האונסלו (רובע)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף רובע האונסלו)
רובע הַאוּנְסְלוֹ של העיר לונדון (רובע)
London Borough of Hounslow
סמל האונסלו
סמל האונסלו
סמל האונסלו
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
ראש העיר פליסיטי בארווד
רשות מחוקקת council of Hounslow London Borough Council עריכת הנתון בוויקינתונים
בירת הרובע האונסלו עריכת הנתון בוויקינתונים
עיר אם לונדון
שפה רשמית אנגלית
תאריך ייסוד 1 באפריל 1965 עריכת הנתון בוויקינתונים
שטח 55.98 קמ"ר (דירוג: 292)
אוכלוסייה
 ‑ ברובע 270,782 (דירוג: 58, 2018)
 ‑ צפיפות 3,905 נפש לקמ"ר (2006)
קואורדינטות 51°27′N 0°20′W / 51.450°N 0.333°W / 51.450; -0.333
אזור זמן UTC
www.hounslow.gov.uk

לחצו כדי להקטין חזרה

הסיטי של לונדוןהסיטי של וסטמינסטרהרובע המלכותי קנזינגטון וצ'לסיהאמרסמית' ופולהאםוונדסוורת'למבת'סאת'קטאוור האמלטסהאקניאיזלינגטוןקמדןברנטאילינגהאונסלוריצ'מונד שעל התמזההרובע המלכותי קינגסטון שעל התמזהמרטוןסאטוןקרוידוןברומליהרובע המלכותי של גריניץ'הברינגבארקינג ודאגנהאםרדברידג'ניוהאםוולת'אם פורסטהארינגייאנפילדבארנטהארולואישהאםבקסליהילינגדוןדרום-מזרח אנגליהמזרחה של אנגליה
מפה
דמוגרפיה
אוכלוסייה לפי גזעים
%היספנים ולטינים (מכל מוצא גזעי)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רובע הַאוּנְסְלוֹ של העיר לונדוןאנגלית: The London Borough of Hounslow, ‏האזנה?‏) הוא אחד מרובעי לונדון החיצונית, במערב העיר לונדון, על גדת נהר התמזה.

מקור השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרובע קרוי על שם העיירה האונסלו, שנוסדה במאה ה-13. מקורו של השם "האונסלו" באנגלית עתיקה "האנד האלאו" ומשמעותו "גבעת העפר של האנד", וייתכן שמדובר בקבר של אותו אדם. בספר יום הדין קרויה העיירה: Honeslaw.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובע האונסלו הוקם בשנת 1965 מכוח חוק השלטון בלונדון 1963 על ידי איחוד הרובע העירוני ברנטפורד וצ'יזוויק, הרובע העירוני פלטהאם והרובע העירוני הסטן ואיזלוורת' שהיה שייך למחוז מידלסקס.

רובע האונסלו נמצא לגדת נהר התמזה, על הדרך המובילה לסאות'האמפטון, באת', בריסטול ואקסטר, וכן על הדרך המובילה לפנזנס שבקורנוול. יישובי הרובע התפתחו לאורך דרכים אלה ובמקור החלו כאכסניות לעוברי הדרכים.

הרובע התפתח במחצית השנייה של המאה ה-20 בשל התפתחות נמל התעופה הית'רו השוכן בסמוך לרובע, ממערב לו. בתקופה זו נבנו ברבע לאורך דרך M4 מספר רב של מפעלים (ובהם המפעלים של חברת הצמיגים והגומי פיירסטון וחברת ג'ילט). מרבית המפעלים הגדולים עזבו את הרובע בשנות ה-80.

שכונות הרובע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שכונות הרובע העיקריות הן:

שלטון מקומי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראשות הרובע עומדת מועצת הרובע ובה 60 חברי מועצה. בין השנים 19712006 שלטה במועצת הרובע מפלגת הלייבור. כיום, למפלגת הלייבור 24 מקומות במועצה, למפלגה השמרנית 23 מקומות ולמפלגה הליברלית הדמוקרטית 5 מקומות במועצה. לקבוצות מקומיות עצמאיות 8 מקומות במועצה.

תחבורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרך הרובע עוברים שני קווים של הרכבת התחתית של לונדון: קו דיסטריקט – לו שלוש תחנות ברובע וקו פיקדלי – לו חמש תחנות ברובע.

כמו כן שלושה קווים מרשת הרכבת הלאומית הבריטית עוברים דרך הרובע – קו צפון לונדון המופעל על ידי חברת סילברלינק, הקו המעגלי האונסלו וכן קו רכבת מווינדזור לתחנת ווטרלו – שני האחרונים מופעלים על ידי חברת רכבות סאות' ווסט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא האונסלו בוויקישיתוף