On the Run Tour

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
On The Run Tour
מאת ביונסה וג'יי זי
מיקומים ארצות הברית
פריז
תאריך התחלה 25 ביוני 2014
תאריך סיום 13 בספטמבר 2014
לגים 2
מספר הופעות 19 בצפון אמריקה
2 באירופה
21 בסך הכול
הכנסות $109,610,198
כרונולוגיית הופעות ביונסה וג'יי זי
The Mrs. Carter Show World Tour
‏(2013-14‏)
On the Run Tour
‏(2014‏)
The Formation World Tour
‏(2016‏)

On the Run Tour הוא סיבוב ההופעות משותף של הזמרת ביונסה עם הראפר גיי זי. זמן קצר לאחר שביונסה וג'יי זי סיימו את מסעי ההופעות שלהם, "The Mrs. Carter Show World Tour" ו- "Magna Carta Holy Grail", יצאו למסע הופעות המשותף. השם של המסע הופעות על שם השיר "Part II (On the Run)" מאלבומו של ג'יי זי "Magna Carta Holy Grail".

על מנת לקדם את המסע הופעות יצא טריילר לסרט מזויף בכיכובם של הזוג, הטריילר שוחרר במאי 2014 ושמו "Run". בטריילר באווירת סרט פעולה והוצג בסגנון הסרט בוני וקלייד, השיר "03 Bonnie & Clyde" יצא בשנת 2002 על ידי ג'יי זי בשיתוף פעולה עם ביונסה והיה לשיר הנושא לסרט "בוני וקלייד", בטריילר הזוג מבצע שוד בבנק, מרדף משטרתי וקרב יריות. אוויר הפעולה של "בוני וקלייד" הייתה הנושא של כל המסע הופעות, בשיתוף קטעי וידאו דומים ששולבו במהלך המופע. המבקרים שיבחו את המסע הופעות, שיבחו את הנושא עם הסיפור של "בוני וקלייד" המלווה לכל ההופעה ואת היכולות הווקליות של הזוג, ההופעות האנרגטיות, ויחד עם זאת כמה שהרגישו את הכימיה והשיתוף פעולה בין הזוג.

בשל הביקוש הרב תוך דקות אחדות נמכרו אלפי כרטיסים, ונוספו עוד הופעות למסע ההופעות. מסע ההופעות היה הצלחה מסחרית גדולה כאשר גרף מעל 100 מיליון דולר ב-21 הופעות בלבד, 19 הופעות באמריקה ועוד 2 בפריז שבצרפת, והיה בין הרווחיים ביותר לשנת 2014. ב-20 בספטמבר 2014 עשו HBO ספיישל מיוחד בו הקרינו את ההופעה האחרונה של מסע ההופעות שהייתה בפריז, עם הופעת אורח של ניקי מינאז'.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביונסה במסע הופעות "I Am... Sasha Fierce", הופעות אורח של ג'יי זי

ביונסה וג'יי זי שיתפו פעולה לראשונה בשנת 2002 בשיר "03 Bonnie & Clyde" של הראפר ג'יי זי, השיר מתוך אלבום הסולו השביעי שלו "Blueprint 2", השיר זכה להצלחה והגיע למקום השלישי במצעד הבילבורד האמריקאי והיה לשיר הנושא לסרט "בוני וקלייד". במהלך השנים שיתפו הזוג פעולה במספר שירים שהפכו ללהיטים ברחבי העולם "Crazy in Love", "Drunk in Love". במהלך המסע הופעות של ביונסה, "The Mrs. Carter Show World Tour", ג'יי זי עשה הופעות אורח מרובות. בנוסף השיר "Drunk in Love" שיצא מאלבומה החמישי של ביונסה בשיתוף ג'יי זי זכה להצלחה בעקבות ההופעה המשותפת של שניים בטקס פרסי גראמי של שנת 2014.

ההודעה הרשמית על המסע הופעות המשותף היה ב-28 אפריל 2014 באמצעות עמוד הפייסבוק של ג'יי זי, זמן קצר אחרי ביונסה פרסמה את ההודעה באתר הרשמי שלה והודעה לעיתונות. למסע הופעות היה מכירות מוקדם של כרטיסים באתר האינטרנט של ביונסה.

