טיוטה:הסאגה הבין גלקטית \ סאגת הלא נודע (מארוול קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פתיחת הסאגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האילומינטי וזימון האוונג'רס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפתיחת הסאגה איירון וומן (מורגן סטארק) הצטרפה אל דוקטור סטריינג', מיסטר פנטסטיק, צ'ארלס אקסבייר, נאמור וחזיז שחור, וביחד הם הקימו אגודת סתרים בשם "האילומינטי", שדנה באיומים עתידיים על כדור הארץ ומנטרלת אותם. הקבוצה תוקפת את אימפריית הסקרול, ומזהירה אותה כי כל ניסיון פלישה נוסף יעלה במחיר כבד. בנוסף, אמן החברות, הרקולס, האביר השחור, מונדרגון והלקאט מקימים קבוצה משלהם שנקראת "דראגונס". דראגונס שומעים על האילומינטי ומצטרפים אליהם. כעת הקרי מכיריזים מלחמה על השי'אר. שתי הקבוצות מתכננות להשמתמש בנשקים עוצמתיים במיוחד שמערערים את השמש.

האילומינטי שומעים כי הנשקים בעלי עוצמה שניתן להרוס בעזרתה כוכבים רבים. לאחר שהאילומינטי טסים אל הקרי ומאיימים עליהם לעצור את כוונותיהם להשתמש בנשק זה, הם מבינים. אך השי'אר משתמשים בנשק זה והורגים מיליונים. כעת האילומינטי מצרפים אליהם את כל שאר הנוקמים מכדור הארץ, כיוון שמתחילה מלחמה אמיתית. האוונג'רס מגלים כי כמה מהאנשים שנלחמים הם בעצם סקרולים מתחזים שמטרתם היא להשיג את הנשק ולהשתלט על שטחי אימפריות במטרה לקבל שטח לגור בו.

הסבר כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנוקמים שמשתתפם בקרב הם: איירון הארט, איירון וומן (מורגן סטארק, הבת של טוני לאחר שמת), איש הנמלה, אמדאוס צ'ו, אקס-מן, ארבעת המופלאים, ג'יימס בארנס (בתור קפטן אמריקה השני), בלייד, גברת מארוול, דוקטור סטריינג', דרדוויל, האביר השחור, האלקלינג, הוקאיי (קייט בישופ), הלקאט, הנצחיים (מארוול קומיקס), הענקית הירוקה, הפנתר השחור (קומיקס), הצרעה, הרקולס (מארוול קומיקס), וונדר מן, ולקיריה (קומיקס), ילדת הסנאי, כוכב אש, מוקינגבירד, נאמור (קומיקס), סוכן ארצות הברית, סטאטור, ספיידרמן, סקאאר, פלקון (קומיקס), קוואזר (קומיקס), קווייק (קומיקס), קייבל, לוק קייג', קפטן מארוול (מארוול קומיקס) ותור (קומיקס).

המלחמה הינה בין השי'אר לקרי והיא על רקע של שטח וסכסוך כללי. המטרה של כל אחת מהאימפריות כי להשמיד את האימפריה השנייה. האוונג'רס שמעו על המלחמה ומנסים לעוצרה כדי שלא תגיע אל כדור הארץ- כי אז מבחינתם זה באמת יכול להיות אסון. הסקרולים אינם קשורים אך מקשרים את עצמם בכך שמתחזים להרבה מאוד דמויות ומנסים להשיג שטח למשפחותיהם.

דוקטור סטריינג' והסקרולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כעת דוקטור סטריינג' יוצא לגמרי לבדו למסע. הוא מתחיל בכך שמציד את עצמו בחפצים ודברים אישיים שיאלץ להשתמש בהם במסעו (כגון: אוכל, שתייה וכו'...), ויוצא אל מלכם של הסקרולים בבקשה לקבלת כמה סקרולים שיתחזו לאוונג'רס. כעת הוא מגיע עם האוונג'רס אל הקרי לאחר שהדריך את הסקרולים בדיוק מה צריך לעשות. עכשיו הם מתחילים לפעול: לשבש דברים בצבאם ולנסות לעצור את המלחמה מבפנים; דוקטור סטריינג' ואיירון וומן הסקרולית נפגשים עם מנהיג הקרי ודנים איתו בנוגע להפסקת המלחמה, בעוד שאר הסקרולים מתחלקים לשתי קבוצות: קבוצה אחת יוצאת אל הצבא ומשתלטת על בסיסיהם. עכשיו היא מבקשת בשם מפקדם, עליו אחד הסקרולים השתלט ושינה את גופו אליו, כי יעצרו את המלחמה. הקבוצה השניה של הסקרולים יוצאת אל השי'אר בתור חשובי הקרי ומבקשת הפסקת אש ואף מגישה להם פצצות מזויפות כתגמול. הקרי מקשיב לקבוצה הראשונה וחוזר לבסיסים. המלמה נעצרת. אך השי'אר מבולבלים. ראש השי'אר מגלה כי הפצצות מזויפות ומכריז מלחמה על הקרי, פעם נוספת. לפני שהוא כורז לכולם לצאת למלחמה, הסקרולים יוצרים קשר עם דוקטור סטריינג' שמגיע אליהם ונלחם במנהיג השי'אר. לאחר שהוא מנצח אותו, הם מדווחים על הפסקת המלחמה בין שתי האימפריות. דוקטור סטריינג' מתגמל את הסקרולים בנשק להגנה עצמית ומודה להם על העזרה. כעת הוא חוזר אל חבריו, האוונג'רס.

