מפחיד (סרט, 2016)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפחיד (2016)
Terrifier
בימוי דמיאן לאונה
הופק בידי דמיאן לאונה עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דמיאן לאונה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דמיאן לאונה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים Jenna Kanell
Samantha Scaffidi
Catherine Corcoran עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה פול ווילי
צילום ג'ורג' שטויבר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה קבוצת תמונות אפי (אנ')
חברה מפיצה מרכז האימה (אנ')
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה אוקטובר 2016 (הקרנת בכורה)
15 במרץ 2018 (ארצות הברית)
משך הקרנה 86 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה
תקציב 35,000 דולר[1]
הכנסות 414,887 דולר[2]
סרט קודם ערב חג כל הקדושים עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא מפחיד 2
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מפחידאנגלית: Terrifier) הוא סרט אימה-סלאשר עצמאי אמריקאי משנת 2016 שנכתב ובוים על ידי דמיאן לאונה (אנ'). הסרט עוקב אחר טארה הייז, שהופכת למטרה של רוצח סדרתי המכונה "ארט הליצן" (אנ') בליל כל הקדושים. במהלך הסרט ארט רוצח המון קורבנות באכזריות.[3]

זהו הסרט העלילתי השני שמציג את ארט, לאחר הסרט ערב חג כל הקדושים (2013) – אם כי אין לו קשר לסרט זה. לאונה כתב את הסרט במיוחד כדי להציג את ארט הליצן ואת ההשפעות המעשיות של לאונה – כמו סצנות המוות השנויה במחלוקת. לאונה הביעה חרטה על שהותיר את השחקנים לא מפותחים.[4] לאונה צילם את הסרט בתקציב נמוך של 35 אלף דולר. היה לו מסע פרסום של אינדיגוגו, למרות שבסופו של דבר הוא לא הגיע ליעדו.[5]

מייק ג'יאנלי, שגילם בכל הפעמים הקודמים את ארט, פרש ממשחק לפני תחילת הפקת הסרט, ותורנטון החליף אותו כארט. הקרנת הבכורה של הסרט הוקרן בפסטיבל הסרטים של מופע האימה של טלורייד (אנ') באוקטובר 2016.[6] הסרט זכה לביקורות מעורבות, עם שבחים שהופנו כלפי האפקטים המיוחדים והתיאורים של סקאפידי ותורנטון, בעוד שהכתיבה הייתה נתונה לביקורת. הסרט הפך במהירות לסרט פולחן. סרט המשך, מפחיד 2, שיצא לאקרנים ב-6 באוקטובר 2022.[7][8]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הסרט, מוצגת טלוויזיה קטנה דלוקה בחדר נטוש שבה מוניקה בראון, מנחת תוכנית אירוח, מראיינת אישה מעוותת קשות, שהיא הניצולה היחידה מטבח שהתרחש בליל כל הקדושים הקודם. בראון מזכירה שגופת הרוצח, הידועה בשם "ארט הליצן", נעלמה מחדר המתים, מה שמרמז על כך שהוא עדיין בחיים. האישה המעוותת מתעקשת שראתה אותו מת. האיש שצפה בטלוויזיה הוא בעצם ארט הליצן והוא בועט בזעם בטלוויזיה וממלא שקית אשפה בחפצים חדים. לאחר הראיון, מוניקה מדברת עם החבר שלה בטלפון ומשמיעה הערות מזלזלות על המרואיינת בגלל המראה החיצוני שלה. האישה המעוותת, מתנהגת מוזר ותוקפת את מוניקה ומוציאה את עיניה, וצוחקת בטירוף.

בליל כל הקדושים, שתי חברות, טארה ודון, עוזבות מסיבת ליל כל הקדושים. ארט הליצן עוקב אחריהן לתוך פיצרייה. בעל המסעדה מלווה בגסות את ארט מהפיצרייה כי הוא מרח את הצואה שלו על כל קירות השירותים. הבנות מגלות שאחד מצמיגי המכונית של דון נחתך, וטארה קוראת לאחותה ויקי לבוא לאסוף אותן. בזמן ההמתנה, טארה שואלת עובד הדברה בשם מייק, אם היא יכולה להיכנס לבניין הנטוש שבו הוא עובד כדי להשתמש בשירותים. כשהיא נכנסת פנימה, היא נתקלת בגברת מוזרה, המאמינה שהבובה שהיא נושאת היא התינוקת שלה. כעבור, ארט הורג ומשמיד את שני עובדי הפיצרייה באכזריות. כשדון המתינה לטארה במכונית ארט נכנס בפתאומיות למכונית.

