ההרפתקה הגדולה של פי ווי הרמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ההרפתקה הגדולה של פי ווי הרמן
Pee-wee's Big Adventure
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
מבוסס על The Pee-wee Herman Show עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי טים ברטון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פול רויבנס, Richard Gilbert Abramson, רוברט שפירו עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט פיל הארטמן, פול רויבנס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה בילי וובר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים

פול רובנס
אליזבת דיילי
מארק הולטון
דיאן סלינגר

ג'אד אומן
מוזיקה דני אלפמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ויקטור קמפר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1985 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 91 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו peeweesbigadventure
סרט הבא פי ווי הרמן הגדול
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ההרפתקה הגדולה של פי ווי הרמןאנגלית: Pee-wee's Big Adventure) היא קומדיית הרפתקאות מ-1985, שביים טים ברטון בסרטו הראשון באורך מלא. בסרט מככבים פול רובנס כפי ווי הרמן ובתפקידי משנה – אליזבת' דיילי, מארק הולטון, דיאן סלינג'ר וג'אד אומן. רובנס גם כתב את התסריט יחד עם פיל הארטמן ועם מייקל וארהול. הסרט שמתואר כ"פרודיה" או כ"גרסת הפארסה" לסרט האיטלקי הקלאסי גונבי האופניים מ-1948 מספר על מסעו של פי ווי הרמן ברחבי המדינה, בחיפוש אחר אופניו שנגנבו.

לאחר הצלחת "המופע של פי ווי הרמן" החל רובנס בכתיבת התסריט ל"הרפתקה הגדולה של פי ווי הרמן" כשהחל לעבוד ב"אחים וורנר". המפיקים ורובנס שהתרשמו מעבודתו של ברטון בוינסנט ופרנקנוויני שכרו אותו לביים את סרטם. הצילומים התבצעו בקליפורניה ובטקסס.

הסרט יצא לאקרנים ב-9 באוגוסט 1985 וגרף יותר מ-40 מיליון דולר באמריקה הצפונית. עם הזמן הוא הפך לסרט קאלט ומאז צבר עוד ביקורת חיובית.

הסרט הוליד שני סרטי המשך, "פי ווי הרמן הגדול" (1988) ו"החופשה הגדולה של פי ווי הרמן" (2016).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנסיס בקסטון, שכנו ואויבו של פי ווי הרמן, חומד את אופניו המאובזרים של פי ווי היקרים לליבו. דוטי שעובדת בחנות האופניים מאוהבת בפי ווי אך הוא אינו משיב לה אהבה. בזמן שפי ווי עורך קניות בקניון, אופניו נגנבים. המשטרה מודיעה לפי ווי שאינה יכולה לעזור לו למצוא את אופניו. פי ווי חושב שפרנסיס לקח אותם ומתעמת עמו. אביו של פרנסיס משכנע את פי ווי שפרנסיס לא גנב את האופניים. פי ווי מציע פרס בגובה 10,000 דולר בתמורה לאופניו. פרנסיס, שאכן שילם למישהו שיגנוב את האופניים, נבהל מנחישותו של פי ווי ועל כן משלם עבור שילוח האופניים. בעקבות ניסיון כושל לאתר את אופניו, פי ווי דוחה בכעס את הושטת העזרה של דוטי. בייאושו הוא מבקר אצל מדיום מזויפת בשם "מאדאם רובי". בהשראת חנות מרתף המציאות של אל ומוֹ מעבר לכביש, אומרת רובי לפי ווי שאופניו נמצאים במרתף של מיסיון אלמו בסן אנטוניו. פי ווי נוסע בטרמפים לטקסס עם פליט בשם מיקי, ועם Large Marge, רוח הרפאים של נהגת משאית שנפטרה.

