שוקי לוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שוקי לוי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 3 ביוני 1947 (בן 76)
תל-אביב, פלשתינה (א"י) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
סוגה פסקולים של סדרות טלוויזיה
שפה מועדפת עברית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים RCA ויקטור, פיליפס רקורדס, AB Disques עריכת הנתון בוויקינתונים
shukilevy.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יהושע (שוקי) לוי (נולד ב-3 ביוני 1947 בתל אביב) הוא זמר ומלחין ישראלי-אמריקאי. עבודותיו המוכרות ביותר הם הפסקולים מתוכניות טלוויזיה משנות השמונים, כמו "חוש-חש הבלש", "ערי הזהב הנסתרות", "הי-מן ושליטי היקום", "דרגון בול Z"[1] ועוד.

בשנות התשעים, הוא התפרסם בעיקר בזכות עבודתו בהפקת הסדרה פאוור רינג'רס. הוא גם כתב וביים פרקים לסדרות טלוויזיה, ביניהם הפאוור ריינג'רס וכמה סרטים, כמו "Eye of Doom‏" (1987), "Perfect Victims"‏ (1988) ו-"Blind Vision"‏ (1991).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוי נולד בתל אביב בשנת 1947, לאב ממוצא יהודי-אשכנזי ולאם ממוצא יהודי-ספרדי. התחיל את הקריירה שלו כזמר ואמן במועדונים שונים בתל אביב. הוא גם השתתף בלהקת השוקולדה יחד עם צביקה פיק וגבי שושן, והופיע במחזמר שיער.[2]

במהלך שנות השבעים, לוי זכה לפרסום רב כאשר הופיע יחד עם אשתו הזמרת אביבה פז בצמד "שוקי ואביבה" וזכה להצלחה רבה באירופה. הזוג ביצע את הלהיט "סניורינה - קונצרטינה" שמכר מעל שני מיליון עותקים.

לוי הלחין עבור הכל עובר חביבי את השיר "הלילה" שייצג את ישראל באירוויזיון 1981. באותה תחרות הלחין גם את השיר "מונה ליזה" שביצעה עירית בולקא.

לאחר שהשניים התגרשו פז חזרה לישראל ולוי עבר ללוס אנג'לס, שם החל לעבוד בכתיבת מוזיקה לסרטים ולסדרות אנימציה בטלוויזיה. יחד עם שותפו לעסקים חיים סבן, השניים ניהלו את חברת ההפקות Saban Entertainment (אנ'), אשר הפיקה רבות מסדרות האנימציה הפופולריות בשנות התשעים ובהן הסדרה "פאוור ריינג'רס". החברה נמכרה לבסוף לחברת וולט דיסני בסוף העשור.

לוי הלחין אף מחזות זמר ישראליים בהם המחזה לילדים הכל אגדה בבימויו של אורי פסטר.

ללוי יש בסך הכל 14 תקליטי זהב ופלטינה, הוא הלחין מנגינות הפתיחה ליותר מ-130 תוכניות טלוויזיה ומכר מעל ל-14 מיליון תקליטים ברחבי העולם.

חיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוי היה נשוי לאנגלייה בשם קרלה וייט, אותה הכיר בשנות ה-60 כשהופיע באנגליה עם צביקה פיק. לשניים אף נולד בן משותף. בשנות ה-70 חי עם אביבה פז. השניים נישאו באמצע שנות ה-70 והתגרשו זמן קצר לאחר מכן. שוקי לוי התחתן ב-1977 עם שחקנית הטלוויזיה דבורה שלטון ("דאלאס"). לשניים בת משותפת, תמרה (ילידת 1981). כמו כן, קיים מערכת יחסים עם השחקנית שרה בראון ("ג'נרל הוספיטל", וי אר טרופרס). לשניים בת משותפת, ג'ורדן (ילידת 1998).

פסקולים לסדרות טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 הכוונה לגרסה האנגלית המצונזרת של Toonami ששודרה בארצות הברית בתחילת שנות האלפיים, ולא לדיבוב ששודר בישראל. הדיבוב ששודר בישראל הכיל את הפסקול היפני המקורי
  2. ^ שרגא הר-גיל, להקות הקצב (חלק 4) - אבא, תגיד לי אבא כי אתה גדול!, מעריב, 30 בנובמבר 1970


ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.