עולמות סטארגייט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עולמות סטארגייט
Stargate Worlds
לוגו המשחק
לוגו המשחק
כללי
תאריך הוצאה בוטל
סוגה משחקי תפקידים המוניים ברשת
פיתוח Cheyenne Mountain Entertainment
הפצה FireSky
סדרה סטארגייט
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal 3.0
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Microsoft Windows
מדיה DVD
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עולמות סטארגייטאנגלית: Stargate Worlds) היה משחק תפקידים מרובה משתתפים ברשת כחלק מזיכיון סטארגייט. את המשחק פיתחה חברת Cheyenne Mountain Entertainment בשיתוף עם מטרו גולדווין מאייר, והוא היה מיועד להפצה בידי חברת FireSky למערכת Microsoft Windows.

המשחק, כמו גם הזיכיון עצמו, מתייחסים לממצא עתיק יומין בשם "סטארגייט" ("שער הכוכבים"), המאפשר מסעות כמעט מיידיים לכוכבי לכת אחרים במערכת השמש (וכן בין-גלקטיים מגלקסיית שביל החלב לגלקסיית פגסוס, כפי שנראה בסדרת הספין אוף סטארגייט אטלנטיס).

נכון להיום, פיתוח המשחק בוטל מאחר שהחברה המפתחת, Cheyenne Mountain Entertainment, פשטה את הרגל.[1][2]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת Cheyenne Mountain Entertainment ומטרו גולדווין מאייר הודיעו בפברואר 2006 על תחילת עבודה של משחק תפקידים מרובה משתתפים מקוון (MMORPG). עד לנובמבר 2006 שוחררו מספר עיצובים ותמונות מהמשחק, כמו גם העובדה שהמשחק יעבוד לפי מנוע Unreal בגרסה 3.0. יוצר הסדרה סטארגייט SG-1 בראד רייט שימש כיועץ למשחק. שלבי הפיתוח של המשחק הואטו מאז בצורה דרסטית עקב המשבר הפיננסי שפקד את ארצות הברית בשנים האחרונות.[3] זאת ועוד, החברה המפתחת מתכננת להוציא לשוק בתחילת 2010 משחק יריות בגוף ראשון הנקרא "Stargate Resistance", בתקווה שמכירות המשחק יעלו באופן ניכר את המשך המימון ל"עולמות סטארגייט".[4]

למשחק תוכננו לצאת חבילות הרחבה. אחת מהן היא כזו של הסדרה סטארגייט אטלנטיס.

בראיון שנערך עם אחד ממפתחי המשחק נאמר שיצירת משחק המבוסס על יקום סטארגייט הייתה קלה לנוכח התוכן העצום שמציע העולם הזה.[5]

רקע עלילתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

"עולמות סטארגייט" מבוסס על סדרת המדע בדיוני הפופולרית סטארגייט SG-1. התכנונים המקוריים היו להריץ את המשחק במקביל לסדרת הטלוויזיה, אולם הסדרה עצמה בוטלה בשנת 2006. המשחק אמור להתרחש במהלך עונותיה הראשונות של הסדרה, כאשר מתרחש הקונפליקט בין הטאורי (בני כדור הארץ) לבין הגואולד, עוד לפני שהוצגה משלחת אטלנטיס ולפני עלילת האוריי. הגזעים שניתן לשחק בהם הם הטאורי, הגואולד, הג'אפה והאסגארד. מספר אלמנטים נלקחו ממשחקי היריות בגוף ראשון, כאשר ניתן יהיה להשתמש בכלי נשק ארציים וכן חייזריים. מערכת הקרבות תתבסס על טקטיקה, כאשר הבינה המלאכותית של השחקנים ושל האויבים תהיה מאתגרת במיוחד.[6]

רמות הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק יהיו שבע רמות למגוון הדמויות המוצע:

  • ארכאולוג - רמה זו מבוססת על דמותו של דניאל ג'קסון. יתמחה בתרבויות ובשפות עתיקות. באמצעות טכנולוגיית ההולוגרפיה של האסגארד הוא יוכל להידמות לאחרים ולהתמזג בשטח כדי להשיג מידע או לארוב לאויבים, כמו גם לפתור חידות. ייתכן וגם תהיה אפשרות שהדמות תנהל מהלכים דיפלומטיים.
  • אסגארד - חלש מבחינה פיזית, אולם בעל יכולת מדעית וטכנולוגית יוצאת דופן. הדמויות נאלצות לסמוך על טכנולוגיית השיבוט כדי לשרוד. עקב שליטתם המוחלטת בטכנולוגיה זו, הם מסוגלים לפקוד על אחרים להתקיף, להגן ולרפא. כאשר הם ניצבים בפני מצבים נואשים הם יכולים לזמן את ספינותיהם העצומות ולבצע התקפה מאסיבית.
  • גואולד - משיגים כוח באמצעות שימוש בעבדיהם, הג'אפה. האפשרות לפקד על משרתיהם מקנה להם דמיון לאסגארד. יש באפשרותם להשתמש במגוון רחב של רעלים כדי לשתק את אויביהם, והם מומחים בטכניקות התגנבות. בדומה לאסגארד, גם הגואולד מסוגלים לזמן את ספינותיהם לצורך התקפה מאסיבית. דמות הגואולד תהיה השיתופן, אשר יוכל לבחור לעצמו פונדקאים.
  • ג'אפה - רמה זו מבוססת על דמותו של טילק. הגזע האצילי והנאמן, אשר בדומה לסדרת הטלוויזיה יוכל לאגד סביבו לוחמים מבני שבטו. הם עמידים בפני התקפות ומסוגלים להילחם גם כאשר נפצעו.
  • מדען - רמה זו מבוססת על דמותה של סמנתה קרטר. שילוב של מדען ומהנדס. מתמחה בניתוח, בשימוש ובתיקון טכנולוגיה. מסוגל להשתמש בטכנולוגיה כדי ליצור שדרוגים אישיים. מתמחים גם בשיטות ההחלמה והריפוי החייזריות. בדומה לארכאולוג, גם המדען יוכל לפתור חידות, אם כי מטבע טכנולוגי.
  • חייל - רמה זו מבוססת על דמותו של ג'ק או'ניל. מצרך חיוני להגנה כאשר עוברים דרך השער. מתמחה בשימוש בכלי נשק שונים כמו רימוני יד, כלי נשק אוטומטיים, מקלעים, מרגמות ומשגרי רקטות.
  • קומנדו - רמת דמות זו תקבל גישה ליכולות החייל, כמו גם יכולות התגנבות וצליפה. תהיה לו האפשרות לגלות מתקני הסוואה של אויבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Press :: Press Release March 25, 2010, באתר FireSky
  2. ^ Darren Sumner,‏ Cheyenne Mountain Entertainment on the verge of collapse, באתר GateWorld,‏ 26 במרץ 2010
  3. ^ Stargate Worlds Development Continues, באתר Stargate Worlds,‏ 7 באפריל 2009
  4. ^ Darren Sumner,‏ Firesky announces Stargate Resistance video game, באתר GateWorld,‏ 8 בדצמבר 2009
  5. ^ Livi Dolgin,‏ Stargate Worlds MMORPG wins award at E3, באתר GateWorld,‏ 5 ביולי 2006
  6. ^ Stargate Worlds Q&A - First Look Behind the Stargate, באתר GameSpot,‏ 4 בינואר 2008