אליזה (זמרת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אָליזה ז'קוטֶה
Alizée Jacotey
אליזה במהלך הופעה
אליזה במהלך הופעה
לידה 21 באוגוסט 1984 (בת 39)
אז'קסיו
שם לידה Alizée Jacotey עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות פריז עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק רקדנית, זמרת
סוגה פופ, מוזיקה אלקטרונית
שפה מועדפת צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה סינתיסייזר
חברת תקליטים RCA רקורדס, ג'ייב רקורדס, אפיק רקורדס, יוניברסל מיוזיק גרופ, פולידור רקורדס, סוני מיוזיק עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Jérémy Chatelain (6 בנובמבר 20032012)
Grégoire Lyonnet (18 ביוני 2016–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס המוזיקה NRJ (2001) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אָליזה ז'קוטֶהצרפתית: Alizée Jacotey;‏ נולדה ב-21 באוגוסט 1984 בעיר אז'קסיו בקורסיקה, צרפת), היא זמרת פופ צרפתייה, שהתפרסמה בזכות הלהיט Moi...Lolita שיצא ב-2000.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדותה ונעוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליזה הידועה בכינוי "לילי", החלה במסלול רקדנות כבר בילדותה בבית ספר לריקודים בקורסיקה. את אימוניה המשיכה עד גיל 15, ובמהלך הזמן זכתה בתחרות ריקוד שאורגנה על ידי חברת תעופה הנמצאת כיום כחלק מחברת התעופה "סוויסאייר". עקב ניצחונה, זכתה אליזה בטיול לאיים המלדיביים.

בשנת 1999 הופיעה אליזה בתוכנית הטלוויזיה "Graines de star" (בעברית: נבטי הכוכבים), שם התגלתה על ידי הזמרת מילן פארמר שכתבה לה שני אלבומים עם המפיק לורן בוטונה (Laurent Boutonnat).

חייה האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2003–2012 הייתה נשואה לזמר הצרפתי ג'רמי שאטליין (Jérémy Chatelain). ב-2005 נולדה לזוג בת.

מ-2016 נשואה לגרגואר ליונט. ב-2019 נולדה לזוג בת.

מתגוררת כיום בקורסיקה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליזה בהופעה 2008

סינגל הבכורה של אליזה "Moi... Lolita" שוחרר במאי 2000 בצרפת, וב-2001 באירופה ובאסיה. הסינגל זכה להצלחה מסחררת בצרפת, למרות שלא הגיע למקום הראשון, ובמצעד כל הזמנים במדינה הוא ממוקם במקום ה-31 עם מכירות של מעל 1,200,000 עותקים. השיר הצליח גם באסיה ובאירופה והגיע למקום הראשון בספרד ובאיטליה, ולמקום השני בבלגיה, גרמניה והולנד. בישראל השיר הגיע למקום הראשון במצעד בגלגלצ וסיים במצעד הפזמונים הבינלאומי השנתי לשנת 2001 במקום השמיני.

בסוף 2000 יצא אלבום הבכורה Gourmandises ממנו יצאו הסיגלים "L'Alizé",‏ "Parler tout bas" ושיר הנושא "Gourmandises". בעקבות פרסום אלבומה הראשון שגרם לתדמיתה לעבור לכיוון המראה הסקסי מיני, נבנה במקביל לאליזה מראה תדמית של נערה בת עשרה רגילה לחלוטין, וזאת כדי ליצור ולשמר את הרושם הנקי של נערה ממוצעת כמו כולם.

במהלך השנים עם התבגרותה נבחרה אליזה לסמל סקס במגזינים שונים, ואף נבחרה בשנים 2010 ו-2011 בסקר "האישה הכי סקסית בעולם" שנערך על ידי מגזין FHM הצרפתי בתור האישה השנייה הכי סקסית בעולם מתוך 100 מועמדות. אלבומה השני של אליזה, Mes courants électriques, יצא ב-2003 וממנו שוחררו הסינגלים J'en ai marre ! / I'm fed up! ו J'ai pas vingt ans ! / I'm not twenty!. האלבום הצליח באירופה אך פחות מאלבומה הראשון.

ב-2007 ראה אור אלבומה השלישי Psychédélices אותו הפיקה בעצמה. האלבום יצא רק בשווייץ, בלגיה, צרפת ובמקסיקו, שם נחל הצלחה כשהגיע לראש מצעד המכירות. בתחילת 2010 יצא אלבומה הרביעי Une enfant du siècle (ילדת המאה). האלבום לא הצליח יחסית לקודמיו אף שהגיע למקום ה-13 במצעד האלבומים הצרפתי.

ב-2013 השתתפה אליזה בגרסה הצרפתית של תוכנית המציאות "רוקדים עם כוכבים" (Danse avec les stars) והגיעה למקום הראשון. כמו כן, באותה שנה יצא גם אלבומה החמישי 5.

ב-2014 יצא אלבומה השישי, Blonde.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]