פוקימון - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, ניסוחים בעייתיים, חסרה פסקת פתיחה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, ניסוחים בעייתיים, חסרה פסקת פתיחה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.

פוקימוןיפנית: ポケットモンスター, באנגלית: Pokémon) סדרת אנימה יפנית לילדים ונוער מסוג פעולה/הרפתקאות מזיכיון פוקימון, והיא משודרת בטלוויזיה משנת 1997 ועד היום. הסדרה הופקה במקור ככלי שיווק לקידום סדרת משחקי הווידאו של "פוקימון" למכשיר הגיימבוי. פירוש שם הסדרה, "פוקימון", הוא צירוף של שתי המילים הלועזיות Pocket (כיס) ו-Monsters (מפלצות), כלומר "מפלצות כיס".

עמוד זה כולל רשימת דמויות אנימציה שונות שהופיעו בסדרת האנימה פוקימון.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אש (ביפן: סאטושי) (מדבב בעברית: יהונתן מגון עד 2002, דניאל מגון החל מ-2002): הדמות הראשית באנימה. מאמן מהעיירה פאלט שבמחוז קאנטו שיוצא בגיל 10 למסע כדי להיות מאסטר פוקימון. הוא מטייל במחוזות שונים בעולם עם הפוקימון הראשון שלו והשותף שלו, פיקאצ'ו, ועם חברים שהוא פוגש בדרך. וזה על מנת להשתתף בליגות פוקימונים. במטרה ללכוד פוקימונים, לאש חשוב מאוד להתיידד איתם והוא רואה בהם חברים שלו. אש הוא אלוף ליגת אורנג', אלוף ליגת אלולה והמונרך החדש. לאחר סדרת ההכתרה העולמית לאש אין פוקימון ראשי מלבד פיקאצ'ו ובכל פרק הוא מחליף את הצוות שלו מהמעבדה של פרופסור אוק.
  • פיקאצ'ו (מדבבת: איקואה אוטאני): הפוקימון הראשון (והראשי) של אש. התפתח מפיצ'ו. הוא הגיע אל פרופסור אוק, שנתן אותו לאש. השניים לא הסתדרו בהתחלה אך הפכו לחברים טובים. פיקאצ'ו הוא השותף של אש בכל מסעותיו. הוא תמיד נמצא לצד אש, מחוץ לפוכדור, ומסרב להתפתח לרייצ'ו.
  • מיסטי (ביפן: קאסומי) (מדבבת בעברית: עדי בן ישראל (2000), נעמה אוזן (2000-2003, 2006-2007, 2018-2019), טליה ברקאי (2003-2006)): מנהיגת מכון העיר סרוליאן. יש לה שלוש אחיות שגם מנהיגות את המכון. הצטרפה לאש בקאנטו, אחרי שפיקאצ'ו הרס את האופניים שלה, כדי להחזיר לה לבסוף את האופניים המתוקנים. מיסטי מתמחה בפוקימונים מסוג מים ומפחדת מפוקימונים מסוג חרק. היא טיילה עם אש בקאנטו, באיי אורנג' ובג'וטו. היא הופיעה שוב בסדרת רובי וספיר כשאש שב לקאנטו ובסדרת שמש וירח בקאנטו ובאלולה. הפוקימונים הראשיים שלה הם: סיידאק, קלאונצ'ר, אזוריל, סטארמי, גראדוס ופוליטוד.
  • ברוק (ביפן: טאקשי) (מדבב בעברית: אלון גורן (2000-2001), מולי בכר (2001), גיא רושיניאק (2002-2010), אורי זלצמן (2018-2020)): מנהיג מכון העיר פיוטר. יש לו תשעה אחים, שאחד מהם, פורסט, ביחד עם הוריו, אחראים על המכון בהיעדרו של ברוק. הצטרף לאש בקאנטו אחרי שהפסיד לו בקרב מכון, כדי להגשים את חלומו להיות מגדל פוקימונים. ברוק מתמחה בפוקימונים מסוג סלע והוא אוהב לבשל ולטפל בפוקימונים. ברוק נוהג להתאהב בנשים שהוא פוגש, אך זה מסתיים לרוב בכישלון כשהוא מורחק מהן על ידי מיסטי, מקס או קרוגאנק. באיי אורנג', עזב ברוק את אש ומיסטי ונשאר עם פרופסור אייבי. הוא הצטרף שוב אל אש ומיסטי במחוז ג'וטו. ברוק המשיך לטייל עם אש גם בסדרת רובי וספיר ובסדרת יהלום ופנינה. בסופה של האחרונה החליט שרוצה להיות דוקטור פוקימונים ונשאר בפיוטר. ברוק הופיע שוב בסדרת שמש וירח בקאנטו ובאלולה, וגם בסרט ה־24. הפוקימונים הראשיים שלו הם: סטיליקס, קרוגאנק, מארשטומפ, פורטרס, לודיקולו ובליסי.
