הענק הירוק חוזר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הענק הירוק חוזר
The Incredible Hulk Returns
כרזת הסרט בארצות הברית
כרזת הסרט בארצות הברית
מבוסס על דמויות של הענק הירוק מאת סטן לי וג'ק קירבי
בימוי ניקולס קוראה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דניאל מקפי
תסריט ניקולס קוראה
עריכה ג'נט אשיקאגה
בריאנה לונדון
שחקנים ראשיים ביל ביקסבי
לו פריגנו
אריק קראמר
סטיב לוויט
ג'ק קולבין
צ'ארלס נאפייאר
לי פרסל
טים ת'ומפרסון
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Bixby-Brandon Productions
New World Television
חברה מפיצה Disney Television
ABC Domestic
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 במאי 1988
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פעולה
הרפתקאות
גיבורי על
דרמה
סרט קודם הענק הירוק
סרט הבא המשפט של הענק הירוק
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הענק הירוק חוזראנגלית: The Incredible Hulk Returns) הוא סרט טלוויזיה אמריקאי של גיבורי-על משנת 1988, המבוסס על דמותו של הענק הירוק. הסרט משמש כהמשך לסדרת הטלוויזיה של הענק הירוק, "הענק הירוק", אשר שודרה בין השנים 1978 ל-1982.

בסרט, ד"ר דייוויד "ברוס" באנר, מדען שהופך למפלצת על-אנושית ירוקה כאשר הוא מתעצבן, מאמין שמצא תרופה פוטנציאלית למצבו, אך הוא מותקף בעת הגעתו של אל המלחמה השחצן, ת'ור, אשר גורש מוולהאלה. לאחר מכן, שניהם מצטוותים כדי להילחם בארגון פלילי.[1] ביל ביקסבי חוזר בתור דייוויד באנר ולו פריגנו מככב שוב בתור הענק הירוק. אריק קראמר מופיע בפעם הראשונה והאחרונה כת'ור, וסטיב לוויט מופיע כדונלד בלייק. זו הייתה גם הופעתו האחרונה של ג'ק קולבין בתור ג'ק מקגי.[2][3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר דייוויד באנר הועסק במכון המחקר ע"ש יהושע למברט (בתור דייוויד באניון), במקום בו הוא וצוות של מדענים מסיימים ליצור משדר גמא שבו הוא מתכוון להשתמש כדי לרפא את עצמו מהיכולת להפוך לענק הירוק. הוא לא הפך לענק הירוק במשך שנתיים, מאז שפגש אלמנה צעירה בשם מגי שואו שאיתה היה בקשר רומנטי. במקרה, תלמיד שלו לשעבר, דונלד בלייק, מזהה אותו. בלייק מגלה שבזמן מסע בנורווגיה הוא נקשר לפטיש מכושף ובו נשמתו של ת'ור, לוחם בן אלמוות שגורש בידי אודין לכדור הארץ. ת'ור נאלץ לשרת את בלייק והוא נרתע מזה. ת'ור גורם נזק לציוד ומכעיס את באנר, מה שגורם לו להפוך לענק הירוק. הענק הירוק נלחם בקלות בת'ור ועוזב מיד.

בבוקר, באנר זועף בבלייק מפני שעיכב את הניסוי שלו ודורש שהוא ות'ור יתפייסו. העיתונאי ג'ק מקגי שומע על כך שהענק הירוק נצפה והוא מנסה לאתר אותו. ת'ור מתאבל על ההגליה שלו מוולאהלה ומתאחד עם בלייק בבר. ארגון פשע בתוך מכון המחקר ע"ש יהושע למברט רוצים לחטוף את באנר ואת המשדר, אך הענק הירוק הביס אותם ללא מאמץ. מנהיג המוב ג'ק לבאו שם לו למטרה את ד"ר שואו במקום באנר. חברי המוב במסווה של שוטרים אורבים לבאנר ושואו וחוטפים את שואו, למרות המאמצים המשולבים של הענק הירוק ות'ור.

