משתמש:רינה חכמון/צור חכמון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{אישיות
צור חכמון נולד ב[[פתח תקווה]] ב(29/10/1959) פרסומאי ומשפטן יליד פתח תקווה, ייסד את העיתון המקומי "[[מלאבס (מקומון)|מלאבס]]" בפ"ת, הוביל [[פרשת קולנוע היכל|הפגנות למען פתיחת קולנוע "היכל" בשבת]] בפתח תקווה. הקים את "עלומי אמת" ארגון לטיפוח מנהיגות צעירה, היה חבר צוות ההקמה של התנועה הבינלאומית לשלום [[קול אחד]] One Voice Movement ופרסם את צעדיה הראשונים בישראל- [[קול אחד]].
| שם = צור חכמון
| תמונה = File:Zur Hacmohn.jpg
| כיתוב =
| תאריך לידה = 29 באוקטובר 1959
| מקום לידה = פתח תקווה, ישראל
| מקום מגורים =
| ידוע בשל = פרשת קולנוע היכל
| מפלגה = מפלגת העבודה הישראלית
}}


צור חכמון (נולד: 29 באוקטובר 1959) הוא פרסומאי ומשפטן יליד [[פתח תקווה]], מייסד ה[[מקומון]] "[[מלאבס (מקומון)|מלאבס]]" ומוביל ה[[פרשת קולנוע היכל|הפגנות למען פתיחת קולנוע "היכל" בשבת]], שהיו במוקד העימות על [[הסטטוס קוו בישראל בנושא השבת]] ב[[שנות השמונים]]. הקים את ארגון "[[עלומי אמת]]" לטיפוח מנהיגות צעירה, והיה חבר צוות ההקמה של התנועה הבינלאומית לשלום "[[קול אחד]]".
<br />


=== ביוגרפיה ===
== ביוגרפיה ==
צור חכמון נולד בפתח תקווה. למד בבית ספר היסודי פיק"א (8 שנות לימוד מחזור ראשון להקבצות) למד תקופה קצרה ב[[בית הספר התיכון על שם מיי בויאר|בוייאר ירושלים]] ולאחר מכן למד בבי"ס תיכון "[[תיכון אחד העם|אחד העם]]" במגמה הומנית.
צור חכמון נולד בפתח תקווה. למד ב[[בית הספר יק"א פיק"א|בית ספר היסודי פיק"א]], ולאחר מכן בתיכון [[בית הספר התיכון על שם מיי בויאר|בוייאר ירושלים]] ובתיכון [[תיכון אחד העם|אחד העם]] במגמה הומנית.


היה שחקן כדורעף מצליח בתיכון, בקבוצות ליגה פעילות באגודות הספורט ובבית ספר למאמנים של מכון וינגייט.
במהלך לימודיו בתיכון היה שחקן [[כדורעף]] מצליח בכמה קבוצות ליגה ובבית ספר למאמנים של [[מכון וינגייט]].


בזמן שירות הצבאי היה לוחם בחיל השיריון ועם פינוי סיני בשנת 1982 רכז החינוך של חטיבת הבקעה. עם סיום השירות היה מדריך ומחנך של נוער שלא השתלב במערכות הלימוד הרגילות והתנדב להיות רכז גרעיני נח"ל של הנוער העובד והלומד החטיבה המקצועית.
בזמן שירותו הצבאי היה לוחם בחיל השיריון, ועם [[נסיגת צה"ל מסיני (1982-1980)|פינוי סיני בשנת 1982]] היה לרכז החינוך של [[חטיבת הבקעה]]. עם סיום השירות היה מדריך ומחנך של נוער שלא השתלב במערכות הלימוד הרגילות והתנדב להיות רכז [[גרעין נח"ל|גרעיני נח"ל]] של [[הנוער העובד והלומד]] (החטיבה המקצועית).


