נטלי מיינס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נטלי מיינס
Natalie Maines
לידה 14 באוקטובר 1974 (בת 49)
לובוק, טקסס, ארצות הברית
שם לידה נטלי לואיס מיינס
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995
מקום לימודים אוניברסיטת טקסס טק, סאות' פליינס קולג', West Texas A&M University, מכללת ברקלי למוזיקה, תיכון לאבק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה בלו גראסקאנטריפופ רוקקאנטרי פופ
חברת תקליטים אופן ווייד, קולומביה רקורדס
בן או בת זוג אדריאן פסדר (24 ביוני 2000דצמבר 2019) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
nataliemainesmusic.com
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נטלי לואיס מיינס[1]אנגלית: Natalie Maines; נולדה ב-14 באוקטובר 1974[2]) היא זמרת אמריקאית, הידועה בעיקר בתור הסולנית של להקת הקאנטרי דיקסי צ'יקס.

ב-1995, אחריי שעזבה את הקולג' מיינס שימשה כמחליפה של הסולנית הקודמת של הדיקסי צ'יקס, לורה לינץ'. מאז הלהקה זכתה להצלחה מסחררת כאשר במהלך הקריירה שלהן מכרו עשרות מיליוני אלבומים וזכו בעשרות פרסים ביניהם 10 פרסי איגוד מוזיקת הקאנטרי ו-13 פרסי גראמי (בין היתר גם בפרס אלבום השנה).

בשנת 2013 יצאה מיינס לקריירת סולו כאשר הוציאה את אלבומה "Mother" אך האלבום לא זכה להצלחה גדולה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיינס נולדה בלאבק שבטקסס, ארצות הברית, ללויד מיינס, מפיק וכותב שירי קאנטרי וטינה מיי מיינס. היא למדה בבית הספר היסודי נט ויליאמס לאבק וכבר אז סיפרה כי שאפה להיות כוכבת. בתיכון היא למדה בבית הספר או.אל סלטון ג'וניור והייתה בנבחרת המעודדות של בית הספר ובמקהלת בית הספר. בשנת 1992 היא סיימה את התיכון. מיינס סיפרה כי סבלה בתיכון מאורח החיים השמרני ומהעובדה כי הייתה בבית ספר ציבורי למיעוטים אך כי קיבלה את כל בני המיעוטים איתם היא למדה.

לאחר שסיימה את התיכון למדה מיינס בכמה מכללות. היא למדה שני סמסטרים לימודים הקשורים לתחום הרדיו במוסד לא מוכרז במערב טקסס ושנה וחצי נוספות במקום אחר. עוד באותה תקופה חבריה היו מספרים כי אהבה לעסוק בפוליטיקה וכי היו לה דעות מוצקות מאוד, בדומה לאביה ואהבה להיכנס לוויכוחים פוליטיים ולפרוק את זעמה על המצב הפוליטי במדינה. היא הייתה נחשבת למעריצה של מושלת טקסס אן ריצ'רדס. בנוסף באותה תקופה היא אהבה להתנסות בסגנונות כמו רוק אנ' רול, R&B ורוק אלטרנטיבי.

ב-1994 היא קיבלה מלגה על מנת ללמוד במכללת ברקלי למוזיקה. היא למדה בתוכנית הדיפלומה בברקלי אך נשרה לפני סיום לימודיה. בשנת 1995 עשתה קורס קיץ באוניברסיטת טקסס טק בנושא חיות בר.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דריסת הרגל הראשונה של מיינס בעולם המוזיקה הייתה כאשר השתתפה בשיר "White Women's Clothes" של הזמר אנדי ווילקינסאן. בהמשך שישמה כזמרת ליווי באלבום הבכורה של פאט גרין. בסוף השנה היא הצטרפה לדיקסי צ'יקס בתור הסולנית כאשר החליפה את מייסדת הלהקה לאורה לינץ'. בנוסף לשירה היא גם ניגנה בגיטרה ובס בלהקה. בנוסף גם הייתה שותפה לכתיבת חלק משירי הלהקה, ביניהם הלהיט "Without You". באלבומם אשר יצא ב-2006 היא אף הייתה שותפה לכתיבת כל השירים באלבום. אותו אלבום מכר שני מיליון עותקים בארצות הברית וכלל בתוכו את הלהיט "Not Ready to Make Nice" שאף זיכה את הכותבים שלו בפרס שיר השנה בגראמי. שיר זה עסק במחלוקת ששררה סביב הלהקה ב-2003 בעקבות התבטאותה של מיינס כנגד נשיא ארצות הברית באותה תקופה בנושא הפלישה לעיראק במהלך הופעה חיה של הלהקה בלונדון.