לבאו סוחט את באנר כדי לגרום לו למסור לו את המשדר בתמורה לחייה של שואו. באנר מחבל במשדר כך שאי אפשר להשתמש בו כנשק, וכך הורס את סיכוייו להשתמש בתרופה. הענק הירוק, בלייק ות'ור אורבים למחבוא של הכנופיה ונלחמים בלגיון של אנשים חמושים כדי לחלץ את שואו. מקגי הוא שוב נושא ללעג בגלל האובססיה שלו לענק הירוק ולת'ור. גם בלייק וגם באנר מסכימים ששואו כנראה הבינה שבאנר והענק הירוק הם אותו אדם ושבאנר צריך לעזוב כדי להגן עליה. ת'ור ובלייק, עכשיו בשלום זה עם זה, נפרדים לשלום מבאנר. באנר מוכרח לסיים את יחסיו עם שואו ושוב עוזב כדי למצוא תרופה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשונה מסדרת הטלוויזיה שהקדימה את הסרט שהופקה על ידי MCA/יוניברסל, סרט זה ושני סרטי ההמשך הופקו על ידי New World Television (חברה זו הייתה הבעלים של מארוול בעת יציאתו של הסרט) ומחלקת ההפקה של ביל ביקסבי, אשר בשיתוף פעולה עם NBC, קנתה את זיכיון סדרת הטלוויזיה של הענק הירוק מבעליה הקודמים, CBS.

ביל ביקסבי גייס את ניקולס קוראה, שכתב וביים מספר פרקים של סדרת הטלוויזיה הענק הירוק כדי שיביים ויכתוב את הענק הירוק חוזר. סטן לי היה יועץ בסרט. קנת' ג'ונסון, היוצר והמפיק בפועל (ולפעמים אף הכותב והמפיק) של סדרת הטלוויזיה, לא הוזמן כדי לעבוד על הסרט.

סרט טלוויזיה זה שימש כפיילוט סודי לסדרת טלוויזיה שלא הופקה שהציגה את ת'ור, עוד דמות מהקומיקסים של מארוול שנוצרה על ידי סטן לי וג'ק קירבי שהייתה מבוססת על אל במיתולוגיה הנורדית בעל אותו השם. כמו השינוי הטלוויזיוני של הענק הירוק, סיפור המקור של ת'ור השתנה מאשר סיפור המקור שלו בקומיקס: בזמן שבקומיקס דונלד בלייק ות'ור חלקו את אותו הגוף ויכלו להתחלף בעזרת שימושו של מקל מכושף, כאן ת'ור תואר כמשרת של בלייק ות'ור ובלייק הם שתי ישויות שונות, אף על פי שהוא עדיין תואר כאל שגורש לכדור הארץ בידי אודין מכיוון היותו לוחם שחצן ולא אחראי. המעמד שלו כ"אל הרעם" הוא מעורפל (אף על פי שהוא פעם טען שהוא "בנו של אודין"), כוחותיו הם כמעט ולא מוגבלים, והפטיש שלו, מיולניר, אינו מוגבל בידי "כישוף ההגינות".

הסרט הוא הפעם הראשונה שדמות אחרת מהיקום של מארוול או דמות על טבעית הופיעה ביקום של סדרת הטלוויזיה של הענק הירוק. הענק הירוק ות'ור יופיעו בפעם הבאה ביחד בקולנוע בסרט הנוקמים משנת 2012, ושניהם גולמו על ידי כריס המסוורת' ומארק ראפלו, בהתאמה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הענק הירוק חוזר היה הצלחה גדולה בביקורות, זאת אפילו מעבר לציפיות הגבוהות שהופנו אליו כאיחוד של סדרת הטלוויזיה הענק הירוק.

באתר הביקורות Rotten Tomatoes הסרט קיבל 50% בהתבסס על 6 ביקורות.

האתר Imdb העניק לסרט ציון של 5.8 מתוך 10 על סמך 2805 ביקורות.

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יצא ל-Anchor Bay Entertainment ב-13 במאי 2008 ביחד עם המשפט של הענק הירוק.

הם שוחררו מחדש ל-Image Entertainment ב-11 באוקטובר 2011.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Harmetz, Aljean; Times, Special To the New York (1988-10-11). "Superheroes' Battleground: Prime Time". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2021-04-28.
  2. ^ Wayback Machine, web.archive.org, ‏2013-10-29
  3. ^ The Avengers: Hulk's TV History - IGN (באנגלית), נבדק ב-2021-05-06