הנס קלוגה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנס קלוגה
Hans Henri Kluge
הנס קלוגה בשנת 2020.
הנס קלוגה בשנת 2020.
לידה 28 בנובמבר 1968 (בן 55)
רוסלארה, בלגיה
ענף מדעי כירורגיה
מקום לימודים האוניברסיטה הקתולית בלוון

הַנס הנרי פ. קְלוּגֶההולנדית: Hans Henri Kluge; נולד ב-28 בנובמבר 1968, רוסלארה (אנ'), בלגיה) הוא רופא ומנתח בלגי, אשר מונה למנהל אזורי של אירופה מטעם ארגון הבריאות העולמי ב-1 בפברואר 2020.[1][2][3]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא למד רפואה, כירורגיה וילודה באוניברסיטה הקתולית בלוון בלוון, בשנת 1994. לאחר מכן הוא ביסס את עצמו כרופא כללי בבלגיה. היה לו ניסיון של 25 שנה בפרקטיקה רפואית ובבריאות הציבור באזורים רבים בעולם, טרם מינויו לראש ארגון הבריאות העולמי באירופה.[4]

המנהל האירופי של ארגון הבריאות העולמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלוגה היה היחיד מבין שישה מועמדים שבנוסף לשפת האם ההולנדית שלו, הוא דובר את ארבע השפות הרשמיות של ארגון הבריאות העולמי: צרפתית, גרמנית, אנגלית ורוסית. הוא גם היה המועמד הטוב ביותר במבחני הבחירה, עם ציון "מצוין".[5] עם מינויו למנהל האירופי של ארגון הבריאות העולמי בפברואר 2020 נדרש לתאם את מאמצי המאבק במגפת הקורונה[6][7][8] והוא במסגרת תפקידו הוא אחראי לפיקוח על בריאות האירופאים, בשיתוף פעולה עם שרי הבריאות של 53 המדינות האירופיות החברות בארגון הבריאות העולמי.[5] במסגרת תפקידו הוא מטפל במספר ההולך וגדל של אנשים עם מחלות כרוניות ונפשיות ומחלות הנגרמות על ידי זיהום אוויר, מאבק בעובדה שפחות אנשים מתחסנים ומשתמשים לרעה באנטיביוטיקה הגורמת לעמידות לאנטיביוטיקה, טיפול במחסור בעובדי רפואה ועלויות הולכות וגדלות של תרופות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הנס קלוגה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ http://www.euro.who.int/en/about-us/executive-management/dr-hans-henri-p.-kluge
  2. ^ "Dr Hans Kluge elected as WHO Regional Director for Europe". 14 אוק' 2019. נבדק ב-8 אוג' 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Radiology Management, ICU Management, Healthcare IT, Cardiology Management, Executive Management". HealthManagement. נבדק ב-8 אוג' 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ הנס קלוגה, www.euro.who.int
  5. ^ 1 2 Belg Hans Kluge wordt directeur Europa bij Wereldgezondheidsorganisatie
  6. ^ עמית ולדמן, ‏ארגון הבריאות העולמי: "חיסון לא יחסל את המגפה", באתר ‏מאקו‏, 14 בספטמבר 2020
  7. ^ אלדד בק, הגל השני באירופה: האם היבשת בדרך לסגר?, באתר ישראל היום, 20 בספטמבר 2020
  8. ^ "צופים עלייה בתמותה בחודש אוקטובר"