Two Black Cadillacs

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Two Black Cadillacs"
סינגל בביצוע קארי אנדרווד
מתוך האלבום Blown Away
יצא לאור 18 בנובמבר 2012
פורמט תקליטורהורדה דיגיטלית
הוקלט 2011
סוגה קאנטרי פופ
שפה אנגלית
אורך 4:58 (גרסת האלבום)
4:01 (גרסת הרדיו)
חברת תקליטים אריסטה נאשוויל
כתיבה קארי אנדרווד, הילרי לינדזי, ג'וש קיר
הפקה מארק ברייט
כרונולוגיית סינגלים של קארי אנדרווד
"Blown Away"
(2012)
"Two Black Cadillacs"
(2012)
"Can't Stop Lovin' You"
(2013)

"Two Black Cadillacs" (בעברית: "שני קאדילקים שחורים") הוא סינגל שהוקלט על ידי הזמרת-יוצרת האמריקאית קארי אנדרווד, מתוך אלבום האולפן הרביעי שלה, Blown Away.[1][2][3] השיר יצא לאור ב-18 בנובמבר 2012, על ידי חברת התקליטים אריסטה נאשוויל, כסינגל השלישי מתוך האלבום. השיר נכתב על ידי אנדרווד, הילרי לינדזי וג'וש קיר. "Two Black Cadillacs" הוא שיר קאנטרי פופ שמילותיו עוסקות בסיפורן של שתי נשים שמגלות כי בן הזוג שלהן בגד בהן כאשר היה עם כל אחת מהן בו זמנית. בעקבות כך, הן מחליטות לרצוח אותו. השיר הופק על ידי מארק ברייט והושווה לשירים של דיקסי צ'יקס ומירנדה למברט.

עם יציאתו, "Two Black Cadillacs" קיבל ביקורות חיוביות מטעם מבקרי המוזיקה, ששיבחו את סיפורו ואת רבגוניותה של אנדרווד כאמנית. מבחינה מסחרית, השיר זכה להצלחה כאשר בארצות הברית הגיע למקום השני במצעד הקאנטרי איירפליי ולמקום ה-41 במצעד הבילבורד הוט 100. בנוסף לכך, קיבל את תואר הפלטינה על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי (RIAA), על מכירות של למעלה ממיליון עותקים במדינה. במצעד שירי הקאנטרי של קנדה הגיע למקום השלישי, בעוד במצעד קנדה הוט 100 הגיע למקום ה-52.

את הווידאו קליפ של השיר ביים פי. אר. בראון והוא צולם בנאשוויל, טנסי. הקליפ שואב השראה מהרומן של סטיבן קינג "כריסטין", ומראה כיצד אישה ומאהבת הורגות את בן הזוג הבוגד שלהן עם קאדילק בצבע שחור. הקליפ קיבל מועמדות בטקס פרסי האקדמיה למוזיקת קאנטרי בקטגוריית "קליפ השנה". אנדרווד ביצעה את "Two Black Cadillacs" במספר הופעות חיות, ביניהן בטקס פרסי גראמי ה-55 ובמהלך טקס פרסי איגוד מוזיקת הקאנטרי שהתקיים בשנת 2013. באותו הטקסט ביצעה גם את "Good Girl",‏ "See You Again" ו-"Blown Away". השיר בוצע במהלך סיבוב ההופעות השלישי שלה, "Blown Away Tour".