  • טרייסי (ביפן: קנג'י): (מדבב בעברית: רן לואל (2000-2004), דור סרוגו (2006-2007)): צופה פוקימונים. הוא מצייר וחוקר פוקימונים שהוא מגלה. הצטרף לאש ומיסטי במסעם באיי אורנג', לאחר שגילה שהם מכירים את פרופסור אוק שהוא מעריץ. טרייסי אוהב פוקימונים מסוג חרק. בסוף המסע באיי אורנג', טרייסי נשאר בפאלט כדי להיות העוזר של פרופסור אוק. טרייסי הופיע שוב בסדרת רובי וספיר לאחר ששב אש מהואן. הפוקימונים שלו הם: ונומות', מֵאריל וסייטר.
  • מיי (ביפן: הארוקה) (מדבבת בעברית: דון לני-גבאי): מתאמת פוקימונים בת 10 מהעיר פטלבורג בהואן. אביה, נורמן, הוא מנהיג מכון העיר פטלבורג, ושם אמה קרוליין. ביחד עם אחיה, מקס, היא טיילה עם אש וברוק בהואן ולאחר מכן בקאנטו. הפוקימון המתחיל שלה הוא טורצ'יק. בתחילת המסע מיי התעניינה בתחרויות פוקימונים, נהפכה למתאמת והשתתפה בגרנד פסטיבל בהואן ובקאנטו. בסוף סדרת רובי וספיר המשיכה לג'וטו. בסדרת יהלום ופנינה השתתפה בתחרות גביע וואלאס. הפוקימונים הראשיים שלה הם: בלייזיקן, וינאזור, וורטרטל, ביוטיפליי, גלייסיאון ומאנצ'לאקס.
  • מקס (ביפן: מאסאטו): מדבב בעברית: איל כהן (2004-2006), עידו דנקנר (2006-2007): ילד בן 7, האח הקטן של מיי והבן של נורמן וקרוליין. יש לו מכשיר פוקינווט שקיבל מאביו, ובעזרתו הוא מנווט את החבורה ליעד הבא. מקס הצטרף לאש, מיי וברוק בסדרת רובי וספיר בהואאן ובקנטו. הוא רוצה להיות מאמן פוקימונים, אך עדיין צעיר מכדי לקבל פוקימון. הוא קורא המון ספרים ויודע הרבה על פוקימונים. בסוף סדרת רובי וספיר הוא חוזר להואן כדי לעזור לנורמן במכון.
  • דון (במקור: היקארי) (מדבבת בעברית - טליה ברקאי): מתאמת פוקימונים מתחילה מהעיירה טוויינליף במחוז סינו. אמה הייתה אחת המתאמות הטובות ביותר, ודון מנסה ללכת בעקבותיה. היא בוחרת בפיפלאפ כפוקימון הראשון שלה. היא פוגשת את אש וברוק. לדון חשוב המראה שלה ובמיוחד שערה. מעריצה את שירתו של פרופסור אוק ומאמינה שיכולת השירה של אוק עוברת בתורשה לצאצאיו (כמו במקרה שבו הם פגשו את גארי). היא תופסת בדרך כלל פוקימונים חמודים וקומפקטיים עבור תחרויות הסרט שלה. דון הצליחה להתקבל לפסטיבל הגדול של סינו, תחרות המתאמים המחוזית - אך בגמר הפסידה לחברתה זואי. הפוקימונים שלה הם: פיפלאפ, מאמוסוויין, טוגקיס, באנירי, פאצ'יריסו וקווילאבה.
  • אייריס: מאמנת פוקימונים החולמת להפוך למאסטרית דרקונים. אוהבת לטייל בג'ונגל ומסתובבת עם האקסיו שלה שנמצא כל הזמן בשערה (בעונה 24 מתגלה שאקסיו התפתח להאקסורוס). היא נוהגת להטיף לאש לגבי החלטות שהוא מקבל, וקוראת לו "ילד קטן". לאייריס יש פוביה מפוקימוני קרח. בסוף סאגת יונובה היא עוזבת את אש, ויוצאת למסע משלה בג'וטו. אייריס היא גם האלופה של מחוז יונובה והיורשת של מכון אופלוסיד. הפוקימונים שלה הם: דרגונייט, אמולגה, אקסקאדריל והאקסורוס.
