משתמש:ויקיפד לשעבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הינו בובת קש של משתמש:Metal-wikiped, אשר נחסם לצמיתות. אל דאגה, מפעילי מערכת יקרים, אני לא מתכוון להשתמש בדף זה על מנת לבצע עריכות. כמו שכבר אמרתי במזנון, אני לא מתכוון "להפר" את החסימה שלי. דף זה נועד אך ורק להביע את המחאה הלגיטימית והבלתי אלימה שלי נגד העונש הבלתי פרופורציונאלי שקיבלתי.

אובכן, מעט רקע למי שלא מכיר את הסיפור: אני, דויד, הייתי פעיל בויקי במשך שנה וחצי. השקעתי בה הרבה ומאוד אהבתי את העבודה בה. יש משתמש בויקי שפעיל עד היום, שהיה רושם בדף המשתמש שלו פעם אחר פעם משפטי שנאה והסתה נגד ישראל, נגד צה"ל ואפילו נגד העם היהודי. למרות ההתגרות החוזרות ונשנות שלו בכל חברי הקהילה, הוא מעולם לא נחסם. יום אחד התעצבנתי עליו במיוחד, ובלהט הויכוח רשמתי לו תגובה גסה במיוחד, אשר לא ראויה שאני אחזור עליה. למען הסר ספק, אני בשום פנים ואופן לא עומד מאחורי השטויות שרשמתי שם מתוך התפרצות של כעס מצטבר, כך שהמחאה שלי היא בשום ואופן לא על עצם ההענשה. המחאה שלי היא על כך, שלמרות העובדה שהתנצלתי על דבריי והוא מעולם לא התנצל על דבריו, הוחלט לחסום אותי לצמיתות ואילו הוא יצא צח כשלג מכל הסיפור והוא ממשיך עד היום לבצע עריכות כאילו כלום.

למרות אהבתי הרבה לויקי והצער הגדול שגרמה לי החסימה, לא הייתי טורח ליצור דף זה אילו הייתי סבור שהאיפה ואיפה שנעשתה כאן הייתה טעות חד פעמית שנבעה מכך שאותו מפעיל שחסם אותי מאוד כעס עליי. כך אמנם חשבתי בהתחלה, אך זמן קצר לאחר שנחסמתי נחסמו שני משתמשים נוספים בשל "התבטאויות לא הולמות". מעניין לציין, שכל השלושה שנחסמו תוך זמן קצר בזה אחר זה ומאותו נימוק, שייכים לצד ה"ימני" של המפה הפוליטית. "ימני" במירכאות, כיוון שאני אפילו לא מגדיר עצמי כימני וההתבטאות שבשלה נחסמתי לא הייתה בעקבות הצהרות שמאלניות של אותו משתמש, אלא בעקבות הצהרות אנטישמיות. אבל ככל הנראה, בויקיפדיה שנשלטת ע"י השמאל הרדיקלי (גם אם לא במישרין), מי שמתנגד לאנטישמיות זה כבר הופך אותו לימני. המשתמש הימני השני נחסם כיוון שכביכול הסית נגד שמאלנים והומואים בדף המשתמש שלו (למרות שהוא הסביר שדבריו הובנו לא נכון והוצאו מהקשרם), ואילו המשתמש השלישי נחסם כיוון שהצהיר על עצמו כהומופוב, וכיוון שהעז להביע אי הסכמה (רחמנא לצלן) עם החלטת המפעילים לחסום אותי לצמיתות.

שתי בעיות יש לי עם מדיניות החסימות הזאת שהחלה להתפתח כאן. ראשית, כל מי שעיניו בראשו רואה שהחל כאן תהליך של פוליטיזציה ודיקטטוריזציה של ויקיפדיה- כל מי שאומר דבר מה שלא מוצא חן בעיני המפעילים- נחסם לפרקי זמן לא הגיוניים (אני לצמיתות והמשתמש השני נחסם לשנה), גם אם הוא לא משחית ערכים אלא להפך- ויקיפד פעיל ותורם. במקום להתעסק בעבודה המבורכת שלשמה נבנתה הויקיפדיה- כתיבת אנציקלופדיה- מפעילי המערכת עוסקים כל היום בצנזור דברים שנאמרים בתוך הקהילה שאין להם שום השפעה על הפרויקט עצמו.