כתיבה והלחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2010, לאחר שאנדרווד סיימה לקיים את סיבוב ההופעות השני שלה "Play On Tour", היא החלה לעבוד על אלבום האולפן הרביעי שלה. יו"ר ומנכ"ל סוני מיוזיק נאשוויל, גארי אוברטון, אמר כי "לקח לה כמעט שנה להכין ולהקליט את האלבום".[4] הפזמונאים כריס טומפקינס וג'וש קיר, שכתבו עבורה בעבר את "Before He Cheats", עבדו על רצועה ששמה "Blown Away" ושלחו אותה לאנדרווד.[5] בתגובה, היא הצהירה כי היא אהבה את השיר והחליטה להקליט אותו, תוך שהיא בחרה לקרוא לאלבום על שמו, היות שהיא רצתה שהוא יהיה אפל.[6] לאחר מכן, היא החלה לכתוב שירים עם כמה פזמונאים, ביניהם הילרי לינדזי וג'וש קיר. יחד, השלישייה כתבה את "Two Black Cadillacs", העוסק בשתי נשים שמגלות כי בן הזוג שלהן בגד בהן כאשר היה עם כל אחת מהן בו זמנית. בעקבות כך, הן מחליטות לרצוח אותו. אנדרווד אמרה כי "היה כל כך כיף לכתוב את השיר הזה, באותו החדר בו שהינו שלושתנו".[7] קיר תיאר את תהליך הכתיבה ואמר כי:

בתחילת העבודה על האלבום, קארי אמרה שהפעם, היא רוצה להוציא משהו אפל יותר מכל מה שהיא הוציאה במהלך הקריירה שלה. לאחר מכן, אני זוכר שישבתי ליד הפסנתר שלי בזמן שכתבתי את השיר וחשבתי שאם קארי באמת רוצה משהו אפל, זה מה שיספק אותה. יש לציין כי קארי ממש נכנסה לסיפור, כאילו היה מציאתו. שירים מסוג כזה ממש מסובכים, היות ואתה צריך לגרום להם לא להיות כבדים מידי לשמיעה לאחר ששמעת אותם כבר. אני חושב שהצלחנו לעמוד במטרה הזו ולגרום לשיר להיות קל לשמיעה גם אחרי כמה האזנות. כך או כך, בהחלט היה כיף לעבוד על השיר.

ג'וש קיר[8]

מבחינה מוזיקלית, "Two Black Cadillacs" כתוב בסולם של פה מינור והוא מכיל בתוכו קצב של 120 פעימות לדקה. הקול של אנדרווד משתרע מהצליל הנמוך של A♭³ לצליל יותר גבוה של C5.[9] בילי דוכס מ-Taste of Country, ציין כי מילות השיר דוחפות את "קארי לצד האפל ביותר שלה, שלא כל כך הוצג עד כה".[10] דוקס טען שהשיר הוא מעין סרט קצר, בו אנדרווד שרה:" והמיסיון אמר שהוא איש טוב / ואחיו אמר שהוא חבר טוב / אבל הנשים בשתי הרעלות השחורות לא טרחו לבכות / ביי, ביי / כן הם הניחו ורד למטה / זרקו קומץ עפר לקרקע העמוקה / הוא לא היחיד שהיה לו סוד להסתיר / ביי ביי, ביי ביי, ביי ביי".[11] בין כלי הנגינה בשיר, ניתן למנות: פסנתר, מיתרים וגיטרה והוא אף הושווה לשיר "Goodbye Earl" של דיקסי צ'יקס ולשיר "Gunpowder & Lead" של מירנדה למברט.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

תגובות ביקורתיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנדרווד מבצעת את "Two Black Cadillacs", במהלך סיבוב ההופעות "Blown Away Tour"

"Two Black Cadillacs" קיבל ביקורות חיוביות ממבקרי המוזיקה. בילי דוקס מ-Taste of Country, טען כי "מבחינה קולית, אנדרווד מבריקה כתמיד. מבחינה לירית, היא, הילרי לינדזי וג'וש קיר עשו עבודה נהדרת", אך המשיך ואמר כי "בהשוואה ללהיטים האחרים של אנדרווד, השיר הזה לא מתלבט במיוחד. לכן, הוא ימכור רק מיליון עותקים ואולי יגיע למקום השני במצעדים". בסוף הסיקור, העניק לשיר ציון של שלושה וחצי כוכבי זהב.[10] דריל אדיסון מ-Great American Country, שיבח את השיר ואמר כי "אפילו עם אלמנטים כבדים שכאלה, השיר שומר באופן מרשים על צליל נגיש. כמו כן, קולה של קארי בשיר נהדר גם כן".[12] קווין קויין מ-Country Universe, העניק לשיר ציון A והחמיא לרבגוניות שלו ואמר כי "בשיר, היא מצליחה לבטא את עצמה כאמנית. עבור מישהי שטוענים עליה שהיא מצליחה במצעדים בלי שום סיבה, ניתן לראות כי היא עושה עבודה קשה כדי להרוויח זאת".[13]

