קוני צ'אנג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוני צ'אנג
Constance Yu-Hwa Chung
קוני צ'אנג בסן דייגו בשנת 2008
קוני צ'אנג בסן דייגו בשנת 2008
לידה 20 באוגוסט 1946 (בת 77)
וושינגטון די. סי., ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית ארצות הבריתארצות הברית
השכלה אוניברסיטת מרילנד
תקופת הפעילות מ-1972
עיסוק שדרנית טלוויזיה, כתבת, עיתונאית
בן או בת זוג Maury Povich (1984–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קונסטנס יו-הואה צ'אנגאנגלית: Constance Yu-Hwa Chung, בסינית מסורתית: 宗毓華, בסינית מפושטת: 宗毓华; נולדה ב-20 באוגוסט 1946 בוושינגטון די. סי., ארצות הברית) היא עיתונאית יהודיה אמריקנית. צ'אנג הייתה מגישה וכתבת עבור רשתות הטלוויזיה: NBC, CBS, ABC, CNN, ו-MSNBC.

כמה ממושאי הראיונות המפורסמים יותר שלה היו נציג בית הנבחרים של ארצות הברית גארי קונדיט לאחר היעלמה של המתמחה שלו צ'נדרה אן לוי[1]. ושחקן כדורסל מג'יק ג'ונסון מייד לאחר שהודיע שהוא חולה בנגיף HIV. ב-1993 הצטרפה לדן ראד'ר בהגשת מהדורת החדשות של רשת CBS, ובכך הפכה לאישה השנייה שמגישה במשותף מהדורת חדשות מרכזית בארצות הברית, ברשת שידור ארצית[2].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדות ונעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'אנג נולדה בוושינגטון די. סי. כצעירה ביותר במשפחה מהגרים טריים מסין בת עשרה ילדים. אביה, ויליאם לינג צ'אנג היה קצין מודיעין בממשלה הסינית וחמישה מאחיה מתו בזמן מלחמה. היא סיימה את בית הספר התיכון מונטגומרי בלייר בסילבר ספרינג, מרילנד וסיימה תואר בעיתונאות באוניברסיטת מרילנד ב-1969.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1972, החלה לעבוד ברשת הטלוויזיה CBS ככתבת בעיר וושינגטון עבור חדשות הערב בהגשת וולטר קרונקייט, במהלך פרשת ווטרגייט[3]. אחר כך עברה צ'ונג להגיש את מהדורת חדשות הערב של ערוץ KNXT (כיום KCBS-TV), התחנה שהייתה בבעלותה ובניהולה של CBS בלוס אנג'לס. צ'ונג גם הגישה את עדכוני חדשות הפריים-טיים של הרשת (CBS Newsbreak) עבור תחנות החוף המערבי מאולפני KNXT בכיכר קולומביה במהלך כהונתה שם.

בשנת 1983, צ'ונג עברה לרשת NBC כמגישת תוכנית הבוקר NBC News at Sunrise. היא גם הייתה מגישת מהדורת השבת של NBC Nightly News.

בשנת 1989, חזרה צ'ונג ל-CBS, שם היא הנחתה את התוכנית "ליל שבת עם קוני צ'ונג" (ששמה שונה מאוחר יותר ל-"פנים אל פנים עם קוני צ'ונג"), במסגרת תוכנית זו ערכה ריאיון עם השחקן מרלון ברנדו, לראשונה לאחר 16 שנים בהן סירב לתת ראיונות לתקשורת[4]. ב-1 ביוני 1993, היא הפכה לאישה השנייה (אחרי ברברה וולטרס עם ABC ב-1976) שהגישה את שידור החדשות הארצי בימי חול של רשת גדולה. לאחר שנתיים פוטרה בעקבות ראיון תוקפני עם כבאי בזמן ניסיונות החילוץ לאחר הפיגוע באוקלהומה סיטי ולאחר ראיון עם אמו של ניוט גינגריץ' שם לחצה עליה לחוות את דעותיה על הילרי קלינטון.

בראיון שערכה ב-5 בינואר 1995 עם קתלין גינגריץ', אמו של הפוליטיקאי הרפובליקאי ניוט גינגריץ', אמרה גברת גינגריץ' שהיא לא יכולה לומר מה בנה חושב על הגברת הראשונה הילרי קלינטון בשידור. צ'ונג ביקשה מממנה "פשוט ללחוש לי את זה, רק בינך לביני", ועוצמת המיקרופון של גברת גינגריץ' הוגברה כשהיא ענתה "הוא חושב שהיא כלבה". אנשים רבים פירשו את הצעתה של צ'אנג שאם גברת גינגריץ' תלחש את ההצהרה הזו, יובטח שההצהרה לא תיעוד, והיא קיבלה ביקרות שליליות רבות על כך.

כמה חודשים לאחר מכן, בעקבות הפיגוע באוקלהומה סיטי, באפריל 1995, צ'אנג ספגה ביקורת רבה על סרקזם כששאלה את דובר מכבי האש של אוקלהומה סיטי, "האם מחלקת הכבאות של אוקלהומה סיטי יכולה להתמודד עם המצב?" רבים מתושבי אוקלהומה הרגישו שהשאלה לא הייתה רגישה למצב. ואלפי צופים באוקלהומה ובמקומות אחרים התקשרו וכתבו מכתבי מחאה על טון השאלות שלה. כתוצאה מכך, לאחר סערה ציבורית, ניתנה לה הבחירה להתפטר או לעבור תפקיד והיא החליטה לעזוב.

בשנת 1997, צ'אנג עברה ל-ABC News ככתבת בתוכנית ב-20/20, ומנחה שותפה של מהדורת יום שני של התוכנית לצד צ'ארלס גיבסון.

בשנת 2002, עברה להנחות תוכנית משלה ב-CNN בשם Connie Chung Tonight, שעליה שילמו לה 2 מיליון דולר בשנה[5]. התוכנית קיבלה ביקורות שליליות. CNN שינתה אחר כך את התוכנית שלה משידור חי לשידור מוקלט. התוכנית הושעתה לאחר שהחלה מלחמת עיראק ב-2003. לאחר ש-CNN חידשה את השידורים הרגילים שלה, צ'אנג ביקשה מ-CNN לחדש את שידור התוכנית שלה בהקדם האפשרי. הרשת הגיבה בביטולה, אף על פי שחוזהה טרם פג. בראיון, מייסד CNN, טד טרנר, כינה את התוכנית "פשוט נוראית"[6].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1984 התגיירה ונישאה למנחה הטלוויזיה מורי פוביץ'[3]. צ'ינג מגדירה את עצמה כיהודיה אדוקה, שומרת כשרות. ב-1995 אימצו הזוג את בנם מת'יו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קוני צ'אנג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]