ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:עזרא נאווי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

<עזרא נאווי


דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

  • תאריך תחילת ההצבעה: 21:44, 11 באוקטובר 2010 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 21:43, 18 באוקטובר 2010 (IDT)
  • הסבירו כאן בקצרה את מהות המחלוקת: המחלוקת היא סביב הוספת המילה "עבריין" לשורת הפתיח של הערך. דהיינו, האם בשורת הפתיח צריך לכתוב שהאיש הוא רק אינסטלטור ופעיל זכויות או להוסיף את העובדה שהוא גם מנהל אורח חיים של עבריין

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

  • יש להפנות את הקוראים לדיונים קודמים

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת הצד הראשון: בעד הוספת המילה "עבריין" להגדרתו של נאווי[עריכת קוד מקור]

האיש הורשע בשורה ארוכה מאוד של עבירות מגוונות וריצה פעמיים מאסר בפועל. אם הוא לא עבריין, אז מי כן?

"נאווי הורשע בעבירות שונות, בין היתר בשתתפות בהתפרעות ובתקיפת שוטר בשנת 2009, לאחר שניסה לעצור את הריסתו של בית פלסטיני בדרום הר חברון שנבנה ללא אישור. ... בהזדמנויות אחרות הוא הורשע בעבירות מין, שימוש לא חוקי בנשק וסמים. ...ב-1992 הורשע בביצוע מעשה סדום בקטין[1]. בנוסף הורשע ב‏‏‏‏שימוש בלתי חוקי בנשק, גידול סמים, החזקת סמים לצריכה עצמית, החזקת כלים לסמים, כניסה לשטח צבאי סגור, איומים, הברחת שוהה בלתי חוקי והפרעה לעובד ציבור. בגין עבירות אלו ריצה נאווי פעמיים עונש מאסר בפועל, בשנת 1997 ובשנת 2006.‏[2]"

מן הערך

אפרט שנית:

  1. התפרעות ותקיפת שוטר
  2. עבירות מין (מעשה סדום בקטין)
  3. שימוש לא חוקי בנשק
  4. גידול סמים
  5. החזקת סמים לצריכה עצמית
  6. החזקת כלים לסמים,
  7. כניסה לשטח צבאי סגור
  8. איומים
  9. הברחת שוהה בלתי חוקי
  10. הפרעה לעובד ציבור
  11. שתיים מההרשעות שלו גררו מאסר בפועל.

בתודה. עִדּוֹ - שיחה 18:03, 11 באוקטובר 2010 (IST)

אני לא מבין. מה בדיוק אתה רוצה שיכתב? "עזרא נאווי עבריין"? גילגמש שיחה 18:09, 11 באוקטובר 2010 (IST)
אני רוצה שיכתב בדיוק "עזרא יצחק נאווי (נולד ב-1951, ירושלים) הוא פעיל שמאל רדיקלי, פעיל זכויות להט"ב ועבריין ישראלי. שרברב במקצועו." עיין בבקשה בגרסאות הקודמות של הערך. תודה. עִדּוֹ - שיחה 18:13, 11 באוקטובר 2010 (IST)
אני חושב שבלי פרק שיעסוק בעבירות אלה ובהרשאותיו אין מקום למידע זה בפרק המבוא. אחרי שיכתב הפרק הרלוונטי אפשר יהיה לשוב ולדון על שילוב המידע גם בפרק המבוא. לדעתי, אתה מקדים את המאוחר. במצב דברים הנוכחי אני לא רואה כיצד עמדתך יכולה להתקבל בהצבעה. גילגמש שיחה 18:15, 11 באוקטובר 2010 (IST)
סידרתי לך פרק כזה. מהר לקרוא אותו לפני שהוא יעלם. הוא יעלם כשם ש-"הבחרת שוהה בלתי חוקי" חזרה פתאום להיות משהו שהמשמעות שלו דומה ל-'נתן טרמפ לעובדת סיעוד פיליפינית'. עִדּוֹ - שיחה 20:27, 11 באוקטובר 2010 (IST)

החומר שהועלם חיש קל מהערך[עריכת קוד מקור]

נאווי נוהג גם להטריד מתנחלים, למשל על ידי הנחת נבלות על צירי הגישה ליישוביהם ובביצוע חשפנות במחיצתם[3].....

