוב שלו - סוגייה שקשורה להעדפה מינית והתמודדות עם סטריאוטיפים. (סליחה על הספוילר). ושורטבאס? אמנם יש שם זוג גייז, אבל באותה מידה הם היו יכולים להיות סטרייטים, לא? ומשחק הדמעות (אנ')? • רוליג - שיחה 19:10, 19 באוגוסט 2009 (IDT)

אכן, "הכי טוב שיש" גבולי לדעתי, יכול להיכלל ויכול לא להיכלל. בברכה. ליש - שיחה 19:21, 19 באוגוסט 2009 (IDT)

היירספריי בקטגוריה?[עריכת קוד מקור]

מה לסרט היירספריי וללהט"ב, שהוא מופיע ברשימת הסרטים המבוקשים? אוריה בר-מאיר - שיחה 16:55, 27 באפריל 2010 (IDT)

לא קשור. הסרתי. אנדר-ויק04:29, 29 בינואר 2011 (IST)