מיינס גפפ שיתפה פעולה עם מוזיקאים אחרים במהלך הקריירה שלה. ב-1999 היא לקחה חלק בסיבוב ההופעות של הזמרת שריל קרואו. בהמשך היא עבדה עם אמנים נוספים כמו צ'ארלי רובינסון, סטיב ניקס, נייל דיימונד ועוד.

בנוסף במהלך השנים התארחה מספר פעמים בתוכנית הרדיו של הווארד סטרן.

במאי 2013 הוציאה מיינס אלבום סולו ראשון. האלבום הופק על ידי בן הרפר והכיל מספר גרסאות כיסוי. מבחינת לירית הוא עסק באימהות, פמיניזם ומערכות יחסים.

פילנתרופיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך חייה השתתפה מיינס במספר אירועי גיוס תרומות העלאת מודעות בנושאים שונים ביניהם:

  • לג'נדרי בינגו - משחקי בינגו שמתקיימים מדי שבוע בהנחיית מלכות דראג בלוס אנג'לס כאשר כל ההכנסות מהאירוע משמשות לצדקה. מיינס השתתפה באחד המשחקים.[3]
  • סקראבל אנדר דה סטארס - מיזם מיוחד ובו אנשים תורמים חפצים למכירה פומבית שכל הכנסותיה הולכות למחקר של בית החולים לילדים בסנט ג'וד. מיינס תרמה חפצים למכירה גם.
  • הקרן של דייוויד לינץ' - מופע התרמה מיוחד שנערך בשביל הקרן ובו מיינס והדיקסי צ'יקס הופיעו.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיינס בהופעה, 2003

ב-1997 התחתנה מיינס עם הבסיסט מייקל טאראביי בטקסס ולאחר מכן השניים עברו להתגורר יחדיו בנאשוויל, טנסי אך לאחר שנתיים הזוג התגרש.

במאי 1999 היא הכירה את השחקן אדריאן פסדר בחתונה של אמילי רוביסון וצ'ארלס רוביסון. השניים נישאו ביוני 2000 בכנסייה בלאס וגאס. שנה לאחר מכן ילדה מיינס את בנה הראשון ג'קסון ובשנת 2004 ילדה את בנה השני בקט. בזמן נישואיה כינתה את עצמה מיינס בשם "נטלי פסדר" על שם המשפחה של אדריאן. השניים חיו ביחד באוסטין ובניו יורק סיטי.

ב-2017 השניים הודיעו על כוונתם להתגרש ובסוף 2019 הם השלימו את התהליך.

מיינס מחשיבה את עצמה למעריצה של שדרן הרדיו הווארד סטרן ולחברה שלו.

מיינס נוהגת לעשות מדיטציה טרנסצנדנטלית.

מחלוקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסכסוך עם טובי קית'[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיינס ניהלה ריב תקשורתי עם הזמר טובי קית' בשנת 2002 לגבי השיר שלו "Courtesy of the Red, White and Blue". בהמשך הסכסוך שלהם העמיק כאשר מיינס אמרה בהופעה של הדיקסי צ'יקס בלונדון ב-2003 כי היא "מתביישת שנשיא ארצות הברית מטקסס", כאות מחאה כנגד פלישת ארצות הברית לעיראק.