=== לימודים ===
=== לימודים ===
למד משפטים [[הקריה האקדמית אונו]], גישור [[אוניברסיטת תל אביב]], ניהול שיווק ופרסום אוניברסיטת תל אביב, ניהול דיגיטלי מכללת ניו מדיה, לימודי חוץ שיווק אירופי משותף - [[אוניברסיטת חיפה|אוניברסיטת חיפה.]]   
צור חכמון למד [[משפטים]] [[הקריה האקדמית אונו|בקריה האקדמית אונו]], [[גישור]] ב[[אוניברסיטת תל אביב]] וניהול, שיווק ופרסום באוניברסיטת תל אביב. הוא המשיך את לימודיו ב[[אוניברסיטת חיפה|אוניברסיטת חיפה.]] במהלך לימודיו האקדמיים זכה בפרס ע"ש אודליה לוי-אטינגר לקידום שיוויון נשים בעבודה על עבודה בנושא "ביטול זכות מעסיק להפסקת יחסי עובד מעביד בהגיע אדם לגיל פרישה", פרס המוענק על-ידי הקריה האקדמית אונו, [[אוניברסיטת ניו יורק]] ו[[שדולת הנשים בישראל]].


==פעילות עיתונאית ופוליטית==
עבודתו האקדמית בנושא "ביטול זכות מעסיק להפסקת יחסי עובד מעביד בהגיע אדם לגיל פרישה" זכתה בפרס ע"ש אודליה לוי-אטינגר לקידום שיוויון נשים בעבודה.הפרס של הקריה האקדמית אונו בשיתוף אוניברסיטת ניו יורק, ושדולת הנשים בישראל.
צור חכמון הצטרף ל[[מפלגת העבודה הישראלית|מפלגת העבודה]], ובשנת 1983 היה לרכז הצעירים במפלגה. הוא גם שימש יועץ ועוזר ליושב ראש המפלגה באותם ימים, [[שמעון פרס]]. בהמשך נבחר למזכיר ארצי ארגוני של [[המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה]] בראשותו של [[חיים רמון]] ולאחריו [[אפרים זינגר]] (זיגי). בשנת 1984 נבחר למזכיר המשמרת הצעירה בפתח תקוה, לאחר שגבר בהתמודדות מול אבי שקד<ref>{{צ-ספר|מחבר=אבי שקד|שם=הכסף צומח על העצים|מקום הוצאה=תל אביב|מו"ל=|שנת הוצאה=2008 עמוד 53}}</ref>.


כמזכיר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה הוביל חכמון את הפגנות הצעירים בפתח תקווה בעד החלטתו של ראש העיר דאז [[דב תבורי]] לפתוח את קולנוע "היכל" בשבת. ההפגנות היו במוקד העימות בין חילונים לדתיים בשנות השמונים, והביאו לשינוי בסטטוס קוו שנהג עד אז ולפתיחת בית הקולנוע בשבת. הפגנות אלה הקנו לצור חכמון את עיקר פרסומו הציבורי.
=== '''פעילות עיתונאית ופוליטית''' ===
ייסד והנהיג את "עלומי אמת" קבוצות צעירים משפיעים שהטביעו חותמם על מקבלי החלטות, בזכות מעורבותם בפעילות פוליטית מגיל צעיר. הקבוצה הוזמנה והתארחה מידי שנה במדינות אירופה והייתה שותפה לשיח רב לאומי במפגשים פוליטיים.


בשנת 1986 ייסד צור חכמון וערך את המקומון הראשון בפתח תקווה, "מלאבס". למקומון הייתה תפוצה רחבה בעיר ובסביבותיה. בסוף שנות התשעים העיתון הוא נמכר ל[[רשת שוקן]].
בשנת 1983 היה רכז הצעירים במרכז מפלגת העבודה, שימש גם יועץ ועוזר ליו"ר המפלגה שמעון פרס. ונבחר למזכיר ארצי ארגוני של המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה בראשותו של [[חיים רמון]] ולאחריו [[אפרים זינגר]] (זיגי) .


