אנסטייז'ה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנסטייז'ה
Anastacia
לידה 17 בספטמבר 1968 (בת 55)
שיקגו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Anastacia Lyn Newkirk עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות שיקגו, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1983
מקום לימודים בית ספר המקצועי לילדים עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ, דאנס, רוק, R&B, דיסקו
סוג קול מצו-סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Epic Records
Daylight Records
בן או בת זוג ויין ניוטון (21 באפריל 2007ערך בלתי־ידוע) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרסי אמדאוס למוזיקה אוסטרית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.anastacia.com
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנסטייז'ה ליין ניוקרקאנגלית: Anastacia Lyn Newkirk; נולדה ב-17 בספטמבר 1968) המוכרת בשמה הפרטי בלבד, היא זמרת פופ ויוצרת אמריקאית.

אנסטייז'ה זכתה להצלחה באירופה, אוקיאניה ובדרום אפריקה, אך בארץ מולדתה, ארצות הברית, לא פיתחה קריירה משמעותית. אנסטייז'ה מכרה מעל 30 מיליון עותקים מאלבומיה בכל העולם. היא ידועה בעיקר בשל קולה הייחודי ויכולתה לשיר בצלילים גבוהים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנסטייז'ה נולדה בשיקגו, אילינוי לתוך משפחה מתחום הבידור: אביה, רוברט ניוקירק, היה זמר ואמה, דיאן הורלאי, היא שחקנית במחזות זמר בברודוויי. לאנסטייז'ה שתי אחיות גדולות ממנה ואח שקטן ממנה בשנה ולוקה באוטיזם.

לאחר שאביה עזב את המשפחה, הם עברו לניו יורק כאשר הייתה נערה, והחלה ללמוד בבית ספר פרטי במנהטן. אנסטייז'ה החלה להתעניין בריקוד בגיל 13, אף על פי שאובחנה אצלה מחלת קרוהן. אנסטייז'ה השתתפה במספר פרויקטים בטלוויזיה, עד שתפסה את תשומת לבם של אנשי חברת התקליטים "Daylight Records" במרץ 1999, שם היא הוחתמה והחלה לעבוד על אלבום הבכורה שלה.

2000-2001: Not That Kind[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומה הראשון Not That Kind, ראה אור בשנת 2000. אנסטייז'ה כתבה 75 אחוזים מתוכו ובשל קולה הייחודי האלבום נשען על מוזיקת R&B.

סינגל הבכורה של אנסטייז'ה "I'm Outta Love" הפך ללהיט עולמי, והגיע לעשירייה הפותחת במדינות רבות, ולמקום הראשון בבלגיה, ניו זילנד, ואוסטרליה. בארצות הברית לעומת זאת, הסינגל זכה להצלחה בינונית בלבד.

האלבום זכה להצלחה גדולה, והגיע לעשירייה הפותחת במצעדי המכירות באירופה, אסיה ובאוקיאניה. האלבום קיבל מעמד פלטינה משולשת באוסטרליה וסינגל הבכורה שלה, "I'm Outta Love" היה לסינגל הפופולרי ביותר לשנת 2000 באוסטרליה. הסינגל השני היה שיר הנושא של האלבום "Not That Kind" הגיע למקומות גבוהים באנגליה, איטליה, צרפת ושווייץ. "Cowboys & Kisses" היה הסינגל השלישי מתוך האלבום, ונכנס ל-40 העליונים בארצות אירופה. הסינגל האחרון היה "Made for Lovin' You", אך הופץ רק באנגליה (27) ובצרפת (72).

בנוסף לכך, בשנת 2001, ביצעה מחדש את השיר "What More Can I Give", בשתי גרסאות; האחת בשפה הספרדית, והשנייה בשפה האנגלית.[1]

2001-2002: Freak of Nature[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומה השני Freak of Nature, השיג מכירות מכובדות, אף על פי שלא הצליח להגיע להצלחה של אלבומה הקודם, Not That Kind. מן האלבום יצאו הסינגלים "Paid My Dues",‏ "One Day in Your Life",‏ "Why'd You Lie to Me" ו-"You'll Never Be Alone". הסינגל השני, "One Day in Your Life", הגיע למקום ה-28 בארצות הברית והיה ללהיט הגדול של האלבום כאשר הגיע לעשירייה הפותחת במספר מדינות והיה ללהיט במצעדי הריקודים. כאשר האלבום יצא לאור בארצות הברית, במאי 2002, הוא הוקדש לזמרת ליסה לופז, אשר נהרגה בתאונת דרכים חודש לפני יציאתו והייתה אחראית להצלחתה של אנסטייז'ה.

