I Am... World Tour

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
I Am... World Tour
מאת ביונסה
מיקומים אירופה
אמריקה הצפונית
אמריקה הדרומית
אסיה
אפריקה
אוקיאניה
אירואסיה
אלבום נתמך I Am... Sasha Fierce
תאריך התחלה 26 במרץ 2009
תאריך סיום 18 בפברואר 2010
לגים 6
מספר הופעות 46 באירופה
33 בצפון אמריקה
12 באסיה
7 באוקיאניה
9 בדרום אמריקה
1 באפריקה
1 באירואסיה
109 בסך הכול
הכנסות 119.5 מיליון דולר ׁׁ(142.9 על פי ערך הדולר של 2019)
כרונולוגיית הופעות ביונסה
The Beyoncé Experience
‏(2007‏)
I Am... World Tour
‏(2009-10‏)
I Am... Yours
‏(2009‏)

I Am... World Tour הוא סיבוב ההופעות הרביעי של הזמרת האמריקאית ביונסה. הסיבוב הופעות יצא לקידום האלבום I Am... Sasha Fierce, שיצא בשנת 2008. הסיבוב הופעות החל בשנת 2009 וכלל 108 הופעות ברחבי העולם שהתפרסו על שש יבשות אסיה, אוסטרליה, צפון אמריקה, דרום אמריקה, אירופה ואפריקה.

באוקטובר 2008 ביונסה הכריזה על הסיבוב הופעות, והתאריכים הראשונים נחשפו בדצמבר 2008. ההכנות למופע החלו שמונה חודשים לפני תחילתו של הסיבוב הופעות, עם חזרות של עשר שעות ביום במשך חודשים. ביונסה אמרה שזה הסיבוב הופעות הטוב ביותר שלה.

רשימת השירים לסיבוב הופעות כללה שירים משלושת אלבומי הסולו של ביונסה, ושירי עבר של להקת דסטניז צ'יילד. הנושא המרכזי של הסיבוב הופעות היה ההבדל בין האשיות הכפולה של ביונסה, הצד הרגשי שלה ואישיותה לבמה סשה פיירס, שגם הוגדש באלבום הכפול שהתחלק לשני דיסקים "I Am" בעל שירים שקטים לעומת "Sasha Fierce" עם שירים קצביים. למופע יש שתי במות, הבמה המרכזית שעליה מסך LED גדול שרוב המופע מתבצע בה והבמה הקטנה במרכז הקהל שלהם היא מגיע מספר פעמים בהופעה.

ביחד עם ביונסה נמצאת להקת הבנות שלה שעבדו איתה במסע הופעות הקודם, "The Beyoncé Experience", שלוש זמרות ליווי והרקדנים. טיירי מוגלר שתף פעולה עם ביונסה על התלבושות, ובנוסף היה יועץ של ביונסה לגבי הסיבוב הופעות לגבי הכוריאוגרפיה, התאורה וההפקה. כאשר ביונסה שרה את הבלדות היא לבשה שמלות ארוכות, ואילו עבור הופעותיה של שירים קצביים לבשה תלבושות חושפניות יותר עם יותר איפור, על מנת ליצור הבדל בין ביונסה ל"סשה פיירס". על כך ביונסה זכתה לשבחים מהמבקרים.

"I Am... World Tour" זכה לשבחים רבים ממבקרי המוזיקה ששיבחו את יכולות הביצוע של ביונסה, ואמרו שזה ההופעה הנשית הטובה ביותר לאותה שנה והדגישו במיוחד את הביצוע לשירים "Ave Maria", "Listen" ו "At Last". גם מבחינה מסחרית הסיבוב הופעות הצליח רבות כאשר הכניס 119.5 מיליון דולר. בנוסף שחררה ביונסה הופעה חייה ב- DVD בלאס וגאס, "I Am ... Yours".

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביונסה בסיבוב ההופעות I Am... World Tour

בשנת 2006, במהלך ריאיון עם חדשות MTV, ביונסה דיברה על האישיות האגרסיבית יותר שלה "Sasha Fierce" שבחיים אמיתיים היא לא דומה לאדם שאנשים רואים בקטעי הווידאו וההופעות שלה: "אני באמת שקטה יותר, מנומסת, אבל כשאני על במה אני.. . אגרסיבית, אני חזקה, אני חסרת פחד". האלבום השלישי I Am... Sasha Fierce הציג רשמית את אישיות הבמה של ביונסה "סשה פיירס", ביונסה גילתה כי "סשה" נולדה בביצוע של "Crazy in Love" משנת 2003. בריאיון למגזין "People" אמרה ביונסה ש"סשה פיירס" היא אך ורק לבמה.

מגזין בילבורד פרסם באוקטובר 2008 שביונסה הולכת לצאת לסיבוב הופעות השלישי שלה, והוא הולך לקדם את אלבום הסולו השלישי שלה. הסיבוב הופעות התחיל באפריל 2009, שמונה חודשים לאחר שחרורו של האלבום I Am... Sasha Fierce. מתאריך 25 באפריל 2009 התחילו מכירות מוקדמות לסיבוב הופעות.