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר יציאת האלבום, נמכר השיר בלמעלה מ-8,000 עותקים.[14] כאשר יצא כסינגל, הגיע לראשונה למקום ה-55 במצעד הקאנטרי איירפליי ב-24 בנובמבר 2012 ובסופו של דבר למקום השני ושהה במצעד במשך 21 שבועות.[15] השיר היה לשירה ה-17 של אנדרווד שהצליח לכבוש את פסגת מצעד האיירפליי של מדיה-בייס.[16] ב-29 בדצמבר 2012, הגיע השיר למקום ה-90 במצעד הבילבורד הוט 100 ולאחר יציאת הווידאו קליפ שלו, הגיע למקום ה-41.[17] עד 15 במאי 2013 הוא נמכר בלמעלה מ-762,000 עותקים בארצות הברית בלבד.[18] ב-30 בספטמבר 2013, קיבל השיר על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי את תואר הפלטינה, על מכירות של למעלה ממיליון עותקים במדינה.[19] בקנדה, זכה להצלחה מתונה כאשר הגיע למקום השלישי במצעד שירי הקאנטרי של המדינה ולמקום ה-52 במצעד קנדה הוט 100.

תוכנית טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2014, אושר כי ג'רי ברוקהיימר יפיק סדרת אירועים בת שש שעות המבוססת על השיר. התסריט שלה נכתב על ידי אילדי מודרוביץ' והיא שודרה ברשת שידורי הטלוויזיה האמריקאית פוקס.[20]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס מועמדות קטגוריה תוצאה מקור
2013 פרס מוזיקת הקאנטרי האמריקאי "Two Black Cadillacs" "הסינגל בביצוע אישה של השנה" מועמדות [21]
פרסי המוזיקה של CMT "הווידאו קליפ הנשי של השנה" מועמדות [22]
2014 פרסי האקדמיה למוזיקה קאנטרי "הווידאו קליפ של השנה" מועמדות [23]

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווידאו קליפ של "Two Black Cadillacs" בוים על ידי פי. אר. בראון והופק על ידי סטיב לאמאר.[24] הקליפ צולם בנאשוויל, טנסי ושואב השראה מהרומן של סטיבן קינג "כריסטין", המספר את סיפורו של רכב וינטג' שככל הנראה מופעל על ידי כוחות על-טבעיים.[25][26] הטריילר הרשמי של הקליפ הופץ ב-26 בנובמבר 2012, בו נראית אנדרווד כאלמנה.[27]

הקליפ הוקרן לראשונה ב-23 בינואר 2013, ב-Entertainment Tonight ובהמשך הועלה לערוץ ה-Vevo של אנדרווד.[28] בקליפ נראית אנדרווד כשהיא נוהגת בקדילאק בצבע שחור משנת 1964, בחיק הטבע. בסצנה אחרת, מוצגות שתי נשים שנמצאות בהלוויה, תוך שעל פניהן מבט נטול רגש והן לבושות בבגדים שחורים. במהלך הקליפ נעשה שימוש בעריכה צולבת, כאשר השתיים דורסות למוות את בן הזוג שלהן, תוך שהמכונית מתקנת את עצמה בעזרת כוחות על-טבעיים כביכול.

הופעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנדרווד ביצעה את השיר בטקס פרסי המוזיקה האמריקאית ה-40, שהתקיים ב-18 בנובמבר 2012.[29] איימי סקיארטו מ-Taste of Country סקרה את ההופעה וכתבה:

אנדרווד הופיעה בשמלה שחורה העשויה מתחרה, עם חצאית מלאה וכפפות עור שחורות, תוך שהיא אופרה בצבעים שחורים וקודרים ובאוזניה היו עגילי חישוק שחורים וקודרים גם כן. ההופעה שלה הייתה רגע השיא של אותו האירוע, תוך שהיא הותירה את כולם פעורי פה [...] במהלך ההופעה, הוקרנו על המסך מאחוריה שני קאדילקים בצבע שחור, כשם השיר. יש לציין כי הפשטות בהופעה בהחלט עבדה.

איימי סקיארטו[30]

בין היתר, היא ביצעה גרסה אקוסטית לשיר במהלך טקס פרסי גראמי ה-55. במהלך ההופעה, הוקרנו על השמלה שלה ורדים ופרפרים.[31] בהמשך, ביצעה אותו בטקס פרסי איגוד מוזיקת הקאנטרי, ביחד עם השירים "Good Girl",‏ "See You Again" ו-"Blown Away".[32] השיר בוצע במהלך טקס פרסי האקדמיה למוזיקת קאנטרי ובמהלך סיבוב ההופעות השלישי של אנדרווד, "Blown Away Tour".[33][34]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2012–2013)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 41
מצעד שירי הקאנטרי 4
מצעד הקאנטרי איירפליי 2
קנדה קנדה הוט 100 52
מצעד שירי הקאנטרי 3
‏  מצעדי סוף שנה (2013)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 -
מצעד שירי הקאנטרי 29
מצעד הקאנטרי איירפליי 37

