דריה בילודיד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דריה בילודיד
Дар'я Білодід
לידה 10 באוקטובר 2000 (בת 23)
קייב, אוקראינה
מידע כללי
מדינה אוקראינהאוקראינה אוקראינה
גובה 1.72 מטר
www.dariabilodid.com
ספורט
ענף ספורט ג'ודו
משקל עד 48 ק"ג
הישגים
פרסים והוקרה
  • מסדר הנסיכה אולגה, דרגה 3
  • מסדר הנסיכה אולגה, דרגה 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מאזן מדליות
המשחקים האולימפיים
ארדטוקיו 2020עד 48 ק"ג
אליפות העולם
זהבבאקו 2018עד 48 ק"ג
זהבטוקיו 2019עד 48 ק"ג
אליפות אירופה
זהבורשה 2017עד 48 ק"ג
זהבמינסק 2019עד 48 ק"ג
כסףליסבון 2021עד 48 ק"ג
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דריה בילודידאוקראינית: Дар'я Білодід; נולדה ב-10 באוקטובר 2000) היא ג'ודוקא אוקראינית, זוכת מדליית ארד מאולימפיאדת טוקיו 2020 ופעמיים אלופת עולם (2018 ו-2019).[1]

ביוגרפיה וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילודיד נולדה בשנת 2000 בקייב למשפחה של ג'ודוקא; אמה סבטלנה הייתה ג'ודוקא בעברה וכך גם אביה גנדי שאף זכה פעמיים באליפות אירופה. תחילה הוריה התנגדו לשלוח אותה להתאמן בענפי אמנויות לחימה ובגיל שלוש שלחו אותה להתאמן בהתעמלות אומנותית. בגיל שש החליטה דריה כי היא רוצה לעבור לג'ודו והחלה להתאמן תחת הדרכתם של הוריה.[2]

במהלך נעוריה היא צברה הישגים בתחרויות המרכזיות לגילאי נוער: בשנת 2016 זכתה באליפות אירופה לנוער שנערכה במלאגה, ושנתיים לאחר מכן זכתה באליפות העולם לנוער שנערכה בנסאו.

במרץ 2017 היא זכתה במדליה הראשונה שלה בתחרות בוגרים כאשר זכתה במדליית זהב בטורניר מסוג European Open בפראג. באליפות אירופה 2017 שנערכה בוורשה, זכתה בילודיד לראשונה בתואר האירופי לאחר שניצחה בגמר את אירינה דולגובה הרוסייה.

באליפות העולם 2018 אשר נערכה בבאקו, זכתה בילודיד בת השבע-עשרה לראשונה במדליית הזהב ובכך הפכה לג'ודוקא הצעירה ביותר (גברים או נשים) שזוכה בתואר זה.[3] לאחר שלושה ניצחונות בסיבובים המוקדמים, היא הגיעה לשלב חצי הגמר בו פגשה את פאולה פארטו הארגנטינית וניצחה בווזארי לאחר תרגיל אוצ'י-גארי. בגמר היא התמודדה מול פונה טונאקי היפנית וניצחה באיפון כשתי דקות מפתיחת הקרב לאחר שהטילה את יריבתה על גבה שוב בעזרת תרגיל אוצ'י-גארי.

באליפות העולם 2019 אשר נערכה בטוקיו, זכתה בילודיד בפעם השנייה ברציפות בתואר העולמי. היא ניצחה את ארבעת קרבותיה הראשונים באיפון והגיעה לשלב הגמר שוב מול פונה טונאקי היפנית בשחזור הגמר משנה קודם לכן. שתי דקות ו-18 שניות מפתיחת הקרב, השיגה בילודיד ניקוד ווזארי לאחר תרגיל הראי-מקיקומי שהטיל את יריבתה על צידה. יתרון זה החזיק עד סוף הקרב ובילודיד ניצחה. באותה השנה היא גם זכתה בתואר האירופי בפעם השנייה בקריירה לאחר שניצחה בגמר שוב את אירינה דולגובה הרוסייה.

באליפות אירופה 2021 שנערכה בליסבון, זכתה בילודיד במדליית הכסף כאשר עקב פציעה משלב חצי הגמר שאותו ניצחה, נבצר ממנה להתחרות בגמר מול דיסטריה קראסניקי מקוסובו שזכתה בזהב בניצחון טכני.

באולימפיאדת טוקיו 2020, זכתה בילודיד במדליית הארד. לאחר שני ניצחונות מוקדמים, היא הגיעה לשלב חצי הגמר מול פונה טונאקי היפנית והפסידה באיפון כשלוש דקות בתוך זמן ניקוד הזהב לאחר ריתוק ונשרה לקרב על מדליית הארד. בקרב על המדליה היא התמודדה מול שירה ראשוני הישראלית וניצחה באיפון בשניות הסיום לאחר ריתוק מוצלח.

זכיות בתחרויות מהסבב העולמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה קטגוריה עיר מדינה
2017 גראנד פרי האג הולנדהולנד הולנד
2018 גראנד פרי תוניס תוניסיהתוניסיה תוניסיה
2018 גראנד סלאם פריז צרפתצרפת צרפת
2018 גראנד סלאם דיסלדורף גרמניהגרמניה גרמניה
2018 גראנד פרי זאגרב קרואטיהקרואטיה קרואטיה
2019 גראנד סלאם אבו דאבי איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות איחוד האמירויות
2020 גראנד סלאם פריז צרפתצרפת צרפת

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דריה בילודיד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]