פוקימון לנצח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פוקימון לנצח: סלבי - קולו של היער
劇場版ポケットモンスター セレビィ 時を越えた遭遇(であい)
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על "פוקימון"
בימוי קוניהיקו יויאמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי צ'וג'י יושיקאווה
יוקאקו מצוסקו
טקמוטו מורי
תסריט הידקי סונודה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טושיו הנמי
מוזיקה שינג'י מיאזאקי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום היסאו שיראי
מדינה יפן
חברת הפקה OLM עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טוהו
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה יפןיפן7 ביולי 2001
ארצות הבריתארצות הברית11 באוקטובר 2002
ישראלישראל 7 באוגוסט 2003
משך הקרנה 79 דקות
שפת הסרט יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פנטזיה, אנימה
הכנסות 40.8 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו pokemon4
סרט קודם פוקימון 3: סודו של האנון
סרט הבא גיבורי פוקימון
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פוקימון לנצח: סלבי - קולו של היעראנגלית: Pokémon 4Ever ביפנית: 劇場版ポケットモンスター セレビィ 時を越えた遭遇(であい), הוא סרט קולנוע יפני מסוגת האנימה. את הסרט ביים קוניהיקו יויאמה. היה זה הסרט הרביעי המבוסס על הסדרה "פוקימון".

הסרט יצא לאור בבתי הקולנוע היפניים ב-7 ביולי 2001, ולאחר מכן עשתה גרסה אנגלית את דרכה אל בתי הקולנוע בצפון אמריקה ב-11 באוקטובר 2002 בהפצת מירמקס (שהייתה שייכת לחברת וולט דיסני בזמנו). ב-2003 גם הסרט המדובב לעברית יצא לאקרנים בישראל.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביער באזור ג'וטו, מאמן פוקימונים בשם סאם נזהר בידע אישה בשם טואה מידי "הקול שביער", הידוע בתור סלבי, פוקימון אשר מסוגל לנסוע בזמן. במקרה, סלבי נרדף בידי צייד פוקימונים ונפצע. סאם הגן עליו מפני הצייד, אולם סלבי השתמש בכוחו כדי לנסוע מעבר לזמן, ולקח את סאם איתו. כעבור 40 שנה, הצייד הזקן הומת בידי רוצח מרושע בעל מסכת ברזל וחבר בכיר בצוות רוקט, אשר מתכוון לתפוס את סלבי.

בינתיים, אש, מיסטי וברוק הגיעו לעיר שכונתית בשם ארבורוויל, שם הם גילו את סוויקון בנחל. כשהם מדברים עם פרופסור אוק, השלישייה למדה שהוא נתקל בסוויקון בעצמו לפני שנים רבות, אולם הם נאלצו לזוז לפני ההסבר. החבורה נלקחה אל היער בידי איש מקומי בשם מר ווייט, אולם נתקלו בידי טואה הזקנה ובנכדתה דיאנה, אשר הזהירו אותם מפני הקול שביער. סלבי וסאם הופיעו מהעבר, אולם בגרסאות העבר שלהם, כאשר סאם בא לתקופה עם תפקיד זמנו. אש, סאם, מיסטי וברוק מצאו את סלבי הפצוע והחליטו לקחת אותו של נהר החיים, אשר מספרים שיש בו מים מרפאי חיים.

צוות רוקט רדפו אחרי הילדים ואחדו כוחות עם הרוצח. הילדים הודרכו אל הנהר בידי פוקימונים פראיים, שם סלבי נרפא. בלילה הזה, אש וסאם נהיו חברים, מקווים שהשני יוכל לחזור לזמן שלו. יום למחרת, הרוצח רדף אחרי החבורה, משתמש בפוכדור מיוחד בשם כדור שחור, כדי לעשות שטיפת מוח לסלבי ולנצל את כוחותיו כדי לשלוט בטבע וליצור שריון דמוי דרקון עשוי מהיער. ג'סי נלכדה, והרוצח מספר לצוות רוקט שהוא מתכוון לשלוט על ג'ובאני, המנהיג של צוות רוקט, כדי לשלוט בעולם. אש וחבריו וגם סוויקון נלחמו בו כדי להציל את סלבי מידיו המרושעות של הרוצח.

אש, סאם ופיקאצ'ו פרצו את השריון של סלבי ושכנעו אותו להתנגד לרוצח, כך שחדשו את זכרונותיו ושחררו אותו מההשפעה של הכדור השחור. הרוצח וג'סי נפלו לאגם בעוד שהשריון של סלבי קרס.

אולם, לאחר שלקחו את סלבי לאגם, הוא מת בידיו של סאם. החבורה נסתה להחיות אותו כאשר סוויקון טיהר את האגם, אולם נכשלו. כאשר כל התקוות להחיות את סלבי אבדו, הקול של היער, אשר ידוע בתור הסלבים מעבר לזמן, הופיעו בשמים ובקסם החיו מחדש את אחיהם. לפתע, הרוצח הופיע וחטף את סלבי, משתמש בטיל כדי לברוח, אולם אש ופיקאצ'ו הצילו את סלבי והרוצח התנגש ביער ונרדף על ידי טואה, דיאנה, ווייט ופוקימוני הפרא הכועסים.

סלבי לוקח את סאם לזמנו, אשר הבטיח לאש שיחזור לעתיד מתישהו. צוות רוקט מתאחד בנהר בזמן שהפוקימונים המשוחררים של הרוצח הולכים לדרכים מפוצלות. אש מיסטי וברוק מדברים עם פרופסור אוק על ההרפתקה שלהם, ואש היה עצוב על הפרידה שלו מסאם. אולם, פרופסור אוק אמר לו שהם יישארו חברים טובים גם אם זה יעמוד במבחן הזמן. אולם, בסוף השיחה, החבורה תהתה איך פרופסור אוק יודע את שמו של סאם, אף על פי שזה לא הוזכר. במעבדה, לאוק יש את מחברת הציורים של סאם, ונחשף שאוק וסאם הם אותה הדמות. במהלך הכותרות, טרייסי גילה את מחברת הציורים של אוק ושם את המחברת לשמירה במדף הספרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פוקימון לנצח (4) (מדובב), באתר Seret.co.il | אתר סרט


ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.