בעקבות ההודעה על המסע הופעות התברר כי כל 1$ מכל כרטיס שנמכר וחלק מההכנסות של כרטיסי ה VIP הולכים לקרן שון קרטר (השם מבוסס על שם הולדתו של גיי זי), אשר יעזרו ויתמכו בתלמידים אשר זקוקים לעזרה כגון היריון בגיל נעורים, הומלסים, עוני, כליאה לשעבר, התעללות מינית או התעללות במשפחה.

תקציר ההופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]


ההופעה נפתחה בווידאו בשחור לבן בליווי סירנות, לאחר מכן ביונסה וג'יי זי הופיעו על במה מוקפת בעשן והתחילו לבצע את הלהיט מהשותף שלהם "'03 Bonnie & Clyde" כאשר ביונסה לובשת מסכה של רשת דגים על ראשה וג'יי זי לובש משקפי שמש שחורות, חולצה מנומרת עם כוכבים, מעיל שחור ושרשרת זהב. הצמד המשיך לבצע את השיר "Upgrade U", ולאחר מכן ביצעו את השיר "Crazy in Love" שנפתח עם אורות סגולים, עשן ואורות מהבהבים ברקע, באמצע השיר ג'יי זי התחיל שר את "Show Me What U Got" וסיימו את המערכה עם השיר "Crazy in Love". כשהשיר "Diamonds from Sierra Leone (Remix)" התחיל ביונסה עזבה את הבמה וגיי זי המשיך לשיר את "I Just Wanna Love U (Give It 2 Me)" ולאחר מכן הצטרפה ביונסה לבמה שהתחיל לשיר את "Tom Ford". ביונסה חזרה לבמה עם כובע צבאי ושרה את "Run the World (Girls)", "Flawless" ומסיימת עם "Yoncé". במופע האחרון של המסע הופעות בפריז ניקי מינאז' ביצעה הופעות אורח לרימקס של השיר "Flawless".

ביונסה וג'יי זי במסע ההופעות "On The Run".

ג'יי זי עלה לבמה ושר את "Jigga My Nigga" ו-"Dirt off Your Shoulder" ומאחוריו על מסכי ענק קטעי וידאו של סצנות מסיבה, כשסיים ביונסה התחילה לבצע את "Naughty Girl" כאשר היא לבושה בבגד גוף ותרם הגיע לפזמון גיי זי הצטרף עם השיר "Big Pimpin'". לאחר מכן ביונסה הופיעה על הבמה כאשר היא יושבת על כיסא זכוכית לבושה בבגד גוף עם נצנצים באורך מלא וביצעה את "Ring the Alarm" עם הכראוגרפיה המוכרת שלה לשיר, וגיי זי נכנס עם השיר "On to the Next One". גיי זי ביצע את השיר "Clique" שלקראת סיומו ביונסה נכנסת לבמה בצעדים קטנים עם קולות רגע ומתחילה לשיר את גרסת הרימקס לשיר "Diva" והמשיכה עם "Baby Boy". גיי זי הופיע עם "U Don't Know", ולאחר מכן ביונסה ביצעה את "Ghost" / "Haunted" כאשר היא לבושה בתחרה עם שרוול נפתח. גיי זי ביצע את השיר "No Church in the Wild".

ביונסה ביצעה את "Drunk in Love" כאשר היא מבצעת את הכוריאוגרפיה שביצע בטקס פרסי גראמי 2014 על הכיסא וג'יי זי הופיע בסיום השיר עם חלק הראפ שלו."Public Service Announcement" ו-"Why Don't You Love Me" בוצעו בליווי ריקודים של צמד התאומים הצרפתי. "Holy Grail" השיר של ג'יי זי בשיתוף ג'סטין טימברלייק בוצע כאשר ביונסה שרה את חלקו של ג'סטין טימברלייק. ג'יי זי ביצע את השירים "FuckWithMeYouKnowIGotIt" ו-"Beach Is Better", כשסיים עבר לבמה הקטנה במרכז הקהל ושר ראפ לשיר "Partition", ביונסה עלתה לבמה וביצעה את השיר עם כוריאוגרפיה בדומה לקליפ. ג'יי זי ביצע את "99 Problems" ולאחר מכן ביונסה ביצעה את השיר "If I Were a Boy" עם קאבר ל "Ex-Factor", בסיום ג'יי זי חזר לבמה וביצע את "Song Cry".

