די ג'יי אשבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
די ג'יי אשבה
DJ Ashba
אשבה בהופעה עם להקת Guns N' Roses בהלסינקי, פינלנד ב-5 ביוני 2010
אשבה בהופעה עם להקת Guns N' Roses בהלסינקי, פינלנד ב-5 ביוני 2010
לידה 10 בנובמבר 1972 (בן 51)
מונטיסלו, אינדיאנה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה דארן ג'יי אשבה
שם במה DJ Ashba
מוקד פעילות ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1987
עיסוק מוזיקאי, גיטריסט, כותב, מפיק מוזיקלי, מעצב גרפי, מנכ"ל חברת Ashba Media
סוגה רוק, מטאל וגראנג'
כלי נגינה גיטרה, תופים, פסנתר
חברת תקליטים Eleven Seven, .Warner Bros
חלק מההרכבים המוזיקליים Sixx:A.M., Guns N' Roses, Beautiful Creatures, BulletBoys, Barracuda, Ashba
בת זוג נטליה אשבה
פרסים והוקרה היכל התהילה של הרוקנ'רול
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דארן ג'יי אשבהאנגלית: Daren Jay Ashba; נולד ב-10 בנובמבר 1972), המוכר בשם הבמה די ג'יי אשבה (DJ Ashba) הוא מוזיקאי, גיטריסט ומעצב גרפי אמריקאי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנות ה-70[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשבה נולד במונטיצ'לו, אינדיאנה ב-10 בנובמבר 1972. את דרכו בעולם המוזיקה החל בעודו פעוט, כאשר אימו הפסנתרנית לימדה אותו לנגן. את הופעתו הראשונה ביצע בגיל 5, בה ניגן את השיר "An die Freud" מאת פרידריך שילר. מטרתו הבאה בעולם המוזיקה הייתה למידת נגינה על תופים. לשם כך, החל לבנות בביתו מערכות תופים מסירים, מחבתות ופחים, עד שקיבל מהוריו מערכת תופים אמיתית בגיל 6.

שנות ה-80[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 8 החל לעבוד בשדה תירס, על מנת לחסוך כסף עבור רכישת הגיטרה הראשונה שלו. באוטובוס בדרך לשדה, היה נוסע עם גיטריסט להקה מקומית, אשר לימד אותו אקורד חדש בכל יום בו היו נוסעים יחד. אשבה (ציין בראיון למגזין "מאקו" בשנת 2012 כי) היה חבר בלהקת מחווה ללהקת Guns N' Roses כאשר היה בן 13. בגיל 16 יצא עם אביו להופעה של להקת Mötley Crüe, אשר נערכה במסגרת סיבוב ההופעות "Girls Girls Girls Tour". מאוחר יותר, אמר על ההופעה

הקהל, המוזיקה, האורות! זה היה הלילה שבו הבנתי שלא משנה כמה זמן זה ייקח, אני אהיה על הבמה הזו יום אחד

די ג'יי אשבה

בגיל 18 ארז את רכושו, עזב את בית הוריו ועבר להוליווד על מנת להתחיל את הקריירה שלו.

שנות ה-90[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1991 הצטרף ללהקת Barracuda, איתה יצא לסיבוב הופעות שנמשך שנתיים. 5 שנים אחר כך שחרר את אלבום הבכורה שלו. היה זה אלבום אינסטרומנטלי שנשא את השם "Addiction for the Friction". בשנת 1998, הצטרף ללהקת BulletBoys, יחד עם מתופף להקת Guns N' Roses לשעבר, סטיבן אדלר. באותה תקופה פגש לראשונה את ג'ו לסטה, סולן להקת Bang Tango. כעבור שנה החליטו אשבה ולסטה כי עליהם לעזוב את להקותיהם הנוכחיות, על מנת להקים את להקת Beautiful Creatures.