הפצצה ותוצאותיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השי'אר מתאוששים ממה שקרה ומבינים כי הם מפסידים לקרי. לאחר מכן, מנהיגם מבין מה קרה לו ויורד עם כמה משרתיו אל מרתף הצבא, שם הם מוצאים לדרכו את הנשק העוצמתי שלהם. הוצאתו גורמת לגורמים של הקרי לפרסם את הנעשה עוד לפני שהוא מתפוצץ (לוקח זמן להרכיבו ולהכינו). בזמן זה השמועה על הפצצה העוצמתית מגיעה אל חברי האוונג'רס, שמבינים כי היא עלולה לפוצץ מיליונים בקלות רבה וכי אסור שהשי'אר ישתמשו בה. לאחר שדוקטור סטריינג' מספר לחברי האוונג'רס על מעשיו הם מבינים כי עשה בשכל, אך שכח לנטרל סופית את יכולת ההתקפה של צבא השי'אר. כעת הם יוצאים כאחד, כולל הנוקמים הצעירים, אל בסיס השי'אר. יש להם שלוש דקות עד שהשי'אר מפוצצים את הפצצה והאוונג'רס עולים על החללית ובמהירות האור טסים אל עבר הבסיס הצבאי שלהם. לאחר שהם נלחמים בצבא ומתקדמים אל עבר מקום הפצצה והמשגרים, אזל הזמן. הפצצה מתפוצצת על הקרי והורגת מיליונים. ההרס נראה לעיני האוונג'רס ככישלון מוחלט שלהם. הם מביסים את חברי השי'אר ומתוך כעס אף הורגים את מנהיגם המרושע והאכזרי.

תוצאותיה של הפצצה מדהימות, אך לרעה. האוונג'רס מגיעים אל בסיסם של הקרי ומבינים כי המיליונים אכן נהרגו והמצב קשה, אך גרוע מכך. צבא השי'אר מתקדם אל עבר כדור הארץ במטרה לנקום באוונג'רס שהגיעו משם. האוונג'רס עולים על חללית שלהם וטסים במהירות אל הכדור. כעת הם מפעילים את כל יכולותיהם; הנוקמים הצעירים מתאחדים כקבוצה ומקבלים את פניהם של צבא השי'אר בפיצוצים חסרי מנוח; קפטן אמריקה השני (ג'יימס בארנס) וכל חברי האילומנטי מחלקים עמדות לשאר הנוקמים; האוונג'רס יוצרים צורת מגן כדור הארץ וצבא השי'אר מגיעים.

מבצע סופה גלקטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

נצחיים ושאנג צ'י[עריכת קוד מקור | עריכה]

נצחיים ושאנג צ'י, בניגוד לשאר האוונג'רס, נשארו על הקרי ולא עברו עם כולם אל כדור הארץ. הם גם אינם יודעים מה קורה בו. המטרה שלהם עכשיו היא למצוא את האיום האחרון על הקרי ולחסל אותו, אחרי שהרגו להם מיליונים אדירים. הם מיודעים על אגדה על מישהו בשם ה"איירון פיסט". כעת הם צריכים להבין מיהו ומדוע הוא מהווה עליהם איום. לאחר שהם מבינים כי הוא בסך הכל מנסה להגן על הכוכב שלהם מהתקפות-חוץ שמבוצעות על ידי סוכנים מיוחדים של השי'אר המבוצעות עליהם 24\7, הנצחיים ושאנג צ'י (בתור מון ניט השני) - מבינים כי הם צריכים להגיע אל איירון פיסט ולבקש ממנו עזרה להגנה על כדור הארץ, הרי והוא לבדו מצליח להגן על כדור שלהם, הקרי. לאחר שהם משיגים אותו ומסבירים לו הכל, ואף נשארים כמה שעות לשיקום הקרי ועזרה במה שצריך, הם חוזרים עם איירון פיסט אל כדור הארץ במטרה לעזור לשאר חברי צוות האוונג'רס. הם עולים על החללית.

הם כבר בדרך אל כדור הארץ, ואז מגיעים חיילים מצבא לא מוכר. הם נלחמים אחד בשני והחללית מתפוצצת. הנצחיים משתלטים על חללית נוספת ומכניסים אליה גם את שאנג צ'י ואת איירון פיסט. הכוחות מתגלים ככוחות של השי'אר. לאחר שהם מצליחים לברוח הם ממשיכים אל כדור הארץ. הפעם הם שמים לב לרסיסי הפצצה שהוטלה על הקרי נופלים אט-אט בדרך אל כדור הארץ ומבינים כי אם זה פוגע בכדור, זה כמו הפצצה עצמה, זו שפגעה בכדור של הקרי, רק פעם נוספת, והפעם על כדור הארץ- משמע, מיליוני אנשים שנספו- ייספו שוב. הם יוצרים קשת מגן בעזרתה של מיס מארוול המוזנקת על ידי וונג שבא לבדוק לשלומם. מיס מארוול, נצחיים, שאנג צ'י, וונג ואיירון פיסט- עוצרים את הרסיסים מלהגיע לכדור וממשיכים בחללית במהירות האור והפעם מגיעים אל כדור הארץ בבטחה וממשיכים לעזור לאוונג'רס במסעם נגד צבא השי'אר.

