פלישה (סדרת טלוויזיה, 2005) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ZéroBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: ko:인베이전 (TV 시리즈)
KamikazeBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.3) (בוט: משנה pt:Invasion‏ ← pt:Invasion (série de televisão)
שורה 76: שורה 76:
[[ko:인베이전 (TV 시리즈)]]
[[ko:인베이전 (TV 시리즈)]]
[[pl:Inwazja (serial telewizyjny)]]
[[pl:Inwazja (serial telewizyjny)]]
[[pt:Invasion]]
[[pt:Invasion (série de televisão)]]
[[ru:Нашествие (телесериал)]]
[[ru:Нашествие (телесериал)]]
[[sk:Invasion (televízny seriál)]]
[[sk:Invasion (televízny seriál)]]

גרסה מ־21:22, 21 בינואר 2013

תבנית:שכתוב פלישה היא סדרת דרמת מתח/מדע בדיוני אמריקאית ששודרה ברשת ABC במשך עונה אחת מספטמבר 2005 עד מאי 2006.

הסדרה תיארה את חייהם של תושבי העיירה השלווה הומסטד שבמדינת פלורידה, שסבלה מפגיעת הוריקן קשה, שבמהלכו נפלו "אורות בהירים" מהשמיים ונחתו במקורות המים הסמוכים לעיירה. אט אט, אותם "אורות בהירים" (שהם למעשה חוצנים) מתחילים להשתלט על גופותיהם של תושבי העיירה בדרך של "תהליך שיבוט", בו הם למעשה מתמזגים עם אדם מסוים ואז למעשה מחליפים אותו. המושג "בן כלאיים" היה הכינוי הנפוץ לאותם יצורים שהיו שילוב של אדם-חייזר.

כמו כן, הסדרה התמקדה בחייהם של משפחה מקומית והתמודדותה עם תוצאותיו של ההוריקן, והשינויים הרבים שמתחוללים בקרב תושבי העיירה.

בעקבות הוריקן קתרינה, שהתחולל באוגוסט 2005, ותוצאותיו ההרסניות בדרום ארצות הברית, החליטה ABC לשנות את התשדירים שתוככנו לסדרה החדשה, שתיארו בהרחבה את פגיעת ההוריקן בעיירה. במקום זאת, הוחלט להתמקד בפן פלישת החוצנים לעיירה בלבד, ללא אזכור ההוריקן כלל. בסוף הפרק הראשון, ששודר 21 בספטמבר 2005 (שלושה שבועות לאחר פגיעת הוריקן קתרינה), הופיעה הודעה האומרת כי הסדרה הציגה צילומי הוריקן בדיוני, זאת כדי למנוע רגישות מצד חלק מהצופים.

השחקנים והדמויות

  • ויליאם פיטצ'נר - שריף טום אנדרליי
  • אדי קיבריאן - ראסל ווארון
  • קרי מאטצ'ט - ד"ר מריאל אנדרליי
  • ליסה שרידן - לרקין גרובס
  • טיילר לבין - דייב גרובס
  • אלקסיס דניאנה - קירה אנדרליי
  • אוון פטרס - ג'סי ווארון
  • אריאל גייד - רוז ווארון
  • נייתן בייסל - לואיס סירק

עלילה

פלישה מתמקדת בשתי משפחות אמריקאיות בעיירה הומסטד, שבמדינת פלורידה. ראסל, עובד בשמורת הטבע באזור, ולרקין, כתבת טלוויזיה, מגדלים את שני ילדיו של ראסל -ג'סי ורוז- מנישואים הקודמים עם מריאל, רופאה בביה"ח המחוזי, הנשואה לשריף העיירה - טום. דייב, אחיה של לרקין וחובב של תאוריות שונות על חייזרים וכדומה, מתגורר עם ראסל ולרקין.