...מתגורר בירושלים עם בן זוגו (משנת 1999), פואד מוסא - פלסטינאי השוהה בישראל באופן בלתי חוקי והיה בעבר אסיר ביטחוני בשל השלכת בקבוקי תבערה ואבנים. לאחר שחרורו ממאסר, פואד מושא נעצר ברמאללה בגין שוד שביצע לכאורה בתל אביב ושוחרר בערבות [4][5]. נאווי וחברו לחיים נוטים להסתבך בקטטות גם שלא על רקע אידאולוגי[6]. ...

...נאווי הורשע בעבירות שונות, בין היתר:

  1. בשתתפות בהתפרעות ובתקיפת שוטר שניסה להוציא אל הפועל צו של אלוף הפיקוד, בשנת 2009. נאווי ניסה לעצור את הריסתו של בית פלסטיני בדרום הר חברון שנבנה ללא אישור[7]. חלק מהאירוע צולם בווידאו, שודר בטלוויזיה וגרר קמפיין בינלאומי רב-משתתפים לשחרורו.[8].
  2. שימוש לא חוקי בנשק
  3. ב-1992 הורשע בביצוע מעשה סדום בקטין[9].
  4. גידול סמים, החזקת סמים לצריכה עצמית, החזקת כלים לסמים,
  5. כניסה לשטח צבאי סגור
  6. איומים
  7. הסעת שוהה בלתי חוקי
  8. הפרעה לעובד ציבור.

על שתיים מההרשעות האלה קיבל ריצה נאווי פעמים עונש מאסר בפועל, בשנת 1997 ובשנת 2006[2]. בשנת 2009 הוא נידון למאסר על תנאי[10]

. עִדּוֹ - שיחה 10:10, 12 באוקטובר 2010 (IST)

אם על שתיים מהעברות הוא קיבל מאסר בפועל, משמעות הדבר שעל שמונה מהעבירות הוא לא קיבל מאסר בפועל. זה מראה משהו. emanשיחה 11:59, 12 באוקטובר 2010 (IST)
הוא לא יצא עליהן זכאי. על אחת מהן הוא קיבל מאסר על תנאי.. עִדּוֹ - שיחה 16:35, 12 באוקטובר 2010 (IST)

עמדת הצד השני: נגד הוספת המילה "עבריין" לשורת הפתיח[עריכת קוד מקור]

אכן מוסכם שיש להזכיר את עובדת היותו עבריין בערך, אך לא בשורת הפתיחה. הוא אמנם עבריין, אך לא מכאן פרסומו וזכייתו לערך בויקיפדיה, אלא עובדת היותו פעיל שמאל קיצוני. מלבד זאת, למעט העבירה של מעשה סדום בקטין (שכיום הוא לא היה מורשע בה, כי היחסים היו בהסכמה עם נער מעל גיל 16, שכבר אינם עבירה גם ללהט"בים) ועבירות הסמים, שאר העבירות הן על רקע שמאלניותו הקיצונית. יוסף כרמל - שיחה 21:42, 11 באוקטובר 2010 (IST)