שנות ה-2000[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל Beautiful Creatures צירפו השניים את קווין קווינס (בסיסט להקות Shake the Faith ו-No. 9 לשעבר), אנטוני פוקס (אשר היה מתופף סשנים, אך בסוף צורף בתור גיטריסט הקצב של הלהקה) וגלן סובל (מתופף סשנים נוסף. בניגוד לפוקס, קיבל את תפקיד המתופף). לפני מתן השם ללהקה, קיימה הלהקה הופעת חימום עבור להקת Kiss תחת השם Hellstar. כעבור שנתיים עזבו אשבה וסובל את הלהקה. בשנת 2003 הקים אשבה את להקת Ashba, אליה צירף את בונס אליאס, ג'ון יאנגר ומחליפו בלהקת Beautiful Creatures, מייקל תומאס. באותה שנה הקים את סוכנות הקריאייטיב Ashba Media Inc. כעבור שנה הקים עם ניקי סיקס את Funny Farms Studios. יחד הם כתבו, הפיקו וביצעו את חומריהם. בשנת 2007 שחררו אשבה, סיקס והמפיק המוזיקלי ג'יימס מייקל (אשר הצטרף להרכב בתור זמר) את אלבום הפסקול "The Heroin Diaries Soundtrack" תחת השם .Sixx:A.M (ניקי סיקס:די ג'יי אשבה.ג'יימס מייקל.). לאחר שהסינגל "Life is Beautiful" (מתוך אלבומם) הגיע למקום השני במצעד ה-Hot Mainstream Rock Tracks של Billboard הודיעה הלהקה כי אין לה כוונה לעשות זאת, אך בעקבות ביקוש גדול מהמעריצים, יצאה הלהקה לסיבוב הופעות בשנת 2008. אל סיבוב ההופעות צורף מתופף להקת Mötley Crüe, טוני פלרמו. בשנת 2009, צורף אשבה ללהקת Guns N' Roses בתור מחליפו של הגיטריסט המוביל, רובין פינק. עם להקה זו הופיע לראשונה ב-11 בדצמבר 2009 במסגרת סיבוב ההופעות "Chinese Democracy Tour" בחלקו האחרון, "Chinese Democracy 2009-2011 Tour", אשר נערך לכבוד השקת האלבום "Chinese Democracy".

שנות העשרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשבה (ימין), אקסל רוז (אמצע) וריצ'רד פורטוס (שמאל) בהופעה של להקת Guns N' Roses בנוטינגהאם, בריטניה ב-22 במאי 2012

בשנת 2010 אשבה היה אמור להופיע בישראל עם להקת Guns N' Roses, אך ההופעה בוטלה. בראיון למגזין Mako אמר חברו ללהקה, רון במבלפוט ט'אל כי אינו יודע מה הסיבה לביטולה, אך משער כי מדובר באי מציאת מפרסם.

היינו אמורים להופיע ב-18 וב-19 בדצמבר 2010 בתל אביב. אני לא יודע למה זה לא יצא לפועל, אולי כי זה מאוד יקר ולא היה ספונסר. להביא את Guns לישראל עולה המון כסף, כי זה עם כל הציוד, מופע יקר על במה ענקית. אם היה ספונסר היינו מגיעים

רון במבלפוט ט'אל

בשנת 2012 נכנסה להקת Guns N' Roses להיכל התהילה של הרוקנ'רול. אשבה ושאר חברי הלהקה לא הגיעו לטקס, כיוון שלא רצו להתקל בגיטריסט הלהקה לשעבר, סלאש, אשר הגיע לקבלת הפרס. בסופו של דבר, הופיעו בטקס סלאש, דאף מק'אגן, סטיבן אדלר, מאט סורום, גילבי קלארק ומיילס קנדי, סולן להקת הסולו של סלאש, Slash Featuring Myles Kennedy and the Conspirators. באותה שנה הופיע אשבה לראשונה בישראל יחד עם להקת Guns N' Roses והוציא אלבום אינסטרומנטלי שני, אשר נשא את השם "Songs for the Demented Mind". בשנת 2015 הבין כי אינו מצליח להמשיך לשלב את Guns N' Roses ו-.Sixx:A.M בקריירה שלו, והחליט לעזוב את להקת Guns N' Roses בתום סיבוב ההופעות "Appetite for Democracy Tour". באותו יום שעזב את הלהקה הוציא הודעה לתקשורת בה כתב

הגעתי לנקודה בחיי שבה אני מרגיש שהגיע הזמן להתמסר ללהקתי .Sixx:A.M, אשתי, המעריצים, משפחתי ולהרפתקאות החדשות שהעתיד צופן לי

די ג'יי אשבה
אשבה בהופעה עם להקת .Sixx:A.M בפסטיבל Rock Im Park בשנת 2016

שנה לאחר שעזב את להקת Guns N' Roses, אשבה ולהקתו, .Sixx:A.M הוציאו לאור את צמד האלבומים "Prayers for the Damned" ו-"Prayers for the Blessed". לכבוד השקת האלבומים, יצאה הלהקה לסיבוב ההופעות "Prayers for the Damned Tour". כאשר הסתיים, יצאה הלהקה להפסקה. בפברואר 2018 הכריזו אשבה ומייקל על Pyromantic, פרויקט חדש המתמקד במוזיקת רוק עם השפעות מסוגות הפופ והדאנס. בשנת 2019 מייקל עזב את הפרויקט, והוא נשכח. באותה שנה .Sixx:A.M התאחדה על מנת להקליט את סינגל הצדקה "Talk to Me" והודיעה על מספר שירים נוספים שהוקלטו ויוקלטו עבור אלבום הלהיטים שלהם.

