שרק (דמות)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרק
הופעה ראשונה שרק (2001)
הופעה אחרונה שרק לנצח (2010)
יוצרים ויליאם סטייג
גילום הדמות מייק מאיירס, מיכאל גוה עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב מייק מאיירס
דיבוב בשפה העברית יובל דור
מידע
מקום לידה Shrek's swamp עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע עוג
אדם (ליום אחד)
מין זכר
דמויות קשורות
משפחה פיונה (אישה)
פרגוס (בן) פרקל (בן)
פלישיה (בת)
הארולד (חותן)
ליליאן (חותנת)
חברים חמור, דרקונית, חתול, ארתור פנדרגון
אויבים פרקווד, הפיה, מקסים, עוץ לי גוץ לי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרקאנגלית: Shrek) הוא דמות של עוג מפלצתי ירוק המופיע בסרטי "שרק" של אולפני דרימוורקס וכן בסרטונים "שרק 4-D" ו"חג שמח עם שרק".

אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרק, עוג מפלצתי, מכוער וחסר נימוסים בעל עור ירקרק, חי את חייו השקטים בבקתה קטנה במרכז ביצה נידחת המרוחקת משאון העיר. סדר יומו כולל מקלחת בוץ, ואכילה של חרקים ומזון לא רגיל אחר. מדי פעם, מנסים אנשי הכפר השכן לצוד את העוג הענק ולהפר את מנוחתו, וזאת בשל דעה קדומה כי שרק הוא מפלצת אימתנית אשר כל רצונה בחיים הוא להרוג בני אדם חפים מפשע.

מקור השראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיצוב של מראה הדמות התבססה על המראה של המתאבק המקצועי הצרפתי מוריס טייה אשר סבל מאקרומגליה.[1]

בסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרק (2001)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שרק

שרק, הרגיל להיות בודד בשלוותו, מאבד אותה כאשר כל היצורים הקסומים ממלאים את אזור ביתו על פי פקודת לורד פרקווד. שרק מתעצבן ופונה יחד עם החמור לממלכתו, 'דולוק', משם הוא נשלח להציל את הנסיכה פיונה, משימה שאם תצליח, על פי מילותיו של הלורד, תחזיר את הביצה השלווה של שרק. אט אט, שרק מבין שמצא את אהבתו האמיתית ועובר תהליך חשוב ומשמעותי שמשנה את חייו לגמרי. בסוף הסרט, שרק מונע את החתונה בין פיונה לפרקווד וזוכה בליבה.

שרק 2 (2004)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שרק 2

שרק ופיונה חוזרים לביצה שלהם לאחר ירח דבש. בהמשך הם מקבלים הזמנה מפתיעה של המלך והמלכה - הוריה של פיונה. לאחר הגעתם לארץ "הרחק הרחק מכאן" מגלה פיונה שהיא הייתה בכלל מאורסת, לנסיך מקסים יפה התואר אשר איננו מוכן לוותר על כס המלכות. בעקבות כך שרק נאלץ להתמודד מול הפיה הסנדקית (אימו של הנסיך) אשר המנסה להרוס כל קשר בינו לבין הנסיכה.

שרק השלישי (2007)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שרק השלישי

לאחר הסרט השני, ממלכת "הרחק, הרחק מכאן" נותרה עם המלך הארולד בצורת קרפד, ועל כן שרק ופיונה מכהנים כמנהיגי הממלכה. כאשר השניים מודיעים על אי נוחיותם בתפקידים אלו, שרק יוצא יחד עם החבורה למצוא יורש.

שרק לנצח (2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שרק לנצח

שרק הפך לאיש משפחה אשר התרגל לחיי הבית. בשל געגועיו לימים בהם הוא הרגיש כמו "עוג אמיתי", מפחיד ומרתיע. בעקבות כך שרק חותם על הסכם עם עוץ לי גוץ לי אשר בעקבותיו שרק מוצא את עצמו במציאות חלופית מעוותת בה העוגים ניצודים ועוץ לי גוץ לי הוא המלך, לורד פרקווד עדיין חי, ובו שרק מעולם לא פגש את הנסיכה פיונה. בעקבות כך שרק יוצא למסע שבמהלכו מנסה לבטל את הכישוף על מנת להחזיר את עולמו לקדמותו, ולחזור לחיק משפחתו ואהובתו.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שרק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]