יש להעיר ביושר, כי הטענה שהיחסים היו עם נער מעל גיל 16 אינה מבוססת. (איזה כיף להגיב לעצמי!). יוסף כרמל - שיחה 22:31, 11 באוקטובר 2010 (IST)
עניין בעילת הקטין הוא אחוז קטן מאוד מהפעילות עליה הוא הורשע. וכשקוראים עד הסוף את הכתבה מהעיתון הכי שמאלני במדינה [1] מתברר שיש גם הרבה עבירות עליהן כבר אין לאף אחד כוח להגיש נגדו כתבי אישום. חברו לחיים של נאווי הוא שוהה בלתי חוקי שהורשע בפעילות חבלנית ועומד נגדו תיק פתוח על שוד. השניים גם מכים אנשים מידי פעם בלי כל קשר לענייני הסכסוך הישראלי פלסטינאי ומפרים צוי שופט בכל שני וחמישי.
מכתבה אחרת שהוספתי לערך מסתבר שנאווי נוהג להניח נבלות על כבישי גישה להתנחלויות ולהתערטל בציבור.
חוץ מזה, נאווי התפרסם בדיוק בשל פעילות עבריינית - הכאת שוטרים.. עִדּוֹ - שיחה 23:06, 11 באוקטובר 2010 (IST)
צר לי לקלקל את המסיבה, אך אני בכלל לא בטוח שהמילה "עבריין" מקומה פה או בכלל בערכים. "עבריין" זה מעין תואר מקצועי דוגמת "סנדלר" או "אדריכל". יש "מקצועות עברייניים" ולגיטימי לתאר מישהו כ"סוחר סמים" או "רוצח שכיר" אם יוכח שהוא עוסק בקביעות בתחום זה, אבל אין "עבריינות" כמקצוע. בשוליים אציין שזו תווית שאפשר להדביק למישהו רק אם נאמץ תיאוריות התנהגותיות בקרימינולוגיה שאינני בטוח שמוסכמות על הכל. אין לי בעייה שבראש הערך יצויין שנאווי הורשע בעבירות פליליות מתחומים שונים, חלקם ממניעים אידאולוגיים וחלקן פליליים פשוטים, אבל "עבריין" כתואר נראה לי בעייתי. ‏DGtal10:24, 12 באוקטובר 2010 (IST)
העובדה שמוכחת בסימוכין היא שנאווי ובן זוגו מנהלים אורח חיים שבו הפרת חוקים וצווי שופטים (וצווי אלופי פיקוד) הם עניין יום יומי. לא מדובר באנשים שרק מגדלים עציצים של מרחואנה או הכו שוטרים "רק" פעם אחת. בהחלט צריך להשוות את משפטי הפתיחה בערך הזה לדוגמאות הבאות:
  1. בנימין "באגסי" סיגל (28 בפברואר 1906 - 20 ביוני 1947), יהודי-אמריקאי, יליד ניו יורק. ידוע בעיקר כאחד מראשי המאפיה האמריקאית והאיש שעמד מאחורי פיתוח אזור לאס וגאס.
  2. מאיר לנסקי (4 ביולי 1902 - 15 בינואר 1983), יהודי יוצא פולין, מראשי המאפיה בניו יורק.
  3. יוסף (אסי) אביטל (אבוטבול) (נולד ב-1975) הוא ראש ארגון פשע שהתמחה בגביית חובות על ידי סחיטה ואיומים, שהורשע בעבירות אלה ב-22 ביוני 2009 ונדון לשלוש עשרה שנות מאסר‏‏.