ת'ור, ולקיריה והפנתר השחור[עריכת קוד מקור | עריכה]

השלושה אחראים על עצירתם של השי'אר מלעבור את אטמוספירת כדור הארץ. בתוך רובוטי- חלליות- ענק, הם מצליחים לעצור חלק מהכוחות, אך החלק האחר פולש. כעת השי'אר מבינים כי הם עוצרים להם את רוב הכוחות וכדאי לשלוח עליהם צוות נוסף קטן המכיל עוד כמה חילים שיוכלו לחסל אותם ולעצור את מעשיהם, כך שכוחותיהם האמיתיים והגדולים של השי'אר אכן יוכלו להתקדם בבטחה אל עבר מלחמה עם כדור הארץ. השי'אר אכן שולחים את הכוחות. ולקיריה מזעיקה עזרה, והפנתר השחור ות'ור נלחמים באיום הגדול שהגיע לחסלם, במיוחד. לאחר קרב ארוך בין חיילים בודדים אך עוצמתיים מאוד של השי'אר לבין הפנתר השחור ות'ור, הם פוצעים את הפנתר השחור. הוא מושלך אל אטוספירת כדור הארץ וממנה הוא נופלת בעקבות חוקי כוח המשיכה- אל כדור הארץ עצמו. כעת ת'ור מתמודד נגד הכוחות ועוצר אותם. עכשיו הוא ממשיך לנסות לעצור את כוחותיהם המירביים של השי'אר, אך הם רבים מידיי והוא אחד, ולקיריה לא חוזרת. הוא ממשיך לנסות לעצרם, אך נכשל ונפצע קשה. ולקיריה מגיעה ורואה את גופו מונח בתוך הרובוט. גם ת'ור נפצע, כך היא מבינה. היא חוזרת איתו אל כדור הארץ ומוצאת את הפנתר השחור, הוא מנחה אותה להגעה אל שורי, שמרפאה אותם. השלושה חוזרים לקרב, ומצטרפים אל כוח הגנה הפנימי, כך שאין כוח חוץ-אטמוספירי על פני שטח ניסיונות כיבושיהם של השי'אר על פני כדור הארץ.

קפטן מארוול, מיס מארוול, אנטמן (האנק פיים) והצרעה (ג'אנט ואן דיין)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרתם של קפטן מארוול, מיס מארוול, אנטמן (האנק פיים) והצרעה (ג'אנט ואן דיין) היא לעצור את הכוחות שעוברים את כוחותיהם של ת'ור, ולקיריה והפנתר השחור. קפטן מארוול מצליחה להרחיק את כוחותיהם של השי'אר, טוב מאוד. מיס מארוול מגבה אותה ממאחור. אנטמן והצרעה מחבלים בכלי הנשק של השי'אר כאשר הם מתכווצים, וכאשר הם הופכים עצמם לענקים- הם עוזרים במעיכת כוחותיהם של השי'אר לחתיכות קטנות. אך השי'אר שולחים כמה מתנקשים אל עבר החבורה. החבורה לא שמה לב באותו הרגע, כיוון שהינה עסוקה להילחם בכוחותיהם. קפטן מארוול ומיס מארוול נכלאות ונלקחות אל הכוכב של השי'אר. אנטמן והצרעה מתכווצים אל תוך אחת הפצצות של השי'אר במטרה לנטרל אותה, אך נזרקת עליהם פצצה מאחד הנוקמים, וזו מפוצצת את הפצצה עליה עומדים אנטמן והצרעה- ושניהם עומדים למות במקום, בתור מכווצים. אך זה לא נגמר. הם שמים לב לזה ומנסים להתרחק. לאחר שהם רואים לידם אפשרות ריחוק על ידי מנוע סילון של אחד המטוסים של השי'אר, הם קופצים עליו, אך נכשלים. אמנם הפצצה לא פגעה בהם כלל, אך הם מושלכים אל פני כדור הארץ- והופכים לענקים, כך שבסופו של דבר הם נוחתים בשלום. קפטן מארוול ומיס מארוול מגיעים אל מול מנהיגם של השי'אר (מנהיגם החדש). כעת המנהיג מבקש שיעברו משפט. השתיים בורחות משם כך שהצבא רודף אחריהם מעת יציאתם מהכוכב. השתיים מצליחות להתקדם אל עבר כדור הארץ, אך נעצרות על ידי הצבא הרודף ומתקרב לעברן, הצבא מחזירן לכוכב. לאחר שהן בורחות שוב, הן מצליחות לחזור אל כדור הארץ, ומגלות על מה שקרה לאנטמן והצרעה.

קפטן אמריקה ופלקון[עריכת קוד מקור | עריכה]

השניים מנסים להדוף את כוחות השי'אר משמאל. כעת הם מצליחים להדוף עוד כמה מאות חיילים אחד אחרי השני, אך פלקון נופל. קפטן אמריקה יורד עם הרובוט בו הוא נמצא ותופס אותו. הוא ניצל, וכעת השניים ממשיכים להילחם. לאחר מכן הפלקון נופל פעם נוספת והאחרון מרים אותו שוב, ופעולה זו חוזרת על עצמה מספר רב מידיי של פעמים, פלקון מגלה כי נקע את רגלו ויורד אל כדור הארץ עם הרובוט, אל שורי, שמטפלת בו. קפטן אמריקה נפצע קשות בזמן שכל הכוחות אט-אט מתנקזים אליו. הוא לא מצליח לצאת מכל הבלגן שמתחולל סביבו. הוא מחליט לקרוא לעזרה, והולך אל ספיידרמן וארבעת המופלאים- בחזית הימנית. כעת פלקון חוזר להילחם ולא רואה את קפטן אמריקה, חושב שקרה לו משהו ומתחיל לחפש, ואז רואה אותו מרחוק עם ספיידרמן וארבעת המופלאים. הוא ממשיך להילחם בחזית לבדו ומצליח להדוף הרבה מאוד כוחות בעזרת מגן נוסף מוברניום, כזה ששורי העניקה לו כדי להילחם בצורה יעילה וטובה יותר, ולהעיף את אוביו רחוק יותר ובצורה מהירה יותר.