"Resentment" ו-"Love on Top" בוצעו על ידי ביונסה כאשר היא נמצאת על הבמה הקטנה במרכז הקהל, ואת השיר "Love on Top" ביצעה כמחווה למייקל ג'קסון. ג'יי זי ביצע את "Izzo (H.O.V.A.)" ו-"Niggas in Paris" שסיים ביונסה עלתה לבמה וביצעה את "Single Ladies (Put a Ring on It)" עם הכוריאוגרפיה המוכרת מהקליפ ובסיום הופיעו זיקוקים. "Hard Knock Life (Ghetto Anthem)" בוצע על ידי ג'יי זי עם סרטון של יריות בשחור לבן בברוקלין, ביונסה הופיעה על הבמה שוב לביצוע "Pretty Hurts" במעיל עור משובץ עם המילה "טקסס" מוטבע על הגב.

במהלך כל ההופעה היו קטעי וידאו של הזוג, בדומה לטריילר לקידום המסע הופעות, בוא הזוג נראה בקטעי פעולה כגון שוד בנקים, מרדפים משטרתיים, קרב יריות עם כתוביות "Not Real Life" שחזרו על עצמם.

את המערכה האחרונה למופע פתחו הזוג עם השיר המשותף "Part II (On the Run)", ביונסה לובשת בגד גוף שחור עם דגל אמריקה בשחור לבן שקשור על המותן שלה, ומבצעים את השיר על הבמה המרכזית וממשיכים תוך כדי הליכה לבמה המרכזית. הזוג ביצע את השיר "Young Forever" שמאחוריהם על מסכי ענק קטעי וידאו ביתיים של הזוג מתחילת היכרותם בשנת 2002 עד היום, הזוג מופיע יחדיו, בחופשות, ובחתונתם של הזוג בשנת 2008 ביחד עם הקעקוע המשותף שלהם "IV". כאשר הופיע קטע הווידאו של ביונסה בהיריון עם בטן חשופה שג'יי זי עומד מאחוריה, הופרכו כל השמועות לגבי ההיריון המזויף של ביונסה, וביונסה התחילה לבצע את השיר "Halo" שברקע סרטונים ביתיים של ביתה בלו אייבי.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "'03 Bonnie & Clyde"
  2. "Upgrade U"
  3. "Crazy in Love"
  4. "Show Me What You Got"
  5. "Diamonds from Sierra Leone (Remix)"
  6. "I Just Wanna Love U (Give It 2 Me)"
  7. "Tom Ford"
  8. "Run the World (Girls)"
  9. "Flawless"
  10. "Yoncé"
  11. "Jigga My Nigga"
  12. "Dirt off Your Shoulder"
  13. "Naughty Girl"
  14. "Big Pimpin'"
  15. "Ring the Alarm"
  16. "On to the Next One"
  17. "Clique"
  18. "Diva"
  19. "Baby Boy"
  20. "U Don't Know"
  21. "Ghost" / "Haunted"
  22. "No Church in the Wild"
  23. "Drunk in Love"
  24. "Public Service Announcement"
  25. "Why Don't You Love Me"
  26. "Holy Grail"
  27. "FuckWithMeYouKnowIGotIt"
  28. "Beach Is Better"
  29. "Partition"
  30. "99 Problems"
  31. "If I Were a Boy"
  32. "Ex-Factor"
  33. "Song Cry"
  34. "Resentment"
  35. "Love on Top"
  36. "Izzo (H.O.V.A.)"
  37. "Niggas in Paris"
  38. "Single Ladies (Put a Ring on It)"
  39. "Hard Knock Life (Ghetto Anthem)"
  40. "Pretty Hurts"
  41. "Part II (On the Run)"
  42. "Young Forever"
  43. "Halo"
  44. "Lift Off"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא On the Run Tour בוויקישיתוף