עגילי זהב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עגילי זהב
Golden Earrings
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הרומן "עגילי זהב" של יולן פלדש
בימוי מיטשל לייסן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי הארי טוגנד
תסריט פרנק בטלר, הלן דויטש, אברהם פולונסקי
עריכה עלמה מקרורי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ריי מילנד
מרלן דיטריך
מוזיקה ויקטור יאנג
צילום דניאל ל. פאפ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 27 באוגוסט 1947
משך הקרנה 119 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט רומנטי, סרט דרמה, סרט ריגול עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 2,950,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עגילי זהבאנגלית: Golden Earrings) הוא סרט ריגול רומנטי אמריקאי משנת 1947, בבימויו של מיטשל לייסן, עם ריי מילנד ומרלן דיטריך בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הרומן "עגילי זהב" של יולן פלדש (1945). הסיפור היא על סוכן בריטי בגרמניה לפני מלחמת העולם השנייה שנעצר ונחקר בידי האס אס בורח מהמעצר ובעזרת צועניה הונגרית, מצליח לברוח מגרמניה. הוא מסופר בסרט בצורת פלשבק.

ויקטור יאנג הלחין את פסקול הסרט ששזור בנעימות הונגריות המוכרות מהרפסודיה ההונגרית של פרנץ ליסט ושל ינה הובאי. השיר "עגילי זהב" המושר בסרט על ידי ראש הצוענים, הפך ללהיט בקולה של פגי לי וזכה לביצועים רבים של בינג קרוסבי, דינה שור, וילי נלסון, נינה סימון, בובי דארין, פרנק סינטרה ריי קוניף ועוד.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סתיו 1946, במבואה של מלון בלונדון מקבל מייג'ור ג'נרל ראלף דניסון, מעטפה ובה זוג עגילי זהב הוא מתרגש ומקרב אותם לאזניו. במבואה מתבונן בו עיתונאי אמריקאי בשם קוונטין ריינולדס (בתפקיד עצמו) ומתפלא על כך. לאחר מספר שעות שניהם מוצאים את עצמם בטיסה לפריז ולשאלתו של ריינולדס על העגילים מתחיל ראלף לגלות את סיפורו.

לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה הוא היה בשליחות חשאית בגרמניה ביחד עם צ'ארלס בירד (ברוס לסטר) כדי להגיע לפרופסור אוטו קרוסיג (ריינהולד שונצל), אנטי נאצי בחשאי שהמציא נוסחה לגז מסוכן. הם נתפסו, הושמו בתא מעצר של האס אס ונחקרו על ידי איש הגסטפו הוף (דניס הואי).

לילה אחד הם התגברו על השומרים והצליחו להימלט בבגדי אס אס הם נפרדו וקבעו להיפגש בנקודה מסוימת ליד פרייבורג. ראלף המשיך לבד ביער ונתקל בצועניה לידיה (מרלן דיטריך) ששכנעה אותו להתחפש לצועני עם עור שחום ועגילי זהב נעוצים בתנוכי אזניו. בצורה זו הם מתחמקים מהגרמנים המחפשים אחריו כשהם מתנהלים בעגלה רתומה לסוס וראלף נראה כמו צועני מלידה. לידיה מביאה אותו לשבט הצועני שלה שם הוא נאבק בראש השבט זולטן (מורבין וי) ומנצח אותו. לאחר מכן שר זולטן את "עגילי זהב".

הם ממשיכים לנקודת המפגש ורואים שבירד נתפס והוף מנסה לחקור אותו על ידי שרפה וגרימת כוויות ראלף יורה והורג אותם אך בירד מת. הם ממשיכים לבית קרוסיק שמלא באנשי צבא נאצים שצוהלים לשמע הכרזת היטלר על הפלישה לפולין. ראלף משכנע את הפרופסור לתת לו את הנוסחה ולידיה עוזרת לו לברוח ולחצות את הריין לשווייץ הוא נפרד ממנה ומחזיר לה את העגילים.

כעת, לאחר שנחת בפריז, ממשיך ראלף למקום משם נפרד מלידיה, מוצא אותה עם העגלה והסוס ושניהם ממשיכים הלאה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ריי מילנד ראלף דניסטון דניסטון
מרלן דיטריך לידיה צועניה
ברוס לסטר צ'ארלס בירד סוכן בריטי
מורבין וי זולטן ראש שבט צועני
ריינהולד שונצל פרופסור קרוסיג כימאי גרמני
קוונטין ריינולדס בתפקיד עצמו עיתונאי אמריקאי
דניס הואי הוף חוקר גסטפו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]