בתחנת עצירה למשאיות מגלה פי ווי שארנקו אבד והוא שוטף כלים כתשלום עבור הארוחה שלו. הוא מתחבר עם סימון, מלצרית שחולמת לבקר בפריז. בזמן שהם צופים בזריחה במוזיאון דינוזאורים, פי ווי מעודד אותה ללכת בעקבות חלומותיה, אך סימון מספרת לו שאנדי, חברה הקנאי והמגודל, מתנגד לכך. אנדי מגיע ומנסה לתקוף את פי ווי שנמלט על רכבת נוסעת, שם פוגש את הנווד הובו ג'ק. פי ווי מגיע בסופו של דבר לאלמו, אבל בסיומו של סיור מודרך נודע לו שבבניין כלל לא קיים מרתף. בתחנת אוטובוס פוגש פי ווי את סימון שמספרת לו שהיא ואנדי נפרדו ושהיא בדרכה לפריז. היא מעודדת את פי ווי לא לוותר על מציאת אופניו. פי ווי מתקשר לדוטי בחנות האופניים ומתנצל על התנהגותו. אנדי מבחין בפי ווי ושוב תוקף אותו. פי ווי מתחפש לרוכב שוורים וכך מתחמק מאנדי בתחרות רודיאו אך נאלץ לרכוב באמת. הוא רוכב טוב אבל לוקה בזעזוע מוח.

פי ווי נכנס לבר אופנוענים כדי לשתות כוס יין גדולה ולהשתמש בטלפון, אבל האופנוענים מאיימים להרוג אותו לאחר שבטעות הפיל את האופנועים שלהם. פי ווי מבקש בקשה אחרונה ורוקד לצלילי השיר "Tequila". הריקוד שלו כובש את ליבם של האופנוענים שמעניקים לו אופנוע בשביל המסע שלו. פי ווי מרסק את האופנוע מיד לאחר מכן. הוא מתעורר בבית-חולים ומגלה בדיווח חדשות בטלוויזיה שאופניו משמשים אביזר בסרט בכיכובו של ילד מפונק בשם קווין מורטון. פי ווי מתגנב לאולפני "האחים וורנר" ולוקח את אופניו. אנשי האבטחה רודפים אחריו סביב חניון האולפנים ודרך כמה אתרי צילומים לפני שהוא מצליח להימלט.

מאוחר יותר פי ווי מחלץ את החיות מחנות חיות מחמד שעולה באש. אף שהכבאים מכריזים על פי ווי כגיבור, המשטרה עוצרת אותו על הפרת הסדר באולפנים. פי ווי פוגש את נשיא "האחים וורנר" טרי הות'ורן ומסביר לו שיצא למסע כדי להשיב את אופניו. הות'ורן מחליט לבטל את האישומים ולעשות סרט מיוחד על פי ווי ואופניו, שמוחזרים לו.

מאוחר יותר בקולנוע דרייב אין, פי ווי ודוטי צופים בהקרנת הבכורה של הסרט הביוגרפי על פי ווי – סרט פעולה בכיכובו של ג'יימס ברולין כ"P.W. Herman" ומורגן פיירצ'יילד כדוטי. על השניים לאתר אופני ספורט המכונים 1-x שמכילים מיקרופילם חשוב שנגנב בידי הסובייטים. פי ווי מופיע הופעת קמע בסרט כעובד בבית מלון, אף שקולו מדובב. בדרייב אין, פי ווי מחלק כיבוד לכל האנשים שפגש לאורך המסע שלו. פי ווי פוגש גם את פרנסיס שמספר לכתבים שהוא חברו הטוב ביותר של פי ווי ושלימד אותו לרכוב. פרנסיס טוען שהוא בקי בנוגע לאופניו של פי ווי אבל בטעות מיידה את עצמו לאוויר באמצעות אחד מאביזרי האופניים. כשפי ווי יוצא מהדרייב אין שואלת אותו דוטי מדוע אינו נשאר להמשך הסרט. פי ווי עונה, "אני לא צריך לראות את זה, דוטי. חייתי את זה." הוא ודוטי רוכבים יחדיו כשצלליותיהם נראות על רקע מסך הסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]