צור חכמון ייסד והנהיג את "עלומי אמת", קבוצות צעירים משפיעים שהטביעו חותמם על מקבלי החלטות, בזכות מעורבותם בפעילות פוליטית מגיל צעיר. הקבוצה הוזמנה והתארחה מידי שנה במדינות אירופה והייתה שותפה לשיח רב לאומי במפגשים פוליטיים.
בשנת 1984 נבחר למזכיר המשמרת הצעירה בפתח תקוה, לאחר שגבר בהתמודדות מול אבי שקד<ref>{{צ-ספר|מחבר=אבי שקד|שם=הכסף צומח על העצים|מקום הוצאה=תל אביב|מו"ל=|שנת הוצאה=2008 עמוד 53}}</ref>


בשנת 1992 הקים משרד פרסום משלו והחל לתת שירותי ייעוץ אסטרטגי למתמודדים במערכות בחירות מקומיות, ביניהם [[יצחק אוחיון]] (לראשות עיריית פתח תקווה), [[חי אדיב]] (לראשות עיריית הוד השרון) ועוד. הוא גם עוסק בגישור ומנהל את אתר החדשות "פ"ת עכשיו".
כמזכיר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה הוביל חכמון את הפגנות הצעירים בעיר, בעד החלטתו של ראש העיר אז [[דב תבורי]], לפתוח את קולנוע "היכל" בשבת, הפגנות שהפכו לסמל למאבק בין דתיים וחילוניים באותה תקופה והסתיים בנצחונם של החילוניים ובפתיחת הקולנוע בשישי/שבת. [[פרשת קולנוע היכל]] בפ"[[פרשת קולנוע היכל|ת]]


מתגורר כיום ב[[הוד השרון]], נשוי לעיתונאית רינה חכמון ואב לשניים.
בשנת 1986 ייסד,הקים וערך את העיתון המקומי [[מלאבס (מקומון)|"מלאבס"]] העיתון המקומי הראשון בעיר פתח תקוה. בסוף שנות התשעים העיתון נמכר ל[[רשת שוקן]].

בשנת 1992 הקים את משרד הפרסום "צור חכמון בע"מ" ושימש יועץ אסטרטגי של מערכות בחירות שונות ביניהם:

'''יועץ אסטרטגי של מערכות בחירות'''

בשנת 1997 היה יועץ ואסטרטג הבחירות של שחר בן עמי ראש המועצה שוהם

בשנת 1998. היה יועץ ואסטרטג הבחירות של [[יצחק אוחיון]] לראשות עיריית פ"ת עד שנת 2013 (משך 3 מערכות בחירות)

בשנת 2001 היה יועץ ואסטרטג הבחירות של לילך מורגן ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה

בשנת 2003 היה יועץ ואסטרטג הבחירות של [[חי אדיב]] לראשות עירית הוד השרון

בשנת.2007 היה יועץ ואסטרטג הבחירות של [[יאיר פרג'ון]] למועצה האזורית חוף אשקלון  ומאז ליווה אותו עד שנת 2016

בשנת 2018  היה יועץ ואסטרטג הבחירות של יהודה אלבויים לראשות המועצה המקומית בית אריה

כיום צור חכמון הוא בעל משרד פרסום ותקשורת שיווקית, ומשמש משפטן, מגשר, יועץ ואסטרטג בחירות לרשויות מקומיות ואזוריות.הוא הבעלים והמנכ"ל של "פ"ת עכשיו" אתר חדשות ואפליקציה, המביא חדשות ועידכונים שוטפים, על כל מה שקורה בעיר פתח תקווה ובעלים ומנכ"ל של "נאון דיגיטל" העוסק בשיווק אינטרנטי ובבניית אתרים.

צור מתגורר בהוד השרון. הוא נשוי לרינה חכמון, עיתונאית, בעבר,עורכת ומפיקה בטלוויזיה בערוץ הראשון, ואב לשניים.


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==


* "[http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_heb/SharedView.Article.aspx?href=MAR%2F1984%2F09%2F10&id=Ar03200&sk=9D9D90DD מצילי הדמוקרטיה]", רון שחר, מעריב 10/9/1984<br />
* "[http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_heb/SharedView.Article.aspx?href=MAR%2F1984%2F09%2F10&id=Ar03200&sk=9D9D90DD מצילי הדמוקרטיה]", רון שחר, מעריב 10/9/1984


== הערות שוליים ==
== הערות שוליים ==
<references />

גרסה מ־21:09, 13 בנובמבר 2019

צור חכמון
לידה 29 באוקטובר 1959 (גיל: 64)
פתח תקווה, ישראל
ידוע בשל פרשת קולנוע היכל
מפלגה מפלגת העבודה הישראלית

צור חכמון (נולד: 29 באוקטובר 1959) הוא פרסומאי ומשפטן יליד פתח תקווה, מייסד המקומון "מלאבס" ומוביל ההפגנות למען פתיחת קולנוע "היכל" בשבת, שהיו במוקד העימות על הסטטוס קוו בישראל בנושא השבת בשנות השמונים. הקים את ארגון "עלומי אמת" לטיפוח מנהיגות צעירה, והיה חבר צוות ההקמה של התנועה הבינלאומית לשלום "קול אחד".