  • סיילן (במקור: דנטו): אחד משלושת מנהיגי המכון בעיר סטריאטון, וממנהלי המסעדה המשפחתית. הוא הצטרף לאש לאחר שניצח אותו בקרב המכון. הוא גם משדך פוקימונים בדרגה A, ויכול לראות את התיאום בין הפוקימון למאמן שלו. סיילן חובב בישול ובלשות, ומבשל לאש, לאייריס ולפוקימונים. בסוף סאגת יונובה הוא עוזב את אש, ויוצא למסע משלו בג'וטו. הפוקימונים שלו הם: פנסייג', סטאנפיסק וקראסטל.
  • קלמונט (במקור: סיטרון) (מדבב בעברית יובל בינדר): מנהיג מכון העיר לומיאוס. כשעזב את המכון עם אחותו בוני, השאיר את הרובוט שלו, קלמבוט, לנהל את המכון. קלמונט בעל ידע טכנולוגי ובונה מכשירים מכניים שלעיתים נכשלים בתפקודם. קלמונט ובוני פוגשים את אש כשהוא מגיע לעיר לומיאוס, ומיד קלמונט ואש פתחו בקרב פוקימונים, אך הוא הופסק באמצע; לאחר מכן קלמונט ובוני הצטרםפו למסעו של אש. מדי פעם כשהחבורה נתקלת בבעיה, קלמונט יוצר מכונה שאמורה לעזור, אך לרוב היא נכשלת במשימה ומתפוצצת. בוני נוהגת להביך אותו בכל פעם שהחבורה נתקלת באישה יפה. הפוקימונים הראשיים שלו הם: דיגרסבי, צ'ספין, לאקסריי ודדנה.
  • בוני (במקור: אוריקה) (מדבבת בעברית - מייה קדוש): אחותו הקטנה של קלמונט. קלמונט תפס עבורה את הפוקימון דדנה, ובוני מטפלת בו והוא נמצא בתיק הצד הצהוב שלה רוב הזמן. נוהגת להביך את אחיה: בכל פעם שהחבורה רואה/פוגשת בחורה יפה, בוני מיד מציעה לה את ידו של אחיה, בתקווה לשדך אותו; היא כמעט אף פעם לא מצליחה (חוץ מהפרק "מקסימה אמיתית?"), וקלמונט מזיז אותה משם במבוכה.
  • סרינה (במקור: סרנה) (מדבבת בעברית - טליה ברקאי): מתאמת פוקימונים מתחילה מאזור קאלוס. היא בוחרת בפנקין כפוקימון הראשון שלה. סרינה זוכרת את אש מילדותה היא בילתה במחנה הקיץ של פרופסור אוק במחוז קאנטו ונפצעה, ואש הגיע ועזר לה. היחידה שהחליפה תסרוקת ולבוש באמצע העונה, בשל הפסדה הראשון במופע פוקימונים, והחלטתה להתחיל מחדש. סרינה מומחית ברכיבה על פוקימונים, וחלומה הוא להפוך למלכת קאלוס. היא יצירתית, ובכל הופעה ואירוע לובשת בגדים שעיצבה. בסוף סאגת XY היא עוזבת למחוז הואן כדי להמשיך בתחרויות, אבל לא לפני שהיא מנשקת את אש. הפוקימונים שלה הם: דלפוקס, פאנצ'אם וסילביון.
  • לילי (מדבבת בעברית - טליה ברקאי): ילדה מבית ספרו של אש במחוז אלולה. מציינת שהיא נורא מחבבת פוקימונים ויש לה ידע רב בהם. בעונה הראשונה שהופיעה בה לא יכלה לגעת בפוקימונים, ובהדרגה התחילה לגעת באלולן וולפיקס שלה, המכונה סנואי, בפיקאצ'ו של אש ובסטאוטלנד רכיבה. בעונה השנייה שהופיעה בה התגלה שהיא לא מצליחה לגעת בפוקימונים בשל טראומה שעברה כשהייתה קטנה, כאשר אולטרה ביסט (אחד מתוך קבוצה של סוגי פוקימונים שונים שחיים בסוג של מימד אחר שאפשר להגיע אליו רק בזכות שערים מיוחדים שנקראים חורי תולעת אולטרה) תקף אותה. היא מתגברת על כך ומצליחה לגעת בכל הפוקימונים. חברה בצוות שומרי האולטרה. הפוקימון שלה: סנואי.