ספיידרמן וארבעת המופלאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטן אמריקה (ג'יימס בארנס) מגיע אליהם וכעת הם שישה. מטרתם היא להדוף את הכוחות בחזית הימנית. בעוד הדבר מנקז אליו את כולם ונותן בהם מכות הגונות עם אגרופיו החזקים, מיסטר פנטסטיק מוחץ אותם למוות בצורה מהירה מאוד ואינטיליגנטית. ספיידרמן מעיף אותם אל החלל וקושר אותם על כוכבי לכת רחוקים אליו הוא מעיף אותם עם האולטרה-קורים שלו. האישה הבלתי נראית, אלופה גם כן באומנויות לחימה, היא משתמשת באומנויות אלו ומצליחה להדוף מספר לא מועט של כוחות שי'אר. הכוחות מצטמצמים ועוברים לחזית השמאלית. קפטן אמריקה הודף את הכוחות עם המגן העוצמתי שלו, דבר שמרסק את חלקם ומעיף אותם אחורנית, חותך את חלקם והורג אותם במקום, קטלני ביותר. הלפיד האנושי עושה את העבודה הכי מהירה- שורף את כולם כאילו שלא היו קיימים. כעת כולם נלחמים במהירות. הלפיד האנושי חוזר להיות בן אדם ונופל, נפצע קשה מהאש של עצמו. מיסטר פנטסטיק לוקח אותו אל שורי, מוקד הטיפול בפצועים של כל האוונג'רס, ברגע זה. לאחר שהשניים חוזרים, הם ממשיכים להילחם.

דוקטור סטריינג' ווונג[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכשפים משתלטים על כל המבצע מרחוק, הם אלו שמנהלים אותו, מטרתם היא לפתוח פורטלים ולעבור מקום מקום- לבדוק שהכל בסדר עם כל האוונג'רס. באחד הפורטלים אליהם דוקטור סטריינג' נכנס הוא נכרך עם אחד החיילים של השי'אר ונופל, פותח פורטל נוסף ומוצא עצמו בבית של מישהו. פותח פורטל נוסף וחוזר אל וונג. השניים נחתכים על ידי אחד החיילים ומכסחים אותו, הוא מביא איתו עוד קבוצה גדולה של חיילים שמקיפה אותם. הם פותחים פורטל למקום אחר כדי לברוח מהחיילים, אך החיילים נכנסים איתם לפורטל, הם פותחים עוד אחד וסוגרים מהר, הפעם שלושה חיילים וחצי (החצי מת במקום) מצליחים להיכנס. הם נכנסים והודפים אותם אחורנית. השלושה כולאים אותם בכלוב מיוחד וקושרים את ידיהם במהירות כדי שלא יוכלו לפתוח פורטל נוסף. הידיים שלהם מוציאות שלשלאות ושוברות את החבלים ואת הכלוב שכלא אותם והשניים מצליחים להשתחרר ממנו. כעת הם מצליחים לנצח את שלושת החיילים ולהחזיר להם על שכלאו אותם, והשניים ממשיכים לטפל בניהול המבצע הזה של האוונג'רס בהצלחה.

איירון וומן, בלייד ודרדוויל[עריכת קוד מקור | עריכה]

השלושה נלחמים בכל הכוחות המגיעים אל האגף המערבי. בלייד מתחיל לחתוך את האנשים עם חרבותיו. דרדוויל מצטרף אליו בפקודתו של דוקטור סטריינג', מפקד המבצע. השניים נלחמים ולאחר כמה דקות הם מבקשים סיוע ומקבלים את איירון וומן שעד כה עזרה בניהול המבצע. השלושה הופכים לקטנים ביחד עם עוד כמה חיילים ונכנסים לקסדה של אחד מחיילי השי'אר. הם מבינים שאחת מהדיסקיות של אנטמן והצרעה פגעו בהם וכיווצו אותם ועוד כמה חיילים של השי'אר אל תוך קסדתו. כעת הם נלחמים. השלושה מנצחים את החיילים ובעל הקסדה מרים אותה ורואה אותם, הוא לא מבין מה הוא רואה, ומטיל אותם ארצה אל מחוץ לרובוט שלו. כעת הם מושלכים מהשמיים ונופלים על ראשו של ילד. הם קופצים ורצים אל אחת החלליות של האוונג'רס, דוקטור סטריינג' חושב שאלו פושעים כיוון שאינו רואה מי מפעיל את החללית וגורם לה לעלות לאוויר כיוון שהם כל-כך קטנים ונעזרים אחד בשני כדי לעשות את זה, דוקטור סטרינג' עולה גם הוא על חללית נוספת ורודף אחריהם, השלושה מגיעים אל אנטמן והצרעה ומבקשים לחזור לצורתם הרגילה, והדבר אכן מתקיים. הם חוזרים עם חלליתם למקום בו הם אמורים לשמור ולהדוף את הכוחות לאחר שהם הסבירו לדוקטור סטרינג' על הנעשה, האחרון נרגע וחזר אל כדור הארץ.

