קולות בערפל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קולות בערפל
Midnight Lace
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מחזה של ג'נט גרין
בימוי דייוויד מילר
הופק בידי רוס הנטר, מרטין מלצ'ר
תסריט איבן גוף, בן רוברטס
עריכה ויליאם ליון
שחקנים ראשיים דוריס דיי
רקס הריסון
ג'ון ויליאמס
ג'ון גאווין
מוזיקה פרנק סקינר
צילום ראסל מטי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי יוניברסל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 באוקטובר 1960
משך הקרנה 108 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה, סרט בלשי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 3,500,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קולות בערפלאנגלית: Midnight Lace) הוא מותחן אמריקאי משנת 1960 בבימויו של דייוויד מילר, עם דוריס דיי, רקס הריסון וג'ון גאווין בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על המחזה "מתילדה צעקה אש" של ג'נט גרין (אנ') משנת 1958.

העלילה מתמקדת באישה, ששומעת בערפל ובטלפון קול, שמודיע לה כי ירצח אותה, ועל כך שם הסרט בעברית. בתגובה לכך, היא לובשת שמלת תחרה שחורה ברגע המכריע בחצות, ומכאן שם הסרט באנגלית.

מבחינת מועמדויות לפרסים, הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לעיצוב התלבושות הטוב ביותר, ודוריס דיי הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר - סרט דרמה.

בעקבות הסצנות הקשות בסרט, אשר השפיעו עליה - דוריס דיי החליטה להפסיק להופיע בסרטי מתח. רקס הריסון היה באותה תקופה במצב קשה היות שאשתו השחקנית קיי קנדל הייתה על ערש דויי עקב מחלת סרטן.

הסרט כולל מספר מאפיינים דומים במקצת לסרט "אליבי" של אלפרד היצ'קוק: בשני הסרטים מנסה בעל לחסל את אשתו, ושני שחקנים משחקים בשני הסרטים בתפקיד דומה - ג'ון ויליאמס בתור חוקר משטרה ורוי דוסון בתור רוצח.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיט פרסטון (דוריס דיי) היא יורשת אמריקאית עשירה שנשואה לאנתוני "טוני" פרסטון (רקס הריסון) בריטי בעל חברת ההשקעות פרסטון. הם גרים בלונדון בבניין שבו נעשים שיפוצים בהשגחת הקבלן בריאן יונגר (ג'ון גאווין).

כאשר קיט צועדת בערפל כבד בכיכר טרפלגר היא שומעת קול שמאיים עליה ברצח. היא רצה מהר לביתה וכמעט נהרגת ממוט שנופל עליה מהפיגומים. בבית היא מקבלת שיחת טלפון מאותו קול שמאיים עליה ברצח. היא חדורת פחד ומשתפת בו את שכנתה פגי (נטשה פגי) ואת בעלה טוני.

קיט וטוני פונים לסקוטלנד יארד ושם חוקר אותם המפקח בירנס (ג'ון ויליאמס). קיט מפוחדת ומבולבלת והמפקח מתחיל לחשוב שהיא הוזה.

בחברת פרסטון מעלים השותף דניאל (ריצ'רד ניי) והגזבר מניניג (הרברט מרשל) לפני טוני, חשש למעילה. הוא דוחה את ההאשמות ומבטיח לחקור.

כאשר קיט ממתינה לאוטובוס היא נופלת על הכביש וכמעט נדרסת. היא טוענת שמישהו דחף אותה.

דודתה של קיט, ביאטריס "בי" (מירנה לוי) מגיעה ללונדון והיא מתייחסת לחששותיה של קיט ברצינות ורוצה לעזור לה אך חושבת שהיא זקוקה לבדיקת רופא. הרופא בודק אותה וממליץ על בדיקה פסיכיאטרית.

סטנלי (רודי מקדואל) בנה המובטל של עוזרת הבית נורה (דוריס לויד) לוחץ על על קיט שתיתן לו כסף. היא חושדת שהוא עומד מאחורי האיומים וטוני מסלק אותו.

טוני מבטיח לקיט חופשה בוונציה והיא שמחה ולובשת שמלת תחרה שחורה לכבודו. ברגע האחרון הוא מודיע לה כי הוא חייב לחזור לעבודה הוא "מרים טלפון" למפקח ומבקש שישלחו שוטרים לשמירה על קיט. קיט נשארת בחושך ושומעת שוב את הקול המאיים הבוקע הפעם מרשמקול. טוני מצפה שהיא תתאבד אבל באופן בלתי צפוי חודר לדירה רוי (אנתוני דוסון), בעלה של פגי שחושד ברומן של אשתו עם טוני. במאבק שלו עם טוני נפלט כדור ורוי נפצע. טוני מתוודה כי הוא רוצה במותה של קיט והשתלטות על רכושה כדי להחזיר את הכסף שמעל בחברה.

הוא מגלה לה גם את הרומן שלו עם פגי.

למקום מגיעים המפקח בירנס והשוטרים כדי לעצור את טוני. בירנס מגלה לו כי כל הזמן היה הטלפון שלו בהאזנה ולכן גילה מי עמד מאחורי המזימה.

קיט בורחת מהדירה, הולכת על פיגומי הברזל וניצלת על ידי בריאן שעקב כל הזמן אחרי רוי מהמסעדה של דורה (הרמיוני באדלי) עד לדירה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
דוריס דיי קיט פרסטון
רקס הריסון טוני פרסטון
ג'ון גאווין בריאן יונגר קבלן בניין
ג'ון ויליאמס מפקח בירנס חוקר
מירנה לוי ביאטריס "בי" דודתה של קיט
רודי מקדואל סטנלי בנה של נורה
הרמיוני באדלי דורה בעלת פאב/מסעדה
נטשה פרי פגי שכנה/ידידה של קיט
אנתוני דוסון רוי בעלה של פגי
הרברט מרשל ריצ'רד מנינג גזבר החברה
ריצ'רד ניי דניאל גרהם שותף בחברה
דוריס לויד נורה עוזרת בית

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קולות בערפל בוויקישיתוף