קנדוג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קנדוג
לידה 1981 (בן 43 בערך)
שם במה קנדוג
קנדוג קדס
תקופת הפעילות מ-2000
עיסוק ראפר
סוגה היפ הופ ישראלי
חברת תקליטים פליי רקורדס
שיתופי פעולה בולטים רון דבני, רועי קאשי

ניר דוד קדמי (נולד ב-1981), לשעבר ידוע בשם הבמה קנדוג (ובתחילת דרכו קנדוג קדס) הוא ראפר ישראלי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קדמי החל את הקריירה המוזיקלית שלו בתחילת העשור הראשון של המאה ה-21, תחת שם הבמה "קנדוג קדס", לאחר שבשלהי שנות ה-90 החל לכתוב ראפ בעברית כתלמיד תיכון ולהופיע במועדוני היפ הופ.

בתקופתו כחייל בצה"ל, הקליט קדמי את שירו הראשון בפברואר 2000, "תנו לי ראפ כבד" (שהתבסס על השיר "תנו לי רוקנרול" של להקת תיסלם) שנוגן במשך תקופה ארוכה בתוכנית הרדיו "עסק שחור" בגלגלצ. בהמשך השנה הופיע בערבי היפ הופ ישראלי וזכה בפרס הראשון (6000 ש"ח) בתחרות "מלך הראפ" בתוכנית "בי קרייזי" של יורם וזאנה בתחנת הרדיו 99FM. בשנת 2002, הוציא באופן עצמאי את הסינגל הראשון שלו, "השמירה אינה עוברת", על חווית השמירות בצה"ל. קדמי הדפיס עותקים מהסינגל והעביר אותם בין חיילים קרביים, שהפכו אותו ל"להיט שמירות" בבסיסיהם.

במהלך אותה התקופה ולאחר שחרורו, הקליט קדמי שני אלבומים, אך שניהם נגנזו, וליווה בהופעות רבות אמנים כמו רועי קאשי ומומי לוי.

ב-2006 השתתף בעונה הרביעית של תוכנית המציאות "כוכב נולד". באודישן לתוכנית, ביצע פריסטייל ראפ על התוכנית, והוכתר למנצח במסלול "השיר המקורי", מה שהוביל להזמנתו לרבע הגמר. שם ביצע גרסת היפ-הופ לשירו של צביקה פיק, "לפעמים חלומות מתגשמים", שזכתה לשבחים מהשופטים והחדירה את קנדוג לתודעה מעבר לסצנת הראפ הישראלי.

בהמשך השנה ולאורך שנת 2007 שחרר את הסינגלים "הערוץ שלי", "לא מספיק לאהוב" (שכלל קליפ שנוגן רבות בערוץ 24) ו"תן לי להשתגע". בנובמבר 2007 חבר לראפר ליאוריקל (ליאור צ'רניקוב) בשיר ההומוריסטי "בא לי מקופלת", שהפך ללהיט מועדונים. השיר התבסס והשתלב עם שירו של האמן פיטבול, "Ay Chico", כחלק מפרויקט "השת"פ הדמיוני" בתוכנית "base - מוזיקה שחורה היום" עם מומי לוי.

ב-2008, בהפצת חברת "פליי רקורדס", הוציא את אלבום הבכורה שלו, "מילה עברית יפה", מרביתו בהפקת רון דבני. את הוצאת האלבום ליווה הסינגל "עניין של זמן", גרסת כיסוי לשירו של גידי גוב, בפרשנות חדשה שכתב קדמי לאביו, שנפטר בהיותו בכיתה א'. האלבום כולל הופעות אורח של מומי לוי, רועי קאשי ובייבי ג'י מהרכב ההיפ הופ "כלא שש", בין היתר. האלבום זכה לשבחים רבים ממבקרי המוזיקה וקדמי השיק אותו בהופעות עם להקה מלאה.

בהמשך דרכו עבר לעסוק במוזיקה בעיקר במסגרת עבודתו ככותב ומגיש תוכן מוזיקלי לאירועים, בהופעות עם הרכב הברייקדאנס "אריות ציון" ובסדנאות לכתיבה יוצרת, כולל העברת סדנאות כתיבת ראפ לאסירים בבתי כלא.

בשנת 2019 החליט לחזור ולהוציא שירים מקוריים תחת שמו האמיתי, ניר קדמי, ואף שחרר קליפ לרשתות החברתיות לשיר "לא מתערבב איתם" עם טדרוס מההרכב "אקסום", אולם הפרויקט נבלם בצל מגפת הקורונה.

במהלך תקופת הסגרים, שחרר קדמי את השיר "פתיחת שערים", בפרויקט משותף עם מיזם "לא לבד", שסייע נפשית וכלכלית לאמנים שנפגעו בתקופת המגפה. השיר והקליפ הביעו את הגעגוע של האמן לבמה ולקהל.

לאחר מכן שוחרר השיר "נטפליקס" בהפקת הצמד אמיר ובן, וב-2023 שחרר צמד שירים שהולחן על ידי אבנר גבריאלי - "לא הולך לשום מקום" ו"רגע להגשים" בהפקת אלמוג טבקה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קדמי נולד וגדל בחולון. כיום מתגורר ברעננה, נשוי ואב לשלושה ילדים.

הוא עוסק בכתיבת תוכן מוזיקלי לאירועים, מנחה סדנאות לכתיבה יוצרת, קריין וסופר ילדים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2008: מילה עברית יפה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]