שאר הלוחמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האביר השחור, האלקלינג, הוקאיי (קייט בישופ) והלקאט נלחמים בכל הכוחות המגיעים מהאגף המזרחי. הענקית הירוקה והענק הירוק נלחמים בכל הכוחות המגיעים מהאגף המרכזי. הרקולס, וונדר מן ונאמור נלחמים בכל הכוחות המגיעים מהאגף האחורי, כלומר הכוחות שמקיפים את כדור הארץ בצורה עגולה ונכנסים מהצדדים. הנוקמים הצעירים נלחמים בכל הכוחות המגיעים מהאגף האחורי, כלומר הכוחות שמקיפים את כדור הארץ בצורה עגולה ונכנסים מהצדדים- משמע שהם עוזרים להרקולס, וונדר מן ונאמור. סקאאר, קוואזר, קווייק וקייבל מנסים להתנכל למקום יציאת כוחותיהם של השי'אר. לוק קייג' וגוסט ריידר מנסים להתנכל לכוחות השי'אר כאשר הם בדרכם אל כדור הארץ.

סיום המלחמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכוחות של האוונג'רס מצליחים להשתלט על כוחותיהם של השי'אר. הם נסוגים והאוונג'רס מגיעים אל בסיסיהם והורגים את כל כלי הצבא שלהם וכמובן את מנהיגם החדש שאחראי לכל ההתנקשות וניהל אותה מרחוק בעזרת פיקודו על כל כוחותיו. כדור הארץ לא נפגע והקרי השתקם להפליא עם הזמן. אך נותרו עוד מאות אלפי חיילי שי'אר כלואים.

פירוק האוונג'רס[עריכת קוד מקור | עריכה]

המריבה על גורלם[עריכת קוד מקור | עריכה]

האוונג'רס מתאספים לאחר המלחמה ומדברים על גורלם של כל החיילים הכלואים. האילומינטי חושבים שצריכים להחזיר אותם לכוכב שלהם, שאר הנוקמים אומרים שצריכים להרוג אותם, והאוונג'רס הצעירים אומרים שצריכים להפוך אותם לחיילים שלהם. האילומינטי מפריכים את דעותיהם של האוונג'רס הצעירים ואומרים שהם בחיים לא יסכימו לעזור להם (החיילים), ושכדאי להקשיב לעצתם. לעומתם, שאר האוונג'רס חושבים שכדאי לנקום על מה שניסו לעשות לכדור הארץ במותם. לוק קייג' ונאמור קוראים לכל שאר האוונג'רס וביחד הם יוצאים בהמוניהם להרוג את החיילים. הם מתחילים במסע ההריגה, והאילומינטי מנסים לעצור אותם. האוונג'רס הצעירים מנסים לעזור לאילומינטי. לאחר שהחיילים משוחררים לחלל האוויר החופשי ומקבלים מדוקטור סטריינג' שבהנהגת האילומינטי, כמה ספינות כדי לחזור הביתה, נגמרה המלחמה נגד השי'אר באמת. אבל עכשיו גם האוונג'רס, גם האילומינטי וגם האוונג'רס הצעירים נמצאים בתוך אולם ענק שנראה כמו בונקר גדול מאוד בלב החלל, ואין להם דרך לחזור לכדור הארץ. כל קבוצה כועסת על השנייה.

האילומינטי vs הנוקמים הצעירים vs שאר האוונג'רס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיון מתנהל ברעש גדול וכל אחת מהקבוצות מנסה להסביר למה דעתה הייתה נכונה. האוונג'רס חושבים שחייבים לנקום בהם, כי אם לא יעשו את זה, הם עלולים לחזור ולתקוף אותם פעם נוספת, יכול להיות אפילו שבמפתיע, אולי אפילו עכשיו. אילומינטי חושבים שלא ניתן להעלות על דעתם להרוג כמות כל כך גדולה של חיילים ואי-אפשר לחיות עם כל כך הרבה אוונג'רס שחושבים על מסע הרצח הזה כפיתרון יצירתי, ואף התחילו לבצעו. הם חושבים גם שכדאי לפרק את קבוצת האוונג'רס. האוונג'רס הצעירים חושבים כי ההצעה שלהם היא הפשרה הכי טובה בין כל שלוש הקבוצות והדרך הכי טובה להגיע להסכם תקין עם חיילי השי'אר, אך כל שאר הקבוצות חושבים שהצעתם כלל אינה יעילה ויכולה להרוס הכל כיוון שהחיילים יכולים לקחת את הנשק שהיבאו להם ובמקום לעזור לאוונג'רס ולהפנות אותו נגד האויבים, הם ימשיכו במלחמה ויפנו אותו על האוונג'רס עצמם. קרב מתחיל בין שלוש הקבוצות.

