מבצע מגן צפוני – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מיותר
שורה 1: שורה 1:
{{אקטואלי|כל הערך=כן}}
{{אקטואלי|כל הערך=כן}}
'''מבצע מגן צפוני''' הוא [[מבצע צבאי]]-הנדסי של [[צה"ל]] בהובלת [[פיקוד הצפון]], [[חיל ההנדסה הקרבית]] ו[[אגף המודיעין]] לחשיפה ונטרול [[לוחמת מנהרות|מנהרות]] [[טרור]] חודרות גדר שחפר [[ארגון טרור|ארגון הטרור]] [[חזבאללה]] מ[[לבנון]] לתוך שטח [[ישראל]], ב[[גבול ישראל-לבנון|גבול הצפון]]. המבצע החל ב-[[4 בדצמבר]] [[2018]] ([[כ"ו בכסלו]] [[ה'תשע"ט]]).
'''מבצע מגן צפוני''' הוא [[מבצע צבאי]]-הנדסי של [[צה"ל]] בהובלת [[פיקוד הצפון]], [[חיל ההנדסה הקרבית]] ו[[אגף המודיעין]] לחשיפה ונטרול [[לוחמת מנהרות|מנהרות]] [[טרור]] חודרות גדר שחפר [[חזבאללה]] מ[[לבנון]] לתוך שטח [[ישראל]], ב[[גבול ישראל-לבנון|גבול הצפון]]. המבצע החל ב-[[4 בדצמבר]] [[2018]] ([[כ"ו בכסלו]] [[ה'תשע"ט]]).


== מהלך המבצע ==
== מהלך המבצע ==

גרסה מ־15:39, 4 בדצמבר 2018

ערך זה עוסק באירוע אקטואלי או מתמשך
הנתונים בנושא זה משתנים במהירות או בהתמדה, ועל כן ייתכן שהם חלקיים, לא מדויקים או לא מעודכנים.
ערך זה עוסק באירוע אקטואלי או מתמשך
הנתונים בנושא זה משתנים במהירות או בהתמדה, ועל כן ייתכן שהם חלקיים, לא מדויקים או לא מעודכנים.

מבצע מגן צפוני הוא מבצע צבאי-הנדסי של צה"ל בהובלת פיקוד הצפון, חיל ההנדסה הקרבית ואגף המודיעין לחשיפה ונטרול מנהרות טרור חודרות גדר שחפר חזבאללה מלבנון לתוך שטח ישראל, בגבול הצפון. המבצע החל ב-4 בדצמבר 2018 (כ"ו בכסלו ה'תשע"ט).

מהלך המבצע

בערב שלפני תחילת המבצע נערכו בגבול הצפון כוחות גדולים של צה"ל שכללו כמות רבה של כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי שכולל דחפורים, מחפרים ומקדחי-בורות) של חיל ההנדסה הקרבית ויחידות מיוחדות, בהן יהל"ם. את כוחות ההנדסה תגברו כוחות חי"ר ושריון שאיבטחו את הפעילות המבצעית, שנערכה כולה בתוך שטח ישראל.

בתחילת המבצע אותרה מנהרת טרור שחצתה את הגבול מדרום כפר כילא אל מטולה.[1] המנהרה נחפרה מתוך בית פרטי, במשך למעלה משנתיים, וכללה רשת חשמל ותקשורת. המנהרה חדרה 40 מטר לתוך שטח ישראל.[2]

המערכה המדינית

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, עדכן בפגישה בבריסל את מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, על מבצע "מגן צפוני" בפגישתם זמן קצר לפני תחילת המבצע.

ראש הממשלה הוסיף שהמנהרות החודרות שבנה חזבאללה הן הפרה בוטה של הריבונות הישראלית ושל החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, החלטה 1701,[3] והנחה את שגריר ישראל באו"ם להגיש תלונה רשמית נגד לבנון ויוניפי"ל באו"ם.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ לילך שובל, צה"ל חושף: אותרה מנהרת טרור של חיזבאללה שחצתה את הגבול מול מטולה, באתר ישראל היום, 4 בדצמבר 2018 12:49,
    ירון שניידר, כתב לענייני ערבים וניר דבורי, ‏תיעוד מהמנהרה שחצתה לשטח ישראל, באתר ‏מאקו‏, 4 בדצמבר 2018.
  2. ^ דובר צה"ל, [‏https://twitter.com/news10/status/1069917064918388736?s=09 המנהרה נחפרה מדרום כפר קילא מתוך בית פרטי], באתר טוויטר, ‏04/12/2018
  3. ^ משרד ראש הממשלה | ראש הממשלה נתניהו בהתייחסות למבצע 'מגן צפוני', באתר www.gov.il