Body Language (שיר של קווין)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Body Language"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום Hot Space
יצא לאור 19 באפריל 1982
הוקלט דצמבר 1981-פברואר 1982
סוגה פאנק[1]דאנס[2]גל חדש[3]
בי-סייד Life Is Real (Song For Lennon)
אורך 4:29
חברת תקליטים EMI רקורדס (באנגליה), אלקטרה רקורדס (בארצות הברית)
כתיבה פרדי מרקיורי
לחן פרדי מרקיורי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קווין, ריינהולד מק
כרונולוגיית סינגלים של קווין
"Under Pressure"
(1981)
"Body Language"
(1982)
"Las Palabras de Amor"
(1982)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Body Languageעברית: שפת גוף); מודפס כ-"Body Language ↑⬱") הוא סינגל של להקת הרוק הבריטית קווין מאלבומם Hot Space משנת 1982. השיר נכתב על ידי סולן הלהקה פרדי מרקיורי והפך ללהיט בצפון אמריקה, שם זכה להשמעות מרובות ברדיו. עם זאת, השיר זכה לתגובה פושרת בבריטניה. השיר היה הסינגל השני ששוחרר מאלבומם Hot Space. הקליפ לשיר היה הראשון שנאסר לצפייה ב־MTV בגלל העירום שבו, על אף שחברי הלהקה היו לבושים באופן מלא.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההצלחה המאסיבית של Another One Bites the Dust אפשרה לקווין לנטוש באופן זמני את שורשי הגלאם רוק שלהם בשנות ה-80 המוקדמות, ולנסות ללכת על סגנון של דיסקו, פאנק (Funk) ומוזיקת נשמה. Body Language ואלבום האם שלו Hot Space היו התוצאות לשינוי הנ"ל. השיר בולט בכך שכמעט ואין בו שימוש בגיטרה; אקורדי גיטרה אטמוספיריים מנקדים את השיר באופן מצומצם, בעוד ריף קצר בן שני צלילים נשמע במהלך הפייד אאוט. התכונה המרכזית של השיר, הייתה ההפקה המינימלית והדלילה שלו, עם הבלטה של מילים "מרומזות" (סוגסטיביות), בס סינתיסייזי צמוד (נוגן על Oberheim OB-X) עם גניחות ואנחות של כותב השיר פרדי מרקיורי. השיר נוגן פעמיים במהלך סיבוב ההופעות האירופאי של Hot Space, עם הביצוע הראשון לשיר בווינה ב-13 במאי. לעיתים קרובות הוא זכה לתגובה פושרת, אם כי העיבוד החי היה שונה מאוד מזה של האולפן. השיר הושמע מדי ערב ברגל של ארצות הברית ושל יפן, שם השיר זכה להצלחה מסחרית יותר. השם המלא של השיר, כפי שהודפס הן בסינגל והן באלבום עצמו, הוא "Body Language ↑⬱". השימוש וההיגוי בחיצים מעולם לא הוסבר על ידי מי מחברי קווין, אם כי החיצים אכן הופיעו כחלק מעטיפת הסינגל של הסינגל ובקליפ שלו, שם הם צוירו על גופן של דוגמניות, בעוד פרדי מרקיורי לבש גם חולצות וז'קט עור לבן במהלך סיבוב ההופעות שהראו עיצובים דומים של חיצים. השיר כולל ליין בס סינת'י קצבי וייחודי כסאונד ראשוני שמנגן מרקוירי, מה שהופך את Body Language לאחד משירי הלהקה הבודדים שלא כללו את הבסיסט ג'ון דיקון בהקלטה (אם כי הוא הופיע בקליפ עצמו). בריאן מיי השתתף גם בקצרה בנגינת גיטרה, בהיותו אחת התרומות הפחות משמעותיות שלו לסינגל של קווין.

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השינוי הדרסטי גרם לסינגל להגיע למקום ה-25 במצעדים באנגליה. עם זאת, השיר הצליח יותר בארצות הברית, שם נראה היה שהאמריקאים תומכים הרבה יותר בגיחות של קווין למוזיקת דאנס. "Body Language" הגיע למקום ה-11 בבילבורד הוט 100 ולמקום ה-30 במצעד ה"נשמה". הבי-סייד לשיר הוא "Life Is Real (Song for Lennon)" כשהסינגל לשיר הנ"ל שוחרר קצת יותר משנה לאחר רצח חבר הביטלס לשעבר (ג'ון לנון). בארצות הברית, הקליפ הנלווה גרם לכמות גדולה של מחלוקת. בשל הגוונים הארוטיים שלו בתוספת עור וזיעה בשפע, הוא הוערך כלא מתאים לקהל הטלוויזיה ב-1982. בסקירה של הרולינג סטון, המבקר ג'ון מילווארד תיאר את השיר כ"חתיכת פאנק לא כיפית".

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (1982)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 28
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 13
ארצות הברית בילבורד הוט 100 -
מצעד שירי ה-R&B/היפ-הופ 30
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 25
גרמניה GfK – טופ 100 27
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 6
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 19
פולין ZPAV 3
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 5
קנדה קנדה הוט 100 3
שוודיה סוורייטופליסטן 10

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ John Milward (10 June 1982). Hot Space. Rolling Stone. Retrieved 9 June 2013.
  2. ^ "The Best of Queen", Series: Piano/Vocal/Guitar Artist Songbook Artist: Queen, Hal Leonard.
  3. ^ Erlewine, Stephen Thomas (13 ביולי 2023). "Essential Queen: 40 songs that will rock you". The A.V. Club. {{cite web}}: (עזרה)