הקרב הגדול[עריכת קוד מקור | עריכה]

האוונג'רס מתחילים לתקוף את אילומינטי. הנוקמים הצעירים מתחילים לתקוף את שתי הקבוצות בעצמם. כעת דוקטור סטריינג' יוצא משם עם פורטל וכאשר חוזר, הוא מכניס לשם את כל חברי האקס-מן ואלו עוזרים לאילומינטי לתקוף. לאחר שהאוונג'רס האחרים מצליחים לשכנע את האקס-מן שהם הצודקים, האקס-מן עוברים צד. אך לא כולם חלקם נשארים עם האילומינטי, דבר שיוצר מתח ביניהם. הם מדברים בצד עם דוקטור סטריינג' שפותח להם פורטל נוסף. לאחר שהם חוזרים הם הגיעו להחלטה: הם לא עם אף צד, הם חושבים שכל אחד מהאוונג'רס הוא פחדן כיוון שהוא רב עם חברו על שטויות. האוונג'רס נלחמים נגד האקס-מן, ואז גם שאר הקבוצות מצטרפות. האוונג'רס מתאחדים שוב- הפעם נגד האקס-מן.

האוונג'רס נגד האקס-מן[עריכת קוד מקור | עריכה]

האקס מן נכלאים שלא על ידי האוונג'רס[עריכת קוד מקור | עריכה]

האוונג'רס נלחמים באקס-מן, שהם לא הרבה. שניים מחברי האקס-מן מתים. האוונג'רס רואים כי כל זה עושה רק רע, הם שמים לב כי משהו מתקרב אל עבר הבונקר. כעת הנוקמים הצעירים שמו לה כי האוונג'רס הפסיקו להילחם, אז הם מפסיקים גם. אילומינטי עדיין נלחמים. קובייה ענקית בצבע סגול מתקרבת אל הבונקר וחוצה את הכניסה אליו, כולאת את כל חברי האקס-מן, עכשיו אף אחד לא מבין כלום. לאחר שהקובייה מתפרקת ניתן לראות את חברי האקס-מן שוכבים על רצפת הבונקר, מתים- ומישהו בתוך חללית יוצא אל מחוץ לבונקר. האוונג'רס לא מבינים מי זה היה, ומה קרה לאקס-מן. האילומינטי מצטערים על ההתקפה, האוונג'רס גם הם וכך גם האוונג'רס הצעירים.

עידן אפוקליפס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מי הרג את האקס-מן ולמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האוונג'רס, האוונג'רס הצעירים ואילומינטי משלימים ויוצאים במהירות עם חלליותיהם אל עבר החללית שבורחת. הם מבינים כי מי שנמצא בתוכה הוא זה שכנראה הרג את האקס-מן. הם לא מבינים עדין למה הוא עשה את זה, וכמובן שהם לא יודעים מי זה. כמה מהאוונג'רס נשארו על הבונקר כדי לנסות לטפל באקס-מן. החלליות מצליחות כמעט להגיע אל החללית של הרוצח, ולאחר מכן מצליחות להגיע אליו ואף להקיף אותו מכל הכיוונים. הוא מנסה להתחמק מלמטה וכולם אחריו, מקיפים אותו פעם נוספת. הם מצליחים להילחם ברובוט שלו והוא נופל ממנו. הם רואים אותו משתלט על הרובוט של אנטמן, והורג אותו במקום. הם מגלים מי זה- זה מגנטו. הצרעה צורחת את מותו של אנטמן ויוצאת עם כולם להמשיך להתקיף את מגנטו.

האוונג'רס vs מגנטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרב מתחיל. מגנטו ניצב תחילה מול הצרעה שמנסה לנקום את מותו של אנטמן, בעלה. האוונג'רס צועקים לה לא לעשות את זה- היא לא מקשיבה ומתקרבת אל מגנטו. מגנטו הורג אותה במקום והיא נופלת ארצה. כעת האוונג'רס ניצבים מול מגנטו בניסיון להרוג אותו כולם, בעצמם. האוונג'רס הצעירים מתמקמים אל מולו, הבאים בתור- ספיידרמן מעיף אותו עם קוריו, דוקטור סטרינג' קושר אותו בחבלי הקסם שלו, לוק קייג' מחטיף לו כדורים עם אקדחיו והענק הירוק השני קופץ עליו בחוזקה. מגנטו מצליח להשתחרר. מיסטר פנטסטיק כובל אותו עם הארכת ידיו ורגליו, הענקית הירוקה, הפעם היא- קופצת וכמעט מפילה את מגנטו ארצה. אך הוא מצליח להשתחרר. כל האוונג'רס מתאחדים נגדו להתקפה פתאומית של כולם, פעם נוספת, ומצליחים להפילו. הוא אומר להם שניסה להתנכל במוטאנטים- ואינו מוכן שמוטאנטים כמו האקס-מן יסתובבו חופשי כמו בני האדם או יחיו בקרבת בני האדם.

מגנטו מושמד ותוצאות המקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהאוונג'רס מוודאים הריגה למגנטו, הם ממשיכים ממלחמותיהם האוויריות האחרונות אל הבונקר, שם הם אוספים את האקס-מן ואת אלו ששמרו עליהם כגון וונג וחוזרים אל אדמת כדור הארץ. האוונג'רס משלימים סופית אחד עם השני בפגישה אחרונה בכדור הארץ, שהיא גם ההלוויה של אנטמן והצרעה שנהרגו במקרה זה.

אינסופיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבלתי אנושיים vs צבא הבנאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבנאים הם אלו שבנו את העולם. אחרי התפוצצות החיילים על כדור הארץ- הם סוף סוף הצליחו להרעיד את הכדור רעידת אדמה ענקית באמצע הלוויתם של אנטמן והצרעה- ולהשתחרר מקרום כדור הארץ אל המעטפת שלו, איפה שחיים כיום בני האדם. עכשיו הם רוצים לנקום את נקמתם בבני האדם. הם מגיעים אל מיקומם של הבלתי אנושיים ומתחילים להילחם בהם. לאחר קרב ארוך בו שלושה מבין שניים-עשר מהבלתי אנושיים- מתים, הם מצליחים להביס את הבנאים. אבל אז התשעה שנשארו מבינים כי זהו אינו הסוף- הם רואים עוד שיירות ענקיות של בנאים שמגיעים אליהם- אין להם סיכוי להסתדר עם זה לבד, הם חזקים מאוד- והרגו להם כבר שלושה מחבריהם, הם חייבים לקרוא לעזרה, הבנאים עלולים להשמיד את כל האזור. הבלתי אנושיים מספיקים לקרוא לעזרה בזמן שחוץ מזה שהלך אל בניין האוונג'רס, כל השאר מטפלים בבנאים שמנסים להורגם.

האוונג'רס vs צבא הבנאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבלתי אנושיים קוראים לאוונג'רס, שבאים לעזור להם להילחם. מעכשיו הבלתי אנושיים מצטרפים אל האוונג'רס. כעת כולם נלחמים בבנאים; האוונג'רס תוך כדי הקרב שואלים את הבלתי אנושיים שאלות ולאט- לאט מצליחים להבין מיהם הבנאים האלו ולמה הם מנסים להתקיף אותם (מהי מטרתם?); לאחר הקרב, אף אחד מהגיבורים לא נפגע. הבנאים הפסידו והאוונג'רס ביחד עם הבלתי אנושיים (לאחר שהם מספרים להם על כל מה שקרה להם עד עכשיו), חוזרים אל בניין האוונג'רס. לאחר שהם מגיעים הם יושבים ומדברים בבניין ומרגישים רעידת אדמה נוספת, לאחר זו שבגללה יצאו הבנאים לעולם. הפעם הם רואים את הרצפה מתחילה לזהור בצבע אדום בוהק.

הכוח הלא נודע[עריכת קוד מקור | עריכה]

גילוי הכוח הלא נודע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרצפה מפסיקה לזהור וממנה יוצא כדור אדום גדול ושט אל עבר החלל הרחוק. האוונג'רס עולים על חליפות וחלליותיהם בדרך לחלל אחרי הכדור המוזר, אותו כל העולם ראה. הם מגיעים אל החלל ולוקחים את הכדור ומכניסים אותו אל תוך הבונקר, אליו הם נכנסים. אחד האוונג'רס מנסה לגעת בכדור ורואה שהוא מוחשי, לאחר שנגע בו במו ידיו. האוונג'רס חוזרים אל הבניין שלהם ומביאים איתם את הכדור. לאחרא שהם חוזרים לדבר ונועלים את הכדור בכספת- דוקטור סטרינג' חוזר מהפורטל שיצר כדי להגיע לספרייה הקוסמית הגדולה ביותר הנמצאת בקאמר-טאג', הוא מספר להם כי לכוח יש שם, הוא נקרה "הלא נודע", וכאשר הוא נזרק בעוצמה על משהו - הוא מתפוצץ ומעלים את החפץ עליו הוא נזרק. האוונג'רס הולכים אל הכספת כדי לראות את הכדור הענק, הם נוגעים בו במו ידיהם ומגלים כי זו הולוגרמה, וזהו אינו הכדור כלל.

הלא נודע נגנב על ידי השי'אר[עריכת קוד מקור | עריכה]

האוונג'רס רואים חללית שמנסה לברוח עם אדום בוהק המנצנץ ממנה, הם עולים פעם נוספת על חליפות וחלליותיהם ורודפים אחרי החללית הגדולה שגנבה מהכספת שבבניין שלהם- את הכדור. הם מגלים שזה השי'אר, שעדיין מנסים לנקום. הם נלחמים בשי'אר. שי'אר גונבים את הכדור ומתקרבים במהירות אל עבר בסיסם. כעת האוונג'רס צריכים לעצור אותם ולקחת מהם את הכדור. הם מכניסים אותו אל תוך הפצצה, האוונג'רס ממשיכים לרדוף אחריהם, הם לא יודעים מה השי'אר מנסים לעשות ממש ברגעים אלו. השי'אר יורים את הכדור אל עבר מקום לא ברור, האוונג'רס מסתכלים תוך כדי המלחמה נגדם הקורית בלב החלל. הם מבינים שהכדור בדרך לכדור הארץ.

כדור הארץ נעלם ותוצאות המקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל כוחותיהם של האוונג'רס בדרך אל כדור הארץ, כדי לעצור את הלא נודע מלפגוע בו. אך זה מאוחר מידיי, כדור הארץ הושמד. ואיתו גם כל מי שהספיק להיכנס אליו, משמע כל האוונג'רס, חוץ מדוקטור סטריינג' ווונג- המכשפים- אלו שפיקדו על המבצע מבחוץ, מהחלל.