בשיאו של הוריקן קשה, מגלה רוז אורות בהירים הנוחתים בהמוניהם מהשמיים. כאשר היא מספרת על כך לטום, הוא אומר שגם הוא "ראה את האורות". מאז אותו הרגע, חיי תושבי העיירה השלווה השתנו לחלוטין - רבים נהרגו, אחרים נעדרים, ואחרים נעלמו במהלך ההוריקן ושבו לפתע שונים לחלוטין. מריאל מרגישה שהיא איננה היא יותר, לא מרגישה רגשות לילדיה, ומסיבה לא ברורה לה, יש לה משיכה חזקה למים. אט אט, חוקרים ראסל, לרקין ודייב את מה שקורה בעיירה, ומסתבר שהתשובות נמצאות אצל טום. במהלך העונה הראשונה, מתגלה שטום בעצם עובד אצל זורה, שאחראי למעשה על הכל.

סיום העונה מתאר את פגיעתו של הוריקן נוסף בעיירה, אך הפעם הפלישה הגדולה הגיעה - כל "בני הכלאיים" בעיירה השליכו את שאר תושבי המקום אל תוך המים, כדי שיהפכו להיות כמוהם. לבסוף, ראסל וטום, חוברים יחדיו כדי לעצור את זורה. ובאותו הזמן, לרקין מתה מפגיעת כדור וגורלה נשאר לא ברור.

בעיות רייטינג

פלישה שודרה בארצות הברית בימי רביעי, לאחר הפרק הראשון של העונה השנייה של הלהיט של ABC - אבודים, מה שעזר לפרק הראשון של הסדרה למשוך נתון מרשים של 17 מיליון צופים (נתון צפייה דומה לזה של אבודים).

למרות הפתיחה המרשימה מאוד, הסדרה "איבדה" כ-7 מיליון צופים לאחר 10 פרקים בלבד, ועד לסוף חודש נובמבר צפו בה כ- 10 מיליון צופים (עדיין, נתון מרשים מאוד בהשוואה לסדרות אחרות). כצעד למשוך את הצופים "האבודים" בחזרה, החליטה ABC להשהות את המשך שידור הפרקים הבאים ובמקומה לשדר את זהות בדויה (שעמדה לקראת ביטול באותו הזמן).

עם חזרתה בינואר 2006, "זכתה" פלישה לרייטינג הנמוך ביותר שלה עם כ- 9 מיליון צופים בלבד. בכך למעשה איבדה הסדרה כחצי מצופיה בחצי עונה! ABC החליטה להשהות את המשך שידור העונה פעם נוספת. הפעם, במקומה שודרה הראייה, סדרה כושלת ששרדה 8 פרקים בלבד (דבר שסייע לנתוני הרייטינג של פלישה, שמשום מה איכזו את בכירי ABC).

חלק ממעריצי הסדרה התלוננו על התנהלות לקויה מצד ABC, שבמהלך עונה אחת בלבד, השהתה את הסדרה פעמיים (לתקופה של יותר מחודש!), כולל הפוגה של שלושה שבועות. בנוסף לכך, במהלך כל אותן "הפוגות" ארוכות לא שודרו שידורים חוזרים של הסדרה כלל. עובדה זו ודאי שגרמה לבעיות ברורות של רצף והמשכיות של הסדרה, וכמובן יצרו בלבול רב אצל אותם 9 מיליון צופים שכן צפו בסדרה בהתמדה (שנקטעה לעתים קרובות). לטענת המעריצים, ABC אשמה ב"קבירת" הסדרה בגלל ההפוגות התכופות.

הפלישה בישראל ובחו"ל

במרץ 2006, עם עלייתו לאוויר של ערוץ הסדרות של יס yes stars (אפיק 13), שודרה העונה הראשונה של פלישה, כחצי שנה לאחר שעלתה בארצות הברית. פלישה שודרה כל יום ראשון ב - 22:20. בישראל, בניגוד לארצות הברית, הסדרה שודרה ברציפות מלאה לאורך כל העונה, בלי אותן ההפוגות שפגעו בסדרה.