  • קיאווה (במקור: קאקי) (מדבב בעברית - אגם שצברג): תלמיד בכיתתו של אש. הוא מתמחה בפוקימונים מסוג אש. הוא דרמטי ומקושר למנהגים עתיקים של האי אקאלה, חולם להפוך לקאהונה של האי אקאלה כמו שהיה פעם סבא שלו. חבר בצוות שומרי אולטרה. הפוקימונים שלו הם: אלולן מארוואק, צ'ריזארד וטרטונייטור.
  • סופוקליז (במקור: מאמיין): תלמיד בכיתתו של אש. הוא מתמחה בפוקימונים מסוג חשמל. חולם להיות אסטרונאוט כמו דוד שלו. הוא אוהב להמציא דברים ולאכול בזמנו הפנוי. חבר בצוות שומרי האולטרה. הפוקימונים שלו הם: וואייקאוולט וטוגידמארו.
  • לאנה (במקור: סיירן): תלמידה בכיתתו של אש. מתמחה בפוקימונים מסוג מים. אוהבת לדוג. חולמת לתפוס את הפוקימון האגדי קיוגר ( ובפרק "דיג מפתיע" היא גם תפסה אותו). לרוב היא מספרת בדיחות על פוקימונים אגדיים. יש לה עוד חלום שהוא לצלול לתוך הים בתוך בועה ענקית ולהיות במקומות בים שאף אחד עוד לא ראה. חברה בצוות שומרי האולטרה. הפוקימונים שלה הם: פרימארינה ואיבי המכונה סנדי.
  • מאלוו (במקור: מאו): תלמידה בכיתתו של אש. מתמחה בפוקימונים מסוג עשב. אוהבת לבשל, ועוזרת לאביה במסעדה המשפחתית. חולמת להפוך את המסעדה שלהם למסעדה המצליחה ביותר באלולה. בעונה ה־22 מגלים שאמא של מאלוו נפטרה כשהייתה קטנה והיא זו שתפסה בשבילה את באונסוויט. חברה בצוות שומרי האולטרה. הפוקימון שלה היא זארינה.
  • גלאדיון (במקור: גלאזיו): אחיה הגדול של לילי. אינו דמות ראשית באופן רשמי. הוא דרמטי ואפל. הפוקימונים שלו הם: לייקאנרוק (צורת לילה), סילוואלאי, אמבריון, ניהיגהיילו זוהרת המכונה לילי וזורוארק (שלמעשה שייך לאביו, מון).
  • גו (מדבבת בעברית - נעמה שטרית): מאמן מקאנטו. פגש את אש כשהם היו על גבו של הפוקימון האגדי לוגיה. חולם לתפוס כל זן של פוקימון כולל את הפוקימון המיתי מיו, לאחר שהוא ראה אותו במחנה הפוקימונים. במקור היה אמור להחליף את אש כדמות הראשית של הסדרה בפוקימון מסעות, אבל לאחר שחברת ההפקה קיבלה תלונות רבות ממעריצים זועמים נהפך לדמות ראשית לצד אש. ייתכן כי גו שייך לקהילה הלהט"ביתהומוסקסואל, ביסקסואל או פאנסקסואל), כיוון שלא פעם במהלך הסדרה הראה סימנים של התאהבות באש. הפוקימונים הראשיים שלו הם: סינדרייס, אינטליאון וגרוקי.
  • קלואי (במקור: קוהארו): תושבת קאנטו ובתו של פרופ' צ'ריס. חברה ותיקה של גו. בהתחלה קלואי לא חיבבה פוקימונים (מלבד יאמפר של אביה), אך לאחר שהכירה את איבי שלה תכונה זו השתנתה.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גארי (במקור: שיגרו): יריבו של אש, ונכדו של פרופסור אוק. בליגת ג'וטו גארי מפסיד לאש, ולכן מחליט להיות חוקר פוקימונים. ב"פוקימון: דברי הימים" נחשף שהוא הצליח במשימתו ואף הצליח להחיות את הפוקימון המאובן הנכחד ארודקטייל. הפוקימון הראשון בו הוא בוחר הוא סקווירטל. הפוקימונים הראשיים שלו הם: בלאסטויז, האטרין, טייראניטר, רג'ידראגו, ארקניין ואמבריון.
  • דיליה (במקור: האנאקו): אמו של אש, מסורה ודאגנית. לעיתים קרובות היא מגיעה לביתו של פרופסור אוק. הפוקימון שלה, מיסטר מיים, המכונה מיימי, עוזר לה גם בניקיון הבית. בעונות 23-25 היא נתנה אותו לאש.