ולגבי "קילקול החגיגה", תתפלא לשמוע שמי שקילקלו לי את החגיגה היו העובדות. אין בי שמץ של שמחה בגילוי העובדות האלה. עִדּוֹ - שיחה 10:54, 12 באוקטובר 2010 (IST)
כל האנשים האלה התפרנסו מהעבירות שלהם. לעומת זאת עזרא נאווי מתפרנס מעבודתו כשרברב. emanשיחה 12:01, 12 באוקטובר 2010 (IST)
ואנדריי צ'יקטילו ממה הוא התפרנס? האם הוא קודם כל מורה או קודם כל רוצח ופדופיל?. עִדּוֹ - שיחה 12:51, 12 באוקטובר 2010 (IST)
א. העובדה היא שהתחלת איתם, ושהם הראשונים שצצו לך בראש. וזאת כי למילה "עבריין" בעברית יש לפחות קונוטציה כזו.
ב. אותו צ'יקטילו ידוע בשל פשעיו. להבדיל אלף אלפי הבדלות נאווי ידוע בשל פעילותו הפוליטית. זה כולל שמץנגשת ועוברת על החוק, אבל לא כל העבירות שתיארת קשורות אליה, ועברות פוליטיות לא מזכות בתואר עבריין. לא ראיתי שדרשת לשים את המילה "עבריין" בערך על ליו שיאובו... emanשיחה 14:51, 12 באוקטובר 2010 (IST)
עד לפני חצי שנייה לא הייתי מודע לקיומו של ליו שיאובו. אני מקווה שהאיש לא מתערטל בציבור, לא מניח נבלות על צירי גישה, לא מכה נהגי מוניות שהעליבו את החבר שלו וכיוצא בזה. עִדּוֹ - שיחה 16:28, 12 באוקטובר 2010 (IST)
עדו, הדוגמאות שהבאת כלל לא סותרות את טענותיי. היותו או חוסר היותו של אדם חבר בארגון פשע (מאפיה) הוא דבר שניתן לברר (ובתי משפט עושים זאת היטב), כנ"ל היותו "סוחר סמים" למשל. "עבריין" זה מושג קלוש ואף סוביישטיבי למדי, בטח בעבירות בעלות הקשר פוליטי (ראה תגובת סין לפרס נובל לשלום לפושע המורשע ליו שיאובו). אין בעייה לציין, אפילו בפתיחה, שנאווי נעצר והורשע בעבירות רבות, הן עבירות הקשורות למאבקו הפוליטי והן בעבירות מין וסמים. יש לי בעיה עם המילה "עבריין" שהיא לא מוגדרת היטב, סובייקטיבית ושיפוטית. ‏DGtal16:41, 12 באוקטובר 2010 (IST)
חלק נכבד מהעבירות של נאווי לא קשורות לפוליטיקה. השוהה הבלתי חוקי שהוא מסתיר בביתו אינו בדיוק אנה פרנק. הוא אפילו לא "רק מחבל עם דם על הידיים". מדובר גם באדם ששוחרר בערבות בעניין שוד ומכה אנשים מידי פעם אפילו אם הם לא יהודים. גם ההטערטלות בציבור של נאווי היא לא בדיוק חלק הכרחי ממאבק זכויות. גם השימוש הלא חוקי בנשק. גם עציצי המרחואנה (או אולי סמים קשים יותר). פשוט העובדה שלחלק מהעבירות של נאווי יש קשר לפוליטיקה נותנת לו גב פוליטי חזק להמשיך בכלל העבירות שלו. עִדּוֹ - שיחה 16:49, 12 באוקטובר 2010 (IST)