עם סיום העונה הראשונה של הסדרה בישראל, הוחלפה פלישה בסדרת המתח/מדע בדיוני Surface (ממעמקים) מבית NBC. גם סדרה זו בוטלה לאחר 15 פרקים בלבד, בכך לא שרדה אפילו עונה אחת.

בנוסף לישראל, הסדרה משודרת בעוד מספר מדינות בעולם, ביניהן: בריטניה, הונגריה, הולנד, איטליה, ספרד ופורטוגל.

ביטול הסדרה

הסוף המאוד פתוח של העונה הראשונה של פלישה השאיר צופים רבים במתח רב לגבי גורלה המעורפל של לרקין ובנה שטרם נולד, דבר שגרם לדרישה זועקת לעונה שנייה. זאת למרות העובדה ש- ABC החליטה לבטל את המשך הסדרה לעונה שנייה, אך פרקי הסיום של העונה כבר צולמו, ולכן הוחלט לשדר אותם כרגיל (למרות הביטול הסופי שבא עוד לפני סיום העונה).

ביטול הסדרה היה מאוד תמוה בקרב מעריצי הסדרה, בעיקר בגלל נתוני הרייטינג הגבוהים יחסית, בהסתכלות על העונה כמכלול. טענה רווחת בקרב מעריצים היא שלרשת ABC היו ציפיות גבוהות מדיי מהסדרה, בעיקר בגלל שידורה לאחר הלהיט של הרשת - אבודים (שגם כן סבלה מירידה במספר הצופים במהלך העונה השנייה, ששודרה במקביל לפלישה, וגם כן הושהתה לעתים תכופות). ABC קיוותה שמרבית הצופים של אבודים יישארו לצפות בפלישה (בעיקר בגלל הדמיון בין שתי הסדרות, הכוללות מתח רב לגבי "גורם זר ולא ידוע" שנמצא בעיירה/אי; שתי קבוצות שונות שחיות באותו אזור: האנושיים/החייזרים לעומת הניצולים/"האחרים").

אך למרות כל הדרישות, התהיות והשיפור ברייטינג (שבא לקראת סוף העונה) - בוטלה הסדרה סופית על ידי ABC והפרק האחרון של העונה (שכללה 22 פרקים)שודר ב- 17 במאי 2006.

המשך הסדרה?

שמועות טענו כי ייתכן שפלישה תעבור לרשת CW החדשה בעונת השידורים של סתיו 2006, למרות ביטולה על ידי ABC. לבסוף, במאי 2006 פורסם לוח השידורים של רשת CW לעונת השידורים של 2006-2007, שלא כללה את פלישה.

מיד לאחר ביטול הסדרה, יצאו מעריצים מושבעים בקמפיין להחזרתה, שכלל עצומה באינטרנט, שליחת מכתבים לגורמים אחראיים שונים ושליחת בקבוקי מים למנהלי ABC (כסמל להוריקן בסדרה). בארבע שבועות בלבד, הושגו למעלה מ- 35,000 חתימות בעצומת "save Invasion" (הצילו את פלישה), שכללה את חתימתו של השחקן נתן בייסל (לואיס). הכתובת לעצומה היא: www.petitiononline.com/33030/petition.html. מאגר החתימות כרגע כולל 63,811 חתימות. מאז מאי 2006, הקמפיין ופעולותיו מאורגנות על ידי אתר www.saveinvasion.net והפורומים של מעריצי הסדרה. ביוני 2006, השכירו המעריצים מטוס שיעוף מעל משרדי ABC בקליפורניה, הנושא כרזה עם ההודעה: "ABC, תראו את האורות! הצילו את פלישה!" (הכוונה לאורות הנוחתים מהשמיים, המופיעים בסדרה מספר פעמים, שהפכו למעין סמל של הסדרה).

נכון לעכשיו, (נובמבר 2006) ביטולה של פלישה הוא סופי ולא הוחלט על שידורה בשום רשת אחרת (למרות שייתכן והמצב ישתנה, ואולי תחזור ל- ABC או תעבור לרשת אחרת).

קישורים חיצוניים