ולדימיר יורובסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ולדימיר יורובסקי
Владимир Михайлович Юровский
לידה 4 באפריל 1972 (בן 51)
מוסקבה, ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים הקונסרבטוריון של מוסקבה, Hochschule für Musik Carl Maria von Weber, בית הספר הגבוה למוזיקה הנס אייזלר עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה קלאסית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • דוקטור לשם כבוד מהקולג' המלכותי למוזיקה (2016)
  • International Opera Award
  • Grand Officer of the Order of Cultural Merit עריכת הנתון בוויקינתונים
www.vladimirjurowski.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ולדימיר יורובסקירוסית: Владимир Михайлович Юровский; נולד ב-4 באפריל 1972 במוסקבה) הוא מנצח רוסי ממוצא יהודי. כיום הוא מנצח ראשי של תזמורת רדיו ברלין ושל התזמורת הממלכתית של בוואריה.

יורובסקי נחשב לאחד המנצחים המבוקשים ביותר בעולם. בין השנים 20012013 כיהן כמנהל המוזיקלי של פסטיבל גליינדבורן. ב-2003 מונה למנצח אורח ראשי של התזמורת הפילהרמונית של לונדון, ובספטמבר 2007 היה למנצחה הראשי של תזמורת זו. ירובסקי סיים את תפקידו בלונדון ב-2021.

הוא משמש אמן ראשי של תזמורת עידן הנאורות ומנהל אמנותי של התזמורת הסימפונית הממלכתית של רוסיה.

בעבר כיהן יורובסקי כקפלמייסטר ראשי של האופרה הקומית בברלין (2001-1997), כמנצח אורח ראשי של תיאטרו קומונאלה די בולוניה (2003-2000) וכמנצח אורח ראשי של התזמורת הרוסית הלאומית (2009-2005).

ולדימיר יורובסקי מופיע דרך קבע עם רבות מהתזמורות המובילות באירופה ובצפון אמריקה, בהן הפילהרמונית של ברלין, התזמורת הפילהרמונית של אוסלו, תזמורת הקונצרטחבאו, תזמורת פילדלפיה, התזמורת הסימפונית של שיקגו, תזמורת טונהאלה, התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הקאמרית מאהלר, התזמורת הסקסונית הממלכתית של דרזדן ועוד.   

יורובסקי ניצח על הפקות אופרה במטרופוליטן אופרה בניו יורק, באופרה הלאומית הוולשית, באופרה הלאומית של פריז, בלה סקאלה במילאנו, בתיאטרון בולשוי, בזמפר-אופרה בדרזדן, ובפסטיבל גליינדבורן. 

הקלטותיו כוללות את הקלטת הבכורה של הקנטטה "גלות" מאת גאיה קנצ'לי, אופרות, וכן יצירות תזמורתיות רבות עם התזמורת הרוסית הלאומית והתזמורת הפילהרמונית של לונדון. 

פעילותו כמנהל מוזיקלי של פסטיבל גליינדבורן תועדה על גבי תקליטורים ודי.וי.די. של ההפקות של "סינדרלה" מאת רוסיני, ג'אני סקיקי מאת פוצ'יני, העטלף מאת יוהאן שטראוס, דון ג'ובאני מאת מוצרט, ו"האביר הַכִּילַי" מאת רחמנינוב, בניצוחו. 

על גבי DVD ראו אור גם האופרה הנזל וגרטל של הומפרדינק, שעליה ניצח במטרופוליטן בניו יורק, הקונצרט הראשון שלו כמנצח ראשי של התזמורת הפילהרמונית של לונדון, וקונצרטים עם תזמורת עידן הנאורות ועם התזמורת הקאמרית של אירופה

בשנת 2016 הוענק לו תואר דוקטור כבוד על ידי הקולג' המלכותי למוזיקה שבלונדון. כמו כן הוא הוזכר כאחד מארבעה שעשויים להחליף את זובין מהטה בתזמורת הפילהרמונית הישראלית באוקטובר 2019. בסופו של דבר התמנה לתפקיד להב שני.

איליץ' ריבאס הוא בין תלמידיו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ולדימיר יורובסקי בוויקישיתוף