The Formation World Tour

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Formation World Tour
מאת ביונסה
אלבום נתמך Lemonade
תאריך התחלה 27 באפריל 2016
תאריך סיום 31 ביולי 2016
לגים 3
מספר הופעות 32 בצפון אמריקה
17 באירופה
49 בסך הכול
כרונולוגיית הופעות ביונסה
On the Run Tour
‏(2014‏)
The Formation World Tour
‏(2016‏)
On the Run II Tour
‏(2018‏)

The Formation World Tour הוא סיבוב ההופעות העולמי השביעי של הזמרת האמריקאית ביונסה. סיבוב ההופעות הוכרז לאחר הופעתה של ביונסה במחצית משחק הסופרבול ה-50 שנערך בפברואר 2016. סיבוב ההופעות התחיל ב-27 באפריל 2016 במיאמי, פלורידה, וצפוי להסתיים ב-2 באוקטובר 2016 בנאשוויל, טנסי, ארצות הברית. כותרת סיבוב ההופעות הוא בהתייחסות לסינגל "Formation" שיצא במקביל.

סיבוב ההופעות גרף סכום של 256,084,556 דולר מ-49 הופעות בלבד, מה שהפך אותו לסיבוב ההופעות הרביעי הכי מצליח אי פעם לאישה והפך את ביונסה לאמן שמרוויח הכי הרבה כסף כל הופעה[דרוש מקור].

הפקת סיבוב ההופעות זכתה לשבחים רבים והוגדרה כ"משנה את תמונת המשחק" כאשר כוללת מסך LED בגובה 60 מטרים, מסלול הליכון ובמה משנית בה כ-2000 גלוני מים[דרוש מקור].

ב-9 בפברואר נמצא באתר הרשמי של ביונסה תאריך הופעה שיערך בפארק הירקון בתל אביב ב-3 באוגוסט 2016, אך לאחר כחצי שעה המידע ירד והשאיר סימני שאלה רבים. לאחר מכן נקבע הופעה באותה תאריך בברצלונה. דווח כי ביונסה חתמה הופעה בפארק הירקון במהלך חודש אוקטובר, אלא שיצאה הודעה לתקשורת כי ההסכם בוטל, וביונסה לא תופיע בישראל.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביונסה מופיעה בלונדון

ב-6 בפברואר 2016, ביונסה הוציאה לאור סינגל חדש בשם "Formation" יחד עם וידאו קליפ, שהועלה גם לערוץ הרשמי של ביונסה ביוטיוב להורדה בחינם בשירות הזרמות המוזיקה טיידל. יום למחרת ב-7 בפברואר 2016, ביונסה ביצעה את "Formation" בפעם הראשונה בהופעת אורח שלה בהופעת מחצית הסופרבול ה-50. מיד לאחר ביצוע השיר, הוציאה ביונסה סרטון, בו הכריזה על יציאתה לסיבוב הופעות עולמי חדש. בסרטון נודע כי מכירות הכרטיסים המוקדמות תחלנה יומיים לאחר ההכרזה, ב-9 בפברואר 2016.

לאחר ההופעה בסופרבול וההכרזה על סיבוב ההופעות, אתר האינטרנט של ביונסה קרס זמנית עקב מספר רב של גולשים שנכנסו לאתר. לאחר פתיחת מכירת הכרטיסים, ובעקבות הביקוש הרב, נוספה הופעה שנייה בלונדון לאחר שנמכרו כ-90,000 כרטיסים תוך זמן של פחות מ-30 דקות, ואף נוספה הופעה נוספת בשיקגו, כאמור עקב ביקוש רב.

מגזין המוזיקה האמריקאי "בילבורד" האריך כי סיבוב ההופעות עתיד להגיע להכנסה של בין 200 ל-250 מיליון דולר, וזאת רק על ה-40 הופעות הראשונות בלבד. כמו כן, ב-17 בפברואר הגיעה הודעה לעיתונות בה הודיעו כי כמעט מיליון כרטיסים נמכרו לסיבוב ההופעות תוך 48 שעות, וכי הכנסות סיבוב ההופעות כבר עולה על 100 מיליון דולר. חברת ההפקה של סיבוב ההופעות, לייב ניישן הכתירה את ביונסה ל"מלכת סיבובי ההופעות", שנייה בנשים רק למדונה.