  • ריצ'י (במקור: הירושי): מאמן פוקימונים וחברו של אש. הם נפגשו בליגת אינדיגו, ונאלצו להילחם; בקרב ניצח ריצ'י. ריצ'י ואש נוהגים ללכוד את אותם פוקימונים. הפוקימונים שלו הם: פיקאצ'ו (המכונה ספארקי), צ'רמיליון (המכונה זיפו), בטרפרי (המכונה הפי), טיילו (המכונה רוז) ופיופיטאר (המכונה קרואיז).
  • הארלי (במקור: הארלי): יריבה הראשון של מיי. הוא מציק לה כדי שתפסיד בתחרויות הפוקימונים. הפוקימון האהוב עליו הוא קקטורן, והוא גם מתלבש כמוהו. הפוקימונים שלו הם: קקטורן, וויגליטאף, באנט, אריאדוס ואוקטילרי.
  • טוד (במקור: טורו): מאמן מתחיל מאזור קאנטו. הוא חובב צילום פוקימונים נדירים בסביבתם הטבעית, ומתעד בעזרת המצלמה את אורח חייהם של הפוקימונים השונים. בסדרה נפגש טוד עם החבורה בפרקי ספיישל שונים, בהם שלושת פרקי הספיישל בעונה הרביעית. בפרקים אלו טוד והחבורה מגלים את מאורתו של ארטיקונו, פוקימון הציפור האגדי, מנסים להציל אותו מידי צוות רוקט. בעונה הראשונה טוד היה באזור המדבריות, והצליח לצלם את אש ברגע שנחטף בידי ארודקטייל, פוקימון האבן/מעופף הנכחד.
  • קייסי (במקור: נאנאקו): מאמנת מתחילה מהעיר ניו בארק. קיבלה כפוקימון התחלתי את צ'יקוריטה. אוהדת את קבוצת הבייסבול "אלקטרובאזים". הפוקימונים שלה הם: מגניום, פידג'י, רטטה, בידריל ואלקיד.
  • דרו (במקור: שו): יריבה השני של מיי. מתחרה בתחרויות פוקימונים עם רוזרייד שלו ופוקימונים נוספים. לאחר הפסטיבל הגדול בהוון ובקנטו, מחליטים מיי ודרו לצאת למסע ביחד כדי להתחרות בתחרויות של מחוז ג'וטו. הפוקימונים שלו הם: פלייגון, בטרפרי, מאסקריין, אבסול ורוזרייד.
  • זואי (במקור: נוזומי): היריבה של דון החל מעונה 10. נוהגת לתת לדון עצות כשלא מצליחה בתחרויות או באימונים. המנצחת בפסטיבל הגדול של סינו. הפוקימונים שלה הם: גליימיאו, מיסמאגיוס, גסטרודון, גאלייד, ליפיאון ולומיניאון.
  • פול (במקור: שינג'י): יריבו של אש במחוז סינו. בא מהעיר ויילסטון לעיירה טווינליף כדי לקבל פוקימון התחלתי. הוא קיבל את טרטוויג, ביחד עם האלקיד שלו. הוא מחפש פוקימונים חזקים בלבד. הצליח לנצח את אש פעמים רבות. הפוקימונים הראשיים שלו הם: גראדוס, גארצ'ומפ, מטאגרוס ואלקטיווייר.
  • בארי (במקור: ג'וּן): יריב שאש נתקל בו במהלך שהותו במחוז סינו. בארי לחוץ וממהר כל הזמן, ומעריץ את פול. במהלך הסדרה בארי ואש נהפכים לחברים טובים. הוא תמיד נופל כשהוא פוגש באש. אביו פלמר הוא מוח החזית של סינו. הפוקימונים שלו הם: אמפוליאון, רוזרייד, הראקרוס, סקארמורי, היטמונלי וסטאראפטור.
  • האחות ג'וי (במקור: ג'וי): כינוי לכל האחיות במרכזי הטיפול לפוקימונים המצויים בכל הערים. כולן בנות משפחה אחת, ודומות זו לזו. ברוק נוהג להתחיל כמעט עם כל אחות בערים שהחבורה מבקרת בהן.
  • השוטרת ג'ני (במקור: ג'ונסאר): כינוי לכל מפקדות יחידות המשטרה הקיימות בכל עיר. כולן בנות משפחה אחת ודומות זו לזו. ברוק נוהג להתחיל כמעט עם כל שוטרת בערים שהחבורה מבקרת בהן. בעונה 17 מלאמאר פראי משתלט על אחת מהן, אך החבורה מצליחה להחזיר אותה למצבה הרגיל.
