הדוב והדרקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדוב והדרקון
The Bear and the Dragon
עטיפת הספר
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת טום קלנסי עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מותחן ריגול
הוצאה
הוצאה Rubicon, Inc
תאריך הוצאה 2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בעברית
הוצאה מעריב
תאריך 2001
תרגום רותי ונעם אור
מספר עמודים 728
סדרה
ספר קודם קשת שש עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא שן הנמר עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-399-14563-6
הספרייה הלאומית 002176321
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הדוב והדרקוןאנגלית: The Bear And The Dragon) הוא ספר מאת הסופר האמריקאי טום קלנסי. הספר, שהוא השמיני בסדרת הספרים אודות ג'ק ראיין, מנתח מודיעין של ה-CIA בעברו וכעת נשיא ארצות הברית, הוא האחרון בו ג'ק ראיין הוא הפרוטגוניסט. הספר הוא המשך ישיר לאירועי הספר הקודם בסדרה, צו נשיאותי, כאשר הספר עוסק למעשה בתקופת הקדנציה השנייה של ראיין כנשיא ארצות הברית (והראשונה בה הוא נבחר רשמית בבחירות לנשיאות ארצות הברית)[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הספר נפתחת בתיאור מתקפת טרור על אדמת מוסקבה, אשר תחילה לא ברורה מטרתה, וכן מי הם מבצעיה. תחילה עולה החשד כי מטרת המתקפה הייתה סרסור רוסי ואיש העולם התחתון, אשר נהרג במתקפה, עם זאת, ככל שעובר הזמן, מתגברים החשדות כי מטרתה האמיתית של המתקפה הייתה לא אחר מאשר סרגיי גולובקו, יו"ר שירותי הביטחון של הפדרציה הרוסית, וידיד ותיק של נשיא ארצות הברית ראיין. ברקע לדברים מתגלה באזור סיביר מרבץ עצום של זהב, וחומרי גלם אחרים, אשר מהווים הלכה למעשה את חבל החילוץ של רוסיה ממשבריה הנוכחיים, ודרך להבטיח את יציבותה ושגשוגה לעתיד. גילויים אלו מביאים את המדינות השכנות לרוסיה, ובראשן סין, לחמוד משאבים האלו לעצמן.

בד בבד, ממשיך הנשיא ראיין בכהונתו כנשיא ארצות הברית. חרף הסכמתו להתמודד בבחירות לנשיאות, בהן ניצח ברוב גדול, ראיין עודנו מרגיש אי נוחות רבה כלפי גינוני מוסד הנשיאות, וכן כלפי חובותיו הנובעים מהמשרה הרמה. נחמתו היחידה היא תמיכתם של אנשי הסגל, אשר לרבים מהם היכרות עם ראיין עוד מהתקופה טרם היה בה נשיא, והבולט בהם הוא רובי ג'קסון, ידידו הוותיק של ראיין, אשר מונה לתפקיד סגן הנשיא, והוא השחור הראשון בתפקיד זה[2].

ככל שעובר הזמן, הולך ומתחוור, בעזרת מקור מודיעיני סודי בתוך הממשלה הסינית עצמה, כי הממשלה הדיקטטורית הסינית איתנה בהחלטתה להשיג את אזורי המחצבים בסיביר לעצמה, אף אם משמעות הדבר מלחמה למול הפדרציה הרוסית. כמו כן, היחסים בין סין לארצות הברית מתדרדרים אף הם, בעקבות מותו של נציג הוותיקן בסין מידי איש משטרה סיני בתקרית אלימה, אשר מובילה לתרעומת כנגד הממשלה הסינית בקרב הציבור האמריקני.

בסופו של דבר הסכסוך בין המדינות עולה מדרגה, והופך למלחמה גלויה, עם פלישתה של סין לסיביר במטרה להשתלט על אזור המשאבים הסיבירי. עם זאת, צבא רוסיה החלש משנות ניוון ארוכות אינו עומד כנגד האתגר לבדו, שכן ארצות הברית בהנהגת הנשיא ראיין נחלצת לעזרת רוסיה, ומסייעת לה במלחמה. ככל שעובר הזמן, השלטון הסיני חש מאוים יותר ויותר, עד שלבסוף ארצות הברית עצמה מותקפת על ידי סין בטיל בליסטי גרעיני, המכוון ישירות לוושינגטון, מקום מושבו של ראיין. כמנהיגה של ארצות הברית, על ראיין להוביל את ארצו למלחמה ולהבטיח את ניצחונה במערכה, כנגד כל הסיכויים[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרוזה - תרגום, באתר הארץ, 22 באוקטובר 2001.
  2. ^ כאמור הספר יצא לאור בשנת 2000, טרם כהונתו של הנשיא ברק אובמה
  3. ^ דורון צור, הנשר והדרקון, באתר TheMarker‏, 31 באוגוסט 2003.