שאלות של מצביעים[עריכת קוד מקור]

אני מבקש לדעת מה המדיניות הכללית בויקיפדיה לגבי ערכים על אנשים שהורשעו בביצוע עבירות. האם בערכים כאלה עובדת ההרשעה מופיעה בפתיח? האם יש איזה סף עברייני מסוים שצריך לעבור כדי שעובדה זו תופיע (למשל - מספר הרשעות, חומרת עבירות, עונש מצטבר וכו'). נראה לי שהצבעתי תתבסס על התשובות לשאלות אלה. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 11:14, 12 באוקטובר 2010 (IST)

ההצבעה חסרת ערך בשלב זה. בשלב זה מתנהל דיון בדף שיחת הערך לגבי המידע שיוצג בו אם בכלל. כרגע לא נראה שיש מקום להמשך ההצבעה. גילגמש שיחה 11:34, 12 באוקטובר 2010 (IST)
מי שהיו לו יותר משלוש הרשעות פליליות בנושאים שונים לחלוטין וכמו כן עובר על החוק כמעט מידי יום, הוא עבריין. לבד מהרשעותיו של נאווי, הוא מחזיק בדירתו שוהה בלתי חוקי עם עבר גם פלילי וגם חבלני. בשנים הראשונות למגוריהם ביחד כל השהייה של חברו בשטחי ישראל הייתה בלתי חוקית. בסופו של דבר הוסגה פשרה כל שהיא (מעצר בית בין שש בערב לשש בבוקר ועבודה רק אצל נאווי ובפיקוחו) השניים מפרים גם את צו השופט המורה על פשרה זו כמעט מידי ערב.
השניים נוהגים גם להסתבך בקטטות שלא על רקע פוליטי. אין שום מקום להשוות אותם לשוחרי זכויות אדם (במובן הישן של המילה). עזרא נאווי לא מסתיר בביתו את אנה פרנק. עִדּוֹ - שיחה 16:42, 12 באוקטובר 2010 (IST)

