Deadstream

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Deadstream
בימוי ונסה וינטר
ג'וזף וינטר
הופק בידי ג'ראד קוק
ונסה וינטר
ג'וזף וינטר
מלאני סטון
תסריט ונסה וינטר
ג'וזף וינטר
עריכה ונסה וינטר
ג'וזף וינטר
שחקנים ראשיים ג'וזף וינטר
מלאני סטון
מוזיקה ג'וזף וינטר
צילום ג'ראד קוק
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Winterspectre Entertainment
חברה מפיצה Shudder
הקרנת בכורה 11 במרץ 2022 (פסטיבל South by Southwest)
6 באוקטובר 2022 (Shudder)
משך הקרנה 87 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה
אימה
על טבעי
דף הסרט ב־IMDb

Deadstream הוא סרט מסוגת קומדיית אימה על טבעית[1] שבוים, נכתב והופק על ידי זוג נשוי בשם ונסה וג'וזף וינטר כפרויקט הביכורים שלהם. ג'וזף עצמו מככב בתפקיד הראשי וגם הלחין את פסקול הסרט.

עלילת הסרט עוקבת אחר יוטיובר כושל שמנסה להחיות את הקריירה שלו בכך שיתעד את עצמו בשידור חי מעביר לילה שלם בבית רדוף. הסרט משתמש בטכניקת צילום מסוג Found Footage (לפיה הסרט מצולם בעזרת מצלמה שהדמות הראשית נושאת על עצמה) בעזרתה הדמות הראשית מקרינה לצופיה באינטרנט את עלילותיה בבית. הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל "South by Southwest" ב-11 במרץ 2022. בהמשך, הסרט הופץ ברחבי ארצות הברית ב-6 באוקטובר 2022 על ידי רשת הזרמת המדיה Shudder וזכה בביקורות חיוביות[2][3].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתמקד בשון, יוטיובר שמפורסם בזכות ביצוע פעלולים ואתגרים מטופשים באינטרנט. טרם תחילת העלילה, אחד מהסרטונים ששון העלה (בו שון תקף חסר בית ושלח אותו לבית החולים) סחף אחריו ביקורות קשות וכן גרם לשון לאבד את הספונסרים שלו וכמות נכבדת מעוקביו באינטרנט. במטרה להחזיר אליו עוקבים ולהרגיע את הספונסר היחיד שנותר לצדו, שון מתכנן להסריט עצמו בשידור חי בזמן שהוא מעביר את הלילה במקום בשם "אחוזת המוות", מקום ידוע לשמצה בו על פי שמועות מתו מספר אנשים.

כחלק מהעסקה שלו עם הספונסר, במידה ושון עוזב את המקום או לא חוקר את הבית במלואו, הוא מאבד את החסות. במהלך הסרט, הצ'אט בתכנת הסטרימינג פתוח לתגובות ושון מגיב לחלק מצופיו במהלך העלילה. כאשר שון מגיע אל הבית, הוא מנתק את המצתים מרכבו וזורק אותם, לאחר מכן הוא נועל את עצמו בתוך הבית וזורק את המפתח לצוהר מתחת לרצפה. בזמן שהוא ממקם את המצלמות בחדרים השונים בבית, שון מספר לקהל הצופים על ההיסטוריה של הבית: הבית רדוף על ידי רוחה של אישה בשם מילדרד פראט, יורשת עצר עשירה ומשוררת כושלת שהתאבדה לאחר שמאהבה (שהיה גם המוציא לאור של שיריה) מת במסתוריות. אנשים רבים שהתגוררו בבית לאחר מכן מצאו את מותם בדרכים מסתוריות והבית בסופו של דבר ננטש. שון משער שהמיתות של דיירי הבית הם כתוצאה ממעשיה של מילדרד, שניסתה לבנות לעצמה מעין משפחה במקום זאת שלא בנתה בחייה. שון מסייר בכל חדר בבית ומציג אותו לצופים, כולל חדר אחד שבו לפי השמועות לא התקיימה פעילות על טבעית ובו שון מקים את "חדר המבצעים" שלו ומניח בו את ציודו האישי. בתוך אחד הארונות, שון מוצא סמל משונה וקורע אותו לגזרים בבהלה.

בהמשך, שון מנסה לגרום לרוחות הבית להתגלות בעזרת סיאנס. לאחר ששמע רעשים מוזרים, שון נועל את עצמו בחדר המבצעים בפחד. מתברר שמקור הרעש הוא אישה בשם כריסי, מעריצה מושבעת של שון שנסעה לאחוזת המוות בכדי לפגוש אותו. למרות שהוא לא מעוניין בכך, שון משוכנע על ידי עוקביו לתת לכריסי להישאר איתו בבית. השניים ממשיכים לחקור את חדרי הבית ומוצאים ספרון ובו רשומים שיריה של מידרד, עליהם שון מגיב בזלזול. השניים מנסים לתקשר עם הרוחות בבית בעזרת לוח ויג'י. כריסי משכנעת את שון לדקלם משפט בלטינית במטרה לעזור לרוחות למצוא שקט ולנוח.

