מישל פלורנוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מישל פלורנוי
Michèle Flournoy
פלורנוי, 2009
פלורנוי, 2009
פלורנוי, 2009
לידה 14 בדצמבר 1960 (בת 63)
לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית
שם מלא מישל אנג'ליק פלורנוי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה בייליול קולג', אוניברסיטת הרווארד
עיסוק יועצת אסטרטגית
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג W. Scott Gould עריכת הנתון בוויקינתונים
תת-מזכיר ההגנה של ארצות הברית לענייני מדיניות ה־9
9 בפברואר 20093 בפברואר 2012
(3 שנים)
תחת המזכירים רוברט גייטס, ליאון פאנטה
נשיא ממנה ברק אובמה
→ אריק אדלמן
ג'יימס מילר ←
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מישל אנג'ליק פלורנויאנגלית: Michèle Angelique Flournoy; נולדה ב-14 בדצמבר 1960 בלוס אנג'לס) היא פקידת ממשל ויועצת לענייני ביטחון לאומי אמריקאית לשעבר, שכיהנה כתת-מזכיר ההגנה של ארצות הברית לענייני מדיניות, המשרה השביעית בחשיבותה בפנטגון. הסנאט של ארצות הברית אישר את מינויה לתפקיד ב-9 בפברואר 2009, ופלורנוי הייתה באותה העת האישה שהחזיקה במשרה הבכירה ביותר בתולדות הפנטגון.

קודם להקמת ה-CNAS, בצוותא עם קורט קמפבל, שימשה פלורנוי כיועצת בכירה במרכז ללימודים אסטרטגיים ובין-לאומיים (Center for Strategic and International Studies), שם עסקה בטווח רחב של סוגיות מדיניות הגנה וביטחון בינלאומי. קודם לכן הייתה פלורנוי פרופסור למחקר (distinguished research professor) ב-Institute for National Strategic Studies שבאוניברסיטה לביטחון לאומי, שם הקימה והובילה את קבוצת המחקר Quadrennial Defense Review אשר הוסמכה על ידי יושב ראש המטות המשולבים לפיתוח הון אינטלקטואלי לקראת סקירת Quadrennial Defense Review של מחלקת ההגנה של ארצות הברית ל-2001. בפברואר 2012 סיימה את תפקידה. היא יושבת במועצת המנהלים של המרכז לביטחון אמריקאי חדש (the Center for a New American Security – CNAS), ארגון שנמנתה עם מקימיו וכיהנה כנשיאתו.

קריירה ממשלתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קודם להצטרפותה לאוניברסיטה לביטחון לאומי, כיהנה פלורנוי כמינוי פוליטי בכיר במחלקת ההגנה של ארצות הברית, שם שימשה, בכהונתו של ביל קלינטון כנשיא ארצות הברית, בתפקיד הכפול של משנה לעוזר מזכיר ההגנה לנושאי אסטרטגיה וצמצום נשק, ומשנה לעוזר מזכיר ההגנה לאסטרטגיה. בתפקידים אלו היא פיקחה על שלושה משרדי מדיניות בלשבת מזכיר ההגנה של ארצות הברית: אסטרטגיה; דרישות, תוכניות ומניעת הפצה; וענייני אירואסיה, רוסיה ואוקראינה. ב-1996 הוענקה לפלורנוי מדליית שר ההגנה לשירות ציבורי מצטיין (Secretary of Defense Medal for Outstanding Public Service), מדליית משרד ההגנה לשירות ציבורי מצטיין ב-1998 ו-the Chairman of the Joint Chiefs of Staff’s Joint Distinguished Civilian Service Award ופרס השירות האזרחי המכובד של יושב ראש המטות המשולבים (the Chairman of the Joint Chiefs of Staff’s Joint Distinguished Civilian Service Award) בשנת 2000. פלורנוי הייתה פרופסור למחקר (distinguished research professor) ב-Institute for National Strategic Studies שבאוניברסיטה לביטחון לאומי, שם הקימה והובילה את קבוצת המחקר Quadrennial Defense Review אשר הוסמכה על ידי יושב ראש המטות המשולבים לפיתוח הון אינטלקטואלי לקראת סקירה של מחלקת ההגנה של ארצות הברית ל-2001.

בעקבות בחירתו של ברק אובמה לנשיאות בנובמבר 2008, נבחרה פלורנוי כאחת ממובילות צוות הביקורת למחלקת ההגנה של ארצות הברית, כחלק מצוות המעבר לקראת כניסתו של אובמה לתפקיד נשיא ארצות הברית. ב-8 בינואר 2009 הודיע הנשיא הנבחר אובמה כי הוא ממנה את פלורנוי כתת-מזכיר ההגנה למדיניות במקום אריק אדלמן, תחת מזכירי ההגנה של ארצות הברית רוברט גייטס ולאון פנטה. ב-12 בדצמבר 2011 הודיעה פלורנוי כי בפברואר 2012 תתפטר מתפקידה ותחזור לחייה הפרטיים ותסייע לקמפיין לבחירתו מחדש של ברק אובמה לתפקיד נשיא ארצות הברית, בנובמבר אותה שנה.

חייה האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפלורנוי תואר ראשון במחקר חברתי מאוניברסיטת הרווארד ותואר שני מחקרי ביחסים בין-לאומיים מאוניברסיטת אוקספורד, שם הייתה Newton-Tatum scholar בבייליול קולג'.

פלורנוי תומכת במפלגה הדמוקרטית ורשומות מימון הבחירות מראות שפלורנוי תרמה 500 דולר אמריקני למרוץ הנשיאותי של הילרי קלינטון ביוני 2007.

בשנים 19891993 שהתה פלורנוי בבית ספר ג'ון פ. קנדי לממשל של אוניברסיטת הרווארד, שם הייתה עמיתת מחקר בתוכנית לביטחון בינלאומי. פלורנוי ושותפה לייסוד CNAS, קורט קמפבל, כתבו בנייר עמדה שנקרא "The Inheritance and the Way Forward": "ראשית, האסטרטגיה האמריקאית חייבת להיות מושתת על פרגמטיזם של שכל ישר (a common sense pragmatism) ולא על אידאולוגיה. אסטרטגיית הביטחון הלאומי האמריקאית חייבת להיות מבוססת על הערכה מפוכחת של האתגרים וההזדמנויות של סביבת הביטחון החדשה, כמו גם על היעדים הריאליים הנגזרים מהאינטרסים הלאומיים שלנו".

בעלה של פלורנוי, וו. סקוט גולד, הוא קפטן בדימוס, לאחר 26 שנים בהן היה חלק מהצי האמריקני. הוא כיהן כסגן נשיא IBM לפני שהפך לסגן מזכיר המשרד לענייני יוצאי צבא.

השתייכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלורנוי חברה ב-Aspen Strategy Group, במועצה ליחסי חוץ (Council on Foreign Relations), במכון הבינלאומי ללימודים אסטרטגיים (International Institute for Strategic Studies) ובמועצת המנהלים של Women in International Security. היא חברה לשעבר ב-Defense Policy Board Advisory Committee ובכוח המשימה Defense Science Board לטרנספורמציה. היא הייתה חברה בקואליציה המנחה של Project on National Security Reform (הפרויקט לרפורמה בביטחון לאומי).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]