החיים בדם קר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החיים בדם קר
Life in Cold Blood
סוגה סדרות טבע
יוצרים BBC
ארץ מקור בריטניה
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 5
הפקה
מוזיקה David Poore עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 50 דקות
שידור
רשת שידור BBC
תקופת שידור מקורית 4 בפברואר 20083 במרץ 2008
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
טריטון אלפיני, נראה בפרק השני
זיקית פנתר, נראתה בפרק השלישי
אליגטורים אמריקאים מזדווגים. נראו בפרק השישי.

החיים בדם קראנגלית: Life in Cold Blood) היא סדרת-טבע תיעודית שהופקה על ידי ה-BBC. סדרה זו מתמקדת במיני הזוחלים והדו-חיים המודרניים שהם בעלי דם קר ואינם יכולים לשמור על חום גוף קבוע. נצפים בסדרה מינים שונים של זוחלים ודו-חיים כולל מינים נדירים ובעלי התנהגויות מרשימות, מלווים בהסבריו של החוקר ויוצר הסרטים דייוויד אטנבורו.

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. האמת על החיים בדם קר - הפרק הפותח סוקר את עולמם של הזוחלים והדו-חיים ומראה איך הם מצליחים לשרוד בעולם. בפרק נראים איגואנות ים מתחממות על סלע לאחר שקפאו במים, לטאות המתחממות על צמח ממשפחת הלופיים במנורקה ומפיצות את זרעיו, תניני ים מזדווגים, צבגונים מצוירים צעירים שורדים קיפאון בחורף, לטאת הארמדילו מתגוננת בגלגול, אילניות קוף מתחממות בשמש ומורחות שעווה על גופם, גביאלים צעירים בוקעים מקינם בלילה, ביטיס מתנפח האורב במשך שבועות לטרף מבלי לבזבז אנרגיה וצב ים גילדי עולה לחוף - יצור זה מסוגל לשמור על חום גוף גבוה יותר מהסביבה, ייתכן שכמו הדינוזאורים.
  2. הפלישה ליבשה - פרק זה עוסק בדו-חיים עלו מהים לראשונה והתפתחו מדגי ריאות. נראים סלמנדרת ענק יפנית מגוננת על ביציה מיריב, תהליך רבייה של טריטון אלפיני, סלמנדרת שיש טיגרית בתהליך הזדווגות ביבשה, סלמנדרה ממשפחת הפלתודוניים המגוננת על צאצאיה מיריבה קניבלית, משפחת תולעניים המסורים לטיפול בצאצאים, את הקרפדה הזהובה הפנמית שלמעשה נכחדה בטבע לאחר צילום הסדרה, אילנית אדומת עין מטילה ביצים ליד הנהר והללו בוקעים בתגובה למתקפה של צרעה, צפרדע שור אפריקנית מגוננת על ראשנייה וצפרדע הכיס המכילה בכיסים מיוחדים את ראשנייה עד בגרותם.
  3. דרקונים ביובש - בפרק נראים לטאות שונות מכוח התחרה, דרקון מצליף תוקפני, לטאות אנוליס עם חזה מנופח, זיקיות שונות כמו זיקית פנתר, זיקית מלר, זיקית כף ננסית ברבייה וזיקונית ננסית הקטנה ביותר בעולם, לטאה שטוחה מצויה בציד זבובים, גקו ענק צד עשים, שני מינים של רב חומט: רב חומט ננסי קטן ורב חומט קצר-זנב החי עם בן זוג קבוע, שני הלודרמות ארסיות נאבקות וכוח אוסטרלי גדול בציד.
  4. נחשים מתוחכמים - בפרק נראים מיני נחשים כמו עכסן מעוצה בציד, נחש טיגריסי עיוור צד אפרוחי שחפים ומותקף בידיהם, קוברה יורקת מוזמביקית בפעולת יריקה, פתן אלמוגי מזרחי ארסי וזעמן אלמוגי אדום המחקה אותו, פיתון סלעים טורף אנטילופה, נחש ביצים בולע ביצה, רבי פתן נאבקים, נחש הסרטנים בציד, נחש המלכה בציד סרטני נהרות, אנקונדה צהובה משריצה ונחשי ים שונים.
  5. ענקים משוריינים - בפרק נראים הזוחלים בעלי השריון - צבים ותנינאים. צב גלאפגוס ענקי, צב סגיר מתגונן מראקון, צב גופר החופר מחילות באדמה, צב אף-חזיר הבוקע מביצה ישר למים, צבי ים מזדווגים, אליגטור אמריקני קורא לנקבות, תניני ים תופסים דגי קיפון באוסטרליה, קיימן רחב חרטום מטפל בצאצאים ונקבת קיימן ממושקף המגוננת על צאצאי קיימן ועוזרת להם לנוע ברגל עד למקווי מים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא החיים בדם קר בוויקישיתוף