שנות העשרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשבה בצילומים לקליפ לשיר "Hypnotic" בשנת 2020

בשנת 2020 החזיר אשבה את פרויקט Pyromantic לתחייה בתור פרויקט סולו, ובאותה שנה שחרר את "Hypontic" עם קלי טאקר, "Let's Dance" עם חברו ללהקת .Sixx:A.M, ג'יימס מייקל ו-"Christmas Storm", שיר אינסטרומנטלי ששחרר לכבוד חג המולד. בשנת 2021 שחרר עם להקתו את האלבום Greatest Hits, אשר הכיל 3 שירים חדשים של הלהקה. לפני שחרור האלבום אמר מייקל בראיון למגזין "Metal on Loud" כי הלהקה לא מתכננת סיבוב הופעות או פגישות לכתיבת חומרים חדשים לאחר ש-"Greatest Hits" יצא לאור.

אנחנו אף פעם לא נדע מה לעשות בעתיד, אבל לעת עתה, אנו מסתכלים על זה ("Greatest Hits") ואומרים 'זו דרך טובה לסכם את זה (להקת .Sixx:A.M)'

ג'יימס מייקל

בנוסף, אמר באותו ראיון כי אינו פוסל איחוד עתידי של הלהקה. לאחר שחרור האלבום, הלהקה התפרקה רשמית. בשנת 2022 הקים אשבה את .Ashbaland Inc, חברה המשווקת פריטי מטאוורס תחת שמו עבור IMVU.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שנה מאז שהחלו לצאת יחדיו, אשבה נשא לנטליה הנאו ב-23 בספטמבר 2013 בגיל 40, בעוד שהיא הייתה רק בת 21. את הצעת הנישואין קיים אשבה בתוך מסוק משטרתי. לאחר שפרסם ברשתות החברתיות מכתב תודה למשטרת לאס וגאס על הטיסה, נעצרו הזוג, ונענשו שלושת השוטרים שהטיסו אותם.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם אמן שנת הוצאה
"Addiction for the Friction" די ג'יי אשבה 1996
"Beautiful Creatures" Beautiful Creatures 2001
"My Heroin Diaries" .Sixx:A.M 2007
"This Is Gonna Hurt" 2011
"Songs for the Demented Mind" די ג'יי אשבה 2012
"Modern Vintage" .Sixx:A.M 2014
"Prayers for the Damned" 2016
"Prayers for the Blessed"

אלבומי הופעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם אמן שנת הוצאה
"Live Is Beautiful" .Sixx:A.M 2008
"Appetite for Democracy 3D" Guns N' Roses 2014

אלבומי אוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם אמן שנת הוצאה
"Greatest Hits" .Sixx:A.M 2021

מיני אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם אמן שנת הוצאה
"X-Mas in Hell" .Sixx:A.M 2008
"7" 2011

הופעות אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיר אמן אלבום תפקיד שנה
Revolution איימי אלן I'd Start a Revolution If I Could Get Up in the Morning גיטרה 2002
87 Days Enuff Z'nuff Welcome to Blue Island 2003
Feel This - Outlaw Volleyball הלחנה
Who I Am
Spit You Out מריון רייבן Heads Will Roll EP כתיבה 2005
Set Me Free Set Me Free 2007
Thank You for Loving Me
Reason I'm Alive Drowning Pool Full Circle
.L.A.M.F Mötley Crüe Saints of Los Angeles כתיבה וגיטרה 2008
Face Down in the Dirt
What's Gonna Take
Down at the Whisky
Saints of Los Angeles
Mutherfucker of the Year
The Animal in Me
Welcome to the Machine
Just Another Psycho
Chicks = Trouble
White Trash Circus
Goin' Out Swingin
Meditations on a Winter ניל דיימונד A Cherry Cherry Christmas כתיבה 2009
Whatever Gets You Off The Last Vegas Whatever Gets You Off הפקה
I'm Bad
High Class Trash
Loose Lips
Apologize
Cherry Red
Another Love
Dirty Thing You Do
White Lies
Love Me Bad
Outta My Mind
Crawling Home ג'יימס דרבין Memories of a Beautiful Disaster כתיבה 2011

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא די ג'יי אשבה בוויקישיתוף