אנסטייז'ה הצטרפה לשאקירה, שר וסלין דיון והשתתפה ב-VH1's Divas Live בשנת 2002. שירה "Love Is a Crime" נכנס לפסקול הסרט "שיקגו". כמו כן היא ביצעה את השיר "Someday My Prince Will Come" באלבום Disneymania. היא גם נבחרה לשיר את שיר הנושא של משחק המחשב פיפ"א 2002, "Boom".

2003-2005: עמותת אנסטייז'ה, Pieces of a Dream וסרטן השד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2005

בינואר 2003, גילתה אנסטייז'ה שהיא לוקה בסרטן השד, והחלה בטיפול. על פי ריאיון שנערך בשנת 2005, אנסטייז'ה איבדה את יכולת השירה שלה ולא יכלה לכתוב לאורך תקופה, ולא מצאה צליל שהרגישה טוב איתו. אנסטייז'ה רצתה לעצב קולות עבור הקלטת אלבומה החדש, אך הרגישה שמשהו לא נראה כמו עבודות קודמות שלה. לכן, הומצא סגנון מוזיקה חדש – "Sprock", שילוב של נשמה, פופ ורוק. ההצלחה של הצליל גרמה לאמנים רבים להשתמש בו, כמו פינק באלבומה I'm Not Dead, קלי קלרקסון ואשלי סימפסון.

אנסטייז'ה החלה להקליט את האלבום בספטמבר 2003, ועבדה עם המפיקים גלן באלרד, דאלס אוסטין ודייב סטוורט על מנת להוציא את האלבום בשנת 2004. הסינגל הראשון מתוך האלבום, היה "Left Outside Alone", אשר הראה שינוי ניכר בכיוון המוזיקה של אנסטייז'ה. הסינגל היה ללהיט ענק אשר הכניס את האלבום למקום הראשון במצעדי המכירות באנגליה, הולנד, אוסטרליה, יוון ואיטליה ולמקום השני בפורטוגל וספרד. הסינגל עצמו, נכנס למקום הראשון במצעדי אוסטרליה, ספרדף איטליה, אוסטריה, שווייץ ואנגליה, ובמקום השני בהולנד ובגרמניה, ובמקום החמישי במצעד המכירות האירופאי. השיר נכנס למקום ה-40 במצעד המושמעים ביותר בתחנות הרדיו באירופה.

הסינגלים הבאים היו "Sick and Tired" (מקום ראשון בספרד ובאנגליה), "Welcome to My Truth" (הסינגל הנמכר ביותר שלה בספרד), "Heavy on My Heart", בלדה אשר כל הכנסותיה ניתנו לאגודה למלחמה בסרטן שפיתחה אנסטייז'ה, "Anastacia Fund".

בסוף שנת 2005, הוציאה אנסטייז'ה את אלבום האוסף הראשון שלה, אשר נקרא Pieces of a Dream. האלבום כולל את השירים "Pieces of a Dream" ו-"I Belong to You", דואט עם הזמר האיטלקי ארוס רמאצוטי, שהיו ללהיטים באירופה ומוקמו בעשירייה הפותחת במצעדי המכירות ברוב מדינות אירופה. לא הרבה לאחר הפצת הסינגל "I Belong to You", הוציאה אנסטייז'ה את אלבום הווידאו הראשון שלה, Live at Last מתוך הופעה חיה באירופה. האלבום כלל תמונות, עשייתו והקליפים שנכללו בו.

2008-2013: Heavy Rotation, It's a Man's World וסרטן שד שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומה הרביעי של אנסטייז'ה, Heavy Rotation, יצא לאור ב-27 באוקטובר 2008 באירופה, והוא יצא לאור בשנת 2009 באמריקה. הסינגל הראשון מתוך האלבום, "I Can Feel You" יצא ב-10 באוקטובר באירופה. האלבום הניב שני סינגלים נוספים וזכה להצלחה בינונית.

ב-2012 הוציאה את It's a Man's World – אלבום קאברים לקלאסיקות גבריות. מסע ההופעות של האלבום בוטל משום שחלתה בסרטן השד בשנית בשנת 2013.

2013-היום: אלבום קאמבק ואלבומים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהחלימה מסרטן השד בשנית, הוציאה לאור במאי 2014 אלבום קאמבק בשם Resurrection, שמדבר על הרצון לחיות והדברים הקשים שעברה. האלבום זכה להצלחה בקרב המבקרים והקהל כאחד, והחזיר את אנסטייז'ה למקומות בעשירייה הפותחת באנגליה ואיטליה, והחמישייה הפותחת בשווייץ, גרמניה ודנמרק. בנובמבר אותה שנה יצאה למסע הופעות באירופה שליווה את האלבום.

