No Nut November

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפגינת תנועת שינוי האקלים נושאת שלט המאזכר את האתגר.

No Nut Novemberתרגום חופשי לעברית: נובמבר ללא גמירה; מכונה בעברית: חשוון ללא פקאן או חשוון ללא אגוז) הוא אתגר אינטרנטי בו המשתתפים מתנזרים ממין במהלך חודש נובמבר. ההתנזרות כוללת הימנעות מאוננות ואורגזמה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף על פי ש-No Nut November במקור היה אמור להיות אתגר סאטירי, חלק מהמשתתפים טענו כי לחוסר באורגזמה ואי צפייה בפורנוגרפיה יש יתרונות בריאותיים.[1][2] הערך על האתגר הועלה ב-2011 למילון האורבני וב-2017 האתגר צבר פופולריות ברשתות החברתיות.[3] האתגר מתקשר לקהילת "NoFap" באתר Reddit, אשר מעודדת את משתמשיה להתנזר מאוננות.[2] קהילת ה-Reddit אשר הוקדשה לאתגר, /r/NoNutNovember, גדלה מ-16,500 אנשים בנובמבר 2018[4] ל-137,000 אנשים בנובמבר 2022.[1]

בעברית, האתגר מכונה חשוון ללא פקאן או חשוון ללא אגוז. החשוון נבחר מכיוון שלרוב חודש חשוון בלוח השנה העברי חופף עם חודש נובמבר בלוח השנה הלועזי והפקאן/אגוז נבחרו כיוון שזהו התרגום המילולי למילה האנגלית "nut", אשר לה הפירוש "לגמור" או "גמירה".

Destroy Dick December[עריכת קוד מקור | עריכה]

Destroy Dick December (מילולית: דצמבר הריסת זין) הוא אתגר אינטרנטי הומוריסטי המתקשר ל-No Nut November בכך שהוא מהווה אתגר המשך עם מטרה הפוכה. אתגר זה, שנמשך לאורך כל חודש דצמבר מעודד את המשתתפים להשתתף ולהגביר את פעילותם המינית כמו יחסי מין ואוננות, לאחר מחסור בפעילות מינית עקב האתגר הקודם. בכל יום, המשתתפים באתגר מגיעים לאורגזמה כמספר היום בחודש - מ-1 בדצמבר בו המשתתפים מגיעים לפורקן פעם אחת ועד ל-31 בדצמבר בו המשתתפים מגיעים לפורקן 31 פעמים באותו היום, בסך הכל באתגר זה המשתתפים אומרים לגמור במהלך חודש דצמבר כ-496 פעמים.[5]

חוקי האתגר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אין להגיע לאורגזמה.
  • אורגזמה ללא שפיכה גם נחשבת לפסילה (למרות שם האתגר).
  • מותר לאונן ולקיים יחסי מין ללא פורקן מיני, ומותר לצפות בפורנו. נוזל טרום-שפיכה לא נחשב לפסילה.
  • אין צבירת פסילות - לאחר פסילה אחת המשתתף יוצא מהאתגר. כיום אין פרצות דרך שמאפשרות למשתתף "לגמור" בנובמבר בלי להיפסל.
  • קרי לילה לא פוסל את המשתתף, שכן הדבר נעשה בלי שליטה.
  • האתגר מתחיל ונגמר לפי אזור הזמן בו נמצא המשתתף בתחילת החודש ובסוף החודש.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שמספר ידוענים, כמו היוטיובר הימני פול ג׳וזף ווטסון (אנ'), קידמו ופרסמו את האתגר, העיתונאי איג'יי דיקסון מהמגזין רולינג סטון העריך כי האתגר מתקשר לימין הרדיקלי.[1] מגזין Vice ביקר את האתגר לאחר שבשנת 2018, העוקבים בטוויטר של האתר הפורנוגרפי xHamster (אנ') שלחו איומים לחברה.[6]

חלק ממאמיני תאוריית הקונספירציה QAnon משתתפים באתגר האינטרנטי כדי להשתחרר מההשפעה של הפורנגורפיה שהיא לראייתם "הנשק היהודי להשמדת הגזע הלבן".[7] במקומות רבים באינטרנט הנכשלים באתגר מסומנים בתמונה של "coomer", המייצגת כביכול את הרישול הכללי והדעיכה הקוגניטיבית המאפיינים מכורים לפורנוגרפיה. גם לתרבות זו של התנזרות ממין ובעיקר מאוננות יש שורשים אנטישמיים מוקדמים, כמו הדרישה מחברי נוער היטלר להימנע מאוננות. על פי חוקרים, שיטות אלו בשימוש על ידי משטרים פשיסטיים גם כאמצעי שליטה וגם כאמצעי לגיוס פעילים.[1]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא No Nut November בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 איג'יי דיקסון, How a New Meme Exposes the Far-Right Roots of #NoNutNovember, באתר רולינג סטון, ‏8 בנובמבר 2019 (באנגלית)
  2. ^ 1 2 שרה מנביס, No Nut November: the insidious internet challenge encouraging men not to masturbate, באתר NewStatesman, ‏‏13 בנובמבר 2018 (באנגלית)
  3. ^ זכרי זאיין, Guys Are Giving up Masturbation for 'No Nut November'—but Is There Even a Point to It?, באתר Men's Health, ‏‏5 בנובמבר 2019 (באנגלית)
  4. ^ פואב לומס, Thousands of men quit sex for 'No Nut November', באתר nzherald, ‏‏23 בנובמבר 2018 (באנגלית)
  5. ^ ג'יי האד'רווי, Destroy D**k December is the absurd new male masturbation challenge, באתר Daily Dot, ‏‏15 בנובמבר 2017 (באנגלית)
  6. ^ סמנת'ה קול, Let This Be the Last No Nut November, באתר Vice, ‏‏30 בנובמבר 2018 (באנגלית)
  7. ^ רוב קוזניה, Among Some Hate Groups, Porn Is Viewed as a Conspiracy, הניו יורק טיימס, 7 ביוני 2019 (באנגלית)