ויקיפדיה:ביכורים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ויקיפדיה:בכ)
ביכורי ויקיפדיה

דף שבו יתארחו מדי חודש מספר כותבים חדשים בוויקיפדיה, יציגו מפרי עבודתם במרחב הערכים ויספרו מעט על עצמם.

”וֶהֱוֵי מְקַבֵּל אֶת כָּל הָאָדָם בְּסֵבֶר פָּנִים יָפוֹת” (משנה, מסכת אבות, פרק א', משנה ט"ו)

תרומות של חדשים
חממה

מטרת הדף[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה גדלה והפכה למקום סואן. כותבים חדשים מתקשים להתבלט, למשוך תשומת לב לעבודתם, ולזכות להכרה בקהילה. גם מילה טובה ופרגון חסרים לא פעם.

הדף הזה בא לתקן את פני הדברים ולהאיר בזרקור את עבודתם של ויקיפדים חדשים ומבטיחים, כדי להקל על השתלבותם והתאקלמותם בוויקיפדיה ולשלבם בעשייה ממושכת לאורך שנים.

קריטריונים וכללים[עריכת קוד מקור]

  • מדי חודש יתארחו בדף בין שניים לארבעה כותבים חדשים (עד ותק של כשנה) ומבטיחים. אחרי שיוזמנו על ידי האחראי על הדף, יכינו תקצירי ערכים חדשים שכתבו או ערכים שהרחיבו ושיפרו באופן משמעותי, וכן יוכלו להוסיף מידע על עצמם, על תחומי העניין שלהם על עבודתם בוויקיפדיה, ועל חווית השתלבותם בקהילת הכותבים.
  • האחראי על הדף יתחלף מעת לעת. אחראים נוכחיים - נריה ויודוקוליס
  • תפקיד האחראי הוא לאתר ויקיפדים חדשים ומבטיחים, לתאם את האירוח שלהם בדף הזה ולנהל אותו.
  • ההשתתפות כמובן איננה חובה.
  • בדף הזה רואים בעין יפה תשבחות, נימוסים ופרגון הדדי.
  • תגובות והערות תתקבלנה בשמחה בדף השיחה של ויקיפדיה:ביכורים, ובדפי השיחה של האורחים.

אורחים קודמים[עריכת קוד מקור]


Pixie.ca (תגובות)[עריכת קוד מקור]

אני מפרידה בין חיי הפרטיים לחיי בויקיפדיה ולכן אשאר עם הכינוי - פיקסי. כינוי זה קיבלתי עוד בצבא, ולא בגלל אוזני המחודדות. הסיומת ca נובעת מכך ששם המשתמש פיקסי (באנגלית) כבר היה תפוס, ודמיוני המוגבל עצר במדינה בה אני גרה בעשרים השנים האחרונות. נולדתי בישראל, למדתי מתמטיקה ופיזיקה לתואר ראשון ואלקטרואופטיקה לתואר שני, ועבדתי כעשר או חמש עשרה שנה (תלוי מה ואיך סופרים) בהיי-טק בישראל. עברתי לקנדה עם המשפחה ל"שנתיים שלוש" והנה אני עדיין פה אחרי עשרים שנה. חובבת מד"ב וספרי מתח ומאד שמחה על האפשרות לקרוא בטאבלט שמאפשר להגדיל את הפונט כדי שגם בגילי המופלג אוכל לראות.

נירשמתי לויקיפדיה לפני שנים, עשיתי עריכה אחת והתייאשתי. בדיוק לפני שנה נרשמתי שוב, והפעם העזרה מצאה אותי, עם חונך ויקיפדי סבלני ודפי הדרכה מועילים וההתחלה היתה קלה וזורמת בהרבה. ללא התמיכה של המון אנשים בדפי השיחה השונים בתקופה הראשונה יתכן שהייתי נשברת ועוזבת, כי יש המון מה ללמוד ולא רק בתחום הטכני. אני זוכרת שבשבועות הראשונים היה קשה לי למצוא ערכים מעניינים שבהם אני יכולה לתרום, וכמה הופתעתי מכך שעם הזמן גיליתי יותר ויותר ערכים מעניינים הדורשים טיפול או כתיבה, ועד כמה אני נהנית מהתהליך.