ב-2015 הוציאה לאור את אלבום האוסף Ultimate Collection.

ב-2017 הוציאה את האלבום Evolution שזכה להצלחה בינונית, ואת אלבום ההופעה A 4 App.[2][3][4]

באוקטובר 2021 התחרתה אנסטייז'ה בתוכנית "הזמר במסכה" האוסטרלית בתור ערפדה, וזכתה במקום הראשון בתחרות.

בשנת 2023 הוציאה את אלבום גרסאות הכיסוי Our Songs במסגרתו הקליטה שירים שנוצרו והוקלטו במקור בידי אמנים גרמניים.[5] בין השירים נמנו "Supergirl" ו-"Now or Never", שזכו להצלחה במצעדים. ביום יציאתו של האלבום, הוציאה את השיר "Just You" כסינגל הרביעי מתוכו. הוא הוקלט במקור בידי פיטר מאפי שהשתתף גם בהקלטה השנייה שנכללה באלבום.[6]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך חייה אנסטייז'ה נאבקת בבעיות רפואיות רבות. בגיל 13 אובחנה כחולת קרוהן. בשנת 2003, בגיל 34, אובחן אצל אנסטייז'ה סרטן השד, היא עברה טיפולים כימותרפיים לטיפול במחלה והחלימה ממנה בהצלחה ב-2005. בגיל 39 התגלתה אצל הזמרת טכיקרדיה על-חדרית.

בפברואר 2013, חלתה בסרטן השד בפעם השנייה, בצורה אגרסיבית יותר מהראשונה, ועברה מסטקטומיה כפולה.

ב-21 באפריל 2007, נישאה אנסטייז'ה לשומר הראש שלה, ויין ניוטון, במקסיקו. השניים התגרשו ב-2010.

בראיון ב-2018 שיתפה כי בחרה לא להביא ילדים בעקבות מצבה הרפואי ובעקבות רצונה להתמקד בקריירה שלה.[7]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טקס קטגוריה סינגל/אלבום
2000
Italian Grammy Awards האמנית הבינלאומית הטובה ביותר
פרסי המוזיקה העולמית האמן הבינלאומי הכי מוכר
M6 Awards האמנית הבינלאומית הטובה ביותר
Golden Europe Awards תגלית השנה הטובה ביותר
2001
MTV Europe Music Awards אמנית הפופ הטובה ביותר
פרסי המוזיקה העולמית האמנית החדשה הטובה ביותר
Edison Awards התגלית הבינלאומית הטובה ביותר
Danish Music Awards התגלית הבינלאומית הטובה ביותר
NRJ Music Awards התגלית הטובה ביותר
NRJ Music Awards השיר הבינלאומי הטוב ביותר של השנה "I'm Outta Love"
TMF Awards האמן המבטיח של השנה
ECHO Awards התגלית הבינלאומית הטובה ביותר
2002
Bambi Awards התגלית הטובה ביותר
Edison Awards האמנית הבינלאומית הטובה ביותר
Golden Kamara אמנית הפופ הבינלאומית הטובה ביותר
TMF Awards האמנית הבינלאומית הטובה ביותר
2004
Nordic Music Awards האמנית הבינלאומית הטובה ביותר
TMF Awards אמנית הפופ הבינלאומית הטובה ביותר
TMF Awards האמנית הבינלאומית הטובה ביותר
2005
Marie Claire אשת השנה
ECHO Awards האמנית הבינלאומית הטובה ביותר
TMF Awards האמנית הבינלאומית הטובה ביותר
"Diva" Entertainment Award האלבום המצליח של השנה Anastacia
NRJ Radio Awards האמנית הבינלאומית הטובה ביותר
NRJ Radio Awards אמנית הפופ הטובה ביותר
NRJ Radio Awards השיר הטוב ביותר "Left Outside Alone"
Rockbjörnen האמנית הבינלאומית הטובה ביותר
Rockbjörnen האלבום הבינלאומי הטוב ביותר Anastacia

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנסטייז'ה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ francesco altobelli (2010-07-06), What More Can I Give - Michael Jackson, Anastacia, Mariah Carey, Usher HQ, נבדק ב-2018-06-14
  2. ^ Anastacia - Evolution, Discogs (באנגלית)
  3. ^ Release group “A 4 App” by Anastacia - MusicBrainz, musicbrainz.org
  4. ^ Anastacia - Ultimate Collection, Discogs (באנגלית)
  5. ^ Release group “Our Songs” by Anastacia - MusicBrainz, musicbrainz.org
  6. ^ Anastacia - Just You (Official Audio), נבדק ב-2023-09-29
  7. ^ Anastacia Opens Up about Her Reasons For Not Having Children, Loose Women, 31 May 2018. Youtube