למרות כל זאת, עוד הייתי אומר ניחא, אם המדיניות הנוקשה הזאת הייתה פועלת לשני הכיוונים. אך לא כך הדבר. שעה ששלושת המשתמשים ה"ימניים" נחסמו לפרקי זמן לא הגיוניים, וזאת, על אף ששניים מהם התנצלו, ממשיכים לעבוד בויקי משתמשים אחרים אשר רשמו בדפי המשתמש שלהם דברים כגון צה"ל הוא התגלמות הרוע/ עם ישראל מבצע רצח עם, נוסף על תחלואיו האחרים/ אולמרט ופרץ רוצחים וכן הלאה. בניגוד להתבטאות שלי, אשר הייתה למעשה פליטת פה (או שמה עליי להגיד "פליטת מקלדת") שנפלטה לי בלהט הויכוח ושהתנצלתי עליה מכל הלב, כל הציטוטים המודגשים הנ"ל התנוססו בגאון במשך זמן רב בדפי המשתמש של משתמשים שונים, המזהים עצמם עם השמאל הרדיקלי. מיותר לציין שאותם משתמשים מעולם לא התנצלו על דברים; למעשה, מעולם גם לא נדרשו להתנצל עליהם. במיוחד בלטה האפליה כאשר אותה "עבירה" בדיוק ביצעו שני משתמשים שונים: משתמש אחד הצהיר בדף המשתמש שלו שהוא מתעב את עם ישראל (ציטוט מדויק), ואילו משתמש אחר, מהצד השני של המפה הפוליטית הצהיר על עצמו שהוא הומופוב. השני נחסם, הראשון לא נחסם מעולם. את המסקנות תסיקו בעצמכם- העובדות מדברות בעד עצמן.

עבר כבר זמן מה מאז שנחסמתי ואני מת לחזור לעבודה. אני מרגיש שיש לי עוד המון מה לתרום. אני גם מוכן להתנצל פעם נוספת, אם צריך. אבל אפילו אין לי אל מי לפנות, כיוון שברוב חוצפתם, מפעילי המערכת לא רק חסמו אותי לצמיתות, אלא גם נעלו את דף השיחה שלי, כדי שלא אוכל להגיב. לכן, בלית בררה, לאחר שנדחקתי לפינה, החלטתי ליצור דף זה, כדי שאחרים יראו את העוול שנעשה כאן. חבל שאתם, הויקיפדים ומפעילי המערכת, מתעסקים בכל הקקה הזה במקום בעיקר, בעבודה האמיתית. ואני מדגיש את המלה "במקום", כי אתם בזבזם עשרות שעות מחייכם ומחיי הויקיפדיה על דיונים סביב כל החסימות האלה. תחשבו כמה ערכים יכלו להיכתב בזמן הזה. וגם אני, עכשיו, במקום ליצור דף זה יכולתי להתעסק בכתיבה או הרחבה של ערכים, אלמלא הייתי נחסם לצמיתות בשל מדיניות החסימות הברוטאלית שלכם. חבל, חבל ועוד פעם חבל.

ועוד דבר אחד אחרון: נכון, אני נחסמתי לצמיתות, מה שאומר שכביכול "נעלמתי" מויקיפדיה. אבל הערכים שכתבתי או שהרחבתי עדיין עומדים במקומם, והנה הם:

מוזיקה

היסטוריה

אידיאולוגיה, אנטישמיות, פונדמנטליזם, שנות ה-70

פוליטיקה

הקו הירוק, חילופי שטחים, יהודה, שומרון וחבל עזה, מחסום Watch, נשים בכחול לבן, שמרנות

אחר

אנונימוס, בריאת העולם, העיירה בוערת, חיפה, יש גם ימים כאלה..., משקה חריף, פובליציסטיקה