טארה נתקלת בארט הליצן בתוך הבניין הנטוש. הוא דוקר אותה באזמל ומסמים אותה, ואז היא מתעוררת קשורה לכיסא, וארט תולה את דון במהופך. הוא מכריח את טארה לראות איך הוא חותך את דון לשניים עם מסור. טארה בורחת אבל ארט יורה בה למוות. גברת החתול המוזרה עדה לכך ומתחננת למייק להתקשר למשטרה, ומייק חושב שהיא מטורפת. לאחר מכן, ארט מפיל את מייק עם פטיש. גברת החתול מגלה את ארט מחבק את הבובה שלה. היא מנסה להחזיר אותה ומפגינה עבור זה חמלה אימהית לארט ומחבקת אותו.

ויקי מגיעה לקחת את טארה ודון הביתה אבל היא נכנסת למרתף כי ארט "התחזה" לדון ושלח לה הודעות. שם, היא מגלה את ארט, אשר השחית קשות את הגברת, ולבש עליו את הקרקפת והשדיים שלה. חברתו לעבודה של מייק מגיע ומחפש אותו אבל בעקבות זאת נרצח על ידי ארט. ויקי בורחת מארט אך עוצרת להתאבל על מציאת הגופה של אחותה. לאחר מכן ארט תוקף אותה עם שוט, אבל מייק מגיע לפתע ומפיל את ארט מחוסר הכרה. השניים בורחים ומתקשרים למשטרה אך ארט מופיע והורג את מייק. ויקי בורחת למוסך, וארט חודר דרך הדלת עם טנדר, וגורם לפציעה נוספת של ויקי. כשהיא שוכבת חסרת אונים, ארט מתחיל לאכול את פניה. המשטרה מגיעה, אבל ארט יורה בעצמו בתוך פיו עם אקדח לפני שהשוטרים יכולים לתפוס אותו.

גופתו של ארט נלקחת לחדר מתים, יחד עם גופות קורבנותיו שנפטרו. כשהבודק הרפואי פותח את תיק גופתו של ארט, ארט מתחייה וחונק אותו למוות. שנה לאחר מכן, ויקי משתחררת מבית החולים לאחר שיקום מהפציעות שגרם ארט; היא מתגלה כאישה המעוותת קשות מסצנת הפתיחה של הסרט וכך התרחשו אירועי הסרט כולו באותה שנה קודמת.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'נה קאנל, בתור טארה הייז, אחותה הגדולה של ויקי, וחברתה הטובה של טארה, במהלך כל הסרט הוטרדה מתקיפות רצח של ארט הליצן כלפיה.
  • סמנתה סקאפידי, בתור ויקטוריה "ויקי" הייז, אחותה הצעירה של טארה, שנודע שהיא זאת שפניה עוותו במשדר בטלוויזיה.
  • קתרין קורקורן, בתור דון, חברתה הטובה של טארה, במהלך הסרט הייתה שיכורה ממסיבה.
  • דייוויד הווארד תורנטון, בתור ארט הליצן (אנ'), ליצן רוצח מרושע עם פנים לבנות, בלבוש צבעי שחור-לבן, שיניים חדות עם דם וכובע באולר קטן בצד הראש, מסתובב למעט עם שקית אשפה שחורה שבה חפצים חדים. רוצח את קורבנותיו באכזריות ובדרכים אחרות.
  • פויה מוסני, בתור גברת החתול, גברת מטורללת שמתגוררת בבניין נטוש שבו עובד המדביר מייק, היא מתייחסת לבובה בשם "אמילי" כתינוקת מציאותית שלה.
  • מאט מקאליסטר, בתור מייק, עובד במדביר עכברים בבניין נטוש בו מתגוררת גברת החתול. בעקבות, שמייק הכניס את טארה לבניין לשירותים ארט הליצן עקב אחריה ורוצח את כל מי ששם.
  • קייטי מגווייר, בתור מוניקה בראון, מראיינת בטלוויזיה.
  • ג'ינו קפארלי, בתור סטיב, מנהל הפיצרייה.
  • אריק סמורה, בתור רמון, עובד בפיצרייה.
  • קורי דובל, בתור קורונר, חוקר מקרי המוות.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו של ארט הליצן הופיעה לראשונה כדמות משנה בסרט "המעגל ה-9" משנת 2008, שאותו כתב וביים לאונה.

