אול סיינטס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף All Saints)
אול סיינטס
All Saints
הלהקה בשנת 2007
הלהקה בשנת 2007
הלהקה בשנת 2007
מקום הקמה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לונדון, אנגליה
תקופת הפעילות 19932001
20062008
2013
סוגה פופ
R&B
חברת תקליטים Warner/London
EMI/Parlophone
פרסים והוקרה
אתר רשמי
פרופיל ב-IMDb
חברים
נטלי אפלטון
ניקול אפלטון
מלאני בלאט
שאזניי לואיס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אול סיינטס (אנגלית: All Saints, תרגום מילולי: "כל הקדושים") היא להקת בנות בריטית שהוקמה ב-1996. הלהקה מונה ארבע זמרות, מתוכן שתי אחיות.

תחילת דרכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה כאשר שאזניי לואיס ומלאני בלאט נפגשו במסגרת תפקידן כזמרות רקע באולפני הקלטות בלונדון. הן הכירו את סימון ריינפורד, ושלושתן הקימו את הלהקה המקורית, בשנת 1993. הלהקה נקראה "All saints 1.9.7.5" - "אול סיינטס" על שם הרחוב בו נמצאו אולפני ההקלטות, ו-1975 לפי שנת הולדתן.

"אול סיינטס 1975" חתמו על הסכם הקלטה עם חברת התקליטים ZTT, הקליטו שני שירים והופיעו לראשונה בשנת 1994. הלהקה לא זכתה להצלחה רבה ובנוסף נוצר מתח רב בין בלאט לריינפורד בשל חילוקי דעות על הכיוון המוזיקלי של הלהקה. בקיץ 1995 עזבה ריינפורד את הלהקה, וחברת ZTT ביטלה את החוזה עם הלהקה.

בלאט ולואיס ערכו מבחני בד לשם מציאת זמרת נוספת ללהקה. במקביל אביה של בלאט פגש את ניקול אפלטון, שלמדה עם בלאט בבית ספר למשחק, והיא הצטרפה ללהקה. בנוסף שכנעה גם את אחותה, נטלי אפלטון, להצטרף ללהקה; הוריהן של האחיות אפלטון הסכימו לסייע בגידול בתה של נטלי שזה עתה נולדה, ושתי האחיות השלימו את הרכב הלהקה בראשית 1996.

אול סיינטס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהרכבה החדש של הלהקה במאי 1996, נפגשו ארבע הזמרות עם קרל גורדון והקליטו גרסת דמו לשיר "I Know Where It's At". בנובמבר 1996 החתים אותן ג'ון בנסון על חוזה על חברת התקליטים שלו, "לונדון רקורדס". אז הוקלט הסינגל הראשון של הלהקה, "I Know Where It's At" בגרסה המלאה; השיר הגיע למקום הרביעי במצעד הלהיטים הבריטי. לאחר מכן יצא הסינגל "Never Ever", שהגיע למקום הראשון במצעדי הלהיטים בבריטניה ובמקומות נוספים בעולם. ב-1998 זכתה הלהקה בטקס פרסי המוזיקה הבריטית (BRITT Awards) על השיר והקליפ "Never Ever". הלהקה זכתה בפרסים נוספים, בהם פרס MTV בקטגוריית פריצת השנה. כן יצאו בשנה זו מתוך האלבום הראשון הסינגל הכפול "Under the Bridge / Lady Marmalade", והסינגלים "Bootie Call" ו-"War Of Nerves", שזכו להצלחה.

בפברואר 2000 חזרה הלהקה למצעדים עם הסינגל "Pure Shores", שנוצר בשיתוף עם ויליאם אורביט ונכלל בפסקול הסרט "החוף" בכיכובו של לאונרדו דיקפריו. השיר הגיע למקום השני במכירות סינגלים של שנת 2000. באוקטובר 2000 יצא הסינגל "Black Coffee", וכן האלבום השני, "Saints & Sinners", שנכנס למקום הראשון במצעד המכירות הבריטי והגיע לדרגת מכירות של אלבום פלטינה כפול. במקביל, באותה שנה כיכבו שלוש מחברות הלהקה, בלאט והאחיות אפלטון, בסרטו של דייב סטיוארט, הקומדיה השחורה "Honest"; הסרט נודע בשל סצינות עירום חלקי של האחיות אפלטון, קיבל ביקורות גרועות ולא הצליח במכירות. שלושה שירים של הלהקה נכללו בפסקול הסרט.

בינואר 2001 יצא הסינגל השלישי מהאלבום, "All Hooked Up". מעט אחר כך התפרקה הלהקה בעקבות חילוקי דעות בין חברותיה. בסוף אותה שנה הוציאה חברת לונדון רקורדס אלבום אוסף של להיטי הלהקה, "All Hits", שכלל גם שיר סולו ראשון של בלאט, "TwentyFourSeven". לאחר הפירוק פתחו בלאט ולואיס בקריירות סולו, וגם האחיות אפלטון פתחו בקריירת סולו משותפת.

איחוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-24 בינואר 2006 הודיעו חברות הלהקה על חזרה לפעילות משותפת, וב-13 בנובמבר יצא האלבום השלישי, "Studio1". ההופעה הראשונה של הלהקה מאז התפרקותה הייתה ב-21 באוקטובר 2006, בתוכנית "Ant & Dec's Saturday Night Takeaway". הסינגל הראשון מתוך האלבום, "Rock Steady", יצא ב-6 בנובמבר 2006, וזכה להצלחה, אך האלבום נכשל במכירות, ובתחילת 2007 בוטל החוזה עם חברת "Parlophone". הסינגל השני, "Chick Fit", היה אמור לצאת ב-23 בפברואר 2007, אך לבסוף יצא רק באינטרנט ולא הגיע לדירוג 200 הלהיטים הגדולים במצעדים.

בספטמבר 2008 הודיעו חברות הלהקה שהן מתכוונות להקליט אלבום חדש בקרוב, והן מחפשות חברת תקליטים.

בספטמבר 2010 יצא, "Pure Shores: The Very Best of All Saints", אלבום אוסף שלישי של ההרכב. אלבום זה כלל סינגלים, שירים נוספים מהאלבומים ומספר שירים שיצאו כבי סייד.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אול סיינטס בוויקישיתוף