ביונסה הופיעה ביותר עם להקת הבנות שלה "Suga Mama", זמרות הלווי שלה "The Mamas", והרקדנים. במהלך ההופעה ביונסה החליפה שש תלבושות בהתאם לשירים, ורשימת השירים שלה הורכבה משלושת אלבומי הסולו שלה, ושירי עבר עם להקת דסטניז צ'ילד. החלוקה בין השירים לבלדות ושירים קצביים הייתה על מנת להציג את הנושא המרכזי של I Am... Sasha Fierce, האישיות הכפולה של ביונסה.

תקציר ההופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביונסה עם בעלה ג'יי זי בסיבוב ההופעות I Am... World Tour

המופע התחיל שביונסה הולכת לכיוון קדמת הבמה שמלא עשן סביבה, ורואים את הצללית של ביונסה מאור קטן שמאיר עליה, תוך כדי שהיא שרה מספר שורות מהשיר "Déjà Vu". נדלקים האורות וביונסה נחשפת לבושה בבגד גוף בצבע זהב ונעלי עקב והצטרפו אליה שתי רקדניות בבגדי גוף צמודים, וביונסה התחיל לשיר את "Crazy in Love". במהלך המופע ג'יי זי עולה לבמה, וביונסה מסיימת את השיר עם הכוריאוגרפיה בדומה לקליפ עם קונפטי על הבמה. ביונסה ביצעה את השירים "Naughty Girl" ו- "Freakum Dress" שבמהלכו יש סולו לגיטריסטית וביונסה נשכבת על הרצפה. ביונסה שואלת את הקהל "האם כולכם מוכנים לרקוד?" ושרה את "Get Me Bodied".

ביונסה שרה את "Smash Into You" כאשר היא על מדרגות והיא לבושה בבגד גוף לבן, את "Ave Maria" / "Angel" ביצעה עם שמלה לבנה שמאוחר יותר הפכה לשמלת כלה. ביונסה המשיכה לשיר את "Broken-Hearted Girl", בסיומו הופיעו קטעי וידאו מהקליפ לשיר "If I Were a Boy" לאחר מכן ביצעה את השיר עם קאבר לשיר "You Oughta Know". לאחר מכן ביצעה את השיר "Diva" כאשר היא בחלק העליון של המדרגות עם הרקדנים מאחוריה, תוך כדאי הופיע סרטון של ביונסה בגיל חמש שהיא שרה ורוקדת והתחילה לשיר את השיר "Radio". השיר "Me, Myself and I" הוצג עם נאום קצר על עוצמה נשית, ולאחר מכן ביצעה ביונסה את השירים "Ego" ו-"Hello".

על המסך מופיע קטע וידאו בוא ביונסה מטילה מטבע שבצד אחד מופיע הצד הרגשי שלה ובצידו השני "סשה פיירס". שביונסה קשורה לרתמה היא מתרוממת עם שמלה ארוכה שהופכת לקצרה אחרי זמן קצר, תוך כדאי היא מבצעת את השיר "Baby Boy" ועוברת לבמה הקטנה במרכז הבמה. הקהל התבקש לשיר "לשמאל, לשמאל" עם מנגינת השיר "Irreplaceable" ולאחר מכן ביצעה אותו, והמשיכה עם "Check on It". ביונסה שרה מחרוזת של דסטניז צ'יילד "Bootylicious", "Bug a Boo" ו-"Jumpin', Jumpin'" בביצוע ביחד עם הרקדנים, לאחר מכן שרה את "Upgrade U" ו-"Video Phone". את המחרוזת של דסטניז צ'יילד סיימה עם השיר "Say My Name" שם יצרה קשר עם הקהל ששאלה מספר אנשים מה שהם שלהם.

שהשיר הסתיים ביונסה חזרה לבמה המרכזית כאשר היא לובשת שמלה ושרה את השיר "At Last" ו-"Listen" כאשר קטעי וידאו מהסרט "נערות החלומות" מופיעים ברקע. הקטע האחרון של המופע מתחיל כאשר על המסך קטעי וידאו בהם המעריצים מחקים את הכוריאוגרפיה של השיר "Single Ladies (Put a Ring on It)", לאחר מכן ביונסה עולה לבמה ביחד עם הרקדניות כאשר היא לבושה בבגד גוף שחור ומבצעת את "Single Ladies (Put a Ring on It)" עם כוריאוגרפיה כמו בקליפ לשיר. ביונסה מסיימת את המופע עם גרסה מורחבת של "Halo", יורדת מהבמה ולוחצת ידיים למעריצים בשורות הראשונות. לאחר מכו ביונסה עולה לחלק העליון של מדרגות ואומרת "אני ... שלך", שנכתב על המסך מאחוריה וירדה מהבמה.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביונסה בסיבוב ההופעות I Am... World Tour

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא I Am... World Tour בוויקישיתוף