העברות מהצבעה[עריכת קוד מקור]

  • בהחלט כן. אם יתברר שהאיש (משה קצב) היה לאורך כל הקריארה שלו גם אנס סידרתי, אז זה מה שנכתוב. עִדּוֹ - שיחה 09:04, 13 באוקטובר 2010 (IST)
  • סוקרטס הורשע פעם אחת בעוון מה שבני עירו הגדירו כפשע מסוג אחד. בניגוד לו, בני מדינתנו לא מבינים למה נאווי הוא צדיק לאור עובדות רבות ושונות כמו הכאת שוטרים, התערטלות בציבור, שימוש לא חוקי בנשק, סיוע לשוהה לא חוקי להישאר פה כשאותו שוהה נוהג לזרוק בקבוקי תבערה ואבנים, לשדוד, להכות גם את מי שאינו יהודי..... עִדּוֹ - שיחה 14:40, 13 באוקטובר 2010 (IST)
  • זה לא דומה. אילו היה כתוב במשפט הראשון של הערך דב שילנסקי "מחבל לשעבר", אז היה מקום להשוואה. הנקודה היא שאצל נאווי לא מדובר באפיזודה חולפת אלא באורח חיים מאוד יום יומי ועכשוי. עִדּוֹ - שיחה 14:48, 13 באוקטובר 2010 (IST)
  • אכן, האישיות של עזרא נאווי בעייתית וקרימינלית. השאלה היא האם יש מקום לציין זאת בפתיח עצמו. לפי גישתך, גם בערך על שמוליק קראוס היה צריך לאזכר את "התנהלותו הבעייתית" (אני נוקט לשון מאופקת) שהיא חלק מאישיותו ומפרסומו. לדעתי, הפתיח אמור להכיל תיאור פלסטי מתומצת של האיש, תפקידו ופועלו. על אחת כמה וכמה בערכים על אישים ממלכתיים רמי-דרג, כמו יושב-ראש הכנסת, הפתיח שלהם צריך להישאר ממלכתי ו'נקי', תוך ציון תפקידיהם הממלכתיים בלבד. זו הסיבה שבפתיח של יצחק שמיר לא נכתב משהו בסגנון: "היה אחראי להריגתו של איש הלח"י אליהו גלעדי בחולות ראשון לציון", ובפתיח של יצחק רבין לא נכתב "היה אחראי להריגתם של אנשי אלטלנה" וכו' וכו'. אין מקום לאיזכורים שכאלה בפתיחי ערכים של אישים ממלכתיים. לכן, כאמור, גם לא הוזכר הפרק החתרני-מחתרתי בפתיח של שלמה לורנץ, מרדכי אליהו ועמוס קינן. מי שרוצה לדעת יותר על עברם הרחוק או על עברו של שילנסקי - יתכבד ויקרא את גוף הערך. לדעתי, מה שעשו לשילנסקי זה עוול וגם עיוות נורא - משום שאיזכור בפתיח של פרק (אפל) מן העבר הרחוק, בלי תיאור ופירוט ההקשר שלו, יוצר תמונה מעוותת ותדמית שלילית. אינני רוצה לבצע את השינויים בפתיח בעצמי, אלא באתי רק להעיר על כך; את הביצוע אני משאיר לאחרים, בעלי יושרה מקצועית ואינטלקטואלית. גרש - שיחה 18:28, 13 באוקטובר 2010 (IST)
יש הבדל גדול מאוד בין הדמויות שהזכרת לנאווי, ואעפ"כ לא ניתן להתעלם מהעובדה שרוב העבירות הן פועל יוצא של היותו פעיל שמאל קיצוני (וזה אכן מוזכר בפתיח. כמו שמחבל לא ייחשב לעבריין, אף שהוא כזה). שאר העבירות מעטות ו[אולי] שוליות - לכן בתוך הערך ולא בפתיח. יוסף כרמל - שיחה 20:03, 13 באוקטובר 2010 (IST)
חלילה, לא השוויתי לרגע - מכל בחינה שהיא - בין נאווי לשאר השמות שהזכרתי, הרחוקים ממנו כרחוק שמים מארץ. ובכל זאת, התייחסתי לנקודה העקרונית שהפתיח נועד להגדיר בתמצות ובאופן פלסטי את האיש, תפקידו ופועלו. ההגדרה 'עבריין' או 'איש פשע' נופלת רק על מי שזה עיקר עיסוקו, 'פרנסתו' וממילא פרסומו. לכן, להבדיל אלף אלפי הבדלות, מאותה סיבה אין להזכיר בפתיח על אישיות ממלכתית ברמה של יושב-ראש הכנסת אירוע לא-מחמיא מעברו הרחוק, המצייר אותו בעיני הקורא (שבמקרים רבים מסתפק בקריאת הפתיח בלבד) באור שלילי. כל כתיבה צריכה להיות אמיתית ומדוייקת. הבלטה של אירוע מסויים בראש הערך, בלי ההקשרים הנכונים, יוצרת חוסר איזון ומעוותת את התמונה האמיתית. גרש - שיחה 20:24, 13 באוקטובר 2010 (IST)
בהזדמנון זו אענה למי ששאל אותי למה אני לא מדביק תוויות כאלה לאיתמר בן גביר. ובכן, נגשתי לערוך מחדש את הערך על אודותיו של בן גביר.
  1. גיליתי שהעברות של בן גביר הרבה יותר דומות זו לזו ובניגוד לנאווי, הן לא עבירות משטחים רבים ונפרדים.
  2. את העבירות של בן גביר קל יותר לשייך, לטעמי, לפוליטיקה.
  3. בן גביר יצא זכאי ב-83% מהתביעות נגדו בניגוד לנאווי שאצלו לא מוזכר בכלל אם יצא זכאי אי פעם, אצל נאווי סופרים מתי ההרשעות כן או לא הובילו לכלא וסופרים מתי חקירות נסגרו לפני שמיצו את עצמן. האם נאווי יצא אי פעם זכאי באופן רישמי?
  4. כל הסעיפים הנ"ל נכונים שבעתיים לאור העובדה שלחץ בין לאומי מפריע לרשויות המשפט למצות את הדין עם נאווי, בניגוד מוחלט למקרה של בן גביר.
  5. בן גביר תבע את המשטרה על הטרדות וניצח. דהיינו, בית המשפט הסכים עם בן גביר ששוב ושוב הוא נחקר במשטרה באמטלות שווא.
  6. בן גביר תבע אנשים שייחסו לו כינויים שליליים שונים על הוצאת לשון הרע וניצח. כך שאפילו אם הייתי כותב שם "עבריין" ואפילו אם הייתי מנצח בענק בהצבעת מחלוקת בנושא, סביר שהכינוי היה נמחק משם אחרי מכתב מתוקשר המאיים בתביעה.
האם למישהו יש עוד רעיונות לאיזון הערך הזה על ידי תוספות לערכים אחרים?. עִדּוֹ - שיחה 12:18, 15 באוקטובר 2010 (IST)

רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות קבצים, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

אין לפתוח את ההצבעה עד אשר שני הצדדים לא יכתבו את טיעוניהם. בהתאם לויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות ראשונה: כן לכתוב "עבריין" בשורה הראשונה[עריכת קוד מקור]

  1. נגד האיש עומדות איזה תשע הרשעות. על שתיים מהן לפחות הוא קיבל מאסר בפועל. מהמקורות העיתונאיים מסתבר ששותפו לחיים הוא שוהה בלתי חוקי בישראל עם עבר חבלני (שהסתיים במאסר בפועל) ופלילי (שוד בתל אביב). מאותם מקורות מסתבר שהשניים מבצעים עבירות חוק באופן יום יומי גם מעבר למה שמוגש בכתבי אישום (התערטלות בציבור, הכאת נהג מונית, הכאת ארמני בעיר העתיקה...). והכי חשוב - האיש מפורסם קודם כל ובעיקר משום שהוא נתן מכות לשוטרים. עזרא נאווי הוא קודם כל עבריין. עִדּוֹ - שיחה 23:12, 11 באוקטובר 2010 (IST)
  2. השתכנעתי מדברי עִדּוֹ . נאווי הוא פשוט עבריין, וכך עלינו לתארו. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 07:29, 13 באוקטובר 2010 (IST)
  3. השתכנעתי צפניה - שיחה 10:20, 15 באוקטובר 2010 (IST)
  4. קוני למל •ז' בחשוון ה'תשע"א• 14:53, 15 באוקטובר 2010 (IST)
  5. מבצע עבירות שונות ורבות באופן שיטתי - עבריין. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 17:15, 15 באוקטובר 2010 (IST)
    שנוסיף את המילה "עבריין" גם בפסקת הפתיחה של אברי רן? עידושיחה 23:16, 15 באוקטובר 2010 (IST)
    אם בנוסף לבנייה לא חוקית הוא גם יגדל סמים, יבעל קטינות/קטינים, יכה שוטרים, יעשה שימוש לא חוקי בנשק, יתערטל בציבור יורשע באיומים ויניח נבלות על צירי תנועה, אז בהחלט כן נצטרך להוסיף את המילה "עבריין" למשפט הפתיחה של הערך שלו. אגב, הוא לא יספיק לעשות את כל זה כי אין לו גיבוי בין לאומי כמו זה שיש לנאווי. תראה לי ימני אחד שיכול לגור בזוגיות, למעלה מעשר שנים, עם שוהה לא חוקי, בעל עבר חבלני ופלילי במרחק קילומטר בודד מבית ראש הממשלה. עִדּוֹ - שיחה 23:53, 15 באוקטובר 2010 (IST)
    לא שאלתי אותך, שאלתי את מת'נייט. אבל אם אתה כבר עונה בלי לקרוא את הערך אברי רן, אחדד את שאלתי - אם בנוסף לבנייה בלתי חוקית הוא יורשע ארבע פעמים בתקיפה, וכן יורשע בתגרה במקום ציבורי, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, מרמה בנסיבות מחמירות, משיכת שקים ללא כיסוי, פריצה לבניין וגניבה? עידושיחה 10:06, 16 באוקטובר 2010 (IST)
    סליחה. אתה צודק. שניהם עבריינים מהשורה הראשונה ויש לצין זאת בשורה הראשונה של הערכים על אודותם. עִדּוֹ - שיחה 11:30, 16 באוקטובר 2010 (IST)
    ממש לא. על עבירותיו משנות השמונים הוא חזר בתשובה. לשאר קשר מובהק לגבעה שלו. הוא לא 'עבריין'. נאווי כן, וגם זה לא צריך להיות מוזכר בפתיחה. יוסף כרמל - שיחה 01:00, 19 באוקטובר 2010 (IST)
  6. עבריינותו היא חלק מהותי מסיבת פירסומו וחלק מהותי מאורח חייו. אילן שמעוני - שיחה 16:44, 16 באוקטובר 2010 (IST)
  7. יש עוד דמויות בויקיפדיה שכתוב עליהם "עבריין" והוא דוגמא מעולה לאחד שראוי לו תואר זה. אודלן - שיחה 22:16, 16 באוקטובר 2010 (IST)

אפשרות שנייה: לא לכתוב "עבריין" בשורה הראשונה[עריכת קוד מקור]