התנהגותה של כריסי מעצבנת ומדאיגה את שון והאחרון מבקש ממנה לעזוב. כריסי תוקפת את שון והוא בתגובה דוקר אותה בצווארה באקט של הגנה עצמית. במחשבה שהוא הרג אותה, שון מנסה לעזוב את הבית ולהסגיר את עצמו למשטרה, אך מגלה שגופתה של כריסי נעלמה. שון מחפש אחר המפתח למנעול מתחת לרצפת הבית, אך במקום זאת הוא מוצא מפתח לקופסה המכילה אצבע קטועה וכן תמונה שחושפת שכריסי היא בעצם מילדרד פראט. אחד הצופים בבית פונה לשון ומסביר לו שהסמל שהוא קרע קודם לכן הוא בעצם חמסה שנועדה להגן על המקום מפני כוחות הרשע. בנוסף, פירוש המשפט בלטינית ששון דקלם קודם לכן הוא מעין כישוף שבעזרתו מילדרד קשרה את נשמות הקורבנות בבית אליה עצמה. לאחר ששון מותקף על ידי רוחות הדיירים הקודמים, שון מנסה לברוח מהבית ומצליח לקפוץ מחלון הקומה השנייה לחופשי.

שון מצליח למצוא את המצתים שזרק בתחילת הסרט, אך מותקף על ידי רוחות נוספות. לאחר שהוא מצליח להכניע את אחת מהן באמצעות רובה מפלסטיק שמצא ברכב, האייפד שלו (דרכו הוא מתקשר עם עוקביו ועוקב אחר המצלמות שפיזר בבית) נשבר. מבין שהוא לבדו, שון מסתגר בתוך הרכב שלו ומתחיל לקרוא את שיריה של מילדרד מתוך הספרון. בספרון, שון מגלה לחש בלטינית שבעזרתו מילדרד קיבלה את כוחותיה השטניים ומבין שהמשפט שרוחות הבית חוזרות עליו שוב ושוב לקוח מתוך שיריה של מילדרד. שון מבין שמילדרד מעולם לא רצתה ליצור לעצמה משפחה, אלא קהל שיקשיב לשיריה ומסיק שכדי לנצח את מילדרד עליו לקיים טקס שייקח ממנה את כוחה וישלח אותה אל הגיהנום.

שון מחמש את עצמו וחוזר אל הבית במטרה להילחם במילדרד. כשהוא מגיע אל חדר המבצעים הוא מצליח לקחת אייפד נוסף ולתקשר עם צופיו בשנית. המגיבים שלו הצליחו לתרגם עבורו את מילות הטקס מלטינית לאנגלית. בזמן ההכנה לטקס, שון מתנצל בפני עוקביו על פעלוליו והתנהגותו הגזענית ונשבע להפוך לאדם טוב יותר.

לאחר קרב נוסף מול מילדרד, שון מצליח לרתק אותה לרצפה ומנסה לקיים את הטקס. הטקס עצמו לא עובד ושון נזכר שעל מנת לקיימו עליו להקריב "חתיכת בשר" מעצמו (תוך שהוא נזכר באצבע של מילדרד שהוא מצא קודם לכן). שון כורת לעצמו את אחת מאצבעותיו ומשלים את הטקס, מילדרד נגררת על ידי כוח בלתי נראה אל מרתף הבית המלא בדם. שון השמח, מאמין שהוא ניצח את מילדרד מודה לעוקביו על עזרתם. למרות זאת, בבואו לצאת מהבית, הוא נתקל ברוחות הדיירים הקודמים המקיפות אותו והשידור החי נעצר.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'וזף וינטר - שון, דמות הפרוטגוניסט בסרט. יוטיובר כושל שמנסה לעבור את הלילה בשלום בתוך בית רדוף רוחות.
  • מלאני סטון - כריסי / מילדרד, דמות האנטגוניסט בסרט. בתחילה מציגה עצמה כמעריצה של שון, אולם בהמשך מתברר שהיא הרוח השולטת על האירועים שקורים בבית.

שחרור והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל "South by Southwest" ב-11 במרץ 2022. בהמשך, הסרט הופץ ברחבי ארצות הברית ב-6 באוקטובר 2022 על ידי רשמת הזרמית המדיה Shudder[4][5].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 91% טריות על סמך 53 ביקורות[6].

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 67/100 על סמך 10 ביקורות[7].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Deadstream review – goofy livestream horror comedy is eerily charming, the Guardian, ‏2022-10-05 (באנגלית)
  2. ^ John Squires, SXSW Horror Movie ‘Deadstream’ Finds a Home at Shudder, Bloody Disgusting!, ‏2022-03-10 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ John Squires, ‘Deadstream’ Trailer – Shudder’s Found Footage Horror Comedy Unleashes Monsters This Halloween, Bloody Disgusting!, ‏2022-09-06 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Deadstream, SXSW 2023 Schedule (באנגלית)
  5. ^ Found-Footage Deadstream Skewers Internet Culture With Deadly Accuracy, Gizmodo, ‏2022-10-05 (באנגלית)
  6. ^ Deadstream (באנגלית), נבדק ב-2022-12-17
  7. ^ Deadstream, נבדק ב-2022-12-17