מכבי אשדוד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מכבי אשדוד
השתייכות מכבי ישראל
יושב ראש יצחק גבאי
תאריך ייסוד 1961
מחלקות פעילות
של מכבי אשדוד
כדורגל (גברים) כדורסל (גברים) כדורסל (נשים)
כדורעף (גברים) בדמינטון שחייה

מכבי אשדוד היא אגודת ספורט ישראלית מהעיר אשדוד. האגודה הוקמה בשנת 1961 ומשתייכת לתנועת מכבי הארצית. יו"ר האגודה המכהן הוא יצחק גבאי.

רקע והיסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האגודה הוקמה באשדוד בשנת 1961 על ידי מאיר ארגמן ומספר ספורטאים שהאמינו שבעיר הצעירה יש מקום לאגודת ספורט "מכבי". חגיגות הפתיחה של הסניף האשדודי נערכו במסגרת מרוץ הלפיד ה-17 שהסתיים בעיר[1]. ב-12 באוגוסט 1963 הונחה אבן הפינה לבניין "בית מכבי" בעיר[2].

אך ההקמה לא הייתה כל כך פשוטה, שכן באותם ימים הייתה באשדוד תנועת הסתדרות חזקה. מטרת ייסוד האגודה הייתה הקמה של קבוצה חברתית אחרת. וספורטיבית טהורה, שהפעלתה נעשתה בהתנדבות של שחקנים, פעילים ואוהדים אשר רכשו מכספם את הביגוד וההנעלה ומימנו את ההוצאות של נסיעה לתחרויות. מרכז מכבי כמעט ולא תקצב את האגודה בימיה הראשונים והיא התקיימה בין היתר מתרומות של מועדון רוטרי ובנקים שונים. האגודה בתחילתה מנתה 6 ענפים: כדורגל, כדורסל, טניס שולחן, ג'ודו, קליעה למטרה והמכבי הצעיר.

תחילה הוקמה קבוצת הכדורגל "מכבי אשדוד" ששחקניה הראשונים היו: אברהם יפרח, יהושע פרץ (ממקימי נמל אשדוד) ששיחק בהגנת הקבוצה. קלוד ומאיר בן הרוש שהגיעו לקבוצה היישר מהמלחמה באלג'ירה וכן שלמה לסרי, צביקה כספי ובן ישי. לימים הפכה הקבוצה למכבי עירוני אשדוד, ובשנת 1999 אוחדה עם הפועל אשדוד לקבוצה חדשה שנקראת מועדון ספורט אשדוד והוקמה מחדש כקבוצת אוהדים בליגה ג'.

בהמשך הוקמה קבוצת הכדורסל בייסודם של שחקני מכבי קהיר בעבר, כשהבולט ביניהם היה אברהם טחן (לימים סגן-אלוף בצה"ל). וכן זיזי סנדרס, דדי עמר, שלמה קנולר (מנהל מפעלי רוגוזין) וגד שליפר (מחלוצי חברת החשמל).

לאחר מכן הוקם ענף הג'ודו בייסודו של המאמן צ'רלי אויזרט וענף הבדמינטון בייסודו של יוסף (ג'ף) גפן. וכן ענף הקליעה למטרה וכן המכבי הצעיר אשר הכניס את הלפיד של מרוץ הלפיד ה-17 לאשדוד בחודש דצמבר 1961.

בין מקימי האגודה ופעיליה היו: מאיר ארגמן (המייסד ויושב הראש במשך 10 שנים), סם בלום (יושב הראש השני של האגודה), אריה קלנג, אלברט שריקי, דוד טובול, אברהם דאובר, צ'רלי אויזרט, אליהו שידלובסקי, אברהם יפרח ואברהם טחן.

לאגודה כיום מספר קבוצות המתחרות בענפי ספורט שונים ובהן:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיינו גם בפורטל

פורטל אשדוד הוא שער לכל הנושאים הקשורים בעיר אשדוד. בפורטל תמצאו מידע נגיש אודות ההיסטוריה של העיר, אתריה והאנשים המרכיבים אותה, הרבעים וכל מה שיש לדעת אודות העיר הגדולה במחוז הדרום בישראל.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספורט בישראל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.