תחומי עניין[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני מוצאת את עצמי עורכת, כותבת ומתרגמת בתחומים שונים ומפוזרים - אסטרונומיה, מדעניות, דמויות היסטוריות בספרד, אופטיקה, פרופסורים ופרופסוריות... אפילו מדענית שנחשבה כמכשפה, מתקופת יוון העתיקה. מה שאני מנסה לומר הוא שלהפתעתי, למרות שהרושם הראשוני הוא שהכל כבר נכתב, יש המון נושאים מעניינים ונישות מרתקות לתרום בהם. אני נגררת באי רצון לנושאים פוליטיים, בהם אני נתקלת בשיטוטים אקראיים או בעקבות ניטור השינויים האחרונים. כבר לפני כמה חודשים ארגנתי לעצמי פילטר שמציף ערכים החשודים כהשחתות ועדיין לא שוחזרו, ומצאתי את הפעילות בתיקוני ההשחתות מהנה ואפילו משעשעת, בזמנים בהם אין לי סבלנות לכתיבת ערכים או תרגומם. לאחרונה קיבלתי הרשאת מנטרת, ואכן כלי הניטור מאד עוזרים - אני מאד מתרשמת מהכלים שויקיפדיה מעמידה לרשותינו ולא רק בעניין ניטור, כמובן.

מעניין אותי לגלות איך ויקיפדיה פועלת, כמנגנון, וללמוד יותר על הכלים והמסגרות שפותחו כדי להקל על ניהול המיזם. בחודשים האחרונים אני מוצאת את עצמי מסבירה ומלמדת ונהנית ולהעביר הלאה את הידע והתמיכה שקיבלתי בימי הראשונים בויקיפדיה. בשלב זה אני שוקלת להרשם בחונכת החממה, אבל תוהה אם לא מוקדם מדי.

פילוסופית ויקיפדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באופן כללי: חייה ותן לחיות. מנסה לשמור על שיח נקי, עינייני ומכבד. לעיתים מזדעזעת מקריאת שיחות בין ויקיפדים פה. מאד אשמח אם המצב ישתפר, ולאחרונה אני מרגישה במאמץ מרוכז, אז יש תקווה. אני מנסה לתרום בפעולה אקטיבית בנושא, בבקשות אישיות לאנשים שלשמחתי ברוב המקרים נענים להן, גם אם הם לא רואים דברים בדיוק כמוני. רוצה להודות בהזדמנות הזו לכל מי שמתאמץ לשפר.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהמליץ על גאדג'ט שגיליתי לאחרונה ומשיחות עם מספר אנשים, הוא לא מפורסם מספיק. הוא מאפשר לראות לתוך דפים אחרים בלי להקליק: בריחוף עם העכבר על לינק רואים את תוכן הדף המקושר. זה כלי מדהים לניטור רשימת המעקב, לניטור כללי ולאימות מהיר של פרטים קטנים וברורים, וחוסך המון זמן. איך מתקינים? דרך העדפות /גאדג'טים / ניווט וחיפוש / בוחרים בפופאפ ה"מציג בהצפת העכבר מעל קישור פנימי מידע על הקישור". אני עדיין לא יודעת דבר על הצד הטכני של ויקיפדיה, אבל מה שברור לי שמי שחשב על הכלי הזה ומימש אותו צריך לקבל צל"ש.

תודה לחונך שויקיפדיה הצמידה לי ולחונכויות שנוצרו על הדרך, ולעשרות האנשים הטובים שפגשתי בדפי העזרה, בשיחות ובהדרכות. לא אנקוב בשמות - אתם יודעים שאני מתכוונת אליכם!