פוקימון ברקת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פוקימון ברקת
Pokémon Emerald
כללי
תאריך הוצאה יפן: 2004
אמריקה הצפונית: 2005
סוגה משחק תפקידים ממוחשב
מספר שחקנים שחקן יחיד
פיתוח Game Freak
הוצאה לאור נינטנדו
ארץ מקור יפן
שפות יפנית, ספרדית, צרפתית, גרמנית, אנגלית, איטלקית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה פוקימון
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Game Boy Advance עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הקודם פוקימון אדום אש וירוק עלה
המשחק הבא פוקימון יהלום ופנינה
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"פוקימון ברקת" (באנגלית Pokémon Emerald Version) הוא משחק וידאו בסדרת המשחקים של פוקימון, שפותח על ידי חברת המשחקים Game Freak לקונסולת ה-Game Boy Advance של Nintendo. המשחק יצא ב־2004 ביפן, ובמארס 2005 בארצות הברית. הוא המשחק האחרון בדור השלישי של סדרת משחקי הפוקימון, וכן משחק הפוקימון הרשמי האחרון שיצא לקונסולת הגיימבוי אדוונס.

הסיפור של "פוקימון ברקת" מתרחש במחוז הואן (Hoenn), והוא מבוסס על המשחקים פוקימון רובי וספיר אך עם שינויים ושדרוגים משמעותיים. כולל יכולות חדשות, דמויות פוקימון נוספות, והזדמנויות להשיג פוקימונים שלא היו זמינים במשחקים הקודמים. כמו כן הוספת אפקט מיוחד לכל פוקימון ושיפור בגרפיקה.

כמו בכל משחק פוקימון יש במשחק מספר משימות:

המשימה הראשית שהיא להפוך לפוקימון מאסטר של המחוז על ידי הבסת שמונת המכונים, והבסת מאמני העילית שבסוף המשחק.

בנוסף על השחקן למנוע מהצוותים הרשעים של המחוז (צוות אקווה וצוות מגמה) מלהשמיד את העולם על ידי ניצול הפוקימונים האגדיים של המחוז.

השחקן יידרש להשלים את הפוקדקס, על ידי תפיסת והשגת כל הפוקימונים הזמינים במחוז.

אתגר ייחודי נוסף למחוז הואן, הוא תחרויות פוקימונים, הכוללות בה יתמודדו הפוקימונים על מדליות, על ידי הצגת כישורים נוספים מלבד לחימה.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התפריט ותיק החפצים במשחק דומים למשחקי "רובי" ו"ספיר", אך במשחק הנוכחי ניתן גם לראות תמונות של החפצים שמשתמשים בהם ולא רק את שמותיהם, כמו במשחק פוקימון אדום אש וירוק עלה. דמויות השחקנים יכולות לזוז בארבע כיוונים, ואפשר ללכת ולרוץ, ובהמשך יתאפשר לשחקן לרכב על אופניים מסוגים שונים, כדי לקבל גישה למקומות נסתרים במפה. אפשר לשוחח עם אנשים אחרים ברחבי המפה, ואף לקבל מהם חפצים שיעזרו לדמות להתקדם.

ניתן לבחור בתחילת המשחק בין מאמן למאמנת אך בחירה זו לא משפיעה על מהלך המשחק או העלילה.

השחקנים יכולים למצוא פוקימונים פראיים על ידי הליכה בעשב, שחייה על גבי פוקימון בים או באגמים השונים, הליכה דרך מערות ומדבריות ובמקומות נוספים, לאחר שהשחקן מצא פוקימון הוא יכול להילחם בו עד הניצחון ולהרוויח נקודות ניסיון, לברוח מהקרב, או ללכוד אותו ולהוסיפו לצוות שלו, לכידת פוקימון היא הדרך היחידה להשלים את הפוקדקס, כאשר לוכדים פוקימון מתגלים כל הפרטים עליו כגון יכולות, סוג, ואפילו משקל וגובה.

מהלך הקרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד קרבות עם פוקימונים פראיים ישנה גם אפשרות לערוך קרב פוקימונים עם מאמנים אחרים. כאשר זה קורה, המשחק מעבר למסך קרב שבו ניתן לראות את השחקנים והפוקימונים שלהם בחלק הקדמי-שמאלי של המסך, והיריבים נראים בחלק האחורי-ימני. נתוני הפוקימונים והמאמנים מוצגים בצד של כל משתתף; אלו כוללים את רמת הפוקימון, מספר הפוקימונים של כל מאמן (מאחד עד שש), הבריאות של הפוקימון, ואפקטים נוספים שמשפיעים על מהלך הקרב כמו רעל, שיתוק ועוד. מאמנים שולפים את הפוקימון הראשון בחברתם והם מתחלקים בתורות לתקוף, כאשר המהלך הראשון בדרך כלל נקבע לפי מהירותם של שני הפוקימונים.

השחקנים יכולים לבחור בכל תור מהלך אחד מתוך ארבע: להילחם, להחליף פוקימון, לעזור לפוקימון על ידי הוספת חיים או תמריצים להתקפה ולהגנה, ולברוח מהקרב אם זה פוקימון פראי.

