אוסף בית הלוויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוסף בית הלוויות
The Mortuary Collection
בימוי ריאן ספינדל
הופק בידי אליסון פרידמן
טי ג'סטין רוס
תסריט ריאן ספינדל
עריכה אריק הקמן
ג'וזפ שאהוד
שחקנים ראשיים קלנסי בראון
קייטלין קוסטר
קריסטין קילמר
ג'ייקוב אלורדי
ברק הרדלי
שרה היי
מייק סי נלסון
מוזיקה Mondo Boys
צילום אלי סמולקין
קיילב היימן
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה Trapdoor Pictures
Glass Eye Pix
חברה מפיצה שירותי ADS עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 בספטמבר 2019
משך הקרנה 108 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה
אנתולוגיה
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוסף בית הלוויותאנגלית: The Mortuary Collection) הוא סרט אימה אנתולוגי אמריקאי משנת 2019 שבוים ותסריטו נכתב על ידי ריאן ספינדל. בסרט מככבים קלנסי בראון, קייטלין קוסטר, ג'ייקוב אלורדי, ברק הרדלי, שרה היי ומייק סי נלסון.

בכורת הסרט התקיימה בפסטיבל הסרטים "Fantastic Fest" בטקסס ב-22 בספטמבר 2019.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפור המסגרת: חלק 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיירה קטנה בשם "רייב'נס אנד" בשנות ה-80, קברן בשם מונטוגמרי דארק מנהל את בית הלוויות בעיירה. יום אחד, אישה צעירה בשם סם מגיעה בעקבות שלט "דרוש/ה עובד/ת" התלוי מחוץ לבית הלוויות. מונטוגמרי מסכים לראיין את סם לעבודה ולוקח אותה לסיור במקום. במהלך הסיור, סם מסתקרנת בקשר לגופה של ילד צעיר שמונטוגמרי ערך לו הלוויה לאחרונה. מונטוגמרי מסכים לספר לסם מספר סיפורים אודות אלו שמתו בעיירה.

סיפור ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-50, אישה צעירה בשם אמה נכנסת לשירותים במהלך מסיבה כדי לבזוז ארנק שכייסה קודם לכן. ארון התרופות בשירותים מסקרן אותה והיא מנסה לפתוח אותו, אך ללא הצלחה. לבסוף, היא מצליחה ומוצאת בתוך הארון מפלצת דמוית תמנון שרוצחת אותה. לאחר מכן, המפלצת גוררת את גופתה של אמה לתוך ארון התרופות, תוך שהיא שוברת את גבה.

סיפור שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-60, נער אחווה בשם ג'ייק מחלק קונדומים ברחבי הקמפוס כדי לעודד יחסי מין בטוחים במטרה למשוך בנות כדי לשכב עם חברי האחווה שלו. במהלך מסיבה, ג'ייק מכיר אישה בשם סנדרה והשניים שוכבים, אך במהלך המעשה ג'ייק מסיר מעצמו את הקונדום בחשאי. בבוקר למחרת, ג'ייק מגלה פריחה על עורו והולך לרופא הקמפוס, דוקטור הרולד קובלר. ג'ייק מגלה לאימתו שהוא "בהיריון" ויצור לא מזוהה מתפתח בתוך בטנו. הוא מנסה להיפגש עם סנדרה, אך מופתע לגלות שחבריו לאחווה ערכו לו מסיבת הפתעה לציון 67 נשים שג'ייק שכב איתן. הם נותנים לו לעזוב את האירוע כאשר "המים שלו יורדים" וכל החוגגים מתמלאים במעין ריר.