מיינס מתחה ביקורת פומבית על השיר של קית' כאשר אמרה: "אני שונאת אותו, הוא שיר שמעיד על בורות וזה גורם למוזיקת קאנטרי להישמע בורה. הוא מכוון לתרבות רעה ולא רק לאנשים שעשו דברים רעים. חייבים להיות קצת עם טקט, לא הגיוני שכל אחד יכול לכתוב משפטים כמו 'אני יכול להכניס לך סירה לתחת'". קית' בתגובה אמר: "אני אקבור אותה. היא לעולם לא כתבה משהו שהפך ללהיט, וזה מה שאני עושה — אני כותב שירים".

הסכסוך בין השניים החריף כאשר מיינס אמרה בהופעה של הדיקסי צ'יקס בלונדון כי הן לא רוצות את המלחמה מול עיראק וכי הן מתביישות בכך שנשיא ארצות הברית מטקסס. בתגובה לכך קית' באחד מסיבובי ההופעות שלו הציג תמונות לעגניות של מיינס עם סאדם חוסיין. לאחר מכן לבשה מיינס עם האותיות "FUTK" בטקס פרסי האקדמיה למוזיקת קאנטרי שהתקיים במאי אותה שנה מה שגרם לרבים לחשוב שמדובר בראשי תיבות של "לך לעזאזל טובי קית'" אך מיינס אמרה שהראשי התיבות היו "חופש, מאוחדים, יחד בחסד". אם כי בסרט הדוקומנטרי שיצא על הדיקסי צ'יקס ב-2006 הוקלטה שיחה של מיינס בה היא אמרה כי ראשי התיבות של החולצה אכן היו כמו שאנשים חשבו.

באוגוסט אותה שנה קית' אמרה כי הוא לא נוטר טינה למיינס יותר והסביר: "החבר הטוב ביותר שלו איבד את הבת בת השנתיים שלו מסרטן, וראיתי תמונה שלי ושל נטלי שרשום מתחתיה להילחם עד המוות או משהו כזה, ואמרתי לעצמי 'די זה מספיק', אנשים מנסים להפוך הכל לשחור או לבן, לא אני התחלתי את הקרב הזה אלא הן התחילו את זה איתי; הן פשוט יצאו עליי וקרעו אותי. דבר אחד שמעולם לא עשיתי זה להיכנס באמן אחר ובאומנות שלו". אם כי בתחילת 2007 המשיך להראות קית' בהופעותיו שכביכול מכוונות לאמירה של מיינס אך קית' הכחיש זאת ואמר כי התמונות לא קשורות למיינס.

המחלוקת בעקבות פלישת ארצות הברית לעיראק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – המחלוקת סביב הדיקסי צ'יקס
מיינס בהופעה, 2006

ב-10 במרץ 2003, תשעה ימים לפניי פלישת ארצות הברית לעיראק הדיקסי ציקס הופיעו בלונדון במסגרת סיבוב ההופעות שלהן "Top of the World Tour" ובמהלך ההופעה מיינס אמרה לאחר ששרה את השיר "Travelin' Soldier" שהן לא תומכות בפלישת ארצות הברית לעיראק ושהן מתביישות בעובדה שנשיא ארצות הברית מטקסס.

אנשים רבים שהאזינו למזויקת קאנטרי וללהקה בפרט תמכו במלחמה וכתוצאה מכך הערתה של מיינס עוררה סערה רבה בארצות הברית. אלפי תחנות רדיו החרימו את הלהקה ואף חברות הלהקה קיבלו איומים על חייהן. בעקבות כך מיינס התנצלה באופן פומבי על התקרית אך בשנת 2006 היא אמרה שהיא מבטלת את ההתנצלות מכיוון שג'ורג' דבליו בוש לא ראוי לכבוד: "אני כבר לא מרגישה ככה. אני לא מרגישה שהוא חייב כל כבוד כלשהו ... אם אנשים יבקשו ממני להתנצל על סמך מי שאני ... אני לא יודע מה לעשות בקשר לזה. אני לא יכול לשנות את מי שאני." בעקבות כך הצלחתן המסחרית נפגעה.