מסע בין גלקטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסע[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקטור סטריינג' ווונג מבינים את מה שקרה ועושים בשכל: הם אינם הולכים לתקוף את השי'אר. הם עוברים למימד אחר ויוצרים אבן זמן נוספת, מיצירת יקום. הם חוזרים אל היקום שלהם ומחזירים את הזמן אחורה, הם יוצאים מהחלל ונכנסים אל כדור הארץ. הם עוצרים את השי'אר מלגעת בכדור ושומרים עליו בעצמם. כעת הם רואים שהשי'אר מתרחקים, דוקטור סטרינג' ווונג עוברים יקום ומשיגים את כל צבא הבנאים ביקום שבו הם נחשבים כגיבורים, טובים לאנושות. הם עוצרים את השי'אר והורגים את כולם. עכשיו הם מחזירים את אבן הזמן למקומה וחוזרים לזמנם. כדור הארץ עדין נעלם, הם מבינים כי לא הייתה מספיק אנרגיה כדי להניע את השינוי במה שהם עשו ולכן מה שהם עשו לא שינה שום דבר בעתיד, בהווה, או בעבר. הם מנסים שוב. הם עוברים יקום, יוצרים יקום חדש ולוקחים ממנו אבן אחת- אבן הזמן, חוזרים בזמן, מונעים מהשי'אר לקחת את הכדור, עוברים יקום, משיגים את הבנאים הטובים, הורגים את השי'אר, והפעם לא מחזירים את האבן. מחכים כמה שניות והיא נעלמת. כדור הארץ עדין לא חזר. הם מנסים דרך אחרת. הם מביאים מיקום אחר את קפטן מארוול, מכשפת השני, הענק הירוק והענקית הירוקה- כל היישויות העוצמתיות ביותר בעולם. הארבעה הורגים את השי'אר ומפוצצים את הכדור. האם זה מספיק אנרגיה כדי להחזיר את כדור הארץ?

הפיצוץ שמשחרר את הוד התפתחותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדור הארץ חוזר בהתפצצות אנרגיה כתוצאה מתאונה; נחיל האנרגיה של קפטן מארוול התנגש עם נחיל האנרגיה של מכשפת השני. כדור הארץ חזר, אך יש יצור שמתפתח איתו, הוא בגודל של כדור הארץ והוא קורא לעצמו "הוד התפתחותו". האוונג'רס בכדור הארץ, אינם יודעים שהוא שם. דוקטור סטריינג' ווונג מחזירים את קפטן מארוול, מכשפת השני, הענקית הירוקה והענק הירוק ליקומם- לשם כך שלא יחוללו שינוי נוסף בזמן או ביקומים. דוקטור סטריינג' ווונג קוראים לכל האוונג'רס שבכדור הארץ והמלחמה נגד הוד התפתחותו מתחילה רשמית.

שיא הסאגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוד התפתחותו vs האוונג'רס[עריכת קוד מקור | עריכה]

האוונג'רס ניצבים נגד הוד התפתחותו. דוקטור סטרינג' מבין כי בלתי אפשרי לנצח אותו, ולכן הם מביאים מיקום אחר את אנטמן, שמכווץ אותו לגודל של ניו יורק בערך, ואי אפשר לכווץ אותו עוד. אנטמן חוזר ליקומו והאוונג'רס ניצבים נגדו באמת הפעם. פלקון וקפטן אמריקה מנסים להפילו מכדור הארץ, הוא מוחק ערים עם דריכות רגליו, אך הוא דורך גם על קפטן אמריקה, פלקון מנסה להצילו. הוא אינו מצליח. קפטן אמריקה (ג'יימס בארנס), מת. בעוד ת'ור וולקיריה מנסים להזרים בו זרמים חשמליים של ברקים ורעמים בגופו, הוא נופל. ת'ור נמחץ יחד עם ספיידרמן- שניהם מתים. הענק הירוק השני קופץ עליו ומתחיל להכותו. ביחד עם כל הנוקמים הם ממשיכים להכרות אותו עוד ועוד. דוקטור סטריינג' עובר ליקום אחר ומשיג את הכדור האדום, הכוח הלא נודע- הוא זורק אותו בחוזקה על הוד התפתחותו ומעלים גם את הוד התפתחותו, גם את הכדור האדום עצמו, וגם את הענק הירוק השני, משמע שהוא מת. האוונג'רס באבל. הם מסבירים לדוקטור סטריינג' כי אם הוא הצליח להחזיר את כדור הארץ- הוא לא יצליח להחזיר את האוונג'רס שמתו? הוא יוצא ומנסה. הוא חוזר אחרי שנייה למקום בו הוא היה. הוא מסביר שניסה מיליוני פעמים, זו נקודה בלתי הפיכה בזמן, לא משנה באיזו דרך הוא ניסה (הביא גיבורים מיוקימים אחרים, יצר פצצות אנרגיה וכו'...)

סיום הסאגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האוונג'רס חוזרים לבניינם. הוד התפתחותו, הבנאים, השי'אר ומגנטו מתים. כדור הארץ חזר לקדמותו. הכוח הלא נודע נעלם מהעולם. בקרום כדור הארץ לא מתחבאים עוד אף יצורים שמטרתם היא להשמיד את האנושות. אל ראש האוונג'רס עולה דוקטור סטריינג', רשמית.

תוצאות הסאגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנק פיים וג'אנט ואן דיים אינם אנטמן והצרעה יותר ואת תפקידיהם תופסים הופ ואן דיין וסקוט לאנג. קפטן אמריקה השני (ג'יימס בארנס), מוחלף בקפטן אמריקה השלישי (סאם וילסון), שמקבל את שמו- פלקון אמריקה. ת'נדרסטרייק הוא ת'ור השני (לאחר שהופך לאל בעינויים ואיסורים, תחת ת'ור). מיילס מוראלס הוא ספיידרמן השני (בכך שמחדירים לתוכו את דמו של ספיידרמן הראשון). הענק הירוק השני מוחלף באמדאוס צ'ו (בכך שמחדירים לתוכו את דם הענק הירוק הקודם).