  1. האמינו לי, אני ממש האויב שלו. ובכל זאת יוסף כרמל - שיחה 21:44, 11 באוקטובר 2010 (IST)
  2. מלכת אסתר - שיחה 10:58, 12 באוקטובר 2010 (IST)
  3. Wall · Rhone15:15, 12 באוקטובר 2010 (IST)
  4. מהסיבות שפורטו לעיל. ‏DGtal16:30, 12 באוקטובר 2010 (IST)
  5. וינברג - שיחה 16:46, 12 באוקטובר 2010 (IST)
  6. BASWIM - שיחה 17:44, 12 באוקטובר 2010 (IST)
  7. עוד מספר שנים אולי ימצא נשיא מדינה אשם בשורת עבירות, בהן אונס. האם נכתוב "... הוא נשיא מדינת ישראל ה-X ואנס" או "...הוא נשיא מדינת ישראל... בשנת 2035 הורשע באונס"? זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 22:28, 12 באוקטובר 2010 (IST)
    סביר שכן, אבל זה לא רלוונטי לכאן. עדירל - שיחה 20:51, 14 באוקטובר 2010 (IST)
    דרך אגב, אומרים שאחרי "פרשת קצב", בכוונה בחרו נשיא בגיל 80 +...צפניה - שיחה 10:21, 15 באוקטובר 2010 (IST)
  8. Danny-w22:39, 12 באוקטובר 2010 (IST).
  9. רגע, מה עם סוקרטס? עבריין! עבריין! אנדר-ויק!do'h‏ • 03:42, 13 באוקטובר 2010 (IST)
  10. בד בבד, נא להתייחס לפתיח בערך דב שילנסקי (ראו דף השיחה שם). המשך הדיון - לעיל ב"העברות מהצבעה". גרש - שיחה 03:53, 13 באוקטובר 2010 (IST)
  11. נריה - שיחה 14:03, 13 באוקטובר 2010 (IST)
  12. יש לכתוב "בעל עבר פלילי" שהיה לפעיל ... . לא ניתן לכנות אדם כזה עבריין, שמא הרהר תשובה בלילה. עדירל - שיחה 20:50, 14 באוקטובר 2010 (IST)
    אם כך הוא טובל ושרץ בידו
  13. לא התפרסם בשל היותו עבריין וזה לא סיבת החשיבות האנציקלופדית שלו. יש לציין זאת בהמשך הערך. דניאל ב. 20:58, 14 באוקטובר 2010 (IST)
    הוא התפרסם בזכות "מצוות" הכאת שוטרים. עִדּוֹ - שיחה 00:15, 15 באוקטובר 2010 (IST)
  14. לא את התואר "עבריין". אבל אפשר לתת כמה מילים על מעשיו העברייניים. ישרון - איך אני נוהג? 21:42, 14 באוקטובר 2010 (IST)
  15. אמיר מלכי-אור - שיחה 21:46, 14 באוקטובר 2010 (IST)
  16. עדן - שיחה 12:21, 15 באוקטובר 2010 (IST)
  17. נו באמת. הללשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 14:57, 15 באוקטובר 2010 (IST)
  18. לאחר מחשבה: מסכים עם עדו שצריך בערך פירוט של ההרשעות וההליכים הפליליים. זה חלק בלתי נפרד מתולדות חייו וקשור קשר הדוק לפעילותו. לכן נא לא לראות בהצבעתי ניסיון להסתיר עובדות. עם זאת, הערך על נאווי נכתב לא בשל עבריינותו אלא בשל סיבה אחרת. לכן יהיה זה משונה למדי למצוא את המילה "עבריין" במשפט הפתיחה. כאמור, יהיה פירוט מלא של העבירות וההרשעות בגוף הערך. אף אחד לא יבקש להסתיר זאת. אבל לא במשפט הפתיחה כי העבירות אינן הסיבה לקיום הערך. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 22:59, 15 באוקטובר 2010 (IST)
  19. כמו דניאל וחיפה, וכן חשש למדרון חלקלק. עידושיחה 23:16, 15 באוקטובר 2010 (IST)
    מדרון חלקלק?! האם אתה באמת חושב שאם נכנה היום בכינוי "עבריין" את מי שעובר על החוק לעיתים תכופות, מחר נכנה בשם זה את מי שהורשע רק פעם אחת ובשלב הבא נכנה כך את מי שלא הורשע מעולם? איזה מדרון חלקלק יכול להיות פה בדיוק?. עִדּוֹ - שיחה 21:48, 16 באוקטובר 2010 (IST)
  20. חזרתישיחה 01:40, 16 באוקטובר 2010 (IST)
  21. האחד והיחיד - שיחה 11:38, 16 באוקטובר 2010 (IST)
  22. קלודיה - שיחה 07:22, 18 באוקטובר 2010 (IST)

תוצאות[עריכת קוד מקור]

ברוב של 22 מול 7 הוחלט לא לכתוב "עבריין" במשפט הראשון של הערך Wall · Rhone03:24, 20 באוקטובר 2010 (IST)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]