ארמני (חברה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ורג'ו ארמני
Giorgio Armani S.p.A.
נתונים כלליים
מייסדים ג'ורג'ו ארמני
תקופת הפעילות 1975, איטליהאיטליה איטליה – הווה
חברות בנות
  • Emporio Armani
  • Armani Exchange
  • Armani Jeans עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה מילאנו עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה אופנה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים בגדי מעצבים, תכשיט, קוסמטיקה, שעון יד, נעליים, אביזרי עיניים עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 1.8 מיליארד אירו (לשנת 2011)
רווח 281.8 מיליון אירו (לשנת 2011)
עובדים 5,500 (נכון לשנת 2011)
 
www.armani.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארמניאיטלקית: Armani) הוא בית אופנה איטלקי שהוקם על ידי המעצב ג'ורג'ו ארמני. ארמני הוא מותג המתמחה בעיצוב אופנה מסוג הוט קוטור ובנוסף לבגדים מייצר גם אביזרי אופנה, תכשיטים, שעונים, נעליים, משקפי שמש, מוצרי קוסמטיקה ורהיטים.

בשנת 1975 ייסד ג'ורג'יו ארמני, יחד עם שותפו לחיים, סרג'יו גלאוטי, את חברת האופנה Giorgio Armani S.p.A במילאנו, עם הון בסיסי של 10,000 דולר. בשנה הראשונה להיווסדה עסקה החברה בעיצוב ובייצור בגדי גברים בלבד ואחר כך החלה לעסוק אף באופנת נשים. בגדיו של ארמני לנשים התאפיינו בכך שההשראה לעיצובם התבססה על בגדי הגברים אותם עיצב והוא אף השתמש באותם בדים אשר שימשו לבגדי הגברים. החליפות שעיצב לנשים היו בסגנון אלגנטי צנוע והצטיינו בגזרתן המדויקת ובתפירה קפדנית. ב-1985, נפטר גלאוטי ממחלת האיידס וארמני המשיך בהובלת החברה לבדו.

מותגים מרכזיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Giorgio Armani[עריכת קוד מקור | עריכה]

מותג המתמחה באופנת עילית המיועדת לגברים ונשים וכוללת אביזרי אופנה ובשמים. המוצרים ניתנים להשגה רק בחנויות של ארמני ובחנויות כולבו נבחרות.

Emporio Armani[עריכת קוד מקור | עריכה]

מותג המתמחה באופנה עדכנית ומודרנית במחיר זול יותר. זהו קו האופנה היחיד המעוצב ישירות על ידי ג'ורג'ו ארמני והיחיד שזוכה לתשומת לב בשבוע האופנה במילאנו בזמן ששאר קווי האופנה של המותג לא זוכים לכך. עיצובי המותג נמכרים בחנויות של אמפוריו ארמני, חנויות כולבו נבחרות ובאתר האינטרנט של המותג. בינואר 2010 נבחר שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו להיות הפנים של המותג לצידה של מייגן פוקס. בשנת 2011 הוחלפה פוקס בריהאנה והחל משנת 2017 הפרזנטור של החברה הוא שון מנדס אמפוריו ארמני שיתפו פעולה עם חברת ריבוק על מנת ליצור נעליים אופנתיות תחת השם "EA7".

חנויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאמפוריו ארמני קיימות חנויות ברחבי העולם.

Armani Collezioni[עריכת קוד מקור | עריכה]

נקרא בעבר "Giorgio Armani Le Collezioni". עיצוביו יקרים יותר מהמותג אמפוריו וזולים יותר מהמותג ג'ורג'ו ארמני. עיצוביו מתמקדים בחליפות יוקרה. קיימות שתי חנויות במילאנו ובפריז בלבד המוכרות רק את המותג הזה. בנוסף המותג נמכר בחנויות כולבו יוקרתיות כדוגמת הולט רנפרו, בלומינגדיילס, דייוויד ג'ונס, הארווי ניקולס, הרודס, ניימן מרקוס, נורדסטרום וסאקס השדרה החמישית. בשנת 2012 הושק קו אופנה ספורטיבי הנקרא "Armani Collezioni Active".

Armani Jeans[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהו קו אופנה המהווה אוסף מעיצוביו של ג'ורג'ו ארמני משנת 1981. קיימות 15 חנויות של ארמני ג'ינס ברחבי העולם והמותג נמכר בעיקר בחנויות כולבו. קיים בית קפה תחת שם המותג במילאנו.

הכדורגלן הברזילאי, קאקה נבחר להיות הפנים של המותג ארמאני ג'ינס.

Armani Exchange[עריכת קוד מקור | עריכה]

קו אופנה שהושק ב-1991 בארצות הברית. קו זה שואף השראה ממוזיקת הדאנס וידוע במסעות הפרסום הפרובוקטיביים שלו. זהו קו האופנה הנגיש ביותר מבין קווי אופנת ארמני. מוצרי קו זה זמינים ב-264 חנויות ברחבי 31 מדינות ובאתר האינטרנט של המותג.

Armani Junior[עריכת קוד מקור | עריכה]

מותג של חברת ארמני הזמין ב-15 חנויות ברחבי העולם ובחנויות בודדות של ניימן מרקוס וסאקס השדרה החמישית.

Armani/Casa[עריכת קוד מקור | עריכה]

קו המוצרים של ארמני לבית שכולל רהיטים, מנורות, מצעים וסכו"ם. זמין ב-40 חנויות ברחבי העולם ובחנות הכולבו ניימן מרקוס.

מיזמים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Armani Cosmetics[עריכת קוד מקור | עריכה]

מותג היופי של ג'ורג'ו ארמני הכולל מוצרי קוסמטיקה, טיפוח העור, מי קולון ובשמים. הוא מופק ומופץ כקו האופנה היוקרתי של המותג לוריאל. ניתן להשגה בחנויות כולבו רבות מסביב לעולם. ארמני מעורב גם בעסקי האוכל עם 14 בתי קפה תחת השם אמפוריו ארמני וארמני ג'ינס. ישנו גם בר על שם ארמני בהונג קונג ושתי מסעדות. לארמני גם חנות ספרים הנקראת "Armani Libri" וחנות פרחים, "Armani Fiori".

Armani Hotels and Resorts[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורג'ו ארמני חתם על הסכם עם חברת "Emaar Properties" בשנת 2004 לבנות לפחות שבעה מלונות יוקרה ו-3 אתרי נופש הנושאים את השם ארמני. חברת ארמני תהיה אחראית לעיצוב. אחד המלונות ממקום בדובאי. 39 הקומות הראשונות של מגדל בורג' ח'ליפה מוקדשות למלון ארמני המכיל 160 חדרים וסוויטות ו-144 בתי מגורים. המלון נפתח ב-27 באפריל 2010.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארמני בוויקישיתוף