פינטרול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Finntroll)
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
פינטרול
לוגו הלהקה
לוגו הלהקה
מקום הקמה הלסינקי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות פינלנדפינלנד פינלנד
תקופת הפעילות מ-1997
סוגה פולק מטאל, בלאק מטאל
חברת תקליטים Spinefarm
חברים

מתיאס "וראת'" לימלנס
סמולי "סקריימר" פונסימאה
מיקאל "רוטה" קרלבום
סמי "טונדרה" אוסיטאלו
סאמו "Beast Dominator" רוטסאליינן

הנרי "טרולהורן" סורבלי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פינטרול (Finntroll - "טרול פיני") להקת פולק מטאל מפינלנד. הלהקה משלבת מוזיקת בלאק מטאל יחד עם סגנון פולק ייחודי לפינלנד הנקרא "הומפה". פינטרול ידועה בעיסוקה ההומוריסטי והאובססיבי באגדות הטרולים, ומכאן שמה. למרות העובדה שפינטרול היא להקה פינית, הליריקה נכתבת בשפה השוודית מכיוון ש"השפה השוודית נשמעת "טרולית" יותר"- כך טען סולן הלהקה לשעבר, יאן "קטלה" יאמסן.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פינטרול הוקמה ב-1997 על ידי טימו ראימורנטה (המכונה "סומניום"), גיטריסט להקת הבלאק הפינית Impaled Nazerane, ויאן "קטלה" יאמסן. הדמו הראשון של הלהקה, Rivfader, הוקלט כשנה מאוחר יותר. אחרי הקלטת הדמו בשנת 1998 הצטרפו שאר חברי הלהקה לראימורנטה ויאמסן. חברת התקליטים הפינית Spinefarm הביעה התעניינות בלהקה באותה תקופה והלהקה הוחתמה בלייבל. החתימה בלייבל הובילה להוצאתו של האלבום המלא הראשון של הלהקה Midnattens Widunder ("מפלצת חצות") בשנת 1999.

בשנת 2001 הוציאה פינטרול את האלבום Jaktens Tid ("זמן הצייד"). האלבום הצליח להתברג בין 20 האלבומים המובילים של מצעד האלבומים הפיני, דבר שהפתיע את הלהקה ואת חברת התקליטים והצליח לעלות על ציפיותיהם. גל ההצלחה והפופולריות שהלהקה החלה לצבור באותם הימים עורר את התעניינותה של חברת התקליטים הגדולה Century Media שהחלה לקדם ולשווק את פינטרול ברחבי העולם. קיץ 2001 היה הקיץ בו החלה להופיע בפסטיבלי מטאל גדולים בפינלנד וברחבי אירופה.

השנה שלאחר יציאתו של Jaktens Tid התבררה כשנה של חוסר מזל מבחינת הלהקה: הופעות רבות בוטלו, ובנוסף לכך יאן יאמסן פרש מהלהקה עקב גידול במיתרי הקול שלא היה ניתן להסרה על ידי ניתוח. פרישתו באה אחרי שחרורו של האלבום Visor om Slutet ("שירים על המוות"). האלבום הוקלט בתחילת ינואר בשנת 2003, בסטודיו שממוקם ביער ליד העיר הלסינקי בפינלנד. חברי הלהקה כינו את ההקלטה במקום כ"ניסיון אקוסטי", ובאלבום יש שילוב של אלמנטים מוזיקליים אקוסטיים ושל קולות מהטבע. באלבום הזה יאן יאמסן וסולנה החדש של הלהקה, טאפיו וילסקה, התחלקו במטלות השירה.

זמן קצר לפני צאתו של האלבום Visor om Slutet נהרג גיטריסט הלהקה, טימו ראימורנטה, כתוצאה מנפילה מגשר ליד הלסינקי לאחר ששתה כמות גדולה של אלכוהול. שני אנשים שהיו במקום טענו כי ראימורנטה קפץ מהגשר במודע ובעצם התאבד.

למרות האירועים המצערים שפקדו את הלהקה באותה השנה, הלהקה החליטה להמשיך ולהתקיים גם לאחר ששני מקימיה כעת לא חברים בלהקה, והמשיכה לסיבוב הופעות של שבועיים ברחבי אירופה, כאשר הם נתמכים על ידי להקת הדום מטאל\גותיק מטאל קטטוניה. במהלך אותו סיבוב הופעות צירפה הלהקה לשירותיה את הגיטריסט מיקאל קרלבום שהחליף את ראימורנטה.

בשנת 2004 שחררה הלהקה אלבום מקוצר (EP) בשם Trollhammaren ("פטיש הטרול"), ואת אלבומה המלא הרביעי, Nattfödd ("בערת לילה"). האלבום Nattfödd מהווה שינוי מסוים בכיוונה המוזיקלי של פינטרול ובו הלהקה החלה לבצע שירים מעט איטיים יותר מהאופייני להם בשאר האלבומים ובנוסף שולבו אלמנטים אקוסטיים ואף אלמנטים של אמביינט מאלבומה הקודם Visor om Slutet. למרות זאת, האלבום נשאר נאמן לשורשי הפולק/בלאק מטאל של הלהקה.

ב-29 בינואר 2006, פוטר טאפיו וילסקה, סולן הלהקה משנת 2003. בראיון שהעניק לאתר האינטרנט של הלהקה הוא החליט שלא לציין את הסיבות שבעבורן הוא פוטר מהלהקה, והגדיר אותן כ"סיבות אישיות". באותה שנה הצטרף ללהקה הסולן מתיאס לילמנס.

במרץ 2007 הוציאה פינטרול אלבום חמישי במספר, העונה לשם Ur Jordens Djup ("ממעמקי האדמה"). האלבום ממשיך את הקו ה"טרולי" הייחודי לפינטרול ובאלבום נעשה דגש על עבודת קלידים ממוקצעת ואפית יותר יחד עם גיטרות מלודיות וכוחניות.

חברי הלהקה כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי הלהקה
  • מתיאס "וורת'" לילמנוס - שירה
  • סמולי "סקריימר" פונסימאה - גיטרה
  • מיקאל "רוטה" קרלבום - גיטרה
  • סמי "טונדרה" אוסיטאלו - בס
  • סאמו "Beast Dominator" רוטסאליינן - תופים
  • הנרי "טרולהורן" סורבלי - קלידים (חבר גם במונסורוו)

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן

  • Midnattens Widunder (מפלצת חצות) - 1999
  • Jaktens Tid (זמן הצייד) - 2001
  • Visor om Slutet (שירים על המוות) - 2003
  • Nattfödd (בערת לילה) - 2004
  • Ur Jordens Djup (ממעמקי האדמה) - 2007

אלבומים מקוצרים ודמואים

  • Rivfader (ריבפאדר) - 1998
  • Trollhammaren (פטיש הטרול) - 2004

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]