  • טריפ (במקור: שוטי): יריבו של אש במחוז יונובה, וצלם פוקימונים. הפוקימון ההתחלתי שבחר היה סנייבי. הוא לועג לאש כי הגיע ממחוז קאנטו. אף על פי שטריפ רק התחיל את מסעו, הוא מאמן את הפוקימונים שלו ברצינות, ולוכד פוקימונים חזקים, בעזרתם הוא מנצח את אש בכל הקרבות ביניהם. הפוקימונים שלו הם: סרפיור, פריליש, ונילייט, טרנקוויל, לאמפנט וקונקלדאר.
  • ביאנקה (במקור: בל): מאמנת פוקימונים מיונובה, חברה של פרופסור ג'וניפר. הפוקימונים שלה הם: אמבואר, מינסינו ואסקבליר.
  • סוייר (במקור: שוטה): מאמן פוקימונים מקאלוס ויריבו של אש בקאלוס החל מעונה 18. מעריץ את אש. כותב כל פרט חשוב על פוקימונים במחברת שלו. הפסיד לאש בחצי הגמר בליגת קאלוס. הפוקימונים שלו הם: ספטייל, סאלאמנס, סלורפאף, איג'יסלאש, קלויצר וסלאקינג.
  • אלאן: יריבו השני של אש בקאלוס החל מעונה 19. העוזר של פרופסור סיקאמור. קיבל את אבן המפתח ואת אבן המגה שלו מלייסאנדר. הוא יצא למסע כדי להביס את כל התפתחויות המגה אבל לאחר שצ'ספי נרדם הוא יצא שוב למסע לאסוף אנרגיית מגה כדי להעיר אותו (מה שבסוף התברר כנשק לשליטה על זייגארד). הוא ניצח את אש בגמר של ליגת קאלוס. בסוף עונה 19 הוא מוותר על אבן המגה ואבן המפתח שלו ולחוזר להיות העוזר של פרופסור סיקאמור. הפוקימונים הראשיים שלו הם: צ'ריזארד, צ'סנוט ומאלאמאר.
  • מאירין (במקור: מאנון): מאמנת פוקימונים שלומיאלית שהצטרפה לאלאן במסעו. היא בחרה בצ'ספין כפוקימון ההתחלתי שלה, וכינתה אותו צ'ספי. הפוקימונים שלה הם: צ'ספי ופלאבבה המכונה בבה.
  • אלכסה (במקור: פנסי): עיתונאית ממחוז קאלוס. הצטרפה לאש בסוף סאגת יונובה, ועזבה בתחילת סאגת קאלוס כדי לעזור לאחותה ויולה להנהיג את מכון החרק במחוז קאלוס. הפוקימונים שלה הם: היליופטייל, נויברן וגוגוט.
  • ליאון (במקור: דנדה): אלוף גאלאר והמונרך (אלוף העולם) לשעבר. מטרתו של אש בסדרה היא להילחם מולו ולנצח אותו. הפוקימונים שלו הם: צ'ריזארד, דראגפולט, רילאבום, סינדרייס, אינטליאון ומיסטר ריים.

פרופסורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרופסור אוק (סמואל אוק) (במקור: פרופסור אוקידו): הפרופסור הראשי של אזור קאנטו, סבו של גארי ודודנו של המנהל סאמסון. הוא מתגורר בפאלט ורוב הזמן נמצא במעבדה שלו. הוא זה שנתן לאש את פיקאצ'ו. כמעט כל הפוקימונים שאש לוכד במסעותיו נמצאים אצלו במעבדה. בסרט הרביעי מתגלה שאוק בצעירותו עזר לסלבי הנדיר. בנוסף הוא גם משורר. הפוקימונים ההתחלתיים שהוא נותן למאמנים חדשים הם: בלבזאור, צ'רמנדר וסקווירטל. הפוקימונים שלו הם פידג'י, דרגונייט ורוטום.
  • פרופסור אלם (במקור: פרופ' אוטסוגי): הפרופסור הראשי של אזור ג'וטו. היה בעבר המתלמד של פרופסור אוק. הפוקימונים ההתחלתיים שהוא נותן למאמנים חדשים הם: צ'יקוריטה, סינדקוויל וטוטודייל. הפוקימון שלו הוא קורסולה.
  • פרופסור בירץ' (במקור: פרופ' אודאמאקי): הפרופסור הראשי של אזור הואן. הפוקימונים ההתחלתיים שהוא נותן למאמנים חדשים הם: טריקו, טורצ'יק ומדקיפ. הפוקימון שלו הוא פוצ'יינה.