בשנת 2015 השיק לאונה קמפיין באתר אינדיגוגו כדי לממן את "מפחיד" (Terrifier), ספין-אוף ארוך של הסרט "ערב חג כל הקדושים".[9] לאחר הודעה על מסע הפרסום של אינדיגוגו, יוצר הסרט פיל פלקונה סיפק את הכספים הדרושים לפרויקט בתמורה לזיכוי מפיק.[10][11] בסרטי "המעגל ה-9", "מפחיד" ו"ערב חג כל הקדושים", ארט גולם על ידי מייק ג'יאנלי, שבחר לא לחזור לתפקיד בסרט העלילתי "מפחיד" בגלל חוסר הרצון להמשיך בתפקידי משחק גדולים יותר. במקום זאת, תפקידו של ארט הועבר מחדש לדייוויד הווארד תורנטון. תורנטון כבר הכיר את "ערב חג כל הקדושים" כשנבחן ולוהק לתפקיד ב"מפחיד" לאחר שאילתר סצנת הרג בפנטומימה.[12]

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מפחיד 2

בפברואר 2019, דמיאן לאונה הצהיר שסרט המשך של מפחיד נמצא בהפקה, כאשר התסריט של ההמשך השני כבר נכתב. הסרט התעכב בתחילה במהלך הפקת ימי הצילומים האחרונים שלו עקב מגפת הקורונה, והצילומים הסתיימו ב-2021. הסרט עלה לראשונה ב-FrightFest (אנ') בלונדון, ב-29 באוגוסט 2022, ויצא לאקרנים בארצות הברית ב-6 באוקטובר 2022, ושוחרר לפלטפורמות סטרימינג ב-11 בנובמבר 2022.

לאחר הצלחתו של מפחיד 2,[13] הוכרז על סרט נוסף מפחיד 3 שנמצא בפיתוח ועתיד לצאת ב-25 באוקטובר 2024.[14][15][16]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Jordan Moreau, ‘Terrifier 2’ Director Reveals Sequel Plans, a Dismembered Penis Scene That Went Too Far and Using Raw Meat for Intestines, Variety, ‏2022-10-28 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Terrifier, Box Office Mojo
  3. ^ Brad Miska, ‘Terrifier’ – Original Cult Classic Slasher Is Now Streaming on SCREAMBOX!, Bloody Disgusting!, ‏2022-09-01 (באנגלית)
  4. ^ Brad McHargue, All Hallows' Eve (DVD), Dread Central, ‏2013-10-15 (באנגלית)
  5. ^ Q&A: Damien Leone on “ALL HALLOWS’ EVE” and “FRANKENSTEIN VS. THE MUMMY” | FANGORIA®, web.archive.org, ‏2014-10-20
  6. ^ FrightFest Halloween All-Dayer 2017: seven flavours of fear | Sight & Sound, British Film Institute (באנגלית)
  7. ^ JonathanBarkan, [Telluride Horror Show ’16 ‘Terrifier’, ‘Spring Break Zombie Massacre’, ‘The Windmill’ Reviews], Bloody Disgusting!, ‏2016-10-31 (באנגלית)
  8. ^ Filmmaker Damien Leone Talks All Hallows' Eve and More - Dread Central, web.archive.org, ‏2014-07-14
  9. ^ Todd Rigney, All Hallows' Eve Spinoff Terrifier Launches Indiegogo Campaign, Dread Central, ‏2015-06-26 (באנגלית)
  10. ^ Nick Taylor, Horror Business: The Making of Damien Leone's TERRIFIER, Dread Central, ‏2018-07-02 (באנגלית)
  11. ^ Josh Millican, Indiegogo Pitch Video for TERRIFIER 2 Promises to Outdo the Hacksaw Scene--Repeatedly!, Dread Central, ‏2019-06-25 (באנגלית)
  12. ^ Tim Karan, Exclusive: Terrifier Red Band Trailer Reveals The Return Of Art The Clown, Looper, ‏2018-02-09 (באנגלית)
  13. ^ Andreas Wiseman, ‘Terrifier 3’: Details Revealed For Bigger Budget Threequel After Second Film’s Box Office Breakout, Deadline, ‏2023-05-31 (באנגלית אמריקאית)
  14. ^ Cullen Fleetwood, [Interview David Howard Thornton Teases ‘Terrifier 2’ and Says Script for ‘Terrifier 3’ is Already Underway], Bloody Disgusting!, ‏2019-04-09 (באנגלית אמריקאית)
  15. ^ Eammon Jacobs, 'Terrifier' director Damien Leone teases 'Terrifier 3' and a potential 4th film, and says he's met with 'Evil Dead' director Sam Raimi about a new project, Insider (באנגלית אמריקאית)
  16. ^ Matthew Bilodeau, Damien Leone Is Writing Terrifier 3, And Then Hopes To Work With Sam Raimi, /Film, ‏2023-02-03 (באנגלית אמריקאית)