אם כי למרות זאת גם לאחר הערתה של מיינס עדיין הגיעו מעריצים רבים להופעתם הראשונה בארצות הברית מאז התקרית. מיינס אמרה בתגובה לכך בהופעה: "אמרו לנו שלא תבואו אך ידענו שזה לא נכון כי יש לנו את המעריצים הגדולים ביותר בכל העולם". אף על פי שהגיע קהל רב להופעותיהן של הלהקה גם לאחר התקרית הלהקה החלה לקבל איומים על חייהן. בעקבות כך האבטחה הוגברה בכל המקומות בהן הופיעו הלהקה וגם נוסף גלאי מתכות בכניסה לכל הופעה. ב-6 ביולי מיינס טענה כי קיבלה איום רציני במיוחד ובעקבות כך האבטחה סביב הלהקה תוגברה גם בהגעה הלוך ובחזרה מהמופע שהתקיים באותו יום.

לאחר מכן מיינס אמרה כי היא לא מחפשת מלחמות מיותרות אלא שהאירוע הזכיר לה את התיכון: "לכעוס, להיות בטוח שאתה צודק וזה הדברים שאתה עושה שהם חשובים. אתה לא מבין שאתה לא מרגיש את הרגשות האלה עד שאתה עושה זאת. ואז אתה מבין כמה החיים מעניינים יותר".

בעקבות האירוע יצאו שני סרטים דוקומנטריים: "Protesting the Dixie Chicks" ו"דיקסי צ'יקס: סתמו ותתחילו לשיר" אשר שניהם עסקו ביום המופע שבו נאמרה ההערה ובהשלכות שבאו אחר כך. בעקבות כך נשאלה מיינס בריאיון לדיילי טלגרף על ההשלכות שבאו כתוצאה מהאירוע דבר אשר שוב עורר מחלוקת:

"המדינה כולה אולי לא מסכימה איתי, אבל אני לא מבינה את הצורך בפטריוטיות; למה אתה צריך להיות פטריוט? לגבי מה? האדמה הזו היא האדמה שלנו? למה? אתה יכול למצוא חן בעיניך היכן שאתה גר ולאהוב את חייך, אך באשר לאהוב את כל המדינה ... אני לא מבינה מדוע אנשים דואגים לפטריוטיות".

בשנת 2007 זכו הדיקסי צ'יקס בחמישה פרסי גראמי למרות ההפסד בטקס פרסי איגוד מוזיקת הקאנטרי. באחד מהפעמים בהם זכו במהלך הטקס אמרה מיינס בנאום הזכייה שלהן: "אני חושבת שאנשים משתמשים בחופש הדיבור שלהם עם כל הפרסים האלה. אנחנו מקבלות את המסר."

פרשת שלישיית מערב ממפיס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף 2007 השתתפו הדיקסי צ'יקס בעצרת מחאה כנגד הרשעתם של שלישיית מערב ממפיס. שלישיית מערב ממפיס היו שלושה גברים אשר הורשעו ברצח של שלושה נערים במערב ממפיס בשנת 1993. במהלך העצרת מיינס נאמה ובמהלך נאומה אמרה כי עדויות DNA חדשות מוכיחות כי אביו החורג של אחד הנערים שנרצחו היה מעורב בפרשה ואף פרסמה על כך מידע באתר הרשמי של הדיקסי צ'יקס. כתוצאה מכך טרי הובס, האב החורג שעליו היה מדובר הגיש תביעה כנגד מיינס בטענה כי בעקבות פרסומיה ההכנסה שלו נפגעה וכך גם המוניטין שלו מה שגרם לו למצוקה נפשית. אך בדצמבר 2009 נודע כי התביעה נדחתה. ב-19 באוגוסט 2011 שוחררו שלישיית מערב ממפיס ממאסרם ומיינס קראה באותו יום בהופעה של אדי וור לתמוך בשחרורם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נטלי מיינס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]