מייקל מאלן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייקל מאלן
Michael Mullen
מייקל מאלן, 2007
מייקל מאלן, 2007
מייקל מאלן, 2007
לידה 4 באוקטובר 1946 (בן 77)
לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
השתייכות הצי האמריקני
תקופת הפעילות 1968–2011 (כ־43 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
דרגה אדמירל (צי ארצות הברית) אדמירל
תפקידים בשירות
מפקד כוחות הצי האמריקני באירופה
מפקד המבצעים הימיים
יושב ראש המטות המשולבים
פעולות ומבצעים
מלחמת וייטנאם עריכת הנתון בוויקינתונים
עיטורים
עיטורים צבאיים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מאלן עם מזכיר הצי דונלד וינטר והנגד הראשי של הצי טרי סקוט
הנשיא ג'ורג' בוש נואם בחדר רוזוולט בבית הלבן ומודיע על המינויים של מאלן (שני מימין) וג'יימס קרטרייט (שמאלי ביותר) ליושב ראש וסגן יושב ראש המטות המשולבים בהתאמה

אדמירל מייקל גלן מאלן (אנגלית: Michael Glenn Mullen; נולד ב-4 באוקטובר 1946 בלוס אנג'לס) היה יושב ראש המטות המשולבים ה-17 של הכוחות המזוינים של ארצות הברית, שירת בתפקיד בשנים 2007 עד 2011. קודם לכן שירת כמפקד המבצעים הימיים ה-28 מ-22 ביולי 2005 עד 29 בספטמבר 2007.

לאחר שקיבל דרגת אדמירל ארבעה כוכבים הוא כיהן כסגן מפקד המבצעים הימיים בין אוגוסט 2003 לאוגוסט 2004, מפקד כוחות צי ארצות הברית באירופה ומפקד פיקוד הברית המשותף בנאפולי בין אוקטובר 2004 למאי 2005.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאלן נולד בלוס אנג'לס, קליפורניה, ולאחר שסיים את לימודיו באקדמיה הימית של ארצות הברית ב-1968 הוא שירת במגוון רחב של תפקידים בים, ביבשה, בנאט"ו, בצי האמריקני ובמטות המשולבים, מעבר לים ובצי האטלנטי והפאסיפי.

כקצין זוטר הוא שירת במגוון תפקידי פיקוד על הספינות קולט, בלנדי, פוקס ו-סטרט. הוא פיקד על שלוש ספינות: מכלית הדלק נוקסובי, משחתת הטילים המונחים גולדסבורו וסיירת הטילים המונחים יורקטאון. כמו כן, מאלן פיקד על קבוצת המשחתות-סיירות 2, על קבוצת הקרב של נושאת המטוסים ג'ורג' וושינגטון ועל הצי השני של ארצות הברית.

ביבשה, מאלן שירת כקצין ליווי ועוזר מבצעי למפקד הצוערים באקדמיית הצי. הוא שירת גם בלשכת כוח האדם של הצי כמנהל, מנהל התכנון והאספקה, קצין פריסת הכוחות וכחלק מצוות הניהול, מבצעים, בדיקות והערכה בלשכת מזכיר מחלקת הצי של ארצות הברית. בסגל לשכת מפקד המבצעים הימיים מאלן שירת כסגן ראש וראש ענף לוחמה ימית וכסגן מפקד המבצעים הימיים לענייני משאבים, דרישות והערכות (N8). מאלן היה סגן מפקד המבצעים הימיים ה-32 בין אוגוסט 2003 לאוקטובר 2004.

ב-1985 מאלן סיים את לימודיו בבית הספר של הצי ללימודים מתקדמים במונטריי (קליפורניה) וקיבל תואר שני בחקר ביצועים, וב-1991 הוא סיים את תוכנית הניהול למתקדמים של בית הספר לעסקים של אוניברסיטת הרווארד.

שירת כמפקד כוחות נאט"ו באירופה והיה אחראי לפעולות נאט"ו בבלקן, עיראק והמזרח התיכון. כמפקד כוחות הצי האמריקני באירופה הוא היה אחראי על הפיקוד הכללי, בקרה מבצעית ותיאום בין כוחות הצי האמריקניים ביבשת. את התפקיד הזה הוא החל ב-8 באוקטובר 2004 ועזב אותו לאחר שמונה למפקד המבצעים הימיים.

המטות המשולבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-8 ביוני 2007 הודיע מזכיר ההגנה של ארצות הברית רוברט גייטס על כוונתו לייעץ לנשיא בוש למנות את אדמירל מאלן כמחליפו של גנרל פיטר פייס כיושב ראש המטות המשולבים[1]; הנשיא בוש הודיע על המינוי באופן רשמי ב-28 ביוני 2007[2].

ב-3 באוגוסט 2007 אישר סנאט ארצות הברית את החלטתו של בוש [3]. מאלן הוא האדמירל הראשון מהצי שמחזיק בתפקיד זה מאז ויליאם קרואו ששירת כיושב ראש לפני חקיקת חוק גולדווטר-ניקולס ב-1986, והיה יורשו בתפקיד של קולין פאוול.

מייקל מאלן וגבי אשכנזי

במהלך דצמבר 2007 הגיע מאלן לביקור בישראל. במהלך ביקורו הוא נפגש עם אישים בכירים כגון שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי והאלוף אליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר הישראלי. במהלך הפגישות הועלה הנושא של תוכנית הגרעין האיראנית והוצגו בפני מאלן דברים שונים הקשורים לצה"ל. היה זה הביקור הראשון מזה עשור של ראש המטות המשולבים בישראל שבמהלכו הוא נועד עם עמיתיו.

העדות בסנאט על מלחמת עיראק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שימוע האישור של מועמדותו בסנאט הוא הצביע על ההתקדמות הפוליטית בעיראק כגורם חשוב ביותר במדיניות העיראקית[4]. מאלן אמר:

לא נראה כאילו יש הרבה התקדמות פוליטית בעיראק.

[4]

כמו כן, מאלן אמר:

אם (העיראקים) לא מתקדמים בתחום (הפוליטי), התחזיות להתקדמות חיובית איננה טובה. הכישלון להשיג התקדמות משמעותית לעבר לכיוון פיוס (פוליטי) דורש חשיבה אסטרטגית מחודשת.

[4]

בנוסף, מאלן אמר לסנאט שלדעתו ארצות הברית צריכה

להפעיל כמה שיותר לחץ על (המנהיגים הפוליטיים של עיראק) כפי שהיא (ארצות הברית) יכולה לעשות.

[4]

ביחס למעורבות האמריקנית בעיראק, מאלן אמר לסנאט שהוא לא רואה מצב שבו יוקמו בסיסי קבע אמריקניים בעיראק והוסיף:

האינטרסים החיוניים באזור ובעיראק דורשים התחייבות פרגמטית ארוכת-טווח שתימדד בשנים ולא בחודשים.

[4]

עיטורים צבאיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המדליות של מאלן כפי שהיו ב-17 במאי 2007

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייקל מאלן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]