בבית של סנדרה, ג'ייק נשכב על שולחן בעזרת הוריה של סנדרה במטרה ליילד את התינוק. סנדרה כועסת שהיא מגלה שג'ייק הסיר מעצמו את הקונדום בזמן שהם שכבו ובכך ג'ייק נכנס להיריון. היא מתקשרת לגבר מסוים ומספרת לו שכעת היא והוא יכולים לצאת לדייט ביחד ועוזבת את ג'ייק ביחד עם הוריה. כשג'ייק שואל איך הם הולכים להוציא את התינוק החוצה, הוריה של סנדרה מסבירים לו שהתינוק "ייצא כמו שהוא נכנס" וברגע שהתינוק מנסה לצאת החוצה, איבר מינו של ג'ייק מתפוצץ, מפשעתו נקרעת לגזרים והוא מת. אמה של סנדרה לוקחת את התינוק המפלצתי למעלה ומשכיבה אותו לישון בחדר מלא בעריסות עם תינוקות דומים.

סיפור שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-70, ונדל אוונס הוא בחור שהפך לדיכאוני בעקבות הטיפול האינטנסיבי באשתו הקטטונית, קרול. במהלך ביקור אצל הרופא דוקטור קובלר, הרופא מציע לוונדל להרוג את אשתו באמצעות בליעת משככי כאבים רבים "בטעות". אולם, במהלך הניסיון קרול תופסת את ידו של ונדל ומתחילה להיחנק מהאוכל שבו משככי הכאבים הוחבאו וזה נאלץ לעזור לה להקיא אותם החוצה. לאחר מכן, קרול מתעלפת ופוגעת עם ראשה בטעות בפסל, אותו ונדל קנה לה כמתנה ובכך היא מתה.

ונדל מתקשר לדוקטור וזה מפציר בו להיפתר מהגופה. ונדל מבתר את הגופה לחתיכות והוזה שהגופה מתעוררת לחיים. ונדל מעמיס את חלקי הגופה לארגז וגורר אותה למעלית בבניין הדירות שבו הוא מתגורר. בעת הירידה, המעלית נתקעת ושכנתו של ונדל מתקשרת למשטרה. בזמן הזה, ונדל הוזה שדם נוזל מתוך הארגז. המעלית חוזרת לפעול ויורדת למטה וגופתה הזומבית של קרול בוקעת מתוך הארגז ומאלצת את ונדל להתנשק איתה. כאשר המשטרה מגיעה, הם מוצאים את ונדל שוכב על רצפת המעלית וממלמל את נדרי הנישואים שלו שוב ושוב בזמן שגופתה של קרול על הרצפה.

סיפור המסגרת: חלק 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

סם מתלוננת בפני מונטוגמרי על סיפוריו בטענה שהמוטיב בהם זהה: אנשים רעים שנענשו על החטאים שלהם. בתגובה, מונטוגמרי מוביל את סם למשרפה בבית הלוויות במטרה להתכונן לשרפת גופת הילד. סם עוצרת אותו ומסבירה לו שהיא לא באה בשביל עבודה, אלא בשביל גופת הילד ולאחר מכן מספרת למונטוגמרי סיפור בעצמה.

סיפור רביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילה אחד, סם שומרת על ילד בשם לוגן קובלר. הם צופים ביחד בסרט אימה. לאחר מכן, סם קמה להכין ארוחת ערב, אולם בזמן הזה היא מפספסת דיווח חדשותי לפיו מטופל בבית חולים פסיכיאטרי ברח מהמתחם. סם מוצאת אדם מוזר שפצוע בראשו בתוך הבית ולא מבינה איך הוא נכנס לשם. סם לא יודעת כיצד להגיב ולפתע שומעת צלצול טלפון, אך השיחה עוברת למענה הקולי וההודעה שמתקבלת מספרת על המטופל שברח מבית החולים. סם מאמינה שהאיש מולה הוא המטופל והשניים מתחילים להילחם והאיש עולה במדרגות במטרה למצוא את לוגן. לאחר כמה תקריות, האיש מנסה לחנוק את סם למוות, אך היא מצליחה להפיל את האיש מהמדרגות ושוברת טלוויזיה על ראשו, והורגת אותו.