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקום תארים מכירות
ארצות הברית (RIAA)[35] פלטינה 1,100,000[19]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Blown Away - Carrie Underwood | Songs, Reviews, Credits | AllMusic (באנגלית אמריקאית), נבדק ב-2020-07-09
  2. ^ Release group “Blown Away” by Carrie Underwood - MusicBrainz, musicbrainz.org
  3. ^ Carrie Underwood - Blown Away, Discogs (באנגלית)
  4. ^ Mansfield, Brian (30 באפריל 2012). "Carrie Underwood: 'Blown Away' and crossing over". USA Today. Gannett Company. נבדק ב-18 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Conaway, Alana (12 ביוני 2012). "Carrie Underwood, 'Blown Away' – Lyrics Uncovered". Taste of Country. Taste of Country Network. נבדק ב-18 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Evans-Price, Deborah (2 במאי 2012). "Carrie Underwood Interview: 'Blown Away' Album Puts Drama, Emotions Center Stage". The Boot. Taste of Country Network. נבדק ב-18 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Wolff, Kurt (3 באפריל 2014). "Behind the Song: Carrie Underwood's 'Two Black Cadillacs'". CBS Pittsburgh. CBS Local Media. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Alanna ConawayPublished: November 21, 2012, Carrie Underwood, 'Two Black Cadillacs' – Lyrics Uncovered, Taste of Country (באנגלית)
  9. ^ "Carrie Underwood "Two Black Cadillacs" Sheet Music". Musicnotes.com. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ 1 2 "Carrie Underwood, 'Two Black Cadillacs' – Song Review". Taste of Country. Taste of Country Network. 31 באוקטובר 2012. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Conaway, Alana (21 בנובמבר 2012). "Carrie Underwood, 'Two Black Cadillacs' – Lyrics Uncovered". Taste of Country. Taste of Country Network. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "GAC Album Review: Carrie Underwood's Blown Away". Great American Country. Scripps Networks Interactive. 26 באפריל 2012. אורכב מ-המקור ב-27 באפריל 2012. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Coyne, Kevin John (18 בנובמבר 2012). "Single Review: Carrie Underwood, "Two Black Cadillacs"". Country Universe. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  14. ^ Mansfield, Brian (9 במאי 2012). "Kelly Clarkson hits 3 million for 'Stronger' single". USA Today. Gannett Company. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ "Country Airplay : Nov 24, 2012". Prometheus Global Media. נבדק ב-24 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ ""Two Black Cadillacs" Drives Carrie Underwood To Her 17th No. 1 Hit". Arista Nashville. Sony Music. אורכב מ-המקור ב-24 בספטמבר 2015. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ "Carrie Underwood - Two Black Cadillacs". aCharts.us. נבדק ב-24 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ Mansfield, Brian (15 במאי 2013). "'Idol' sales: Seven singers in the Billboard 200". USA Today. Gannett Company. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ 1 2 Ask Billboard: Chart Beat's 'Piano Man' Returns!, Billboard, ‏2015-10-11
  20. ^ Andreeva, Nellie (4 בספטמבר 2014). "Carrie Underwood Song 'Two Black Cadillacs' To Be Developed As Fox Event Series Produced By Jerry Bruckheimer". Deadline.com. נבדק ב-5 בספטמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  21. ^ The Country Daily, The Country Daily (באנגלית)
  22. ^ CMT Awards 2013: See the winners here!, EW.com (באנגלית)
  23. ^ ACM Awards 2014 Winners: The Complete List, The Hollywood Reporter (באנגלית)
  24. ^ Quale, Lynn (4 בפברואר 2013). "Behind the Scenes of Carrie Underwood's 'Two Black Cadillacs' Video [Video]". 98 Country. Taste of Country Network. נבדק ב-24 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  25. ^ Hackett, Vernell (6 בפברואר 2013). "'Two Black Cadillacs' Video Drives Carrie Underwood to a 'Dark Place'". The Boot. Taste of Country Network. נבדק ב-24 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  26. ^ Wyland, Sarah (24 בינואר 2013). "Watch Carrie Underwood's Chilling "Two Black Cadillacs" Video". Great American Country. Scripps Networks Interactive. אורכב מ-המקור ב-2013-01-27. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  27. ^ Wyland, Sarah (26 בנובמבר 2012). "Watch Carrie Underwood's Chilling "Two Black Cadillacs" Video Trailer". Great American Country. Scripps Networks Interactive. אורכב מ-המקור ב-2012-11-29. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  28. ^ Wick, Krista (23 בינואר 2013). "World Premiere: Carrie's 'Two Black Cadillacs'". Entertainment Tonight. CBS Studios Inc. אורכב מ-המקור ב-21 בנובמבר 2016. נבדק ב-24 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  29. ^ Newcomer, Wendy (16 בנובמבר 2012). "Carrie Underwood to Debut "Two Black Cadillacs" on American Music Awards". Great American Country. Scripps Networks Interactive. אורכב מ-המקור ב-19 בנובמבר 2012. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  30. ^ Amy SciarrettoPublished: November 18, 2012, Carrie Underwood Dons All Black to Perform 'Two Black Cadillacs' at 2012 American Music Awards, Taste of Country (באנגלית)
  31. ^ "The Secrets Behind Carrie Underwood's Grammy Dress". ABC News. American Broadcasting Company. 12 בפברואר 2013. אורכב מ-המקור ב-28 בספטמבר 2016. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  32. ^ Hotwell, Coti (6 בנובמבר 2013). "Carrie Underwood Performs Four-Song Medley During 2013 CMA Awards". Taste of Country. Taste of Country Network. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  33. ^ Levy, Piet (4 במאי 2013). "Review - Carrie Underwood's voice carries cluttered show". Milwaukee Journal Sentinel. Journal Communications. נבדק ב-24 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  34. ^ Gorgan, Elena (8 באפריל 2013). "ACM Awards 2013: Carrie Underwood Performs "Two Black Cadillacs" – Video". Softpedia. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  35. ^ Gold & Platinum, RIAA (באנגלית)