תקציר ההופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביונסה מופיעה עם הרקדניות שלה.

בתחילת ההופעה מסתובב מסך ה־LED הגדול ועליו מוצג סרטון ויזואלי של ביונסה, לאחר מכן ביונסה עולה לבמה עם הרקדניות ומופיעה עם "Formation", לאחר מכן היא ממשיכה עם השירים "Sory", "Bow Down" ו"Run The World". לאחר מכן היא לבושה בבגד לבד ומופיעה עם "Mine", "Baby Boy" ו"Hold Up" כאשר בשלב מסוים "Hold Up" מתחלף ל־"Countdown" וביונסה מבצעת ריקוד. לאחר מכן ביונסה מופיעה עם "All Night" ומדברת אל הקהל.

בזמן שביונסה מתארגנת לחלק הבא של המופע, הגיטריסטית שלה מבצעת את "Don't Hurt Yourself" בשילוב השיר "New Slaves" של קנייה ווסט. לאחר מכן ביונסה עולה ומבצעת את "Dont Hurt Yourself" כאשר היא מוארת באורות אדומים ויש ניצוצות של אש מאחוריה, לאחר מכן ביונסה עוברת לשיר "Ring The Alram" שם היא מבצעת ריקוד בשילוב השיר "Independet Women 1" ולאחר מכן ביונסה ממשיכה להופיע עם שירים נוספים כמו "Drunk In Love", "Diva" ו־"Partition" שבו ביונסה מופיעה בחלק שנמצא בתוך מסך ה־LED ביחד עם מראות ואפקטים של אורות. לאחר מכן ביונסה מחליפה שוב בגדים ומבצעת את "Daddy Lessons" ואת "1+1" ומבצעת באקפלה ביחד עם הקהל את "Love On Top", בחלק מההופעות ביונסה הופיעה בחלק זה גם עם השיר "The Beautiful Ones" של פרינס, אחרי חלק זה מסך ה־LED הופך לסגול ומושמע לקהל השיר "Purple Rain" של פרינס כמחווה למותו באותה שנה.

אחרי זה על הבמה נמצאות שש קופסאות עץ ובתוכן נמצאות הרקדניות וביונסה שמבצעת את גרסת הרמיקס של "Crazy In Love" בסוף הביצוע האצטדיון מחשיך וביונסה פורצת בביצוע המקורי לשיר במסלול ההליכון שמחובר לבמה, שם ממשיכה להופיע עם "Bootylicious", "Naughty Girl" ו־"Party", בסוף הביצוע של "Party" נראה על מסך ה־LED הפנים של ביונסה ומשתחררים זיקוקים מתוך העיניים שלה ותוך כדי גם מפוזר קונפטי על הקהל.

בחלק האחרון של המופע ביונסה עולה לשיר את "Freedom" על במת המים שמחובר למסלול ההליכון, שם משפריצה על הקהל את המים תוך כדי הריקוד. את המופע ביונסה סוגרת עם הלהיט "Halo"/

ביונסה מופיעה על במת המים.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Formation"
  2. "Sorry"
  3. "Bow Down"
  4. "Run the World (Girls)"
  5. "Mine"
  6. "Baby Boy"
  7. "Hold Up"
  8. "Countdown"
  9. "Me, Myself and I"
  10. "Runnin' (Lose It All)"
  11. "All Night"
  12. "Don't Hurt Yourself"
  13. "Ring the Alarm"
  14. "Independrnt Women"
  15. "Diva"
  16. "Flawless" \ "Feeling Myself"
  17. "Yoncé"
  18. "Drunk in Love"
  19. "Rocket"
  20. "Partition"
  21. "Daddy Lessons"
  22. "1+1"
  23. "Crazy in Love" (רמיקס 2014) \ "Crazy in Love"
  24. "Bootylicious"
  25. "Naughty Girl"
  26. "Party"
  27. "Blow"
  28. "Freedom"
  29. "Survivor"
  30. "End of Time"
  31. "Grown Woman"
  32. "Halo"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא The Formation World Tour בוויקישיתוף