  • פרופסור רואן (במקור: פרופ' נאנאקאמאדו): הפרופסור הראשי של אזור סינו. הפוקימונים ההתחלתיים שהוא נותן למאמנים חדשים הם: טרטוויג, צ'ימצ'אר ופיפלאפ. הפוקימונים שלו הם: סטארלי וסטאראפטור.
  • פרופסור ג'וניפר (במקור: פרופ' אראראגי): הפרופסור הראשית של אזור יונובה. הפוקימונים ההתחלתיים שהיא נותנת למאמנים חדשים הם: סנייבי, טפיג ואשאוואט. הפוקימון שלה הוא אקסלגור.
  • פרופסור סיקאמור (במקור: פרופ' פלאטאנה): הפרופסור הראשי של אזור קאלוס. היה בעבר המתלמד של פרופסור רואן. הפוקימונים ההתחלתיים שהוא נותן למאמנים חדשים הם: צ'ספין, פנקין ופרוקי. הפוקימון שלו הוא גארצ'ומפ.
  • פרופסור קוקואי (במקור: פרופ' קוקוי): הפרופסור הראשי של אזור אלולה. יש לו סגנון אופנתי שונה בלבושו, והוא לובש חלוק לבן על פני גופו החשוף. הפוקימונים ההתחלתיים שהוא נותן למאמנים חדשים הם: ראולט, ליטן ופופליו. הפוקימונים שלו הם: ברייויארי, אמפוליאון, וינאזור, לוקאריו ואינסינרור. מנהל אישיות כפולה בכך שמופיע בקרבות רויאל (קרבות שבהם 4 מאמנים נלחמים בזירה אחת) עם השם מאסק רויאל. בן זוגה של פרופ' בורנט.
  • פרופסור צ'ריס (במקור: פרופסור סקורגי): המנהל והמייסד של מעבדות צ'ריס. היה בעבר התלמיד של פרופסור אוק. מתגורר בעיר ורמיליון שבקאנטו. אביה של קלואי. הפוקימון שלו הוא יאמפר.

דמויות הנבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צוות רוקט: ארגון שבסיסו בקאנטו אבל פועל בכל המחוזות. המטרה של הארגון הוא לתפוס פוקימונים נדירים ולנצל אותם לשליטה בעולם.
    • ג'סי, ג'יימס ומיאו: ג'סי וג'יימס הם הנבלים הראשיים בסדרה, ומופיעים ברוב הפרקים. מטרתם - לתפוס את פיקאצ'ו ועוד כמה פוקימונים נדירים ולהביא אותם לג'ובאני כדי לזכות בקידום ובהערכה. לעיתים קרובות צוות רוקט מתפוצץ ועף מעבר לאופק לאחר שנכשל. הם נקראים על שם הפושע המפורסם ג'סי ג'יימס. כשהגיעו למחוז יונובה, קודמו בדרגה, והחלו לבצע משימות באופן רציני יותר: הם לא עפים יותר, אלא מסתלקים עם סילוני אוויר, ובנוסף - מבצעים את המשימות בחשאיות, ולעיתים מצליחים. אך לאחר עימות עם צוות פלזמה הם חוזרים לדרכם הישנה. כשהתחילו לפעול באלולה הם לא התפוצצו יותר, הם הסתלקו על ביוור שרצה אל המפקדה שלהם. בעונה 23 הם קיבלו מהמפקדה מאגר של פוקימונים משלהם שבו הם יכלו לשלוף כל פעם פוקימונים אקראיים, יש להם מפקדה חדשה משלהם. בנוסף, יש להם גם פוקידע רוטום משלהם. בפרק האחרון מצוין שהם עדיין בצוות רוקט מנסים ללכוד את פיקאצ'ו.
      • ג'סי נולדה למשפחה ענייה. אימה הייתה חברה בצוות רוקט כשהייתה ילדה. היא נעלמה במסתוריות במהלך משימה לתפיסת הפוקימון הנדיר מיו. ג'סי הייתה בבית יתומים, ולמדה בבית ספר לאחיות פוקימונים ובטכניון הפוקימונים, שם הכירה את ג'יימס. שניהם ברחו והצטרפו לכנופיית אופניים ולאחר מכן הצטרפו לצוות רוקט. ג'סי היא הדומיננטית והשתלטנית מבין השלושה ומניעה את רוב הפעולות, ובמחוזות הואן וסינו היא השתתפה בתחרויות פוקימונים. הפוקימונים שלה הם: וואבאפט, וובאט, גורגאיסט, פריליש, סווייפר ויאנמגה.
