מפלצות מעופפות 3D

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפלצות מעופפות 3D
Flying Monsters 3D
סוגה סרט טבע תיעודי
יוצרים BBC
כותבים דייוויד אטנבורו
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר פרקים 1
הפקה
חברת הפקה אגודת נשיונל ג'יאוגרפיק עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 70 דקות
שידור
רשת שידור
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מפלצות מעופפות 3Dאנגלית: Flying Monsters 3D) הוא סרט טבע תיעודי שהופק על ידי ה-BBC וערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ושודר ב-25 בדצמבר 2010, לכבוד חג המולד. המגיש היה החוקר ויוצר סרטי הטבע הבריטי דייוויד אטנבורו. הסרט הוקרן גם בבתי קולנוע וברשתות IMAX. הסרט זכה בפרס האקדמיה הבריטית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה.

הסרט מתאר בתלת מימד את חייהם של הפטרוזאורים - הזוחלים המעופפים בליווי הסבריו של אטנבורו ושל מומחים אותם הוא פוגש.

התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מראה את חייהם של הפטרוזאורים השונים כאשר חיו. בתחילה החלו יצורים הדומים ללטאת הדרקון לפתח קרומי עור שאיתם דאו בין הענפים. בהמשך החלו להפוך לשליטי האוויר אחרי החרקים הקטנים. הדימורפודון מתור היורה פיתח קרומי עור שבלטו מאצבעותיו ועזרו לו להמריא ביערות של בריטניה הקדומה במרדף חרקים. דימורפודון חד נופל למי הביצה הקדומה וטובע. כעבור שנים האספנית מרי אנינג גילתה את עצמותיו.

הדרווינופטרוס האסייתי היה גדול יותר וניזון מציד של יצורים קטנים כמו דינוזאורים קטנים אך דמה לו מאוד. יצור נוסף שהתגלה בזולהופן, גרמניה היה הרמפורינקוס אוכל הדגים.

פטרוזאורים גדולים יותר החלו להתפתח מקבוצה של פטרוזאורים בעלי זנב קצר, כתפיים חזקות ומקור בעל שיניים קטנות וקלות כמו אצל הפטרודקטיל שיכל לנוע ביעילות על הקרקע. מעופפים גדולים יותר כמו הפטרנודון דאו בחופשיות מעל הים בחיפוש דגים. כך עשה גם הטפיג'רה שהיה בעל כרבולת מוזרה מאחורי ראשו ששימשה לאיזון וייתכן שהוא יכל לצוף מעל המים לפרק זמן.

הגדול שבכל המעופפים היה הקוואצלקואטלוס שעצמותיו נראו כמו עצמו של דינוזאור אך היו חלולות מבפנים ורק כך הוא יכל לעופף. הוא היה אוכל נבלות חסר שיניים בגובה של ג'ירף.

לצידם של הפטרוזאורים החלו לעופף קבוצה נוספת - העופות כמו הארכאופטריקס שנמצא בגרמניה והיה דומה לזוחל. העופות שרדו את ההכחדה הגדולה שהשמידה את אחרוני הפטרוזאורים. במקומם שלטו בשמיים עופות שונים כמו הסולות והפלמינגויים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]