ביוגרפיה

צור חכמון נולד בפתח תקווה. למד בבית ספר היסודי פיק"א, ולאחר מכן בתיכון בוייאר ירושלים ובתיכון אחד העם במגמה הומנית.

במהלך לימודיו בתיכון היה שחקן כדורעף מצליח בכמה קבוצות ליגה ובבית ספר למאמנים של מכון וינגייט.

בזמן שירותו הצבאי היה לוחם בחיל השיריון, ועם פינוי סיני בשנת 1982 היה לרכז החינוך של חטיבת הבקעה. עם סיום השירות היה מדריך ומחנך של נוער שלא השתלב במערכות הלימוד הרגילות והתנדב להיות רכז גרעיני נח"ל של הנוער העובד והלומד (החטיבה המקצועית).

לימודים

צור חכמון למד משפטים בקריה האקדמית אונו, גישור באוניברסיטת תל אביב וניהול, שיווק ופרסום באוניברסיטת תל אביב. הוא המשיך את לימודיו באוניברסיטת חיפה. במהלך לימודיו האקדמיים זכה בפרס ע"ש אודליה לוי-אטינגר לקידום שיוויון נשים בעבודה על עבודה בנושא "ביטול זכות מעסיק להפסקת יחסי עובד מעביד בהגיע אדם לגיל פרישה", פרס המוענק על-ידי הקריה האקדמית אונו, אוניברסיטת ניו יורק ושדולת הנשים בישראל.

פעילות עיתונאית ופוליטית

צור חכמון הצטרף למפלגת העבודה, ובשנת 1983 היה לרכז הצעירים במפלגה. הוא גם שימש יועץ ועוזר ליושב ראש המפלגה באותם ימים, שמעון פרס. בהמשך נבחר למזכיר ארצי ארגוני של המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה בראשותו של חיים רמון ולאחריו אפרים זינגר (זיגי). בשנת 1984 נבחר למזכיר המשמרת הצעירה בפתח תקוה, לאחר שגבר בהתמודדות מול אבי שקד[1].

כמזכיר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה הוביל חכמון את הפגנות הצעירים בפתח תקווה בעד החלטתו של ראש העיר דאז דב תבורי לפתוח את קולנוע "היכל" בשבת. ההפגנות היו במוקד העימות בין חילונים לדתיים בשנות השמונים, והביאו לשינוי בסטטוס קוו שנהג עד אז ולפתיחת בית הקולנוע בשבת. הפגנות אלה הקנו לצור חכמון את עיקר פרסומו הציבורי.

בשנת 1986 ייסד צור חכמון וערך את המקומון הראשון בפתח תקווה, "מלאבס". למקומון הייתה תפוצה רחבה בעיר ובסביבותיה. בסוף שנות התשעים העיתון הוא נמכר לרשת שוקן.

צור חכמון ייסד והנהיג את "עלומי אמת", קבוצות צעירים משפיעים שהטביעו חותמם על מקבלי החלטות, בזכות מעורבותם בפעילות פוליטית מגיל צעיר. הקבוצה הוזמנה והתארחה מידי שנה במדינות אירופה והייתה שותפה לשיח רב לאומי במפגשים פוליטיים.

בשנת 1992 הקים משרד פרסום משלו והחל לתת שירותי ייעוץ אסטרטגי למתמודדים במערכות בחירות מקומיות, ביניהם יצחק אוחיון (לראשות עיריית פתח תקווה), חי אדיב (לראשות עיריית הוד השרון) ועוד. הוא גם עוסק בגישור ומנהל את אתר החדשות "פ"ת עכשיו".

מתגורר כיום בהוד השרון, נשוי לעיתונאית רינה חכמון ואב לשניים.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ אבי שקד, הכסף צומח על העצים, 2008 עמוד 53