      • ג'יימס נולד למשפחה עשירה ולא אהב את אורח החיים העשיר. הוא ברח מהבית כדי לא להתחתן, והצטרף לטכניון הפוקימונים. לאחר מכן הצטרף לכנופיית אופניים ואז לצוות רוקט. ג'יימס הוא הרגיש שבצוות, הוא בעל אוסף פקקי בקבוקים ופוכדורים. לרוב מכנה את מיאו "חבר ותיק". הפוקימונים שלו הם: מורפיקו, יאמסק, מיים ג'וניור, אינקיי, אמונגס וקארניביין.
      • מיאו הוא פוקימון מדבר שנולד במחנה קיץ ללא משפחה. הוא פגש מיאו אחרת בשם מיאוזי והתאהב בה. כדי להוכיח לה את אהבתו ולהרשים אותה, למד ללכת ולדבר בשפת בני האדם, אך היא דחתה אותו. מאז מיאו הצטרף לצוות רוקט ונשאר עם ג'סי וג'יימס שהיוו משפחה בשבילו. מיאו משמש עבורם כמתרגם שפת הפוקימונים. מאוהב בקלואי.
    • ג'ובאני (במקור: סאקאקי): הבוס של צוות רוקט. מסתורי ובעל פוקימונים רבים וחזקים. נמצא תמיד עם הפוקימון פרז'ן. הוא הנהיג בעבר את מכון הפוקימונים של העיר ורידיאן. לאחר העימות עם צוות פלזמה, ג'ובאני עזב את צוות רוקט, וברח. לאחר מכן, בסאגת XY, הוא חוזר לצוות רוקט. שונא את ג'סי, ג'יימס ומיאו ואף ניסה כמה פעמים להרוג אותם. כששלח אותם להואן וליונובה הוא רק רצה לבדוק איך הצוותים של המחוזות מתנהגים. הפוקימונים שלו הם: פרז'ן, קינגלר, ריידון, גולם, מאצ'אמפ וקלויסטר.
    • קאסידי ובוץ' (במקור: יאמטו וקוסבורו): קרויים בגרסה האמריקאית על שם הפושע המפורסם בוץ' קסידי. צוות מקביל לג'יימס, ג'סי ומיאו בצוות רוקט; אף על פי שהם עובדים באותו צוות גדול, יש ביניהם יריבות. בניגוד לג'סי וג'יימס, הם נשלחים לעיתים קרובות לכלא, וג'ובאני משחרר אותם בערבות. לרוב תופסים פוקימונים לפי ההוראות של פרופסור נמבה. בעונה 25 נראה שפרשו מצוות רוקט וכל אחד הלך לדרכו ופתח בית קפה משלו. הפוקימון של קאסידי הוא רטיקייט, והפוקימון של בוץ' היא מיאו.
  • צוות אקווה: מטרתו ללכוד את הפוקימון קיוגר כדי לשנות את מפלס מי הים. הצוות פועל בהואן, מנהיגו הוא ארצ'י, והוא מתחרה בצוות מגמה.
  • צוות מגמה: מטרתו ללכוד את הפוקימון גראודון כדי להרחיב את האדמה על פני הים. הצוות פועל בהואן, מנהיגו הוא מקסי, והוא מתחרה בצוות אקווה.
  • צוות גלקטיק: מטרתו ליצור יקום חדש וללכוד את הפוקימונים פאלקיה ודיאלגה. הצוות פועל באזור סינו, מנהיגו הוא סיירוס, והמדען הראשי קארון.
  • צוות פלזמה: מטרתו - ללכוד את הפוקימון רשיראם. הצוות פועל ביונובה, מנהיגו הוא ג'טסיס, והמדען הראשי הוא קולרס.
  • צוות פלייר: מטרתו ליצור "עולם יפה" וללכוד את זייגארד. הצוות פועל בקאלוס, מנהיגו הוא לייסאנדר, והמדען הראשי הוא זרוסיק. הפוקימונים של לייסאנדר הם: פיירור וגראדוס (זוהר).
  • צוות סקאל: לא ידוע הרבה על הצוות. הצוות פועל באלולה ומנהיגם הוא גוזמה. הפוקימונים של גוזמה הם: סיזור וגולאיסופוד.
  • צוות יל: מטרתו לעודד את מארני ולעזור לה לעלות לרמת המאסטר. הפוקימונים של מארני הם: מורפקו וגרימסנארל.
  • הציידת ג'יי: שכירת חרב שתופסת פוקימונים על פי הזמנה. היא לא מושפעת מעקרונות מוסר ולא מהססת לפעול בכל דרך למען מטרתה. פועלת בסינו. הפוקימונים שלה הם: סאלאמנס, אריאדוס ודראפיון.