כאשר הוריו של לוגן, דוקטור קובלר ואשתו דברה חוזרים הביתה, הם מוצאים את גופתו של האיש ומזהים אותו בתור סם, האדם האמיתי ששמר על בנם. הטלוויזיה השבורה עדיין דולקת ודיווח חדשותי שמוצג בה חושף שהמטופל שברח הוא בעצם מטופלת; רוצחת סדרתית קניבלית שמכנה עצמה "פיית השיניים" שמבשלת ילדים לאחר שלקחה מהם את שיני החלב שלהם. שמה האמיתי הוא שרלוט גיבונס. הזוג לבסוף מוצא את גופתו השרופה של לוגן בתוך התנור במטבח וצורח באימה.

סיפור מסגרת: חלק 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

כששרלוט מסיימת לספר את סיפורה, היא משתמשת באולר כדי להוציא שן חלב מתוך גופתו של הילד (שמתגלה כלוגן), כיוון שהיא לא הספיקה לעשות זאת לאחר שהרגה אותו. לאחר מכן היא דוקרת את מונטוגמרי בבטנו, אך פורמלין מתחיל לצאת מגופו והוא מתחיל לצחוק. הוא מסביר לשרלוט שהיא התקבלה לעבודה, אך שרלוט מנסה לברוח מבית הלוויות ולא מצליחה בכך, כיוון שכוח על-טבעי לא מוסבר משגר אותה בחזרה למבנה ברגע שהיא יוצאת. מונטוגמרי פוגש בה בספרייה ומסביר לה שגם הוא לא יכל מעולם לצאת והסיפור שלה הוא "רק ההתחלה". מיד לאחר מכן ספרים מתחילים ליפול מהמדפים ורוחותיהם הנקמניות של הילדים ששרלוט הרגה מקיפות אותה וקורעות אותה לגזרים.

מונטוגמרי תופר את גופה של שרלוט בחזרה וממלא אותו בפורמלין. הוא מצליח סוף סוף לצאת מבית הלוויות בפעם הראשונה אחרי מאות שנים, אך רגעים לאחר מכן תחת אור השמש, גופו הופך לאבק. גופה של שרלוט קם לתחייה בבית הלוויות ובסצנה האחרונה שרלוט הופכת לקברנית החדשה בבית הלוויות ומספרת לביל, ילד שמחלק עיתונים שהיא עומדת להכין "ארוחת ערב".

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות
קלנסי בראון מונטוגמרי דארק
קייטלין קוסטר סם / שרלוט גיבונס
קריסטין קילמר אמה
ג'ייקוב אלורדי ג'ייק
אמה הורווט סנדרה
ברק הרדלי ונדל אוונס
שרה היי קרול אוונס
בן האצ'קוט סם האמיתי
מייק סי נלסון דוקטור הרולד קובלר
ג'ניפר איירווין מרגרט
ג'יימס בכמן ראלף
אליסון גאהלר גברת דברה קובלר
פיליס אפלגייט גברת אייורי
ברנן מוריי קונור
מייקל בוו טוד
טריסטן ביון ביל

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הקצר של ספינדל, "השמרטפית" (שנוצר ב-2015) הוצג כאחד מהסיפורים בסרט.[2]

שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכורת הסרט התקיימה בפסטיבל הסרטים "Fantastic Fest" בטקסס ב-22 בספטמבר 2019.[3]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר הביקורות Rotten Tomatoes הסרט קיבל דירוג של 95% מתוך 100% בהתבסס על 66 ביקורות וזכה לציון כללי של 7.7/10.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ THE MORTUARY COLLECTION, Fantastic Fest (באנגלית)
  2. ^ Fantasia Festival 2020 Film Review: The Mortuary Collection, Strange Harbors (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Clark Collis September 17, 2019 at 01:00 PM EDT, 'Euphoria' star Jacob Elordi is dying to meet you in teaser trailer for 'The Mortuary Collection', EW.com (באנגלית)
  4. ^ The Mortuary Collection (באנגלית), נבדק ב-2022-02-22