אם יבחר להילחם לכל פוקימון יש עד ארבע התקפות שאותם אפשר לשפר על ידי עלייה ברמה או על ידי אילוף הפוקימון, לא כל מתקפה מתאימה לכל פוקימון וזה משתנה על פי הפיזיקה והסוג של הפוקימון. כאשר פוקימון מגיע ל-0 נקודות חיים (HP), הוא ייעלם מהקרב והמאמן ייאלץ להחליפו, אם אין לו יותר פוקימונים הוא יוכרז כמפסיד. עבור כל ניצחון בקרב, הפוקימון מרוויח נקודות ניסיון, ניסיון רב מספיק יזכה את הפוקימון לרמה גבוהה יותר, שמעניקה סטטיסטיקות משודרגות: התקפה, הגנה, התקפה מיוחדת, הגנה מיוחדת, מד חיים גדול(hp) ומהירות, ולפעמים יעניק תקפות חדשות.

ברמות מסוימות אצל חלק מהפוקימונים תתאפשר התפתחות שזו צורה טובה ומשודגרת יותר של הפוקימון, מספר ההתפחויות מוגבל לרוב עד שתי התפחויות נוספות לכל פוקימון, למרות שלא כל הפוקימונים יכולים להתפתח, כמו כן אם המאמן יחפוץ הוא יוכל למנוע את ההתפתחות על ידי חפץ מיוחד, או פשוט לחיצה על כפתור B כשהתהליך מתחיל.

מכניקה חדשה שנוספה למשחק, להבדיל מ"רובי וספיר" וגם מפוקימון אדום אש וירוק עלה שבהם השחקן נאלץ להתקרב לשני מאמנים ספציפיים, כדי להילחם בקרב כפול, שזהו קרב שבו נלחמים 4 פוקימנים במקום שניים, ב"ברקת" מתאפשר לשחקן קרב כפול עם שני מאמנים רנדומליים שבדרך כלל ניתן להם להילחם בנפרד, או לגשת לכל אחד מהם ולהילחם בנפרד. מכניקה זו המשיכה גם לחלק מהמשחקים הבאים.[1]

תוספות למשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לסגנונות הקרב המסורתיים ממשחקי פוקימון, השחקנים יכולים גם להשתתף ב"תחרויות פוקימון" בהן הם יכולים לנסות לנצח בחמישה קטגוריות תחרות: "מגניבות", "יופי", "חמידות", "חכמה" ו"קשיחות". על מנת להעלות לכל פוקימון את הנתונים לכל קטגוריה בתחרות פוקימון יש צורך לטחון פירות שאוספים ברחבי המחוז, בצורה מדויקת על מנת להגיע לפורמולה המיטבית שתשפר את כישרונו של הפוקימון בכל קטגוריה.

דמויות השחקנים מקבלות מכשיר בשם "פוקי-נאב" מוקדם במשחק, המאפשר לשחקנים לצפות במפת העולם, לבדוק נתוני תחרויות של הפוקימונים שלהם, ולהתקשר ולקבל שיחות טלפון ממאמנים שפגשו ואיתם הם יכולים לשוחח או לתכנן קרב. פונקציה זו מחליפה פונקציה שנקראת "עיניי המאמן", אשר מאפשרת לשחקנים לרשום מאמנים מסוימים שאותם הם ניצחו בעבר ולראות מתי הם נמצאים במצב מוכן לקרב חוזר.

בנוסף, המשחק כולל מספר תכונות ושינויים נוספים כמו אנימציות של פוקימונים בקרב.

התוספת הגדולה ביותר במשחק היא חזית הקרב – מתחם גדול בו ישנם בניינים שונים בהם ניתן לאתגר את שבעת מוחות החזית כדי לזכות בשבעת הסמלים.[2]

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור של המשחק נשאר בעיקרו דומה למשחקי "רובי" ו"ספיר". השחקנים יכולים לבחור בין ילד או ילדה, שניהם עם תלבושות חדשות בצבע ירוק, ולבחור באחד משלושת הפוקימונים ההתחלתיים לפני שהם יוצאים מהעיר שלהם למסע.

במהלך המסע שלהם, הם ניצבים לפני שני צוותים - צוות מגמה וצוות אקווה. לשני הצוותים יש מטרה לשנות את העולם לטובת הפוקימונים, צוות מגמה רוצה להרחיב את היבשת ואקווה רוצה להרחיב את הים, ושני הצוותים מתכוונים להשיג את מטרותיהם על ידי קריאת הפוקימון האגדיים גרודון וקיוגר, בהתאמה. צוות מגמה מנסה לגרום להתפרצות געש וצוות אקווה מנסה ללהרחיב את גבולות הים. שני הצוותים מנסים לכפות על הפוקימונים האגדיים את רצונותיהם אך הם מסרבים ותחילים להילחם אחד בשני, ועל השחקן מוטלת המשימה למצוא את הפוקימון האגדי ראיקוזה על מנת שיפסיק את הקרב ביניהם, במשחק זה ניתן ללכוד את שלושת הפוקימונים האגדיים בנוסף לפוקימונים אגדיים נוספים לאחר השלמת הסיפור הראשי.

ביקורות ומכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן יציאתו המשחק זכה לביקורות טובות. האתר IGN העניק למשחק ציון של 8.[3] ובאתר metacritic הוא זוכה לציון של 76.[4]

בשבוע הראשון ליציאתו המשחק מכר 791,000 עותקים ביפן בלבד.[5] ועד שנת 2007 המשחק מכר 6.72 מיליון עותקים.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פוקימון ברקת בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Nintendo Official Site: Consoles, Games, News, and More, www.nintendo.com (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Pokemon Emerald Version, IGN (באנגלית)
  3. ^ Craig Harris, Pokemon Emerald, IGN, ‏2005-05-03 (באנגלית)
  4. ^ Pokemon Emerald Version critic reviews, www.metacritic.com (באנגלית)
  5. ^ news, Game Developer (באנגלית)
  6. ^ https://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2007/070427e.pdf#page=6