אלכס פז-גולדמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכס פז-גולדמן
לידה 10 באוקטובר 1955 (בן 68)
המעפיל, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל, אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.alexpazgoldman.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלכס פז-גולדמן (נולד ב-10 באוקטובר 1955) הוא סופר מבוגרים, ילדים ונוער ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פז-גולדמן נולד בקיבוץ המעפיל להורים ניצולי השואה. גדל בשכונת רמת עמידר ברמת גן ולמד בבית ספר מכל"ל, בוגר הטכניון במדעי המחשב ותואר שני בתוכנית למחקר תרבות הילד והנוער באוניברסיטת תל אביב.

את כתיבתו החל בעיתון הסטודנטים "אפסילון" אותו אף ערך בשנים 1979–1980. בשנים 1983–1984 כתב סיפורי ילדים ב"משמר לילדים ו"הארץ שלנו". היה בין כותבי "דבר אחר" וכן כתב וערך בשיתוף עם בנצי לופו את המדור הסאטירי העולם הבא שהתפרסם ב"העולם הזה"[דרוש מקור]. בנוסף להיותו סופר עבד בתעשיית ההי-טק והיה סמנכ"ל מחקר ופיתוח בחברת "אראלנט" שפיתחה מוצרי תקשורת ל-VOIP.[1] פז-גולדמן גר בתל אביב ואב ל-3 בנות ובן.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

"שלושה בסירה אחת עם פאני היל"[2] יצא בשנת 2018 בהוצאת פרדס. קובץ סיפורים אודות נשים המסרבות להיכנע לתכתיבים גבריים וקורעות באומץ את מארג החיים המשותף והאומלל שלהן לא עוד חיים כנועים של הליכה בתלם אחרי גברים מבולבלים ושתלטנים אלא חיים עצמאיים של נשים מודרניות, וגם על ספרים אסורים על ילדים ועל יכולתם לחבר בין אב לבן שתהום פעורה ביניהם.

"עמית, דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות" יצא בשנת 2016 בהוצאת אלוש - הוצאה לאור עצמית. עלילת הספר מתרחשת בישראל של היום ועוסקת בתהליך שעובר על ילדים להורים גרושים זאת תחת סיפור של חיפוש אחרי חתולה שנעלמה באופן מסתורי. הספר נבחר למצעד הספרים של משרד החינוך לשנת תשע"ז (2016/17).

"תעלומת העיניים השחורות-כחולות"[3] יצא בשנת 2014 בהוצאת כנרת, זמורה-ביתן. עלילת הספר מתרחשת בישראל של שנת 1967 על רקע פרשת היעלמותם של ילדי תימן בראשית שנות המדינה. ההשראה לספר הייתה כותרת בשבועון "העולם הזה" שהכריזה: "ילדי תימן נמכרו לאמריקה!" ובגוף הידיעה סיפור על רב שעסק במכירת ילדים תימנים ליהודים אמריקאים עשירים תמורת 5,000 $ לילד. הספר זכה בפרס שרת התרבות והספורט לספר נוער מצטיין לשנת 2017.[4]

"המרגל האבוד והשמלה הירוקה"[5] יצא בשנת 2011 בהוצאת כנרת, זמורה-ביתן. עלילת הספר מתרחשת בשכונת רמת עמידר בשנת 1964 על רקע פרשיות ריגול שהסעירו את מדינת ישראל הצעירה, כמו פרשת האיש במזוודה והמרגל על הסוס וולפגנג לוץ. הספר בהשראת ספרה של ימימה אבידר-טשרנוביץ שמונה בעקבות אחד, מספר על מוטי וראובן בני ה-12, בלשים מקריאת ספרים, החושפים מרגל אכזר ומסוכן שחדר לשכונה ומאיים על קיומה של המדינה כולה. בשנת תשע"ב הספר נבחר למצעד הספרים של משרד החינוך והומלץ לתלמידי כיתות ד'-ו'.

"הרפתקה בחולות",[6] בשיתוף עם איריס ארגמן יצא בשנת 2009 בהוצאת מטר. הספר נכתב בהשראת ספריו של הסופר נחום גוטמן ומספר על ילדה תל אביבית שחוזרת בזמן לתל אביב של מאורעות 1936. הספר עובד למחזה על ידי שלומית ארנון (שגם ביימה) וליאת פישמן-לני מתיאטרון לילדים ונוער של אורנה פורת. בשנת תשע"ד (2013/14) הספר נבחר למצעד הספרים של משרד החינוך והומלץ לתלמידי כיתות ד'-ו'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]