נויה שליין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ריבוי קישורים חיצוניים בגוף הערך שיש להוריד או להחליף בהערות שוליים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ריבוי קישורים חיצוניים בגוף הערך שיש להוריד או להחליף בהערות שוליים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
נויה שליין
לידה 31 באוגוסט 1984 (בת 39)
תל אביב
מוקד פעילות ישראל
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה מרימבה, טימפני, כלי הקשה
noyaschleien.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נויה שְלַיין (נולדה ב-31 באוגוסט 1984) היא אמנית מרימבה וכלי הקשה ישראלית בינלאומית ורקדנית סטפס. שליין יוצרת, סולנית ומנחה של מופעים רבים, קונצרטים עם תזמורות ורקדנים ורסיטלים לילדים ולמבוגרים. בהופעותיה, שליין משלבת מוזיקה ומחול.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נויה שליין נולדה בתל אביב. היא החלה את לימודיה המוזיקליים עם חגית שר. בשנת 2002, סיימה בהצטיינות את לימודיה בקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה תל אביב. בשנים 2002–2004 שירתה בתזמורת צה"ל. בשנים 2004–2008, במהלך לימודיה בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, באוניברסיטת תל אביב, למדה אצל אלון בור, ראש קבוצת כלי ההקשה בתזמורת הפילהרמונית הישראלית. לאחר מכן, השתלמה בקונסרבטוריון למוזיקה בשטרסבורג, צרפת, אצל עמנואל סז'ורנה, ובברלין, אצל דומיניק אואלצה, ראש קבוצת כלי ההקשה בתזמורת האופרה של ברלין.

שליין השתתפה בכיתות אמן בינלאומיות למרימבה ולכלי הקשה, בהדרכת הפרופסורים קיקו אבה (אנ'), פטר זאדלו (גר'), בוגדן בקנו (אנ'), מומוקו קמיה ולודוויג אלברט ובכיתת אמן של קרנגי הול עם זקיר חוסיין.

ב-2008, זכתה בפרס הראשון בתחרות ע"ש פאול בן-חיים[1], על ביצוע יצירות ישראליות.

בשנים 2006–2008, זכתה בפרסים ראשונים בתחרויות בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, באוניברסיטת תל אביב[2][3]. ב-2006 – תחרות לנגינה סולנית, ב-2007 – תחרות למוזיקה קאמרית וב-2008 – תחרות למוזיקה מודרנית.

בשנים 2006–2010 הוענקו לה מלגות לימודים מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל.

בשנים 2008–2009, ניגנה שליין בהצגה "אקווס" של תיאטרון בית ליסין והופיעה בטלוויזיה בתוכניתו של אריה ורדי, "אינטרמצו עם אריק", בטלוויזיה החינוכית הישראלית, בפרק "כולה קצב".[4]

החל משנת 2009, מופיעה שליין בפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים, בהנהלת אלנה בשקירובה.

בשנים 2010–2015, שליין ניגנה בתזמורת דיוואן מזרח-מערב, בניצוח דניאל בארנבוים, באולמות החשובים בכל רחבי אירופה, בסין, בקוריאה ובארגנטינה.

שליין הופיעה עם התזמורת גם כסולנית, בפסטיבלים החשובים באירופה, בהם פסטיבל לוצרן, פסטיבל זלצבורג ופסטיבל שטוטגרט, וכן ניגנה בהרכבים קאמריים מתוך התזמורת בפסטיבלים חשובים בעולם, ביניהם פסטיבל הפרומס בלונדון.

בשנים 2010 ו-2011, השתתפה שליין בהרכב קאמרי עם חברי תזמורת האופרה של ברלין, בניצוח דניאל בארנבוים, בקונצרט Dérive 2 מאת פייר בולז. הקונצרטים נערכו באולמות חשובים בברלין (אולם הפילהרמונית של ברלין, הקונצרטהאוס של ברלין ותיאטרון שילר).

הרפרטואר של שליין מקיף מוזיקה מתקופות שונות ורחבי העולם, החל ביוהאן סבסטיאן באך וכלה בימינו אלה, בסגנונות שונים ומגוונים ומשלב מוזיקה עם מחול וטקסט מדובר.

בין המופעים שהעלתה: Magic Marimba, הסוררת[5] – הועלה במסגרת פסטיבל אישה בתיאטרון חולון בשיתוף עם מרב מיכאלי, Marimba D'Amor – הוקלט לקול המוזיקה במסגרת צעירים במרכז, חגיגה של קצב[6] – בליווי תזמורת הבמה הישראלית, בתופים ובמחולות[7] – בליווי התזמורת הקאמרית הישראלית, ביט ביט הקטנה – מבוסס על סיפור מקורי בחרוזים, פרי עטה של שליין, בליווי התזמורת הקאמרית הישראלית ותוף הקסמים – הצגה מוזיקלית לילדים הכתובה בחרוזים, פרי עטה של שליין, בליווי התזמורת הסימפונית חיפה.

שליין בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון במוזיקה ובניהול מאוניברסיטת תל אביב.

שליין היא אחותו הצעירה של הבדרן ליאור שליין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נויה שליין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ חגי חיטרון‏, נקבעו הפינליסטים בתחרות בן חיים, באתר וואלה‏, 20 בפברואר 2008
  2. ^ זוכי תחרויות תשס"ו, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה
  3. ^ זוכי תחרויות תשס"ח, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה
  4. ^ אינטרמצו עם אריק: כולה קצב, סרטון בערוץ "כאן חינוכית", באתר יוטיוב
  5. ^ "פסטיבל איזה 2010"
  6. ^ סרטו ביו-טיוב
  7. ^ סרטון ביו-טיוב